Sydäntenmurskaajat-09 ** 2010 Helmikuussa**

Status
Viestiketju on suljettu.
schnuller
Kerttuneiti:Onneksi Villellä ei ollut se peruna-allergia!Tuo onkin mielenkiintoista kuulla, että kiinteiden aloitus saattaa laukaista tuota kautta allergiaoireet.Meillä tosiaan ihottuma levinnyt nyt poskista, kaulasta, rinnasta, käsivarsista ja jalkataipeista myös selkään. :(
Mä alan uskoa, että se ei ole laisinkaan nuista ruuista, vaan nyt on joku muu.Laitoin tänään tulplahuuhtelulla vaavin vaatteet pesuun, et jos niissä onkin pesuaineen jäämiä.Ja sitten lisäksi pyöritin pesukoneen 90asteella tyhjänä, että jos se puhdistuis.Meillä voi myös olla kuiva huoneilma.Pitänee pestä lisää pyykkiä.Toisaalta posket on myös ollut pahemmat kun on oltu -10--15 asteen pakkasella ulkona yli 2 tuntia.Siihen peruna-allergiaankaan en oikein usko, koska välillä se ihottuma lähti paranemaan jo, pariinkiin otteeseen, ja joka päivä on syöny perunaa.Jalkataipeet saatiin nyt paremmaksi, kun laitoin sitä kortisonia eilen illalla.
Onko nuo kylpyöljyt sit kuinka hyviä iholle?

Vilille onnea mittarimatoilun johdosta!Maasta se pienikin ponnistaa! =) :flower:
 
Ratas keskusteluun vielä ... Jos joku henkilö jopa useamman kuin kerran kirjoittaa, että häntä naurattaa ja/tai lisäksi käytetään tota :LOL: -symbolia, niin en tosiaan voi tietää että ette kuitenkaan tarkoittaneet sitä että teitä ei naurattaisi...

En tietenkään tarkoittanut ketään loukata tai aiheuttaa pahaamieltä. :hug:

Samoilla linjoilla jatkan edelleen, kuten rosehip, nämä pikkurenkaiset vaunut sopivat parhaiten meille enkä niitä vaihtaisi pois.

Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
mä valitsen vaunut jotka miellyttää mun silmää ja jotka on meille kätevät 300 päivää vuodessa. Jokainen tyylillämme.
Kuten varmasti aikasemminkin elämässä, jokainen meistä on huomannut että makuasioista ei voi, tai ainakaan kannata, kiistellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Hellureit B)

Käytiin ma ainakin 6 eri lastentarvikeliikkeessä bongaamassa rattaita...ja kuinka ollakkaan, yhdessäkään ei ollut kunnon vehkeitä. Etsiskeltiin tosiaan sellaisia kunnon menopelejä, joissa isot ( K 28-30 cm) ilmakumipyörät ja joustoa ratasosassa, että näin lumisena talvena eteenpäin pääsee ja ei saatu mitä etittiin kun niitä ei enään tehdä...elikkäs aivan ihanilla kuoseilla oli kaikenlaisia kuomurattaita, mutta paskat ilmakennosysteemit ja pienet pyörät....ARGHHHH :kieh: Joka liikkeessa valitin sitä, että miksi kaikissa on tuollaiset pienet pyörät, jne...ja vastaus oli sama, niitä ei enään tehdä....
Noh kyllä löytyi esim emmaljungan valikoimista yhdistelmiä, joissa tarpeeksi isot pyörät jotka olivat alk. 600 ?...ja ei tosiaankaan ollut tarkoitus maksaa itseämme kipeäksi ja hankkia toisia yhdistelmia.... :x :ashamed:

Kotona sitten guuglasin käytettyjä lastentarvikeliikkeitä ja löydettiin "vanhan" malliset emmaljungan yhdistelmät, missä ihmeen iso koppa ja ISOT PYÖRÄT =) Likka oli 67cm 4kk tarkastuksessa ja eilen mallasin sitten tytteliä siihen koppaan ja vielä jäi kasvuvaraa...entisissä yhdistelmissä ollaan saatu jo aikoja sitten heivata mäkeen se koppa... :eek: Elikkäs nyt sitten himassa kunnon menopelit...väri vähän hanurista...mutta pääsee eteenpäin lumisilla teillä ja mamma TOSI tyytyväinen....panin irrotettavat kankaat pesuun ja kiillotin pyärät ja nyt ne on kuin UUDET... =)

