Suviseuroissa Perhossa

olisin itekki pakkauspuuhissa, mut pikkuneiti istuu just nyt mieluiten sylisä.. :) me majoitutaan evijärvellä, ja päivisin ollaan porukoiden vaunulla. ens vuonna haluaisin kyllä vuokrata vaunun..

näkyyköhän näissä suvareissa enemmän kantoliinoja, ku viime vuonna. ite ajattelin sellasen ottaa mukaan.. kuinkahan ihmiset kattoo.. B) mut mukavaa matkaa kaikille, huomenna lähdetään huristelemaan kohti perhoa.

yksi vl äiti
Kuulittako mitä oli lauantai- sunnuntain välisenä yönä tapahtunut keskuskentällä?? En tiedä viittiikö asiaa täällä edes kertoa ja levitellä, mutta jos joku tietää kyseisestä asiasta, oletko kanssani samaa mieltä, että asiasta pitäisi kirjoittaa vaikka päivämieheen?!?? Nuo varmasti lisääntyvät ja nuorille olisi todellakin painotettava, että yö on nukkumista varten, eikä kentälle kuulu alaikäiset lapset. Eivät tietysti minkään ikäiset, mutta kyseiseen tapahtumaan liittyi alaikäinen poika jonka paikka olisi ollut untenmailla.

enpä ole ainakaan vielä kuullu, mutta veikkaisinpa et jonkumoinen tappelu...on ollu monasti ennenki.

mutta olen todella samaa mieltä et lasten pitäs olla nukkumassa, ja kovin nuorten nukkumapaikka ei ole siellä teini aluella. niissä ''teinilöissä'' tapahtuu kaiken näköstä muutakin...eikä siellä pelkällä limukalla valvota.

kentällä ollut
Tarkoitatko niitä #&%£$!*, jotka meinas uhrata sen alaikäsen pojan? Ne saatiin melkeen kaikki kiinni. Poika vietiin sairaalaan, ainakin ambulanssi siihen tuli. Pitäisi kirjoittaa Päikkikseen tai ainakin asiasta pitäisi alkaa puhumaan enempi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2005 klo 18:22 kentällä ollut kirjoitti:
Tarkoitatko niitä #&%£$!*, jotka meinas uhrata sen alaikäsen pojan? Ne saatiin melkeen kaikki kiinni. Poika vietiin sairaalaan, ainakin ambulanssi siihen tuli. Pitäisi kirjoittaa Päikkikseen tai ainakin asiasta pitäisi alkaa puhumaan enempi.
Uhrata? Minkälaisia uskonjuhlia te oikein vietätte?? :eek:

kentällä ollut
Kentällä oli tullut ulkopuolelta S.a.a.t.a.n.a.n palvojia. Ottaneet uskovaisen pojan piirinsä keskelle ja aloittaneet rituaalinsa. Mumissut ja heilunut siinä. Poliisit ja järjestysmiehet poistivat henkilöt alueelta meitä kiusaamasta.
Muutamat kirjoittajat kauhistelivat "mitä hihhuleita te oikein olette". Nämä eivät kuulu meidän rituaaleihin. Tiedämme että meitä vl.ä kiusataan ja tullaan kiusaamaan yhä enenevässä määrin myös suviksissa. Ulkopuoliset haluavat tulla häiritsemään meidän ihanaa juhlaa.
Ihme, ettei tällaista ole ollut aikaisemmin!

yksi vl äiti
Voi kamala mikä juttu tästä on noussut! :eek: :eek: Juuri tämän takia minä en laittanut ko. asiaa tänne. Joku näköjään "uskaltaa" puhua asian oikealla sanalla. Voi, että mua nyt harmittaa kun tulin edes kysymään että mitä mieltä olette tuosta tapahtuneesta. Aika moni sen varmasti tietää ja minua ainakin asia on sunnuntai aamun jälkeen painanut ja mietityttänyt. En tiedä kenen kanssa asiasta keskustelisin. :\| Asia pelottaa ja siksi olisi kiva jutella asiasta teidän toisten kanssa. Pelottaa lasten puolesta ja että onko suviseurat kohta enään turvallisia?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.07.2005 klo 23:32 yksi vl äiti kirjoitti:
Voi kamala mikä juttu tästä on noussut! :eek: :eek: Juuri tämän takia minä en laittanut ko. asiaa tänne. Joku näköjään "uskaltaa" puhua asian oikealla sanalla. Voi, että mua nyt harmittaa kun tulin edes kysymään että mitä mieltä olette tuosta tapahtuneesta. Aika moni sen varmasti tietää ja minua ainakin asia on sunnuntai aamun jälkeen painanut ja mietityttänyt. En tiedä kenen kanssa asiasta keskustelisin. :\| Asia pelottaa ja siksi olisi kiva jutella asiasta teidän toisten kanssa. Pelottaa lasten puolesta ja että onko suviseurat kohta enään turvallisia?
niinpä, samaa mieltä.. nyt kaikki aivan innoissaan rupeaa levittää juttua, että tiiättekö, suviseuroissa kuulemma uhrataan ihmisiä! :eek:
Tottapuhuttuna mua huvitti tuo ku heti rupes ei-meikäläiset möykkäämään että voi kauhee, mitä uskovaisia te oikeen ootte, uhraatte suviseuroissa ihmisiä!! Eka kun kirjotetaan tonne Mitäs nyt palstalle jotain, niin tyypit tulee sinne että ei tarvi tänne tulla uskovaisten kirjottaa, että kirjottakaa johonki muualle, sit ku tullaan tänne kirjottaa, niin eiköhän vaan ne tuu lukee tännekki ja tilaisuuden tullen haukkumaan tms! Uskomatonta miten niitä kiinnostaa vaan aina nää meidän jutut! Ehkä se meikäläisten oma suljettu palsta tosiaan ois tarpeen. Vois asioista kirjottaa niiden oikeilla nimillä, ilman että tarvii pelätä että joku käsittää väärin ja rupee levittää ihme juoruja pitkin kyliä.....

Mutta oli tosiaan aivan kauhee kuulla tuo.... Kyllä siellä kentällä on kaikennäköstä porukkaa, varsinkin yöllä!! Ei kyllä kunnon ihmisten kannata valvoa siellä, ja kun se ei todellakaan oo sitä, että siellä olis vaan meikäläisiä, kunnolla uskovaisia ihmisiä.... Sinne tulee niin paljon muitakin kattelemaan, sehän nyt on selvää.
Mullekkin tuli tosi paha olo tuosta! Parempi oikeesti kun ei ees kuulis noita juttuja mitä sielä yöllä tapahtuu!! Mä ainaki oisin pelänny teltassa nukkuessani, jos oisin tienny mitä sielä sillähetkellä tapahtu.... :eek:

SAMIRA81
rauhaa vaan kaikille
..tiedän ettei se s.a.a.t.a.n.a.n.p.a.l.v.o.m.i.n.e.n tai muukaan uhraaminen ym ym kuulu millään tavalla suviseuroihin tai vl:n tai muuhun semmoiseen..
ja mitä tuohon uskosta puhumiseen mitäs nyt palstalla..
ihan sen takia on yleinen mielipide että olisi vähän niinkuin oma palsta jotka uskoo.koska moni ei usko aktiivisesti ja jotkut(kuten minä)uskovat ihan eri asiaan kuin te. voivat ihmiset kokea sen painostavana tai muuten häiritsevänä jos aletaan "liian kovalla kädellä" julistamaan herran sanaa ..kuten tässä taannoin kävi n.1,5 viikkoa sitten sillä palstalla..kun se palstailu kuitenkin on tavallaan jonkin sortin viihdettä ja ihmiset haluavat "viihtyä" rauhassa niin siksi!
ja mitä sitten tulee siihen että tulevat tänne kirjoittamaan teistä...asia mikä sai heidät liikenteeseen oli jonkun laittama juoru liikenteeseen niistä pahoista "jutuista"..ihmisen luontainen uteliaisuus vie moneen..
jos jollakin on asiaa tämän tiimoilta toivon y:tä..koska uskon asioista en halua keskustella julkisesti huonojen kokemusten vuoksi.

