**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

Ohjeelliset äidinmaidonkorvikkeen määrät
Lapsen ikä
Äidinmaidon-
korvikkeenmääräml/vrk
0 - 1 kk
500 - 600 ml

1 - 2 kk
600 - 800 ml

2 - 3 kk
700 - 1000 ml

3 - 5 kk
700 - 1200 ml

5 - 6 kk
700 - 1000 ml

6 - 8 kk
600 - 800 ml

8 - 10 kk
600 ml

10 - 12 kk
600 ml

tälläisen taulukon löysin netin kautta, toivottavasti auttaa...
Onko tämä taulukko tuttu.. :whistle:
 
Huomenta!
Olipas ihanan rauhallinen yö nenukan suhteen! Eilen aamulla tosiaan sain ne kuivuneet rusinat ulos, ja imin pitkin päivää jos tuntui tukkoiselta. Isännän tultua kotiin, lähdin kaupoille ja hain samalla sitten ne suolatipat. Kyllä tepsi hyvin! Laitoin tippaa ja imin hetken päästä, tosi hyvin tuli syvältäkin... Ja yötä vasten laitettiin kans tipat ja annettiin olla. Eipä ollut hengitysvaikeuksia, vähän se räkä siellä virtas, mut ei ollu tukossa. Aamulla vielä kans tipat, ja nyt on edelleen nenä tosi hyvin "auki", pitäs kohta räät imeä pois,,, Eli tosiaan, suosittelen myös niitä tippoja jos on tota nenäongelmaa muilla..!!

Ilmankosteus on varmaankin kyllä laskenut, eli pitäisköhän hommaa talveksi ilmankostutin? Saattas antaa mun atooppiseen ihottumaankin helpotusta, on meinaan välillä aika pahana talvella... Oon vaan lukenu niistä, et kaikki ei oo kauheen terveellisiä!!!

uneksija85 Mä voin yrittää ottaa kuvia kun puen Viliä siihen manducaan... Tai siis jos ukko ottaa kuvia ku mä puen tms. Tiedä sitten mitä siitä tulee. On se vähän vaikee kyllä näin selittää. Pitäs melkein ihan livenä käydä läpi sitä pukemista. Ne ohjeet on kyllä jotenkin huonoja mitä on... Siitä vauva-tuesta, eli pienentäjästä, eli siitä ihme kangas-suikulasta: Laita ne kaks alinta nepparia kiinni... Se ylin on tarkotettu sit sitä varten kun sitä vetskarii pitää kiinni! Ja lapsenhan kuuluu olla siellä sillai jalat koukussa, ns. "sammakkoasennossa" Mut en sit tiiä kuin paljjon liian leveälle teillä se menee... Hmm... Yritän laittaa sulle niitä kuvia. Laita mulle vaik yv:llä sun sähköpostiosoite niin laitan sitä kautta!

Helinä! Sä oot noita kestovaippoihin perehtyny enemmän, ja Tampereen seudun kestoilu-yhdistykseenkin, vai? Onko tietoo onko niillä mitään tapahtumia nyt lähiaikoina? Muksumessuilla on kyllä niiden infokoju kans, mut tiedä sit että mennäänkö edes sinne. Mies haluis lähteä mielummin kalaan :LOL:

Meillä edelleen tuo paskomis-ongelma... Tuntuu niin kamalan vaikealta ja välillä näyttää jopa kivuliaalta kun tuo pikkumies vääntää paskaa... Hierontaa ja jumppaa kans harrastettu, mut eipä se oikein auta... Oon myös pitäny itteni päällä massullaan silloin kun kakkaa. Ja jumpannu selällään, ja pitäny sylissä ja sitterissä ja repussa... ja ja ja... Täytyy vissiin neuvolaan... Jos tää ny edelleen johtuu siitä Rotateq-rokotteesta joka otettiin viikko sitten!

Sit yks tosi turha ongelma: Mä en jaksa pumpata mun tissejä! Se on niiiin aikaa vievää touhua! Tuleeko mulla sitten niin huonosti maitoo? Siis hitaasti? Kauan muilla kestää pumpata esim 50ml tai 100ml, ja mikä pumppu käytössä?