Kaikki lumisilla teillä kurvailemat naiset, TSEKATKAA millaiset pyörät teidän menopelissä on ja harkitkaa vakavasti uusien pyörien ostamista...esim...vaunula fi sivuilla uudet isot ilmakumipyörät maksaa 49? ja käy kuulemma aika useisiin malleihin...lastentarvikeliikkeissä samanlaiset pyörät maksaa kuulemma 149 ja emma merkkiset oli 18?/kpl.....Jotta pääsis sen mussukan kanssa menemään myös auraamattomilla teillä.... =) :heart:

Mitäpä muuta...Hmmm Kristelle...vihreä kakka kuulemma kertoo ilmavaivoista ei senkummemmista...**lastenlääkärin suusta**

Äippä ja K 4,5kk :heart:

Meillä on Quinnyn freestylet ja kyllä niillä pääsee kurvailemaan. Renkaat on niin pirun isot :D


Scnuller I feel u. Tiedän mitä tarkoitat. Mäkin hihittelen itselleni ja mietin, että ONNEKS EN OSTANUT pienirenkaisia vaan halusin isoimmat renkaat mitä löytyy. Olen ison perään ;) (pitäähän tänne hiukan kaksmielisyyttä saada peliin)

JA TÄMÄ EI TARKOITA SIIS ETTÄ VITTUILISIN NIISTÄ PIENIRENKAISTEN VAUNJEN VALINNOISTA!
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Mä en kyllä ymmärrä mitä hauskaa tai miksi niille äideille pitäisi nauraa, joilla on pienipyöräiset vaunut. Kummallista vahingoniloa ??

Meillä on juuri sellaiset vaunut, joissa on pienet kääntyvät etupyörät. Juu, eihän tuolla sohjossa ole kovin kevyt niillä kulkea, mutta eipä näytä olevan helppoa autoilla ja busseillakaan..

Me asutaan lähes Helsingin keskustassa, ja en iki kuuna päivänä lähtisi kulkemaan julkisilla ja muualle keskustassa sellaisilla isoilla rotiskoilla. En mä silti naureskele kaupassa tai sporassa niille äideille, jotka eivät pääse kunnolla (tai on todella vaivalloisen näköistä ) liikkumaan tai jäävät jatkuvasti johonkin jumiin isoista vaunuistaan ja pyöristään.

Tota lunta on nyt poikkeuksellisen paljon, ja yhden käden sormilla voin laskea ne kerrat kun ulkona on ollut vaikea liikkua vaunujen kanssa. Joten mielummin mä valitsen vaunut jotka miellyttää mun silmää ja jotka on meille kätevät 300 päivää vuodessa. Jokainen tyylillämme.

Seuraavan kerran kun olet aikeissa nauraa jollekkin, mene mielummin auttamaan!
Meillä tosiaan nuo isot renkaat, muttakyllä mua naurattaa itse itseäni kun niitä lykin tuolla. koominen näky olen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
A) VILI PÄÄSI TÄNÄÄN ETEENPÄIN!!! Tyyli oli sisiliskon ja mittarimadon sekoitus... Ja kamala ähinä ja puhina siitä lähti... Mutta melkein lelun luokse jätkä pääs (eteni noin metrin verran) ja sitten lysähti naama lattiaan ja tuli ihan KAMALA itku... Ilmeisesti "vähän väsähti"? :LOL:

b) Meillä tulee sitten VIHREÄÄ VETTÄ! Eli ei vissiin kylvetä tänään? Taitaa olla lämminvesivaraajassa jtn vikaa?

c) Ja mitä helvettiä ME lumesta valitetaan - Kittilässä on 91cm lunta! :eek:

d) Mä en muista enää mitä muuta mun piti kirjoittaa. Mua väsyttää :saint: :x

Vili raasu jäi nyt ilma kylpyä ja itki nakupellenä kun se kannettiin kuivana pois kylppäristä ja puettiin yökkäriin!! :( :'( :'( :'( Prkl...

Hyvät illanjatkot ja rauhaisat yöt! Toivottavasti täälläkin sais nukkua aamuyön rauhassa... Ei oo nyt pariin yöhön kamalasti unta tullu tälle emännälle :/
Vai onko teidän putket paskana?
 
