Vieraat lähteneet, E nukkumassa ja sivusto pelittää eli nyt voin keskittyä olennaiseen
Mistäs aloittaisin? Oli tuhat ja yksi asiaa mitä piti tulla kommentoimaan mutta pää lyö ihan tyhjää. Tän siitä saa kun on avaamatta konetta viiteen tuntiin
Vaatteiden peseminen myös meillä selvästi tiheentynyt vaatteiden peseminen. Tai silloin ihan pienenä meni
järkky määrä pesuun kun pulauttelua oli 24/7 mutta sitten se vähän rauhoittui ja pysyttiin olemaan useampi päivä samoissa vaatteissa. Nyt ollaan aina ihan bataatissa joten joka päivä pitää vaihtaa body. Himassa ollaan melkein aina bodyssa ja sukkiksissa. Tosin ne sitten stemmautan värien mukaan ettei ihan ryysyrannan joosepilta näytä :kieh: mutta mukavuus ennen kaikkea. Sitten kun ollaan ihmisten ilmoilla niin tietty jotain vähän parempaa päälle. Yöpuku vaihdetaan 1-2 krt/vko, riipuen vähän sotkun määrästä mutta yleensä pysyy kyllä hyvinkin siistinä.
May85:
Voiskohan tollanen johtua esim. kuivasta huoneilmasta??
Ihan varmasti voi johtua. Kannattaa ottaa vanhankansan niksit käyttöön eli pyykit makkariin kuivumaan ja märkiä pyyhkeitä pattereille. Niin, ja paljon perunoita keittämään
Näillä saa kummasti huonekosteuden kuntoon ilman kalliita häppäsvärkkejä. Nämä pakkaset ovat kyllä myrkkyä niin iholle kuin hengityselimillekin |O
Mä en niin perusta siihen, että millaista tuttia Erica syö. Hän kuitenkin imee sen verran vähän nykyisin koko tuttia, lähinnä vain nukahtaessa tai jos tarvii muuten rauhoitusta, niin enpä usko sen hampaisiin ja purentaan vaikuttavan. Eri asia tietty jos se olisi koko ajan suussa mutta onneksi imeskely on selkeästi vähentynyt iän myötä. Meillä käytössä MAM:n silikooniset tutit ja pelittävät ihan hyvin niin niillä mennään jatkossakin!
Lumesta ja aurauksesta, älkääs nyt hyvät naiset hermostuko!!! Uskon, että kaupunki tekee kaikkensa, että tiet olisivat hyvässä kunnossa. Ei niillä ole mitään syytä tehdä kiusaa ja jättää huvin vuoksi teitä auraamatta. Toki se on inhottavaa kun vaunuja pitää työntää/vetää/raahata/kantaa/tyrkkiä ja törkkiä että pääsee eteenpäin mutta mutta... Hesarissa on ollut tosi paljon juttua siitä kuinka esim. pelastuslaitos on helisemässä kun eivät pääse kalustollaan hälytyspaikalle. Mun mielestä on ainakin ihan ok, että isot tiet ja tärkeät kulkuväylät aurataan ensisijaisesti. Eihän meillä voi Suomessa olla riittävästi kalustoa kun viimeksi näin paljon lunta on ollut yli 30 vuotta sitten!!! Eiköhän me nämä muutamat viikot kestetä ja nautitaan kauniista luonnosta. Kohta saadaan kärvistellä loskassa jota on sitten enemmän kuin laki sallii
Schnuller:
Raapi itseään taas viime yönä niin, että nukkuminen oli tosi levotonta.varsinkin rinta on aivan kauhean näköinen kun pääsee sitä helposti raapimaan.
Meillä ihan sama homma. Neidin iho rintakehästä ja jaloista aivan verillä. Ihan kun joku kissa olis käynyt kylässä :kieh: Tosi vaikea vaihtaa vaippaa kun käsi käy välittömästi kun paljasta pintaa näkyvillä (heh, olipas pervosti kirjoitettu
). Mä oon ratkaissut tän niin, että pidän joka puolella kämppää Erican sukkia joita sitten laitan hänelle käsiin vaipan vaihdon ajaksi. Näin ei pääse raapimaan eikä kutina leviämään. Onhan niitä sellaisia sisätumppujakin, meillä parit sellaiset käytössä pahimpaan aikaan mutta nuo sukat ajavat ihan saman asian. Kandee kokeilla!
Ruoka-asiaa Meillä syödään siis bataattia, parsakaalia ja nyt kolmatta päivää persikkaa. Persikka tulee suoraan purkista, bataatin ja parsakaalin soseutan itse. Olen laittanut ne valmiiksi annospusseissa pakkaseen ja sitten sulattelen vesihauteessa ne joka päivä syötäväksi. Noin kerran viikossa ruokatehtaana ja silloin isoja satseja kerralla pakkaseen, ei sitten tarvitse joka päivä kokata. Jos tuo persikka nyt sopii (testi kestää vielä 4 päivää) niin seuraavaksi sitten kukkakaali
.
Roonalta pitimäni kysellä, että miksi ihmeessä se Vili niin kovasti ähisee sen kakan kanssa? Onko sen masu kovalla? Meillä ainakin kakka tulee tosi liukkaasti muutamalla ähkäisyllä eikä siinä kauaa nokka tuhise
:kieh: Meillä kans hyvin säännöllinen kakka-aika, se tulee aina aamulla aamuruoan jälkeen. Heh, taas näissä kakkajutuissa... :wave:
Meillä on nyt muuten joku ihme
nukkumiskausi meneillään. Tänäänkin neiti veti 3,5 h päikkärit
ja sit sen lisäksi KOLMET sylipäikkärit (á 30min). Yöunille kupsahti ysiltä. Ei se normaalisti oo ihan noin paljon nukkunut mutta ehkä se kasvaa nyt jotenkin enempi. Ja varmaan tuo liikkeellelähdön opettelu ottaa voimille. Koko ajan pitää kääntyä ja ihan hirveesti yrittää eteenpäin sekä istumaan. Ihmekkös tuo että sitten väsyttää, äitiä väsyttää jo pelkkä katsominen =)
TiiuHti meillä Erica ollut allerginen ihan pienestä asti. Sen takia tässä mennään
tosi hitaasti noiden kiinteiden kanssa. Se on vähän sellainen juttu, että paras ottaa iisisti niin kaikki voivat hyvin. Lääkärin ohjeistuksesta ollaan nyt syöty bataattia, parsakaalia, kesäkurpitsaa (ei sopinut, tuli pahat allergiaoireet!) ja persikkaa. Peruna on yksi pahimmista kuten myös viljat eli jos epäilet allergioita niin ne kannattaa suosiolla siirtää hamaan tulevaisuuteen. Mutta periaatteessa vauva voi olla allerginen mille vaan eli pelkästään kokeilemalla selviää. Ja oireetkin voivat olla mitä moninaisemmat: iho oireilee, suolisto-ongelmat, pulauttelu, huono uni ja kärttyisyys... tässä siis vain muutamia oireita mutta erittäin rassaavia sellaisia (nimim. kaikki nämä koettu :ashamed: ). Mua vähän pistää vihaksi, että perunaa tuputetaan jo neuvolankin toimesta lähes ensimmäisenä vaikka se on tosi allergisoiva eli olisi paljon parempi aloittaa juuri bataatilla. Eihän siinä mitään mutta pienet viattomat vauvat kärsivät turhaan
Pahoissa allergiacasessa oireiden häviämisessä menee kuitenkin parikin viikkoa eli ei ole ihan pikku juttu jos oma kullannuppu kärsii toista viikkoa oireista. Hah, varmaan huomaat että asia on mulle aika rakas ja saan tästä hirveen paatoksen aina aikaiseksi
. Mitäs se olikaan mitä halusit tietää?
Oliskohan tässä nyt riittävästi tekstiä? Jaksoikohan kukaan lukea edes näin pitkälle? Noh, sainpahan purettua omaa sydäntä ja sanoa kaikkeen sanottavani :kieh: Öitä!