Nyt tuo yks vetää herneet nenään sitterissä, tyhmä lelukaari - Vili ei ylety vielä noihin nalle puh-härpäkkeisiin mitkä siinä roikkuu, ja sekös sitä ärsyttää! Huitoo raukka ja huutaa, mutta ei lelut heilu...! Pitää vissiin vähän fiksailla sitä... Jätkä on meinaan tosi aktiivinen, ja kokoajan pitää olla jotain lelua tms mitä tutkia ja heilutella. Ja hymyily... Nauraa ja hymyilee jo monta kertaa päivässä! Ihana.. niin ne kasvaa ja kehittyy! :heart:

Roona&Vili 7vk+6pv
 
Joku kyseli et onko meillä se nenä-friida (tms.)
Joo, siis se ruottalaisten ihme-keksintö, tai ainaki siinä paketissa sitä niin hehkutettiin :LOL:
Se pikkuniistäjä, muistaakseni Ainun... Ihan hanurista!!! _heittäkää roskiin ja ostakaa toi kunnon nenäimuri. Mä ostin prismasta, mut niitä saa apteekeistaki...
 
Nuppu09: Täällä ainakin saa tarvittaessa seurakunnalta kastemekon lainaan. Kannattaa kysäistä kirkkoherranvirastosta tai kastavalta papilta kun käytte sen kastetta edeltävän keskustelun. Me luultavasti joudumme myös lainaamaan tuon mekon kun ukkeli kasvaa ihan hillitöntä vauhtia ja perintömekko ei oo mikään kovin iso.

Meillä on joku ihmevalvomisoperaatio menossa... Pikku-ukko heräs 7.40 eikä oo nukkunut sen jälkeen yhtään. Silmiä on kyllä pitänyt kiinni muttei nukkunut.

Kun joku kyseli noista vauvan nukkumisäänistä niin meidän pikku-ukko nukkuu yllättävän hiljaa... Pieni tuhina kuuluu muttei mitään isoa rohinaa tms niin kuin joku (en muista kuka enkä jaksa selata ketjua taaksepäin :D ) kirjoitti. Välillä on pakko mennä koskettamaan nukkuvan ukkelin rintaa kun ei hengitysliikettä näe mutta kyllä se tähän asti on hengissä ollut. Pieni pelko on tuosta koko ajan päällä mutta eiköhän se tästä helpota.

Nyt tuntuu siltä että on pakko nukuttaa tuo pikku-ukkeli vaikka väkisin... Kova väsykitinä päällä muttei suostu näemmä itse nukahtamaan sitteriin vaan pitää nukuttaa syliin.

Olkkis ja Pikku-A 5vkoa :heart:
 
Pakko vähän hehkuttaa!
Vili söi tissiä (oikeaa 20min ja vasenta 10min) ja lopetti tyytyväisenä! Nyt tuhisee tuossa sitterissä puoliunessa :heart: Pitäs varmaan kantaa sänkyyn raasu...
Aluksi sama huuto ja kitinä ku yleensäkin. Iskin kumin tissiin ja rauhoittui syömään... Jonkin ajan päästä alkoi kitinä kumin kanssa, ei vissiin tullut tarpeeksi. Sitten otin kumin pois ja iskin pelkän tissin suuhun... Ja siitä se sitten jatkui rauhallisena
:eek: Kerrankin onnistuminen :heart: :heart: :heart:
 
Olipas lukemista. =) Ja onpas erilaisia imetysjuttuja, kakkajuttuja jne. =) Meil mennään täysimetyksellä ja imetän yhä pari syöttökertaa samasta rinnasta vain ja pelkästään ja tuntuu saavan masunsa täyteen yhdestä rinnasta. Masukipuiluun annan maitohappobakteereita sekoitettuna maitoon, eli sen verran saapi pullosta et ku joudun rintaa vaihtaessa lypsämään aina ensin jonni verran, lypsän sen 120 ml pois (ni sit alkaa vasta pahin kivistys helpottamaan) ja sekoitan sit osaan siittä (n.50ml) maitohappobakteerit ja annan sit rintaa ja loput lypsetyt laitan pakkaseen. Syöttövälit meil n. 3 tuntia, yöl toisinaan menee välil 4 tuntiakin mutta sit yleensä 4 - 5 jälkeen alkaa kitinä ja kätinä joka jatkuu iltapäivään. Välil neitokainen nukahtaa kantoliinaan ja taas jatkuu. Onneks on joitain päiviä et vähän vähemmän kantamista ja kitinää ,mut tärkeintä ettei kitinä ole yöllä. =)

