Suvakki, moraalihistoriaa 1900-luvulla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Erittäin halpa-arvoista kommentointia.
No, suvakkius-herkistely tyhmentää ihmistä, tuli se sun osaltakin todettua.

Mä en ole missään kohden haaveillut että ma mut pitäis tappaa.
Ei poikkea sun halpa-arvoisesta kommentoinnista mitenkään. Kannattaa tutustua Breivikin ajatteluun ja kenen kimppuun se hyökkäsi. Vinkki, työväenpuolue. Sitä ennen hän kirjoitteli paljon netissä ja halveerasi tiettyjä ihmisiä. Myös muita esimerkkejä tällaisista hyökkäyksistä löytyy.
 
vierailija
Erittäin halpa-arvoista kommentointia.
No, suvaus-herkistely tyhmentää ihmistä, tuli se sun osaltakin todettua.

Mä en ole missään kohden haaveillut että ma mut pitäis tappaa.
Ei poikkea sun halpa-arvoisesta kommentoinnista mitenkään. Kannattaa tutustua Breivikin ajatteluun ja kenen kimppuun se hyökkäsi. Vinkki, työväenpuolue. Sitä ennen hän kirjoitteli paljon netissä ja halveerasi tiettyjä ihmisiä. Myös muita esimerkkejä tällaisista hyökkäyksistä löytyy.
 
Ei poikkea sun halpa-arvoisesta kommentoinnista mitenkään. Kannattaa tutustua Breivikin ajatteluun ja kenen kimppuun se hyökkäsi. Vinkki, työväenpuolue. Sitä ennen hän kirjoitteli paljon netissä ja halveerasi tiettyjä ihmisiä. Myös muita esimerkkejä tällaisista hyökkäyksistä löytyy.
Aaarrrghh. Mä olen ollut mamutuskriittinen 90-luvulta, jo silloin ekat somalit tekivät ilkivaltaa ja aiheuttivat syntymäpaikkakunnallani ongelmia.

Silti en ole ikinä haaveillut kenenkään heistä tappamisesta, enkä tule tulevaisuudessa provosoituneenakaan koskaan tappamaan heitä, tai yllyttämään siihen.

Ja samaa voisin sanoa monista mamutuskriittisistä suomalaisista. Suurin osa heistä on tavallisia, rauhanomaisia ihmisiä jotka haluavat tämän lintukodon SÄILYTTÄÄ LINTUKOTONA. Jos sä rinnastat heitä Breivikiin niin se on sun häpeäsi, mutta lukuunottamatta joitain Odineja ei mamutuskriittiset tule väkivaltaa harrastamaan.
 
vierailija
Mitä hyötyä on tästä suvakki lässytyksestä? Ja että haukutaan jotakuta suvaksiksi vaikka ei ole sitä.

Minä en ole suvakki. Olen mamuja vastaan samalla tavalla kuin moni muu.
Hyvä kysymys. Alkupremissini onkin, että se aiheuttaa enemmän vaivaa. Luulen, että koska sitä on harrastettu täällä niin paljon, siitä ei enää voida luopua. Ei voi sanoa, että se onkin ollut väärin. Selitellään, miksi se on oikein.
 
Mä sanoin porukkaa kaks vuotta sitten rajakiksi täällä. Et usko, kuinka moni hermostui. Myös sä. Rajakki.
En muista, saatoin hermostua. Mutta en tiedä mihin sanaan rajakki viittaa, "rajat kiinni"-ajatteluun vai vajakkiin...

Suvakki viittaa suvaitsevaiseen ainakin mamuasioissa.

Sehän tässä on se ongelma, että suvakit saattavat omassa elämässään ITSE olla hyväntahtoisia kärsivällisiä, rauhaarakastavia ja kunnollisia kansalaisia, mutta he käsittävät että hyväntahtoisuuteen kuuluu, tai pitää sisällyttää mamutuksen hyväksyminen. "Koska olemme jaloja, on mamujen ottaminen jaloa."

Kun kaikenlainen auttaminen EI ole järkevää eikä fiksua.
On kuin joku kiltti lettipäätyttö Maija lainaisi skootteria rämäpäänä tunnetulle naapurin Jasperille, joka ajaakin sillä kännissä lyhtypylvästä päin. Sit Maija yrittää puolustella Jasperia "no kun sillä on ollu traumaattinen mennneisyys".
Pyh, Maija oli vaan tyhmä ja naiivi.
 
vierailija
Ei poikkea sun halpa-arvoisesta kommentoinnista mitenkään. Kannattaa tutustua Breivikin ajatteluun ja kenen kimppuun se hyökkäsi. Vinkki, työväenpuolue. Sitä ennen hän kirjoitteli paljon netissä ja halveerasi tiettyjä ihmisiä. Myös muita esimerkkejä tällaisista hyökkäyksistä löytyy.
Vastuullisessa mediassa halveerataan suomalaisia, etenkin suomalaisia miehiä, pitääkö tässä nyt pelätä vastuullisen median taholta breivikiläistä toimintaa?
 
vierailija
Mä sanoin porukkaa kaks vuotta sitten rajakiksi täällä. Et usko, kuinka moni hermostui. Myös sä. Rajakki.
Minulle asia oli täysin ok niin kauan kuin luulin sillä tarkoitettavan rasisti vajakkia. Olen avoimesti rasisti ja mikäli joku minua haluaa vajakiksi haukkua, niin siitä vaan. Mutta sitten minulle kerrottiin, että sillä tarkoitetaankin rajat kiinni -porukkaa ja sitä leimaa en itselleni suostu ottamaan. Kas kun rajat kiinni -kansanliike oli ihan määrätty joukko ihmisiä, jotka kuuluivat facebook-ryhmiin ja järjestivät mielenosoituksia. Ja taisipa siitä joku puolueprojektikin syntyä. Kyseessä ei siis ole epämääräinen ja mielipiteeseen pohjautuva ryhmittely, vaan rajattu joukko tietyt kriteerit täyttäviä ihmisiä. Ja minä en täytä mitään niistä kriteereistä. En ole facebookissa saatika missään rajat kiinni ryhmässä, en osallistu mielenosoituksiin enkä puolueprojekteihin jne.
 

Yhteistyössä