Suviseuroissa Perhossa

Annesa
Siitä suljetusta sivustosta:
Löysin kerran sellasen sivuston jonka voi sulkea kun sinne on perustanu oman yhteisön, mut mä en enää löyä sitä...pitää alkaa kelailee. Jos ois aikaa ni ettis sen ja kahtos miten sen sivuston perustaminen onnistus! Siellä oli muutamien riparienki sivutoja. En nyt googlella pikasesti löytäny sitä niin et jos joku löytää ni ilmotelkaapa. =)

Jaahas, vai että ilmotustaululla.. Olipa hyvä että satuin vilkasee tännekki, oisin muuten sielä suomen lipulla kököttäny yksin ;). No ei vaiskaan, emmä tiiä pääsenkö tulemaan ees sinne.. Mut katotaan nyt, luultavasti kuitenkaan en..

HEI KAIKKI!!
aattelin tulla tänne "suljetulle sivulle" teille kaikille sanomaan asiasta, mikä mua ärsyttää ihan hirveesti. ÄLKÄÄ kukaan enää ottako puheeksi näillä "mitäs nyt"-sivuilla suviseuroja!!! ettekö ole jo tarpeeks monta kertaa huomannu,että hirveeks haukkumiseks ja vääristelyks fiksukin keskustelu menee!! harmittaa hirveesti! :/
ei mun mielestä ole järkeä tulla tänne toitottamaan että "jess, kohta mennään suvareihin", ei nämä muut ihmiset sitä ymmärrä ja sit taas puhutaan telttojen ryskymisestä ym ym.. :eek: jutellaan vaikka täällä keskenämme miten ihanaa on suviseuroihin lähteä, JOS siitä on netissä PAKKO puhua :) !
ihan hyvällä sanon: ÄLKÄÄ ENÄÄ JATKAKO TÄÄLLÄ HEHKUTUSTA!! :)
t. olen itsekin myös vl

kuin myös vl
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.06.2005 klo 17:14 minä vain kirjoitti:
HEI KAIKKI!!
aattelin tulla tänne "suljetulle sivulle" teille kaikille sanomaan asiasta, mikä mua ärsyttää ihan hirveesti. ÄLKÄÄ kukaan enää ottako puheeksi näillä "mitäs nyt"-sivuilla suviseuroja!!! ettekö ole jo tarpeeks monta kertaa huomannu,että hirveeks haukkumiseks ja vääristelyks fiksukin keskustelu menee!! harmittaa hirveesti! :/
ei mun mielestä ole järkeä tulla tänne toitottamaan että "jess, kohta mennään suvareihin", ei nämä muut ihmiset sitä ymmärrä ja sit taas puhutaan telttojen ryskymisestä ym ym.. :eek: jutellaan vaikka täällä keskenämme miten ihanaa on suviseuroihin lähteä, JOS siitä on netissä PAKKO puhua :) !
t. olen itsekin myös vl
samaa mieltä oon kanssas! ;) :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.06.2005 klo 17:14 minä vain kirjoitti:
HEI KAIKKI!!
t. olen itsekin myös vl
Samaa mieltä minäkin, vaikka en oo tuollasia suviseura avauksia täällä nähnytkään. Mutta yleensäkin tosta kun näillä keskustelupalstoilla kirjotetaan meikäläisistä, ni ois kyllä parempi ku kukaan meistä ei kommentois mitään, ku ei niitä voi mitenkään ymmärtää noita asioita oikeen tälleen ku kirjotetaan jne. Tulee ihan turhia väärinkäsityksiä sun muita. Ja jotku haluaa aivan tahalleen ymmärtää väärin jne jne.. Kerrattain joku puhujakin siitä sano, että ei ikään kannattas ruveta epäuskosten kanssa millään keskustelupalstalla jauhamaan uskon asioita, siitä ei oo kun haittaa!
Oon kyllä joskus itekkin sortunu muutaman sanasen kirjottaa joihinki keskusteluihin, mut oon huomannut että se on ihan turhaa! Ja ei todellakaan kannata ruveta riitelemään mistään uskon asioista toisin uskovien kans näin netissä..