Su olis meilki sit ristiäiset ja päätetty nimi ilmeisesti joutaa vaihtoon. Mies ku ruennutkin käyttämään eri nimeä joka muka piti olla beibelle ja ny se miehen keksimä nimi alkaakin tuntua paremmalta. :LOL:

Yhä jälkivuotoa ja eppari haava yhä hiukka hellänä... :| Mut ehkä täs josai vaihees nuokin hellittävät.

Kaunko muill on menny et maidontulo tasaantunut, siis ne jotka imettävät täysimetyksellä? Pieni jo kuukauden ikäinen mut yhä maidontulo on vähän yliampuvaa. :LOL:

Roona82 mul menee n. 5 min ku on tullu se n. 100 ml. Vauvakaan ei ime kerrallaan kui 5-15 minuuttia, mutta mulla suihkuaakin muutaman pumppauksen tai vauvanimun jälkeen useesta reiästä nii ettei vauvan paljoo tarvi ku nieleskellä, tai jos pumppaan nii pitää konetta siinä. Ja mul ainun se käsikäyttöinen käytössä pumpuista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Pakko vähän hehkuttaa!
Vili söi tissiä (oikeaa 20min ja vasenta 10min) ja lopetti tyytyväisenä! Nyt tuhisee tuossa sitterissä puoliunessa :heart: Pitäs varmaan kantaa sänkyyn raasu...
Aluksi sama huuto ja kitinä ku yleensäkin. Iskin kumin tissiin ja rauhoittui syömään... Jonkin ajan päästä alkoi kitinä kumin kanssa, ei vissiin tullut tarpeeksi. Sitten otin kumin pois ja iskin pelkän tissin suuhun... Ja siitä se sitten jatkui rauhallisena
:eek: Kerrankin onnistuminen :heart: :heart: :heart:
HIENOA!!! Noi onnistumiset kannustaa taas jatkamaan imetystä =)
 
Käytii neidin kanssa lääkärissä mutta mitään ei löytynyt. jos kuume nousee niin sitten lastenklinikalle.. koliikkia veikkasivat kun ei kerta kuumetta ole.. kauheeta vaa kattoo ku toinen huutaa ja ääntäkää ei meinaa tulla enään.. :'( mikään ei vaan tunnu auttavan..

O&O + rinsessa 5vk4pvä
 
Heissan kaikki! :flower:

Mies lähti vaunuilemaan vauvan ja esikoisen kanssa ja äidillä OIKEASTI omaa aikaa viiteen saakka! Jee!!! =) Ettei vaan mene täällä koko aika, kun niin kauheesti olette kirjoittaneet ;)

Imetys sujuu meillä tosiaan "ihan ok", mutta jotenkin en ole asian suhteen 100% sinut tai tyytyväinen - tiedä sitten mikä mättää :/ Yhden aterian olen päivässä korvannut NANnilla ja silloin vetäsee 60ml helposti, mutta ei sekään syöntiväliä pidennä. Jos tää vauva vaan on sellaista mallia, että syö useesti! Outoa vaan, kun esikko ei KOSKAAN syönyt alle 3 tunnin välin :eek:

Kohtutulehdus Vähän turhalta tuntuu syödä noita myrkkyjä, kun tulehdus ei ole kunnolla päällä eikä siis mitään hirveitä oireita ole (virtahepo: tuulimunan jälkeisen epäonnistuneen kemiallisen tyhjennyksen jälkeen sain TOSI pahan kohtutulehduksen ja silloin mulla tuli juuri tuollaisia "riekaleita", kun kuvailit - ja tietty ne hirveet vuodot muutenkin!). Vähän jomottaa alavatsalla, mutta vuotokin on selvästi rauhoittunut ja on sellaista tosi tummaa verta jo. No, maanantaina on kontrolli ja siihen asti popsitaan Kefalexia ja käytetään niitä Flagyl- puikkoja...