Yhdyn SAMIRA82 kirjoittamaan mielipiteeseen. Olen itse vanhoillislestadiolainen ja uteliaisuuttani seurannut keskusteluja. Olen oikeastaan aika järkyttynyt näistä keskusteluista. Asioista kyllä saa ja pitääkin keskustella oikeilla nimillä, mutta ei tosiaankaan ole hyväksi vanhoillislestadiolaistenkaan ruveta tällaisilla palstoilla kirjoittelemaan liian provosoivasti. Muistakaamme vl:t, että samanlaisia ja arvoisia immeisiä me olemme kuten muutkin!!!

Ja vielä noista suljetuista sivuista, ehkä tosiaankin olisi helpompi väärinkäsitysten yms.välttämiseksi. Mutta vaikka itsekin olen vl niin tuli kieltämättä sellainen olo kuin sellaisilla muka yritettäis salata muilta jotain. En minä ainakaan uskoni vuoksi halua muusta maailmasta ja muista ihanista ihmisistä eristäytyä.

ei uskova
hei tsemppiä vaan teille kaikille! oikeesti minusta on hienoa että nykyaikana jotkut pystyvät ja kykenevät uskomaan noin vahvasti että antavat koko elämänsä ja elämän tapansa uskolle :wave: kaikkiin uskontoihin kuuluu ne omat hyvät ja huonot puolensa, islamin uskoa on vihattu jo kauan kun he ovat monien mielestä yhtä kuin terroristejä, ja tuolla mitäs nyt palstalla moni kärjistää sanomisiaan ja jokaisesta uskonnosta liikkuu huhuja ja jokaisella uskonnolla on kannattajansa ja vihaajansa, mutta olkaa Te pää pystyssä ja ylpeitä siitä että siitä mitä olette.

terveisin ei vl, ei muutenkaan kovin uskova mutta kuitenkin Jumalaan ja Jeesukseen luottava tallaaja.

SAMIRA81
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2005 klo 07:27 ei uskova kirjoitti:
hei tsemppiä vaan teille kaikille! oikeesti minusta on hienoa että nykyaikana jotkut pystyvät ja kykenevät uskomaan noin vahvasti että antavat koko elämänsä ja elämän tapansa uskolle :wave: kaikkiin uskontoihin kuuluu ne omat hyvät ja huonot puolensa, islamin uskoa on vihattu jo kauan kun he ovat monien mielestä yhtä kuin terroristejä, ja tuolla mitäs nyt palstalla moni kärjistää sanomisiaan ja jokaisesta uskonnosta liikkuu huhuja ja jokaisella uskonnolla on kannattajansa ja vihaajansa, mutta olkaa Te pää pystyssä ja ylpeitä siitä että siitä mitä olette.

terveisin ei vl, ei muutenkaan kovin uskova mutta kuitenkin Jumalaan ja Jeesukseen luottava tallaaja.
niimpä..itse olen omalla tavallani uskova ..mutta en kristilliseen uskoon. omalta osaltani kunnioitan jokaisen uskoa.että uskoo omaansa ja eikä sitä liioin tuputa toisella.jokainen joka haluaa vaihtaa löytää uskon. löytää sen halutessaan.
kesän jatkot

jep
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2005 klo 13:50 tintti kirjoitti:
oliko siellä tapaamisessa ketään? B) ite muistin koko tapaamisen vasta lauantaina viiden maissa. :whistle: :ashamed:
samaa mäkin tulin kyseleen! Me oltiin saunomassa just siihen aikaan, niin en päässy, harmitti vähä, olisi ollu mukava nähdä ketä siellä on.. =)

Minua kyllä kiinnostaisi tietää, onko tämä kyseinen juttu mitä täällä on puhuttu, totta?!? En voi uskoa, että siellä voisi tuommoista olla. Olen käynyt kerran ja olin todella positiivisesti yllättynyt siitä touhusta siellä. Siitä on kyllä jo aikaa.

Yhteistyössä