**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Joulukuussa

Mikä ihmeen vauvan joulupallo? Mä oon ihan pihalla tollasista... Mut niinpä oon monesta muustakin asiasta! :D En oo ennen tuollasia hoksannutkaan... Ajattelin kyllä Vilille hommaa jonkun "oman" kuusenkoristeen... mut ehkä jonku söpön ötökän: olkipossun, pipariukon tms. mitä ny sattuu kaupasta löytymään... Jos ny enää mitään löytyy kun ollaan niin myöhään liikenteessä!!

mama-84
kai sä ny jostain saat ne valot kaivettua? Eihän ne nyt niin loppu voi olla?! :eek: Tsemppiä metsästykseen!!

Pieni jouluhenkinen pakina:
Muistan yks joulu, kun olin aattona töissä (olen siis entinen Tarjoustalon myyjä... entisessä elämässäni) ja kauppaan juoksi siinä 12 maissa (kaupat menee aattona kiinni klo 13.00) äkäisen oloinen mies. Ja huus jo sisääntuloporteilla kovaan ääneen, että "missä teillä on kuusenjalat?" Menin sitten herraa vastaan, ja kerroin ikävät uutiset: kuusenjalat loppuivat jo edellisenä päivänä. "No vittu eikö teillä saatana osata tarpeeksi tilata tavaraa myyntiin? Voi VITTU tajuutko, että meillä on nyt joulu pilalla???" Mies raivos naama punaisena ohimosuonet pullistellen siinä... Mä vaan tuijotin sitä suu auki. Olis tehny mieli kysyä, että miksi hän tulee vasta jouluaattona juuri ennen sulkemista. Me olemme siis pilanneet hänen joulunsa, kun olimme myyneet kuusenjalat loppuun... Oih ja voih, näitä tarinoita piisais vaikka kuinka paljon, joulunajalta ja muutenkin... Voih. Mä niiiiiin tykkään asiakaspalveluhommista, varsinkin joulunaikaan! :heart: :heart: :heart: :LOL: Muistakaa pitää mielessä, että myyjät saa erittäin paskaa palkkaa, kaupan alalla on tällä hetkellä vielä useissa liikkeissä palkattuna ihan liian vähän porukkaa, koska isot herrat haluavat kaunistella myyntilukemia... Ja: 99% tapauksissa se ei ole myyjän vika, eikä myyjälle huutaminen auta ketään. Se saa vaan myyjäraukan itkemään iltaisin itsensä uneen ja vihaamaan entistä enemmän surkeaa duuniaan :headwall: (Onnellisena pääsi pois kierteestä, 10 vuotta alalla riitti!)

Nyt rakkaan kainaloon sohvalle...
 
Joulupallo mun mutsi oli hankkinut meille tuollaisen jo heinäkuussa, tilannut suoraan valmistajalta!!! Ja parasta tässä on se, että hän oli tilannut sekä vaaleansinisen että vaaleanpunaisen... kun ei tiennyt minkä merkkinen muksu on tulossa :kieh: Ai miten niin mummo on täpinöissä ensimmäisestä lapsenlapsesta :LOL: :kieh: :LOL: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Joulupallo mun mutsi oli hankkinut meille tuollaisen jo heinäkuussa, tilannut suoraan valmistajalta!!! Ja parasta tässä on se, että hän oli tilannut sekä vaaleansinisen että vaaleanpunaisen... kun ei tiennyt minkä merkkinen muksu on tulossa :kieh: Ai miten niin mummo on täpinöissä ensimmäisestä lapsenlapsesta :LOL: :kieh: :LOL: :heart:
lähetä tänne se sininen pallo, sehän on teillä vähän niinkuin ylimääräinen
:D
 
Huomen...
Voi blääh, eilen tuli sit mentyä vasta 2 jälkeen nukkumaan. Ei oikein uni tullut silmään! Onneksi Vili nukkui 9 asti... (3-4h välein syötöillä toki) Eilen sitten taas tapahtui se hassu yöllä, että Vili kiemurteli ja potki itteensä taas ympäri unissaan. Eli rullas ittensä taas poikittain meidän sängyssä... Se on paha kun se nukkuu meidän tyynyjen välissä, ja siinä ei oo niin hirveesti sitä rakoo et mahtuis kunnolla oleen poikittain. Mä sit nauroin ku se potki miestä unissaan. Oli aika hauskan näköstä katella miten jäbä luikerteli. Hassuu, mut eipä vaan hereillä ollessaan liiku noin paljon! Mä käänsin sen sit oikein päin kun heräs syömään.... Ja tunnin päästä oli taas poikittain siellä :D Sen jälkeen nukkuikin sitten pinnasängyssä loppuyön... Pitää vissiin alkaa nyt nukuttamaan siellä...

Muistin vasta nyt aamupäivällä ottaa meidän kalkkunan sulamaan! Toivottavasti ehtis aatoksi sulaa, ettei tarvi jäistä tipua jyrsiä :LOL: Noh, jos ei sula niin sit paistetaan se vasta joulupäivänä... Mut kattoo ny huomenna että miltä se näyttää! Sit pitäs alkaa siivoon keittiöö... Loput ajattelin sit jättää sillai, että miehen kanssa yhdessä siivotaan, viimeistään huomenna illalla kun Vili nukkuu, ja ehtiihän sitä vielä aattona aamullakin... Blääh. Muutenkin niin tyhmä käsite koko joulusiivous. Hassuu kun jotkut puunaa kämppää ihan hulluna... ja joulusiivousta tosi aikasin... Kyllä meillä menee sotkuun ihan parissa päivässä. Ja muutenkin, tehdään vaan ihan perussiivous. Jouluna on muutenkin stressiä lahjoista, sukulaisista, ruuista... Miks turhaan mitään suursiivousta tehdä? Me puunataan sit tammikuulla kunnolla...
Vähän mä muuten kirosin perjantaina aamulla kun joku tamppasi mattoja klo 7.30 aamulla!! Pimeässä!! Prkl... :LOL:

Ah, ja nyt kahvi kitaan ja siivoilemaan...

Roona&Vili 4kk+1pv
 
Minäkin päätin että tänä jouluna ei meillä tehdä ku ihan normi viikkosiivous.
Kuitenki tänä aamuna yllätin itteni tonkimasta laatikoita ja keittiön kaappeja. Ja pitihän se nyt vaatehuone kääntää ympäri ja isosiskon huone ja uuni pestä ja mikro ja jääkaappi ja roskakaappi ja takka puunata. Petivaatteetki meni kartanolle tuulettumaan.
Nyt tää mökki on ku pommin jäliltä. Jos sitä rupeis järjestelemään romuja lattioilta pois että pääsis ite siivouksen pariin.

En minä jaksa. Prkl.

 
Tääl kans siivoillaan, ei vaan tunnu työ löppuvan sit tekemällä :D onneks o perus siistiä ja joka päivä nomesti laitan tavaroita paikoilleen mut silti, Nyt oottaa lattiat puunausta uudemman kerran ja sit jos sykäis matot lattialle takas, sit jos laittas porot ikkumaan ja alkais vaikka kaappeja käymään läpi :) se on jännä mite sitä tavaraa vaan kertyy kaappeihin ihan jatkuvaan! sit sitä roinaa saa olla kantamassa roskiin vähä väliä! :kieh:

zeny
 
Mä en jaksa tehdä mitään!