Keittosuola on MUST vauvan kanssa!! Apteekissa muuten bongasin, että nyt on Ratiopharm alknaut valmistamaan kerta-annoksena suolaliuosta ja itse ainakin tykkään ajatuksesta. Hygieenisempää =) Meillä kun pulloja pitäisi olla kaksin kappalein, molemmmille omat.

Tuttipullo on meillä nyt Ainu. Esikoinen käytti MAMmin Ultiventiä, mutta nyt en tee sitä virhettä, että niillä lähtisin syöttämään: kauhee peseminen, kun on niitä tiivisteitä sun muita :p Nyt on vaan kolme steriloitavaa osaa.

Punnituksessa käytiin tänään ja viikossa pimu oli kerännyt 180g :D Nyt siis paino 4.140g, kun syntyessä 3.850g ja ikää nyt 2vkoa 4pvää. Ihan jees siis.

Vaunut on meillä Teutonian Team Alut eli tuplat, kun esikko on vasta 1v5kk. Tosin on alkanut harmittaa, kun myytiin "yksöisvaunut" pois, kun niilläkin olisi varmaan ollut käyttöä, kun vauvan kanssa kaksin lähtee liikkeelle :/ Nyt ei löydy kuin Peg Peregon matkikset (saa tosin makuuasentoon eli voisin käyttää ostoskeskuksessa) ja kaverin lasten vanhat Briot "pihavaunuina", mutta niiden hirvitysten kanssa ei kehtaa kyllä ihmisten ilmoille lähteä :LOL: Pitänee kuitenkin tuolla arsenaalilla pärjätä...

Ristiäiset sovittiin tänään ja ne on 22.11. Nyt kutsuja vääntämään ;)

Ja nupulle kehoitus olla varovainen niiden hiilarittomien dieettien kanssa! Itse pudotin aikanaan muutamassa kuukaudessa 20kg Atkinsin dieetillä, mutta kylkiäisinä tuli sitten sydämen rytmihäiriöitä, ääreishermosto-oireita ja kaikenmaailman puutostiloja... :ashamed: Olethan varovainen :hug:

Nyt sohvalle lukemaan Seiskaa B)

Carmen ja A 2vkoa 4pvää
 
Roona: Siellä kestovaippayhdistyksen sivuilta löytyy infoa tapahtumista Tampereella. Ainakin 30.10 on tee-se-itse kestovaippojen ompelupäivä.
http://www.kestovaippayhdistys.fi/ajankohtaista/tapahtumia.php
Muita tapahtumia ei Tampereen seudulla vielä näkynyt.

Rintojen pumppaamiseen käytän Ainun käsikäyttöistä. 50 ml tulee varmaan reilussa 5 minuutissa, jos rinnat ovat täynnä. Mutta mulla taitaa olla kanssa vähän suihkutissivikaa, kun vauva vetää maidot aina välillä väärään kurkkuun ja jos vauva lopettaa alussa imemisen, niin rintakumi on hetkessä täynnä maitoa (silloinkun käytän sitä). Lisäksi liivinsuojat joutuu välillä vaihtaa kesken päivän, kun ne on ihan läpimärät. Mutta tästä huolimatta iltaisin täytyy antaa vauvalle lisämaitoa.
 
Pitkästä aikaa täällä,

Päivät on kulunut jotenkin tosi nopeasti. Tuo tyttökin on huomattavasti enemmän hereillä. Päikkärit se ottaa tässä kahden kolmen aikoihin, mut muuten se on hereillä ja katselee mun touhuja ja ihastelee noita lemmikkejään tuossa lattialla.

nukkuu yöt edelleen tosi hyvin. Kymmenen aikohin nukkumaan ja herää pari kertaa yössä syömään noin 10 minuutiksi ja herää sitten aamulla 8-9 aikoihin. tuo tyttö puklaa maitoaan nykyään jo nenän kautta ku mun tisseistä vissiin tulee niin kovalla paineella tuo maito. onko muilla tätä ongelmaa?? Mul on kans toi nenä frida jol imen noit maitoja pois. ei kai se liikaa kuivaa limakalvoja? On mul niit suolatippojakin

tyttö piereskelee tosi paljon ja kakkaa vaan noin kerran viikossa. Joka on ainakin neuvolan mukaan ihan normaalia. harmittaa vaan ku tyttöä vääntää vatsasta ku yrittää pumpailla. Mut ei se niistä kauheesti valita ja iskä antaa sit pumppajumpaa tarvittaessa :heart:

Roona ku sä pidät Viliä sitterissä niin millanen sitteri sul on? mul on tollanen Emman, uskaltaakohan siinä jo pitää lasta? ettei siis ole liian istuva asento? ja hienoa ku imetys on sujunut

meillä pidetään välillä ihan uskomattomia ääniä nukkuessa. olen huomannut et hereillä ollessa myös ääntelyä on muuttunut nyt tulee sellaisia lyhyitä vähän niinku jokeltelua. Mites muilla?

O & O :hug: ymmärrän murheesi. Toivotaan et ääni rupeaa pian kulkemaan. Ootko kokeillu jotain höyryhengitystä? vai vaiko sellasta tehdä?

Mulla oli jälkitarkastus eilen ja kaikki on hyvin. se oli kyl tosi nopee käynti.

eipä muuta ku jaksuja kaikille

Jooseppi & Möykky 1kk 12 pvää
 
Roona laitoin sulle yv:n! Hienoa, että imetys onnistuu edes joskus!

Meillä käytiin tänään lääkärissä ja vaikka poika pulautteli siellä koko ajan ei kuulemma vielä tarvitse huolehtia. Saatiin lupa käyttää gavisconia - saa nähdä auttaako. Toivon kovasti, että se auttais, kun en kestä katsoa pienen kärsimystä.. On niin kauheaa, kun toinen itkee eikä mikään auta.

Minulla myös suihkutissit joka ei auta yhtään tuohon pulautteluun. Maitoa tulee pojalta usein nenästä ja suusta yhtä aikaa. Sitten alkaa huuto. Olen nyt syöttänyt useamman kerran samasta rinnasta, mutta ei auta suihkuamiseen - siihen tosin auttoi ettei rinnat ole koko ajan täynnä.

uneksija85 ja poika 1kk :heart:
 
En tänne ole pariin päivään kerennyt kun kiirettä on pidelly pienen kanssa..
Tänään käytiin neuvolassa ja poitsun paino nousee hienosti ja hyvin voitiin muutenkin. :)

Tosiaan se kutsu tuli sinne isyyden tunnustukseen ja ens maanantaina saadaan se pois alta. Sitten vois alkaa järjestelemään ristiäisiä =) Mites muut ootteko pitänyt ristiäiset kotona vai kirkossa. Itse suunnittelin jos pidettäisiin ne ihan kotosalla suhteellisen pienellä väkiluvulla =)

Noista vaunuista vielä sen verran että me päästiin viimein koeajolle vaunujen kanssa ja hyviltä tuntuis nuo emmaljungan city cross:it. Eli tuntuu ettei turhaan upottanut niihin pientä omaisuutta :LOL:

Korvikkeista meillä menee määrällisesti päivässä n.600ml joskus enemmän ja joskus vähän vähemmän. Nan1 syödään ja poika kasvaa hyvin sekä näyttää tyytyväiseltä. D-tipat ajateltiin huomenna aloittaa ja ostettiinkin ne jo muistaakseni jotkut öljy pohjaiset. Toivotaan ettei mahavaivat alkais.. tällähetkellä ilma tuntuis ainakin hyvin kulkevan läpi mutta kakka on ollut jokseenkin tiukassa ja sitä ollaankin yöllä välillä kiukuteltu. Viimeyönä ei ole kakkaa näkynyt eikä tänään joten meneeköhän ens yö valvoessa :|

roona82 ihanaa jos teillä alkaa imetys onnistumaan. Kovat tsempitykset täältä sinne.