Olen vähän sitä mieltä, että kun me emme OIKEASTI tunne toisiamme niin saatamme hyvinkin helposti ymmärtää toisen sanomiset väärin. Sarkasmi, hyväntahtoinen vittuilu (anteeksi kielenkäyttö) jne. on vain toisilla luonteessa (luen siis itseni siihen kastiin), ilman että kukaan tahtoo kenenkään mieltä pahoittaa. Ei kaikkea kannata ottaa niin vakavasti :whistle: . Totuushan on kuitenkin se, että jokainen meistä on varmasti saanut täällä loistavaa vertaistukea vuorotellen, tuskin me muuten täällä roikkuisimme päivästä toiseen :kieh: Eli sorry jos jonkun mielen pahoitimme, ei oikeasti ollut tarkoitus :ashamed:

Schnuller meillä ainakin allergialääkäri käski jättämään öljyt pois kylpyvedestä eikä olla niitä sen koommin käytetty. Ja onhan se tosiaan totta, että tuskin tekevät iholle hyvää jos se on valmiiksi ärtynyt. Ja siitä kortisoonista. Mehän jouduttiin olemaan joulukuussa kutinan takia kortisoonikuurilla, sekin siis lääkärin määräyksestä. Meni niin, että 7 päivää kortisoonia koko kroppaan, sitten 7 päivää taukoa ja sitten olisi ollut taas 7 päivää kortisoonia mutta meidän ei enää tarvinut sitä toista viikkoa ottaa. Auttoi tosi hyvin kun käytti kuurina. Eikä se ole vaarallista kun tekee sen kuurina ja pitää yhtä monta voidetonta päivää kuin voidellista (voiks noin sanoa? =) ) Toivotaan, että saatte sen ihon kondikseen.
 
JOo, ei riidellä! Kuitenkin ollaan jokainen koukututtu näihin ketjuihin ja tuntuu ihan kuin tuntisi muka toisen vaikka ei tunne. Mäkin kerroin Kaapon tippumisesta miehelle ja kauhisteltiin yhdessä. Ja en edes tunne "oikeasti" "miimumaijaa"
 
Mä kerroin kans miehelle tuon Kaapon tipahtamisen. Ja vielä Kaapon nimellä, siis ihan kun olis joku hyväkin tuttu :LOL: :kieh: Mutta hassuinta oli se, että mies ei mitenkään reagoinut siihen, kai sekin kohta kuvittelee tuntevansa teidät :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Mä kerroin kans miehelle tuon Kaapon tipahtamisen. Ja vielä Kaapon nimellä, siis ihan kun olis joku hyväkin tuttu :LOL: :kieh: Mutta hassuinta oli se, että mies ei mitenkään reagoinut siihen, kai sekin kohta kuvittelee tuntevansa teidät :wave:
Sama :D :D :D Meilläkään mies ei reagoinut mitenkään, kyseli vaan et "no miten se oikein sit tipahti yms..." :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Mä kerroin kans miehelle tuon Kaapon tipahtamisen. Ja vielä Kaapon nimellä, siis ihan kun olis joku hyväkin tuttu :LOL: :kieh: Mutta hassuinta oli se, että mies ei mitenkään reagoinut siihen, kai sekin kohta kuvittelee tuntevansa teidät :wave:
Sama :D :D :D Meilläkään mies ei reagoinut mitenkään, kyseli vaan et "no miten se oikein sit tipahti yms..." :D
Hehehe, hassua :LOL: :D
 
On pitänyt jo pidemmän aikaa kommentoida noita allergia ja ihojuttuja. TOSI KURJAA kaikille joilla jotain on. Mä en ole sen kummemmin perehtynyt alleria-asioihin, mutta silti tiedän että kaikelle voi olla allerginen ja todella kummaksun joidenkin neuvoloiden kommentteja näissä asioissa !!! ??

Kaapolla on kans ollut kasvoissa (ohimoilla ja otsassa) punaiset kuivat läntit niin kauan kun muistan. Nevolassa terkka on ollut vaihtelevasti sitä mieltä että ehkä on - ehkä ei ole atooppinen iho, hän on neuvonut rasvaamaan kuivia kohtia perusvoiteella, ei millään paksummalla. Neuvola lääkärikään ei ole oikeen osannut sanoa juuta eikä jaata, mutta on taas neuvonut rasvaamaan paksulla rasvalla, bebanthen, lasinol yms.. Putoamis episodin takia kun oltiin sairaalassa niin lääkäri heti tokaisi että on atooppinen... Ota tosta nyt sitten selvää!