taas sama vl
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.06.2005 klo 21:45 tipsu kirjoitti:
Samaa mieltä minäkin, vaikka en oo tuollasia suviseura avauksia täällä nähnytkään. Mutta yleensäkin tosta kun näillä keskustelupalstoilla kirjotetaan meikäläisistä, ni ois kyllä parempi ku kukaan meistä ei kommentois mitään, ku ei niitä voi mitenkään ymmärtää noita asioita oikeen tälleen ku kirjotetaan jne. Tulee ihan turhia väärinkäsityksiä sun muita. Ja jotku haluaa aivan tahalleen ymmärtää väärin jne jne.. Kerrattain joku puhujakin siitä sano, että ei ikään kannattas ruveta epäuskosten kanssa millään keskustelupalstalla jauhamaan uskon asioita, siitä ei oo kun haittaa!
Oon kyllä joskus itekkin sortunu muutaman sanasen kirjottaa joihinki keskusteluihin, mut oon huomannut että se on ihan turhaa! Ja ei todellakaan kannata ruveta riitelemään mistään uskon asioista toisin uskovien kans näin netissä..
tätäki peesaan. ;)

No eihän täs ole kysymys et aletaan pelkästään uskomiseen liittyviä asioista keskustelemaan täs yleisellä palstalla eikä millään suljetullakaan.
Onhan paljon arkisia jokapäiväisiä asioita joista olisi kiva keskustella muiden äitien kanssa. Kuitenkin on sama arvomaailma pohjalla niin on toisenlaista keskustella.

enpä tiiä et pääsenkö...niin koko reissuun lähtö vielä kiikun kaakun. ikävä kyllä olis, ku ei oltu viimevuonnakaan. oli niin pieni vauvva.ja nyt pitäs syntyä kk päästä uus.

:ashamed:

karavaanari kohta
Tuolla mitäs nyt -palstalla jo kyselin mitkä ruuat ois helppoja, nopeita ja suht.halpoja tehä asuntovaunussa.. Käytös jääkaappi, mikro ja kaasuliesi. Oisko lisää vinkkejä mitä ruokia siellä vois tehä??

Litramyynnistä meiläl ei tule varmaan paljo ostettua ku on vain 2 hlöä syömäs.. Voikohan sieltä ostaa 1/2 litraa kerralla??

Onko teillä jotain perinnettä mitä ois aina otettu evääksi suviksiin? Mitenkähän kauan ite tehdyt sämpylät säilyy lämpimässä? Jos tekis niitä sinne...

Eka kertaa ite itsenäisesti ollaan miehen kanssa ensimmäisen lapsen kans menossa vaunuun niin on vähä miettimistä :) Piti tehdä jo listaa mukaan otettavista tavaroista -kuin lapsena konsanaan! :D

juup
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2005 klo 13:47 karavaanari kohta kirjoitti:
Tuolla mitäs nyt -palstalla jo kyselin mitkä ruuat ois helppoja, nopeita ja suht.halpoja tehä asuntovaunussa.. Käytös jääkaappi, mikro ja kaasuliesi. Oisko lisää vinkkejä mitä ruokia siellä vois tehä??

Litramyynnistä meiläl ei tule varmaan paljo ostettua ku on vain 2 hlöä syömäs.. Voikohan sieltä ostaa 1/2 litraa kerralla??

Onko teillä jotain perinnettä mitä ois aina otettu evääksi suviksiin? Mitenkähän kauan ite tehdyt sämpylät säilyy lämpimässä? Jos tekis niitä sinne...

Eka kertaa ite itsenäisesti ollaan miehen kanssa ensimmäisen lapsen kans menossa vaunuun niin on vähä miettimistä :) Piti tehdä jo listaa mukaan otettavista tavaroista -kuin lapsena konsanaan! :D

Kylläkait sieltä litramyynnistä voi ostaa puolikin litraa kerralla!? Eiköhän sieltä saa sen verran ku haluaa. Se on kyllä kätsy, kun hakee sieltä, laittaa kattilaan, tai millä astialla ny hakee, niin muovipussin, ettei tarvi kattilaa sotkea.
Me ainakin tehään silleen, ja muutenkin kaikki hommat niin että tiskiä tulis mahollisimman vähä, ja sotkua vaunuun.
Eihän se nii kallistakaan oo sieltä litramyynnistä hakea..
Kyllä ite tehdyt sämpylät varmasti suviksien ajan säilyy! Tai riippuu tietenkin kuin kauan meinaatte siellä olla, mutta kyllähän ne useamman päivän säilyy hyvinä..

karavaanari kohta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2005 klo 14:21 juup kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2005 klo 13:47 karavaanari kohta kirjoitti:

Kylläkait sieltä litramyynnistä voi ostaa puolikin litraa kerralla!? Eiköhän sieltä saa sen verran ku haluaa. Se on kyllä kätsy, kun hakee sieltä, laittaa kattilaan, tai millä astialla ny hakee, niin muovipussin, ettei tarvi kattilaa sotkea.
Me ainakin tehään silleen, ja muutenkin kaikki hommat niin että tiskiä tulis mahollisimman vähä, ja sotkua vaunuun.
Eihän se nii kallistakaan oo sieltä litramyynnistä hakea..
Kyllä ite tehdyt sämpylät varmasti suviksien ajan säilyy! Tai riippuu tietenkin kuin kauan meinaatte siellä olla, mutta kyllähän ne useamman päivän säilyy hyvinä..
Kiitti vinkistä! Pitääpä kattoa kaupasta niin vahvoja pusseja että kestää kuuman.. Kestääkö muutes kertakäyttöastiat mikroa??

juup
sitä en kyllä tiiä, luulis, siis ne paperiset ainaki varmaan.. enpä oo koskaan kokeillu.
voi ku ois itelläki mikro! Ois helppo lämmittää vauvan ruuat..
Niin meillä on ollu ihan tavallisia pusseja aina, ja on kestäny.. siel litramyynnissäki kyl on monesti ollu niitä pussirullia valmiina, mutta pitää varalta ottaa omatki ku ei koskaan tiiä... :)

mä olen kyllä litramyynniin kannalla, kerranki pääsee helpolla.ja se pussi juttu on mitä mainioin keksintö. ja yleensä ovat laittaneet siellä litramyynnissä senki valmiiksi. eikä minun mielestä ole nyt niin kallistakkaan, ku miettii et minkä työn sen eteen on tehty...

huomenna olis tarkoitus lähtä... toivottavasti ei sada...

jt kaikki
onko teillä kellään ns. tarvikelistaa ylhällä jossakin?? Se kun on joka kesä kirjoitettava, mutta aina jotakin unohtuu. Viime vuonna tein sen ja talletin koneelle mutta en muista. Jos vielä kerettäisi yhdessä vaikka tehdä sellaista listaa.

Asuntovaunuun

Eri kokoisia ruoka astioita
kauhoja
kertakäyttö astiat
puukko
.
.
.
.

Hygienia

savetteja
saippuaa
shampoota
.
.
.

Vaatteita

villapaita
lapaset
sukat
sadetakit
kumpparit
.
.
.

Asuntovaunuun

-Eri kokoisia ruoka astioita
-kauhoja
-kertakäyttö astiat
-puukko
-tulitikut
-roskapusseja
-serlaa
-pulloja vedelle, jos hakee juomavettä sieltä letkusta
-minä otan pari lähdevesipulloa kaupasta vauvaa varten että on varmasti puhdasta
-pieni käsipyyhe

Hygienia

-savetteja
-saippuaa
-shampoota
-vaipat sekä itelle että vauvalle :D
-hammastahna+harjat

Vaatteita

-villapaita
-lapaset
-sukat
-sadetakit
-kumpparit
-satikat

Muuta

-vauvan alle patjan suojus(ei oo oma vaunu niin tympiä jos sotkeutuu)
-nestemäinen panadol(hampaita tulos :( )
-d-tipat
-jakkarat (vaunun ulkopuolelle)
-matto
-suviseuranumero päivämiehestä :)
-aurinkorasva
-Kärsivällisyyttä ja iloista seuramieltä :))

Osoitteet, jos haluaa lähettää kortteja niille jotka ei syystä tai toisesta pääse/tule suviseuroihin. Nämä mulla unohtuu aina! Jospa ei kuitenkaa nyt ku oon muitaki muistuttanu.. Käyköhän täällä enää kukaan pakkauspuuhiltansa :D Hyvää matkaa kaikille!

Yhteistyössä