Dindei + Mico 1vk6pv
 
jooseppi Meillä neiti kans puklaa nenän kautta ja välillä tulee myös syötön aikana ulos nenästä.. se johtuu just niistä suihkutisseistä :)
Toivon todellakin että tytön ääni tulis takas kun on niin raastavaa kuunnella kun toinen huutaa ja ääni ei kulje kunnolla.. :'(
 
Terve taas! Ihana syysilma ulkona kun ei oo sitä vmäistä tuulta! AH!! :heart:

Oltiin just viiden tunnin reissussa kaupungissa kun piti hakea yhtä sun toista ristiäisiä varten ja hoitaa asioita.. Toki siinä puolivälissä päivää käytiin stockalla vaihtaan pissavaippa puhtaaseen ja Coyotessa syömässä ja katselemassa valoja ja värejä. Koko päivä on mennyt hienosti ja pika nukkuu edelleen vaunuissa eteisessä! On alkanut nukkuun ihan mahdottomia päikkäreitä, tai tuntuuko musta vaan siltä.. Pitikin kysyä että te joilla on jo jonkinlaista rytmiä, kertookaa millain teidän päivä menee? Meillä alkaa ihan selkeesti kans nyt hahmottuun vähän jonkinlaista päiväjärjestystä =)

Suihkutissit täälläkin :wave: kuten Helinäkin kirjoitti, meilläkin jää rintakumiin aina maitoa jos sitä käytetään..ja aina se maito on poskilla ja valuu kaulalle reppanalla sieltä suupielistä kun ei ehdi nieleen kaikkea yhtä nopeesti kuin mitä sitä tulee :/

Roona jes! tsemppiä jatkossakin!! =) hei kerrohan paljon sä juot energiajuomaa päivässä? mä oon taas alkanut vähitellen juomaan ja himo vaan kasvaa kasvamistaan :eek:
 
Luettu taas läpi ketju.

Meillä menee täydellisesti (kop kop) toistaiseksi ainakin.Tyttö tankkaa illalla ja nukkuu ensin 6 tuntia ja sitten 4 tuntia. päivällä on tunnin putkeen yleensä hereillä ja nätisti makoilee sohvalla "katselleen" ympärilleen. Meillä ei vinguta muuta kuin silloin kun on paskat housussa (ELI USEIN!) tai nälkä. Täyimetys ja tissiä syö joku 10-15 min kerralla, välillä useammin ja välillä vähemmän. Paskoo kokoajan, miten noin pienestä voi tulla KOKOAJAN kakkaa. Tän vuorokauden puolella kakannut AINAKIN 6 kertaa jos ei enemmän
Huomenna mennään kättärille uudestaan sydänfilmiin kun kuului sivuääni kun lähettiin, mutta se ei kuulemma ole mitään vakavaa.

En jaksa jostain syystä nyt kirjoittaa enempää. :) Myöhemmin sitten!

 
Lueskelemassa käyty, taas hirmusesti juttua tullut.

Mekin saatiin kastajaispäivä jo sovittua isänpäivälle ja pappikin on varattu. Tosi hankala oli saada, justiin sattui seurakunnan uuden kirkkoherran vihkiminen virkaan samalle päivälle ja koko henkilökunta on kuulema siellä sillon. Mut onneks toisen alueen seurakunnasta pappi löytyi.

Neuvolatäti kävi tänään kotikäynnillä. Viikossa pojalle on tullut painoa 360g kun sairaalasta lähtiessa 3320g ja nyt 3680g. Syntyessään oli sen 3430g eli siihenkin on tullut jo lisää. Vaikuttaisi että tissimaito riittää ainakin toistaiseksi. Ei tuota suihkuamalla tule, mutta poika ainakin tyytyväisenä imemisen lopettaa, eikä ole lisäruokia huudellut.

Vähän kyllä mietityttää riittääkö tuo maito kuinka kauan, varsinkin kun teidän suihkutissi juttuja lueskelee. Mulla ei tule suihkuamalla, mutta toinen puoli kyllä kastuu kivasti kun toisesta imettää. Täytyy vaan luottaa siihen että noihin tisseihin oikeasti pätee se kysynnän ja tarjonnan laki. Ja toivoa että mahd. pitkään ilman lisäruokia pärjättäisiin.

Yonnazzz, meidänkin vauva on vaippojen suurkuluttaja, kakkavaippoja saa vaihtaa MONTA vuorokaudessa ja jostain kumman syystä suurin osa niistä juuri yöaikaan..

Jaksamisia kaikille.

ninja ja pikku-ukkeli 1vk 2pvä
 
J84
Huomenta!

