Oli tarkoitus lähteä tänään 7.20 lennolla Tjäreborgin matkalle. Mentiin lentokentälle ja lähtöselvitysportilla ei ollut ketään, mutta vihreä valo paloi vielä, kahdesta muusta lennon lähtöselvitysportista ne oli jo suljettu. Kello oli 6. Mulla luki että lähtöselvitys menee klo 6.20 kiinni. Kappas, taululta näkyi, että lento nousee 6.20. Kukaan ei osannut auttaa, muiden lähtöselvitysten virkailijat eivät voineet muuta kuin neuvoa, että koittakaa turvatarkastuksen läpi matkatavaroiden kanssa ja suoraan portille. Kello oli 6.10-6.15 tuolloin.
Juoksin 6-vuotiaan kanssa turvatarkastukseen, päästiin siitä matkatavaroinemme läpi, tosin heittivät matkalaukustani shampoot, aurinkorasvat, pesunesteet jne roskiin, koska niiden paikka olisi ollut ruumassa. Joku soitteli jonnekin ja sai portin numeron, jonne lähdettiin sitten juoksemaan. 6-vuotias itkee ja juostaan matkalaukkuja vetäen pitkin käytävää. Vihdoin perillä ja kone rullaa juuri pois. Paikalla portilla ei ketään. Lapsi itkee.
Lopulta löydetään mutkien kautta Tjäreborgin ja parin muun matkayhtiön palvelupisteelle. Siellä on kaksi muutakin joille tieto tuntia aikaisemmasta lähdöstä ei ollut tullut. Koneen lähtöaikaa oli kuulemma muutettu eilen. Me ostimme matkan vasta eilen. Tieto olisi pitänyt tulla tekstiviestillä. Ei ole tullut. Nyt takas kotona ja odottelen, että kello ois 8.30 ja Tjäreborgin toimisto aukeaisi ja ne soittaisi mitäs nyt.
Lomaa otettu töistä, kaikki menot peruttu jne. Illalla lähtee Finnmatkojen lento jonne varmaan päästään, sama kohde.
Mikä teidän mielestä olisi oikeudenmukainen korvaus?
Mua niin harmittaa, 6-vuotias rauhoittui vasta äsken, koska pettyi niin kovasti ja herätty on siis tietysti jo neljän jälkeen ja Finnmatkojen lento olisi perillä kohteessa vasta puolen yön aikaan. Huoh. Tulee pitkä päivä...