Heippa kaikille!
Meilläkin on
inhimillinen yö takana: sain vauvan sänkyyn klo 22 ja sitten heräsi syömään jo 23, mutta seuraavaksi klo 03 ja 06 riitti, että käänsin mahalleen sängyssä (kauheeta ähinää ja puhinaa masupurujen takia
) Lopulta nousi 8:30. Mutta
yöunille saaminen on meillä sen sijaan ihan hirmuisen vaikeaa: neuvokaa nyt naista hädässä, ystävät :ashamed:
Miten saatte vauvan parhaiten yöunille??? Meillä herätään pidemmiltä päikyiltä siinä 17-17:30 ja sitten syödään. Iltapesu tehdään ennen esikoista eli siinä 18:30-19 ja 19-20 syöpötellään taas. Mutta siitä se show sitten alkaakin: vauva on aivan rättiväsynyt, mutta ei saa nukahdettua. Tai jos nukahtaa niin vain kevyeen uneen, josta herää heti, kun laskee sylistä tai viimeistään 30min. päästä, kun huomaa olevansa yksin sängyssään :/ Ja välillä huutaa tosi rajustikin enkä enää tiedä onko ne milloinkin mahakipuja, väsymystä, koliikkia vai mitä ihmettä :ashamed:
Pidän vauvaa siis sylissä ja käärittynä peittoonsa ettei huomaisi sänkyyn laskemista. Toki tiedän, että kyse on siitä,kun vauva herää ja huomaakin olevansa jossain ihan muualla kuin minne nukahti, mutta eihän tällaiset 3 viikkoiset nyt ittekseenkään sänkyyn vielä osaa nukahtaa (esikoisella alotettiin 2kk iässä laskemaan puoliunessa sänkyynsä, jotta oppi nukahtamaan itse, ilman syliä).
Miten teidän illat menevät?? Nyt tuntuu vaan niin lohduttomalta kanniskella itkuskelevaa vauvaa ympäriinsä kolme-neljä tuntia illassa ennen kuin hänet saa unille. Ja tämä siis heti sen perään, kun esikoisen on saanut unille = itse ei edes vessaan pääse :| Ja vielä kun päivätkin on yhtä kanniskelua, kun tuo vauva ei viihdy vielä lainkaan sitterissä, sohvalla tms. niin kyllä tässä pääkoppa on aika sekaisin välillä...
Jaa-has, tulipas siitä vuodatus - anteeksi :ashamed:
Cuplaton ei meilläkään ole tehonnut, mutta
koittakaahan Disflatyliä :wave: En oikein tiedä auttaako se(kään) meillä tälle kakkoselle, mutta esikoisen oloa helpotti hirmuisesti!
Imetyksestä vielä.. Vinkki niille, joilta maitoa tulee suht' runsaasti.. Luin netistä vauvan masuvaivoista ja löysin hyvän vinkin, joka ainakin
meillä pidensi syömisvälejä: annan nyt vain yhden tissin kerrallaan ts. röyhtäytän välissä juu,mutta tarjoan sitten uudestaan saman tissin, jotta vauva varmasti saa sen
rasvaisen takamaidonkin. Kuulemma jos röyhtäytyksen jälkeen antaakin toista tissiä niin vauva helposti saa pelkkää ohkaista etumaitoa joka ei nälkää pidä ja sitten saa olla useammin syöttämässä --> ja siitä sitten voipi seurata niitä masupuruja! Tähän saakka olen tosiaan aina lyönyt toisen kannun suuhun - ihan vaan omaakin oloa helpottaakseni :ashamed: - ja ihan mettään olen mennyt!
Ja
Natusanin suojat on täällä ainoat, jotka kelpuutan! :wave: Muut joko liian kovia tai sitten päästävät heti läpi :/