Keittosuolatipoista: Ovat kyllä todella tarpeen aamuisin, kun pojan nenä tuntuu olevan tukossa. Meillä on tuo Ainun pikkuniistäjä ja olen sillä saanut räät nenästä pois oikein hyvin. Sekin on esikon peruja 9 vuoden takaa.

Tuteista ja pulloista: Meillä ei käytetä tuttia ollenkaan, ainakaan vielä ei ole ollut mitään tarvetta :) Pullotkaan ei ole vielä syöttö käytössä, kun täysimetyksellä mennään. Ainoostaan silloin Ainun pulloilla on ollu käyttöä, kun olen pumpannut maitoa ja laittanut sen jääkaappiin jäähtymään pakastamista varten. Sitten, kun pullottelun aika koittaa niin otan kaapista noi Aventin pullot..ne ovat pulloista suosikkini ja MAM on toinen hyvä, mistä olen tykännyt.

Suihkuamisesta: Mulla suihkuaa kans maito ihan hulluna, kun se nousee kohinalla rintoihin. Joskus tisseihin ei juurikaan tarvitse koskea, kun ne jo menee piukeiksi maidonnoususta. Kun syötän niin laitan toiseen rintaan maidonkerääjän ja näin saan siitä maidot talteen, eikä liivinsuojat ole jatkuvasti märkinä. Ja kun poitsu syö niin hän lopettaa imemisen maidonnousun ajaksi, kun maitoa tulee ilman imuakin. Näin ollaan hyvin vältetty liian ilman joutuminen mahaan ja pullauttelut.

Pumpuista: Meillä on Ainun käsikäyttöinen ja parhaimpina hetkinä tissistä irtoaa sen 100ml noin 10 minuutissa. Ja sit laitankin pakkaseen päivän aikana tulleet maidot 100ml kerta-annoksina. Oon käyttänyt Minigripin 1dl pikkupusseja, joissa on se pikasulkija. Ovat tosi käteviä kestävän muovinsa ja kokonsa ansiosta. Ohuemmat tykkää mennä rikki sulatusvaiheessa...tuli kokeiltua edellisen kohdalla.

Uniäänistä: Välillä poika pitää ininää, kun on nukahtamaisillaan ja unessa ollessaan hän on ihan hiljaa ellei piereskelyä lasketa.

Hormooninäpyistä: Pojalla ei oo oikein nimeksikään näppylöitä..yks löyty leuasta ja se on ainut mikä on tullut. Voihan se olla et tälläkin kertaa näpyt ilmestyy just ristiäisviikolla ja naama on ihan järkyn näköinen.

Vaunuttelusta: Me mentiin jo pari päivää kotiutumisen jälkeen ihmisten ilmoille ja vaunuteltiin ekaa kertaa 11 päivän ikäisenä. Poika simahtaa melkein heti, kun vaunut lähtee liikenteeseen ja ulkona ollaankin käyty siitä lähtien melkein joka päivä. Aina ei päästä lenkille, mutta ulkona hän sit nukkuu sen aikaa, jos ollaan itekkin pihalla ja joskus laitan hänet päikkäreille ulos. Tuntuu tykkäävän oikein kovasti nukkua lämpöpussin suojissa :)

J84 ja Samu 3vk1pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja uneksija85:
Roona laitoin sulle yv:n! Hienoa, että imetys onnistuu edes joskus!

Meillä käytiin tänään lääkärissä ja vaikka poika pulautteli siellä koko ajan ei kuulemma vielä tarvitse huolehtia. Saatiin lupa käyttää gavisconia - saa nähdä auttaako. Toivon kovasti, että se auttais, kun en kestä katsoa pienen kärsimystä.. On niin kauheaa, kun toinen itkee eikä mikään auta.