0,5% Hydrokortisoonia ollaan mekin käytetty, 1-2 kertaa päivässä 4-7 päivän ajan ja 7 päivän tauko jne. KYLLÄ ON AUTTANUT!

Kuukausi takaperin annoin Kaapolle palan omenaa imeskeltäväksi, ja ylpeänä äitinä tietenkin räpsin tilanteesta monta kuvaa. Nyt jälkeenpäin kun niitä katsoo, kuvissa Kaapolla on varsinkin suun ympärillä sellaista punaista näppyä/laikkuja. Keitetystä omenoista tehdystä soseesta ei taas ole tullut mitään, eikös sitä voikkin olla juuri allerginen esim. raa´alle omenalle, mutta kypsennetylle ei.?

Kateellisena luin noita juttuja että vaatteet menee pesuun parin-kolmen päivän välein. Meillä menee päivässä 2-3 paitaa pesuun, menis välillä enemmänkin mutta neljättä en ikinä jaksa enään vaihtaa. Kaapo puklaa niin järkyttävän paljon! On meillä välillä sellaisia puklu/kuola lappuja, mutta ne on niin hölmön näkösiä.. :ashamed: Ja noi mitä meillä on, taittuu ylöspäin niin että ne näyttää sellaisilta eläinlääkärissä koirille laitettavilta kaulatöttöröiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Kateellisena luin noita juttuja että vaatteet menee pesuun parin-kolmen päivän välein. Meillä menee päivässä 2-3 paitaa pesuun, menis välillä enemmänkin mutta neljättä en ikinä jaksa enään vaihtaa. Kaapo puklaa niin järkyttävän paljon! On meillä välillä sellaisia puklu/kuola lappuja, mutta ne on niin hölmön näkösiä.. :ashamed: Ja noi mitä meillä on, taittuu ylöspäin niin että ne näyttää sellaisilta eläinlääkärissä koirille laitettavilta kaulatöttöröiltä.
Tää on kuin omaa tekstiä lukisi! Paitsi, että tuo määrä ei edes aina riitä. 2-3 saattaa mennä parin tunnin aikanakin... Nyt nukkumaan! Öitä!
 
schnuller taisit siis ymmärtää mun sekavasta tekstistä sen mitä tarkotin ;) voi itku.. teillä kuulostais olevan paljon pahempi reaktio jostain, voi pientä :( mutta siis meillä on auttanut kun itse olen ollut syömättä kananmunaa ja rasvaillut. kerran viime viikolla aattelin kokeilla, josko voisin syödä Pätkis Minibiteseja (NAAAAAAM!!!) ja ostin sit niitä pussin..niissä ei kananmunaa tietty ole mut oon tullut siihen tulokseen että koitan välttää myös kaikkia niitä miljoonia erilaisia maito-sanaa sisältäviä aineita (joita tossa karkkipussissa oli kans montaa erilaista; maitojauhe, rasvaton maito jne mitä noita nyt on) joita teollisissa ruuissa on, josko sekin auttais. ja kappas - kun olin kiskaissut sen pussin ja imettänyt, oli komeat ja helakat läikät taas poskilla.. I SO FEEL YOU! paitsi että tuntuu kurjalta että teillä on vielä enemmän läikkiä ja all over.. :( saa olla aikamoinen Sherlock Holmes että saa selvää mistä tulee ja mitä tulee :whistle: onko teillä vakuutus vauvalle? nopsaan hakeen vakuutus ennen isompia tutkimuksia :whistle: toivottavasti saatte ihon kuntoon!

jahas..nyt tuoremehulle ja kahveelle jotta heräis OIKEESTI..
 
J84
Vahingonilosta, piilovittuilusta ym.

Naiset osaa tän homman varmaan kaikken parhaiten maailmassa...niin kuitenkin, että sen joka tapauksessa toinen nainen ymmärtää oikein tai väärin :p Miehet ei varmaan koskaan opi ymmärtämään naisten kieltä...vittuili tai ei.

Ite en nykyään harrasta vittuilua, kun en sitä osaa tehdä "piilossa", mutta vahingoniloinen olen useasti, ITSELLENI :D Oon aina osannu nauraa omille mokailuille...teen usein jopa pilaa itsestäni ja itselle on hyvä vittuilla ilman että kukaan loukkaantuu...onpahan muilla hauskaa sit mun kustannuksella :LOL: Jopa vaunuillessani kaverin kanssa törttöilen peräsuoli pitkällä ylämäkeen, kun ei muuten jaksa painavia vaunuja työntää.