BLÄÄH!!! Ihan tyhjä olo... Räyhäroope taisteli taas yli puol tuntia päikkäreille menoa... Suoraa huutoa. Vihdoin sain rauhottumaan sänkyyn ja jopa juomaan maidon (se on jännä, että vaikka olis nälkä, niin kierroksilla käydessä herra ei edes suostu syömään!) Noh, siihen sammahti. Toivottavasti nyt nukkuu pidemmät kun aamupäivällä (20min)

Ja mua ärsyttää mun äiti. Ja v*tuttaa ihan suunnattomasti, että kutsuttiin se meille. Miks nyt pitää yrittää jaksaa leikkiä jotenkin normaalia perhettä kun me saatiin lapsi ja hän on mummo?? Naurettavaa pelleilyä... Siis niin ottaa päähän kaikki. Mua ärsyttää esim se, että hän aina selittää, kuinka vie Viliä kesällä korkeasaareen ja retkille kun menee mummolaan hoitoon... Noh, ens kesänä ei kyllä tasan mene mihkään hoitoon pidemmäks aikaa sinne. Ja saas nähdä meneekö koskaan. Ei se muuta yhtään mitään, että mulle lapsi syntyi. Vielä vähemmän. Hän kokee jotenkin oikeudekseen nyt omia poikaa kun on "mummi"... Se status pitää kyllä ansaita. Ja heikolta näyttää, "äiti"-tittelin sanan tietyssä merkityksessä hän on menettänyt jo yli 20 vuotta sitten. Eikä sitä pysty ikinä korjaamaan. Miks mun pitää jaksaa sitä ihmistä? vaan sen takia, että ollaan sukua? Hän teki mut. Kiitti ja morjens, loppu olikin sitten ihan täyttä paskaa.... Mä niin toivon, ja uskon, että pystyn ite olemaan ihan päinvastainen äiti, ja rakastaa/olla rakastettu ja pysyä lämpimissä väleissä lasteni kanssa koko loppuikäni.

*ihana kun saa vuodattaa, ja nyt mä lopetan.... ottaa vaan päähän ja pitää saada johki purkaa*
 
schnuller
Ehdinpäs vielä tänne kun jätin joulusiivouksen tekemättä.Kuuntelin naurussa suin, kuinka isä oli herännyt pesemään tuvan seiniä kuulemma viideltä aamulla. =)
Joulusiivousta ei siis pahemmin meillä tehdä.Mitä nyt normaali viikkosiivous.

Eilen sitten annettiin neidin maistaa velliä ekaa kertaa.30ml+maitoa loput.Oli vaan illalla jo niin väsynyt, että ei meinannut saada syömään kun piti kurkku suorana huutaa.Söi sitten jonkun verran ja sammui.Tänä aamuna olikin sitten ripuli riesana.Kaksi kertaa tuli ripulikakat vaippaan.En oikein tiedä, että pitäisikö jatkaa antamista vaan sisukkaasti, että maha tottuu, vai pitäisi pitää taukoa niin kauan että tulee taas normaali kakka.Tietääkö joku?Onko kokemusta ripulista vellin seurauksena?

Pikku hiljaa alkaa olla oikein jouluinen olo, kun on kynttilöitä, joululiinat, tontut ja kuusi. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Mä en jaksa tehdä mitään!

BLÄÄH!!! Ihan tyhjä olo... Räyhäroope taisteli taas yli puol tuntia päikkäreille menoa... Suoraa huutoa. Vihdoin sain rauhottumaan sänkyyn ja jopa juomaan maidon (se on jännä, että vaikka olis nälkä, niin kierroksilla käydessä herra ei edes suostu syömään!) Noh, siihen sammahti. Toivottavasti nyt nukkuu pidemmät kun aamupäivällä (20min)

Ja mua ärsyttää mun äiti. Ja v*tuttaa ihan suunnattomasti, että kutsuttiin se meille. Miks nyt pitää yrittää jaksaa leikkiä jotenkin normaalia perhettä kun me saatiin lapsi ja hän on mummo?? Naurettavaa pelleilyä... Siis niin ottaa päähän kaikki. Mua ärsyttää esim se, että hän aina selittää, kuinka vie Viliä kesällä korkeasaareen ja retkille kun menee mummolaan hoitoon... Noh, ens kesänä ei kyllä tasan mene mihkään hoitoon pidemmäks aikaa sinne. Ja saas nähdä meneekö koskaan. Ei se muuta yhtään mitään, että mulle lapsi syntyi. Vielä vähemmän. Hän kokee jotenkin oikeudekseen nyt omia poikaa kun on "mummi"... Se status pitää kyllä ansaita. Ja heikolta näyttää, "äiti"-tittelin sanan tietyssä merkityksessä hän on menettänyt jo yli 20 vuotta sitten. Eikä sitä pysty ikinä korjaamaan. Miks mun pitää jaksaa sitä ihmistä? vaan sen takia, että ollaan sukua? Hän teki mut. Kiitti ja morjens, loppu olikin sitten ihan täyttä paskaa.... Mä niin toivon, ja uskon, että pystyn ite olemaan ihan päinvastainen äiti, ja rakastaa/olla rakastettu ja pysyä lämpimissä väleissä lasteni kanssa koko loppuikäni.

*ihana kun saa vuodattaa, ja nyt mä lopetan.... ottaa vaan päähän ja pitää saada johki purkaa*
Roona kiltti...sun ei todellakaan tarvitse jaksaa kestitä äitiäsi ja ylipäätänsä sitä teille kutsua...jos tilanne on niinkuin olet aiemmin kirjoitellut, niin sanot vaan kylmänverisesti ettei kiinnosta ja annat asian olla...sun tehtäväsi ei ole yrittää pitää välejä yllä ihan vaan Vilin takia...mun henkilökohtainen mielipiteeni on tämä....joka siis osittain johtuu siitä että mulla mun aikaisemmat vanhemmat muksut on jo 14 ja 15 vuotiaita ja ovat nyt sitä mieltä murkkuiän saavuttua että eivät halua äitiään tavata ja olen sen asian kanssa sinut....tulevat sitten kun haluavat... :heart:
Ja aina olen avosylin vastaan ottanut..se on tosiaankin lapsen omapäätös haluaakos he vanhempiaan tavata vai ei...tottakait se alkuun tuntui tosi pahalta..mutta niinkuin kerroin olen työstänyt sen asian ja ei siitä sen enempää...

Mun äitihän ei ole pitänyt vuosiin yhteyttä johtuen osittain siitä kun olen sairauteni takia lapseni hylänyt..ja hänetkin on vauvana laitettu lastenkotiin, niin arvet ovat niin syvällä, ettei halua niitä aukoa..ja senkin asian olen käsitellyt :ashamed:

Parempi näin, koska joka kerta kun äitiäni ajattelen tai aikoinaan häntä näin, niin sain itselleni vaan ja ainoastaan paskan maun suuhuni..joten se siitä...

toivottavasti tästä oli edes hitusen apua :hug:
 
Roona, meillä on ihan samanlaista tuon yöhäseltämisen ja -pyörimisen suhteen - on ollut jo muutaman viikon. Neiti kyllä liikkuu öisin yllättävän paljon ihmiseksi, joka ei vielä osaa liikkua. :D Mut siitä huolimatta mun on helpompi pitää tyty yöt vieressä kuin pomppia pinnasängyn ja oman sängyn väliä imettämään ja katsomaan onko kaikki ok. Pataan saan kyllä joka yö neidiltä. :D

Tosta äitisuhteesta, en oo varma kannattaako omaa traumaa siirtää sukupolvelta toiselle ja suoraan kieltää lapsenlapsi-isoäiti -suhde lapselta. On ihmisiä, jotka ei osaa olla hyviä äitejä, mutta sen sijaan isoäiteinä ovatkin ihan eri maata. Roona itse toki tietää parhaiten oman tilanteensa ja tekee omat päätöksensä itse, joka tapauksessa koita jaksaa, sukulaisia kun ei voi valita! :)

Me ei jakseta mitään erityistä joulusiivousta tehdä, vaan keskitytään jouluruokiin sitäkin enemmän. Mums. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Roona, meillä on ihan samanlaista tuon yöhäseltämisen ja -pyörimisen suhteen - on ollut jo muutaman viikon. Neiti kyllä liikkuu öisin yllättävän paljon ihmiseksi, joka ei vielä osaa liikkua. :D Mut siitä huolimatta mun on helpompi pitää tyty yöt vieressä kuin pomppia pinnasängyn ja oman sängyn väliä imettämään ja katsomaan onko kaikki ok. Pataan saan kyllä joka yö neidiltä. :D

Tosta äitisuhteesta, en oo varma kannattaako omaa traumaa siirtää sukupolvelta toiselle ja suoraan kieltää lapsenlapsi-isoäiti -suhde lapselta. On ihmisiä, jotka ei osaa olla hyviä äitejä, mutta sen sijaan isoäiteinä ovatkin ihan eri maata. Roona itse toki tietää parhaiten oman tilanteensa ja tekee omat päätöksensä itse, joka tapauksessa koita jaksaa, sukulaisia kun ei voi valita! :)

Me ei jakseta mitään erityistä joulusiivousta tehdä, vaan keskitytään jouluruokiin sitäkin enemmän. Mums. :xmas:
Puhut asiaa...mutta kun Roonahan nimenomaa kirjoitti että "pitääkö hänen jaksaa omaa äitiään" **miks mun pitää jaksaa sitä ihmistä**..niin siihen vastasin että ei tarvitse tosiaankaan jos ei halua... :/
 
Moikka,

Tulin toivottamaan teille kaikille oikein ihanat joulut ja kiitos tästä vertaistuestanne :hug: Toivottavasti jaksamme kirjoitella yhtä ahkerasti myös ensi vuonna.

Hyvää Joulua

Me lähdemme huomenna joulun viettoon ja olen seuraavan kerran koneella vasta tapaninpäivänä. Jaksamisia sukulaisten kanssa.

Jooseppi & Alexandra 3kk 19 päivää
 
Hyvää joulua kaikille. Yritettiin tehdä lähtöä joulua viettämään, mutta auto jäi pihaan hankeen, kun täällä Helsingissä lumi on muuttunut loskaksi. Onneksi parin miehen voimin se sitten saatiin pois. Miehellä polvi paskana ja menossa leikkaukseen, viime vkolla sattui työtapaturma. Ei voi olla kuin sohvalla tytön kanssa, joten kaikki muu apu pois suljettu + mä joudun auttaa sitä vielä kaiken lisäksi :( Nyt kiireellinen pakkaaminen,joululahjatkin vielä paketoimatta. JA KAIKEN LISÄKSI UNOHDIN, että kela ei maksa ennakkoon niinkuin palkka tulisi, joten äitiyspväraha ei tietenkään ole tilillä kun maksuovä on 26. JA MIEHEN TYÖNANTAJA UNOHTI laittaa palkan ajoissa maksuun, joten palkka ei ole tullut. IHANAA JOULUA VAAN :( :( tilillä toki 26 e Renkaat olisi pitänyt käydä tänään vaihtamassa un nastat katkenneet kokonaan ja se on kuin luisinradalla ajaisi.

VÄLIMUOKKAUS: Mies muisti, että meillä on toinen tili missä on pari tonnia hätävaraa! MÄ EN EDES MUISTANUT KOKO TILIÄ! ONNEKSI! Ja onneksi ei pankkivirkailijat ole enää lakossa, koska tuo tili ei näy meillä missään verkkopankeissa jne..joten pakko käydä konttorissa. JOULU PELASTETTU. Nyt hymyilyttää jo pikkasen,äsken olin ihan paskana.

Huomenna puetaan tonttupuku päälle (tytölle, ei minulle :D ) ja unohdetaan hetkeksi, että 30. pvä pitäisi muuttaa loput roinat pois vanhasta asunnosta. Perkele kun on kiire.
 

Yhteistyössä