Minulla myös suihkutissit joka ei auta yhtään tuohon pulautteluun. Maitoa tulee pojalta usein nenästä ja suusta yhtä aikaa. Sitten alkaa huuto. Olen nyt syöttänyt useamman kerran samasta rinnasta, mutta ei auta suihkuamiseen - siihen tosin auttoi ettei rinnat ole koko ajan täynnä.

uneksija85 ja poika 1kk :heart:
Kannattaa kokeilla aina ku mahdollista imettää nii et makaat selälleen, vauva makaa siu päällä ja imee siit, se vähän mulla rajottanu sitä pulauttelua, tääl kans pikku neiti pulautteli tai oksensi rajusti nii et tuli nenästäkin ja sit kauhea parkuminen. Suihkuamiseen ei tuo minul myöskää auta eli suihkuaa kyl makuulteenkin, pitäs muka rajoittaa sitä, mut luultavasti vauva voi paremmin säädellä noi sitä miten paljon sinne suuhun tulee ku ei valu suoraan kurkkuun maito. :LOL:
 
Pakko kysästä.. Onko muilla käyny samalla tavalla kun mulla jälkivuodon kanssa kun mulla jälkivuoto oli pari päivää kokonaan poissa ja oli ennen sitä muuttunu verislimaiseksi ja sitten se palas kirkkaana verenä? Synnytyksestä tulee sunnuntaina 6vk. Tiistaina olis jälkitarkastus. Kauanko muilla jälkivuoto on kestänyt??

O&O+ rinsessa 5vk+5pvä :heart:
 
Huomenta.
Eipä sitä iloa kauaa kestänyt, kun alkoi sitten vaihteeks maidontulo hiipumaan! Mikä siinä on, että silloin kun sitä tulisi, on jätkällä känkkäränkkä... Ja eilen taas kun olis illallakin kiltisti imeny, tyrehtyi aika äkkiä... Päivälläkin sitä tuli vissiin aika hiljalleen kun se melkein sen tunnin sitä kesti. Siis ja se imi kokoajan, ei pitänyt taukoja...
Mä en jaksa enää oikeesti, hermo menee. Nyt ei kyl huvita yhtään lukee mitään imetysjuttuja, oon skippaillu kaikki viestit missä näkyy sanoja täysimetys tai suihkutissit tai muuta... Kun sais edes pumpattua ja vois antaa pullosta,mutta kun ei riitä. Viime yönä tuli 40ml, ja sama aamulla. Vili syö kuitenki kerralla sen 100-150ml, joten eipä tuo pitkälle riitä! Äidinmaito olis vaan niin parasta ja terveellistä. Mua harmittaa ihan hulluna! :'(

Meillä on sellainen Hauckin Nalle Puh sitteri. Tällainen mutta mustana: http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1989
Aluks pidettiin sitä makuuasennossa. Ekan kerran 2 viikon ikäisenä. Nykyään jo vähän istuvammassa asennossa, kun Vili on jo niin jäntevä, ettei siinä mitenkään retkota. Ja tukeva turvavyö siinä on. Epä sitä makuullaan vaikuta edes pitää, kun raivarit siitä tulee jos ei näe kunnolla ympärilleen, tai niitä leluja :)

Aha, nyt alko nälkäkitinä ja nyrkin syöminen... tissi+pullo=tunnin päästä jatketaan.
 
Roona82 voi ei.. :hug: voimia kovasti tiedän just tasan sun fiiliksen. Täälläkin seistiin päällään ton imetyksen kanssa mutta ei vaan ottanut onnistuakseen. Mullakin nous iho possunlihalle kun luin kuinka muilla oli helppoa imetys ja ittellä oli niin epäonnistunut olo kun anoppikin huohotti niskaan imetyksestä. No imetyksestä kokonaan luopuminen oli haikeeta mutta kun poika kasvaa hienosti myös korvikemaidolla ja oma tunnetaso on huimasti nousukaudessa niin toisaalta täällä se oli ihan oikea ratkasu. Ei kannata itseään kuluttaa loppuun, ei se tee yhtään huonompaa vaikka ei imettäisikään.. Voimia jokaisen päätöksen suhteen toivotaan nyt kuitenkin vielä että imetys onnistuisi :hug:

Unirytmistä, meidän poika luulee varmaan että yöllä on päivä ja päivällä yö ja siis aikasintaan päästään nukkumaan klo.1.00 yöllä ja joskus vasta 4.00 aikaan.. Meinaakohan tuolle ollenkaan tulla järkevää rytmiä kun kokoajan tuo yörytmi vaan vahvistuu.. :|

Dindei + Mico 2vk
 

Yhteistyössä