Ja netissä en nosta mökää "tuntemattomille", vaikka tässä ollaan höpötelty jo vuosi, tosin ei ole mun tunteet vielä kuumentuneet mistään. Eikä mulla ei ole varaa arvostella kenenkään vaunuja (jotka muuten on nykypäivänä niin hienoja ja valinnanvaraa löytyy jokaiseen makuun), mitään lastenhoitoon liittyvästä ym. ym. sillä en ole ollut mikään pyhimys ja äitihahmo itse aikoinaan. Nyt voisin sanoa, että olen ihan mukiin menevä tapaus :D

Mitä enemmän ikää tullu niin toisten vahtaaminen on jääny pois..esim. baarissa ei tuu katteltua miten toinen pukeutuu tms. siitä tulee sellainen "oot sä jotenkin kateellinen" fiilis, vaikkei tarkoitus olisikaan. En pidä sitä paitsi itsekkään siitä, et joku tirskuu mun selän takana...mulla palaa hermot sellaisesta touhusta välittömästi. Siitä oon monta kertaa sanonut esikollekkin, et toisille ei naureskella, sillä ei itsekkään ole täydellinen ja tietää, että se tuntuu pahalta :/

Tää on kiva pino..ei pilata sitä :p
 
schnuller
Kiitos kommenteista!Mä taidan koettaa tuota Cummastelijan ehdottamaa kortisonikuuria, eli laitan sitä muutamana päivänä ja sitten ollaan taas ilman sitä saman verran.
Meillä tosiaan on sellainen sairasvakuutus, mutta ei otettu sitä hoitokuluvakuutusta.Se oli niin kallis ja omavastuullinenkin vielä, että maksan mieluummin suoraan sen summan ykstyiselle, jos muutaman kerran vuodessa siellä joutuu käymään.


Meillä kans menee ainakin kahdet vaatteet päivässä.Neiti kun raivostuu siitä ruokalapusta, ja lisäksi kuolataan aivan tajuttomasti nytten kun tuo ensimmäinen hammas puskee pintaan.

J84: Kyllä musta tuntuu, että olette kaikki ihan mukiin meneviä tyyppejä täällä, koska annoitte anteeksi ajattelemattoman kirjoitteluni!Haluan vielä korostaa, että sen ei ollut tarkoitus arvostella ketään.Kuten jo aiemmin kirjoitin, oli jutun idea enemmänkin se, että kyse ei ollut vahingoniloisesta naurusta, vaan hämmentyneestä/kauhistelevasta sisäisestä hihittelystä, liittyen siihen omaan ostokseeni, jonka totesin ajoissa meille sopimattomaksi.
Nauroin siis enemmän itselleni kuin muille.
Kuten joku kirjoittikin, netissä tulee helposti väärinymmärryksiä, koska ilmeet ja eleet puuttuu kirjoittelusta, samoin äänensävyt.
Kenellekkään emme siis naureskele ivallisesti selän takana, vaan autamme reilusti bussiin menossa ja ovissa, kuten Roona aiemmin kirjoittelikin. :heart:
 
schnuller
Onko muissa kaupungeissa jotain erikoisempia tapahtumia tai harrastuksia vauvoille?
Meillä löytyy tällä hetkellä vauvauintia, muskaria,äiti/vauva-jumppaa ja satunnaisesti värikylpyä.
Nyt huomasin lehdestä, että seurakunta järjestää myös kaikkea ihmeellistä vauvoille, mm. sosemaalausta ja luontoretkiä.
Mua kiinnostaisi jos tänne tulisi äiti/vauva-joogaa.
 
Kerttuneiti:
koitan välttää myös kaikkia niitä miljoonia erilaisia maito-sanaa sisältäviä aineita
Tsemppiä tuohon, tiedän kokemuksesta kuinka rankkaa imetysdieetti on :ashamed: Se vetää mehut tosi nopeasti äidistä ja kaupassa saa kulumaan kaksikin tuntia ihan kepeästi kun jokaisen tuoteselosteen joutuu lukemaan.

Muistuttelen kuitenkin siitä, että jos dieettaa niin sitten se kannattaa tehdä kunnolla :attn: :attn: :attn: Muuten se on yhtä tyhjän kanssa ja äiti hajoittaa oman päänsä aivan turhaan. Jos haluaa välttää maitotuotteita niin ei siis riitä, että välttää vain "maitosanoja" vaan tämän lisäksi pitäisi poistaa ruokavaliosta myös mm. hera, heraproteiinit, kaseiini, naudanliha. Käytännössä tämä tarkoittaa boikottia järkyttävän suurelle määrälle tuotteita mm. leikkeleistä suurin osa jää kaupan tiskille. On meinaan yllättävän paljon tuotteita missä ei edes ajattele olevan maitoa mutta kun asiaan oikein perehtyy niin huomaakin olevansa totaalisen väärässä. Mulle tää on ainakin ollut sellainen maailma, että voin rehellisesti sanoa tiedon lisäävän tuskaa :LOL:

Tuo vakuutus on kyllä niin loistojuttu ja olen enemmän kuin onnellinen että se tuli aikoinaan otettua. Vakuutuksen arvonhan oppii ymmärtämään vasta sitten kun jotain sattuu ja oma lompakko ammottaa tyhjyyttä =) Onhan se vakuutusmaksut isoja mutta niin ovat hittosoikoon lääkärin palkkiotkin. Kerroinkin joulukuussa kun veimme Erican kakkanäytteen (kolme putkiloa kakkaa jotka itse sörkin vaipasta) kustansivat 195 euroa, siis 195 euroa |O Tokaisin vain kassanädille, että meidän tytön paska on muuttunut kullaksi :LOL:

Mä luulen, että tylsistytän ihmisen kuoliaaksi näillä iänikuisilla allergiakommenteilla joten jos joku haluu lisää infoa niin yksäriäkin voi laittaa. Ehkä parhaiten tosin tavoittaa tuolta naamakirjan puolelta. Musta täällä tuon yksärin huomaaminen on jotenkin tosi vaikeeta :eek:

Miimumaija Olikos se Kaapo jolla epäiltiin sitä refluksia? Ajattelin vaan tuosta pulauttelun määrästä... Meillähän meni silloin ihan vauvana varmaan 10 vaatteet päivässä mutta nyt onneksi alkanut helpottamaan kiinteiden myötä. Niin ja meillä sitteri on niiiiin paras kaveri :D Ruoan jälkeen neiti saa rauhoittua siinä ihan itsekseen aina vähintään sen 30min. Se auttaa kummasti ruoan sisällä pysymiseen. Varmaan se, että on pystyasennossa ja se, että on rauhallisesti eikä käytä niitä vatsa- ym. lihaksia kokoajan.

Nyt lounasruokia sulattelemaan
 
HUH kun paljon tekstiä! Eiköhän toi vaunukirjottelu kannata jo kuopata... Se on loputon suo ja siinä ei ole mitään järkeä. Vittuilusta ja piilovittuilusta; mä naureskelin kans noille pienille kääntyville etupyörille. Mä nauroin piiloilematta mun kaveria, joka asuu Espoon perämettässä ja hän kiros kun ei pääse siellä kotikulmilla lenkille niiden hienojen city-vaunujensa kanssa... Mä sanoin hälle ihan suoraan, että ei ihan fiksu ostos? Ja hän nauroi itekin, että oli kyllä vähän ajattelematon ostos viime kesänä hankkia tollaset vaunut sinne alueelle... Ei ollut siis tarkoitus yleistää, ja jos siitä joku ny ottaa itteensä, että mä nauran mun kaverille, niin... Anteeksi siitä. Me vittuillaan kavereiden kanssa ja nauretaan toisillemme muutenkin kaikesta ihan suoraan, en osannut ajatella, että joku tollasesta ny loukkaantuis, varsinkaan täällä :) :flower: :ashamed: :xmas:

Mutta hieno pino tää on, turha kenenkään ny minkään tyhmien tollasten juttujen takia on riitaantua. Joten jatketaan!

Se, minkä mä unohdin eilen kirjoitta
a: Pieni muistutus itelle ja muillekin (kenenkään muun älynlahjoja väheksymättä) Kannattaa kattoo ja oikeesti noudattaa niitä merkintöjä niiden astioiden pohjassa. Mä leikin jumalaa ja tein salamoita mikrossa! Meinaan lämmittelin Vilin ruokaa kipossa ja sit alko ukkosmyrsky... Juuh, enpä tyhmä tajunnu, että muovilautanenkin saattaa sisältää jotain sähköä johtavaa! Meillä on monta melamiinista lasten ruokakippoa joissa näköjään kaikissa on mikrouuni-kielto. Eli-eli... MELAMIINI ilmeisesti sisältää jtn...? En vaan ymmärrä miks ne lasten astiat on tosi monet tehty siitä?!! Hö... Mä meinaan ainakin joudun lämmittään VIlin ruokaa useampaan otteeseen, sillä jätkä on niin NIRSO, ettei suostu syömään kun se on jäähtynyt... Heh, no en kyllä itekään syö kylmää ruokaa... :LOL:

Nyt tuo minun mittarimato-sisilisko kaipaa huomioo.... Joten hei vaan. Lähdemme tässä päivällä Ideaparkiin tuhlaileen mun "palkan"... vielä kun sitä muutaman kuukauden tulee niin sitä kehtaa tuhlatakin :saint:

Roona & ViliTheKid
 
Hei, cummastelija! Rohkeasti vaan ihan keskustelupinoa tonne meidän fb-ryhmän puolelle avaamaan!!! Veikkaan, että siellä puolella yhdessä pinossa olis helpompi niistä allergioista kirjoitella! Ja myös nukkumisesta vois tehä oman pinonsa? Miimumaijan laittama tassuttelukoulun juttu oli kans tosi hyvä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
On pitänyt jo pidemmän aikaa kommentoida noita allergia ja ihojuttuja. TOSI KURJAA kaikille joilla jotain on. Mä en ole sen kummemmin perehtynyt alleria-asioihin, mutta silti tiedän että kaikelle voi olla allerginen ja todella kummaksun joidenkin neuvoloiden kommentteja näissä asioissa !!! ??


No niinpä. Mutta meidän neuvola tuntuu olevan muutenkin jotenkin poikkeuksellinen. Siellä esimerkiksi ei suositeltu vauvan kanssa lähdettävän mihinkään ennen 3kk:n ikää. Ja neljän seinän sisälläkö sitä sitten pitäisi tulla hulluksi? :attn:

Ei mullekaan noi allergia-asiat ollu tuttuja, mutta nyt on tullut syy ottaa selvää. Tein just bataattisosetta, joten kun jätkä herää niin saa teelusikallisen. Enempää en uskalla antaa...

Meillä on myös runsasta puklailua. Neuvolassa oltiin aluksi siltä mieltä, että kaikki vauvathan puklaa. No joo, varmasti mutta jos jätkä puklaa aina lähestulkoon kaiken maidon mitä saa sisäänsä ja pissavaipat vähenee noin kahdeksasta kahteen niin jotain on vialla. Sitä kautta se maitoallergia sitten löytyikin. Tai siis lastenlääkärin ansiosta. Kaikki kunnia yksityiselle ja luojan kiitos otettiin vakuutus! Menee meillä vieläkin 3-6 bodya päivässä, mutta ennemmin niitä meni vielä enemmän.

Huolitteko mut sinne fb-ryhmään? :)
 
Hui, kun paljon luettavaa, hyvä hyvä :)

Tuosta ihon rasvaamisesta...Oltiin eilen 5 kk neuvolassa ja neuvolatäti katseli, kun pojalla iho vähän kuivaa jaloista ja poskista. Ja käski hakea sellasta rasvaa, kuin Essex plus, joka on rasvaisempaa voidetta, kun tavalliset kosteusvoiteet, joita olen pojalle laittanut. Lisäksi kysyin atooppisesta ihosta, niin se täti meinasi, että vielä ei voi tietää, onko atooppista ihoa, vai johtuuko vaan näistä kylmistä ja kuivista pakkasilmoista. No aika näyttää...Pojan isällä kun on atooppinen iho... :kieh:

Miimumaija Kyllä, itsekkin olen raa'alle omenalle, porkkanalle, perunalle yms. allerginen, mutta kypsänä voin niitä syödä!!!

Me saatiin pojalle aika enskuulle sikainfluenssa rokotukseen, kun puolivuotta tulee täyteen. Ja lupasi se täti meidätkin samalla rokottaa, jos niin halutaan. Onko teistä joku/kaikki ottamassa se sikapiikin vauvalle?? (Ja miksei itselle myös.)
 
Roona:
Hei, cummastelija! Rohkeasti vaan ihan keskustelupinoa tonne meidän fb-ryhmän puolelle avaamaan!!! Veikkaan, että siellä puolella yhdessä pinossa olis helpompi niistä allergioista kirjoitella! Ja myös nukkumisesta vois tehä oman pinonsa? Miimumaijan laittama tassuttelukoulun juttu oli kans tosi hyvä!!
No nyt voin sitten taas kertaalleen vittuilla ihan itselleni kun en tuota ole tajunnut :saint: Mä perustan sinne uuden aiheen kun vaan saan kummatkin kädet vapaaksi.

Meidän neiti on nyt toista päivää oikein kitinä-Kaisa. Ei viihdy sekuntiakaan yksin, haluu syliin mut siinäkin sit huono olla. Pitää kantaa mutta hetken päästä sekin ihan pepusta. Kovasti tuntuu koko ajan väsyttävän ja uni maistuu. Onkohan pukkaamassa jotain flunssan tynkää vai nytkö ne hampaat tekee tuloa? Tiedä häntä mutta ainakin kaikki on neidin mielestä huonosti :|
 
kirjotettiin Mayn kanssa samaan aikaan eli vielä kommentti hänen kyssäriinsä. Mä olen itse saanut jo sikapiikin kun kuulun astmani kanssa riskiryhmään. Otin sen silloin heti sen takia, että imetyksen kautta E sai myös vasta-aineita, niin ainakin halusin uskoa. Eli kyllä me ainakin aiotaan se rokote neidille ottaa heti kun vaan on mahdollista saada!
 
Moikka kaikille! Olipas taas luettavaa. Tuli myös tuossa lukiessa paljon mieleen mitä piti sanoa, mutta eihän sitä enää muista.. =)

Villelle puhkesi tosiaan maanantaina eka hammas ja eilen se jo näkyikin! Huippua! Johtuneko noista hampaiden tulosta vai mistä, mutta herra nukkuu nykyisin tosi huonosti päiväunia ja tissi kelpaa usein. Hyvin nukkuu silloin kun vaunut liikkuu, mutta kun jätän terassille lenkin jälkeen niin n.10min päästä ollaan hereillä tai kitistään, että tuu työntämään. Äsken sitten laitoin jo nukkuvan pojan ulos ilman työntelyä, koska en kerennyt lenkille, niin puolen tunnin päästä poika täysin valveilla. Uuh.. Ei kerkeä ite tekemään mitään, mutta jospa sitten joskus.. Muilla samanlaista?

Tunnen itseni ihan maalaisjuntis kun luin teidän lumi/vaunu keskusteluja. Me ostettiin Villelle alunperinkin jo sellaiset perus Emmaljungat vm. n. 2003. Mutta siis asiaan. Tiistaina kun sato sitä lunta sitten ihan urakalla, niin eihän me päästä ulko ovea pidemmälle. Rupesin työntelemään kolalla lumia, mutta tunnin jälkeen olin saanut ehkä kolmasosan kolattua, joten se meidän sen päivän lenkistä. Lumityöt siis täällä tehdään itse. Omakotitalon iloja :LOL:

Me käytetään sen nimistä pesuainetta kuin Allergo (saa tilattua netistä, googleta). On suunniteltu nimenoman allergisiin perheisiin ja atopikoille. On ollut hyvä! Siinä myös muita hyviä puolia, joista voi lukea kun googlettaa!

Minä otin kans heti sikapiikin kun sain. En kuulu riskiryhmiin, mutta kun oma ikävuostuli. Mies otti myös. Maidon välityksellähän Villekin sitä jo sai, mutta pitää kysyä neuvolasta tarviiko Ville sit vielä oman piikin.

Varmaan jäi sata asiaa kirjoittamatta, mutta ei voi mitään. Facebookissa muuten minusta esittely!

 
Lasten kipoista: Meillä on kyllä ihan posliiniset käytössä Venlalla niin pitkään, kunnes Venla haluaa itse opetella syömään. Posliinisessa voi tarvittaessa vielä haarukallakin hienontaa, jos on joku kökkö jäänyt. Ei me olla kyllä vielä edes hankittu yhtään muovista lautasta. Tietysti kippoja on, mutta niiden täytyy sitten siinä vaiheessa kun Venla alkaa syömään itse, pysyä hyvin pöydällä pystyssä. Jonkun kipon taisi saada jopa imukupilla kiinni pöytään :D

Vaatteista: Meillä menee yhdet vaatteet päivässä, eli illalla pesuun. Ja lähes joka yöksi laitetaan uusi yöpuku, koska Venla syö aina niitä puvun hihansuita :|
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä