SUUTUTTAA!! myöhästyttiin lentokoneesta, ei oma vika!

  • Viestiketjun aloittaja laineilee
  • Ensimmäinen viesti
laineilee
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;24680893:
Joo, hän lähtee jo nyt kentälle et kerkee, lento lähtee 19:15 palstalaisten käskystä :kieh:

Mites muuten, muista mennä kaupan kautta jos turvatarkastajat nakkeli kaikki aurinkorasvoista lähtien roskiin... :(
joo niin pitää tehdä. sinne meni shampoot, aurinkorasvat (monin kappalein, lapselle, kasvoille, perus jne), pesunesteet ja rasvat, en ees nähnyt mitä kaikkea meni roskiin, enkä ole avannut matkalaukkua tarkistaakseni. varmaan meni siis myös jotain muutakin, mulla on atooppinen iho ja oli rasvoja mukana, ne maksaa kyllä enkä kaikkia tähän hätään ees saa. mutta joo, ymmärrän, että ne piti siinä turvatarkastuksessa heittää pois mutta ne olikin kaikki laukussa jonka piti mennä ruumaan, siellähän niitä saa olla. siinä vaiheessa siis oli pieni toivo ehtiä sinne lähtöportille, mutta se olikin sitten kaikista kauimmainen portti kun ne sen siitä turvatarkustuksesta selvitti, joten nähtiin tosiaan kun kone juuri rullasi pois sen putken luota. eikä ketään ollut paikalla. vain muita matkalaisia jotka katseli säälien mun 6-vuotiasta joka itki ihan hirveesti ja katsoi sitä pois rullaavaa konetta.

lapsi on nyt jo iloinen ollut pitkään eli kaikki kunnossa ja illalla uusi lähtö, vai pitäiskö sanoa uusi yritys, ainahan on mahdollista että menen sinne liian myöhään ja myöhästyn omasta syystäni ;)
 
"vieras"
no en minäkään ole ennen juossut itkevän 6-vuotiaan kanssa ja mennyt turvatarkastuksesta matkalaukkujen kanssa, jotka avataan ja kaikki putelit heitetään roskiin jne.

no, marraskuussa lähdemme koko perhe ja voipi olla, että todella mennään kentälle 2 tuntia ennen lähtöä. ja tänäänkin mennään ;)
Ai kauhee, kun teidän perheellä on jättimäinen hiilijalanjälki :(
Mut hyvää lomaa nyt kuitenkin :)
 
Huom harmaana
Hmm.. minusta taas Heathrow on yksi maailman selkeimmistä suurista kentistä. Kun taas CDG yksi kaoottisimmista (opasteiden puutteellisuuden vuoksi).
En puhunut selkeydestä vaan kaaoksesta, joka siellä usein vallitsee kun porukkaa on kun pipoa ja on pommiuhkaa sun muuta. Ei mikään kenttä ole erityisen "epäselkeä" paitsi ehkä Milano jatkolennoilla, kun on järkyttävä kiire. Siellä on heikot opasteet eikä henkilökunta puhu englantia.
 
joo niin pitää tehdä. sinne meni shampoot, aurinkorasvat (monin kappalein, lapselle, kasvoille, perus jne), pesunesteet ja rasvat, en ees nähnyt mitä kaikkea meni roskiin, enkä ole avannut matkalaukkua tarkistaakseni. varmaan meni siis myös jotain muutakin, mulla on atooppinen iho ja oli rasvoja mukana, ne maksaa kyllä enkä kaikkia tähän hätään ees saa. mutta joo, ymmärrän, että ne piti siinä turvatarkastuksessa heittää pois mutta ne olikin kaikki laukussa jonka piti mennä ruumaan, siellähän niitä saa olla. siinä vaiheessa siis oli pieni toivo ehtiä sinne lähtöportille, mutta se olikin sitten kaikista kauimmainen portti kun ne sen siitä turvatarkustuksesta selvitti, joten nähtiin tosiaan kun kone juuri rullasi pois sen putken luota. eikä ketään ollut paikalla. vain muita matkalaisia jotka katseli säälien mun 6-vuotiasta joka itki ihan hirveesti ja katsoi sitä pois rullaavaa konetta.

lapsi on nyt jo iloinen ollut pitkään eli kaikki kunnossa ja illalla uusi lähtö, vai pitäiskö sanoa uusi yritys, ainahan on mahdollista että menen sinne liian myöhään ja myöhästyn omasta syystäni ;)
Hitsi kun ei hoksannut kopaista kepillä jäätä, eli sanoa Tjäreborgin matkavirkailijalle, että lentokentälle jäi kaikki mahdolliset rasvat kun piti mennä matkatavaroineen turvatarkastuksen läpi.. Olisivatko korvanneet jollain summalla vai kohauttaneet olkaansa...
 
^vierailija^
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;24681011:
Hitsi kun ei hoksannut kopaista kepillä jäätä, eli sanoa Tjäreborgin matkavirkailijalle, että lentokentälle jäi kaikki mahdolliset rasvat kun piti mennä matkatavaroineen turvatarkastuksen läpi.. Olisivatko korvanneet jollain summalla vai kohauttaneet olkaansa...
Eipä kai se vielä myöhäistä ole. Tekisin varmaan jonkinlaisen reklamaation tuosta, jos niitä nesteitä ihan älyttömästi heitettiin mäkeen.
 
laineilee
[QUOTE="vieras";24680979]Ai kauhee, kun teidän perheellä on jättimäinen hiilijalanjälki :(
Mut hyvää lomaa nyt kuitenkin :)[/QUOTE]

kiitos.

ja niin on kyllä. tiedostan sen täysin ja koen siitä huonoa omaatuntoa. makselen sitten aina jotain maksuja jolla koitan parantaa omaa oloani. lentomatkustaminen on kyllä tosi saastuttava matkustusmuoto mutta jotenkin olen sen silti järkeillyt meille sallituksi. teen paljon muita valintoja kuitenkin ympäristöystävällisesti, oikeastaan kaiken muun. paitsi on mulla auto... ja ajan sillä turhaan töihin vaikka pääsisin julkisella. tunnustus siis.
 
[QUOTE="vieras";24680853]Todellakin täytyy olla 2h ennen vaikka kuinka olis netissä tsekannu lennolle yms. Jotenkin se kenttä nielee sen ajan hups vaan.[/QUOTE]

Huh. 1- ja 3-vuotiaiden lasten kanssa ei kyllä tulisi mieleenkään mennä kentälle paria tuntia odottamaan. Siellä aika käy todella pitkäksi. Viimeksi mentiin tuntia ennen ja hermot meinasi mennä siinä odottaessa ja lasten perässä juostessa :D Ajattelin, että seuraavaksi menen vasta sitten, kun portit koneelle jo aukeavat. Turvatarkastukseenkin pääsee lasten kanssa jonon ohi, niin eipä siellä juuri tekemistä ole. Ja lähtöselvitys tehdään tietysti etukäteen netissä.
 
Pois heitetyistä nesteistä - kannattaa ehdottomasti tehdä niistä reklamaatio sekä omalle vakuutusyhtiölle (olettaen että teillä on matkavakuutus) sekä matkanjärjestäjälle!

Rasvat ym. on yllättävän kalliita, joten itse ainakin yrittäisin saada niistä edes jotain vakuutuksen kautta takaisin.
 
laineilee
Eipä kai se vielä myöhäistä ole. Tekisin varmaan jonkinlaisen reklamaation tuosta, jos niitä nesteitä ihan älyttömästi heitettiin mäkeen.
ärsypilamille kans tässä vastausta samaan asiaan eli mainitsin siitä turvatarkastushommasta kyllä, että sinne meni kaikki. kysyin myös, että millä pääsemme lentokentältä hotellille jne ja hän sanoi että varmasti taksilla ja jäin käsitykseen että ensin hän hoitaa meidät nyt sinne lennolle, ei ole siis vielä soittanut uudestaan, ja varmasti tästä voidaan sitten sopia muutakin vielä kun näin pääsi käymään.
 
Huom harmaana
Huh. 1- ja 3-vuotiaiden lasten kanssa ei kyllä tulisi mieleenkään mennä kentälle paria tuntia odottamaan. Siellä aika käy todella pitkäksi. Viimeksi mentiin tuntia ennen ja hermot meinasi mennä siinä odottaessa ja lasten perässä juostessa :D Ajattelin, että seuraavaksi menen vasta sitten, kun portit koneelle jo aukeavat. Turvatarkastukseenkin pääsee lasten kanssa jonon ohi, niin eipä siellä juuri tekemistä ole. Ja lähtöselvitys tehdään tietysti etukäteen netissä.
Itse asiassa Hki-Vantaalla on tosi hyvät leikkipaikat lapsille. Niitä on tullut testattua kun lennot on olleet joskus parikin tuntia myöhässä. Ei ole tullut aika pitkäksi.
 
laineilee
Pois heitetyistä nesteistä - kannattaa ehdottomasti tehdä niistä reklamaatio sekä omalle vakuutusyhtiölle (olettaen että teillä on matkavakuutus) sekä matkanjärjestäjälle!

Rasvat ym. on yllättävän kalliita, joten itse ainakin yrittäisin saada niistä edes jotain vakuutuksen kautta takaisin.
on matkavakuutus. katson eka mitä tuo tjäreborg ehdottaa.
 
laineilee
nyt on kaikki kunnossa ja matkaan päästään 19.15.

mulle sanottiin juuri puhelimessa, että mun olisi hyvä olla lentokentällä 17.30 koska mun pitää ensin mennä heidän palvelupisteeseen tulostuttamaan lippu ja se on jonkin matkan päässä lähtöselvityksestä. eli ei ne ainakaan sitä kahta tuntia nyt suoraan tarjonneet vaan kun mulla on se lippu niin klo on luultavasti 17.45 eli juuri se 1 h 30 min ennen lähtöä pääsen lähtöselvitykseen niin kuin oon aina tehnytkin.

mut ehkä mä silti nyt meen jo aiemmin, kun en tahdo enää yhtään jännitysmomenttia tähän päivään :)

kirjoitan tän viestin myös siksi, että koska aloituksessa mainitsin tjäreborgin nimen ja he on hoitaneet nyt tän kuitenkin hienosti niin tahdon, että kenellekään ei jää heistä matkanjärjestäjänä negatiivista kuvaa tämän takia.
 
"Vieras"
nyt on kaikki kunnossa ja matkaan päästään 19.15.

mulle sanottiin juuri puhelimessa, että mun olisi hyvä olla lentokentällä 17.30 koska mun pitää ensin mennä heidän palvelupisteeseen tulostuttamaan lippu ja se on jonkin matkan päässä lähtöselvityksestä. eli ei ne ainakaan sitä kahta tuntia nyt suoraan tarjonneet vaan kun mulla on se lippu niin klo on luultavasti 17.45 eli juuri se 1 h 30 min ennen lähtöä pääsen lähtöselvitykseen niin kuin oon aina tehnytkin.

mut ehkä mä silti nyt meen jo aiemmin, kun en tahdo enää yhtään jännitysmomenttia tähän päivään :)

kirjoitan tän viestin myös siksi, että koska aloituksessa mainitsin tjäreborgin nimen ja he on hoitaneet nyt tän kuitenkin hienosti niin tahdon, että kenellekään ei jää heistä matkanjärjestäjänä negatiivista kuvaa tämän takia.
Jeps. Kannattaa mennä ajoissa, vaikka se lasten kanssa onkin hermoja raastavaa. Aina joskus voi olla yllätyksiä matkalla, esim. pitkä jono turvatarkastukseen.

Nim.m. kokemusta on.
 
laineilee
[QUOTE="Vieras";24681958]Jeps. Kannattaa mennä ajoissa, vaikka se lasten kanssa onkin hermoja raastavaa. Aina joskus voi olla yllätyksiä matkalla, esim. pitkä jono turvatarkastukseen.

Nim.m. kokemusta on.[/QUOTE]

joo, kyllä me mennää nyt tosi ajoissa. mulla on migreeni viime yön vähistä unista yhdistettynä aamun sekoiluun, joten otan ihan iisisti ja lähden sinne jo taksilla heti neljän jälkeen (matka kestää ilman ruuhkaa 15 minuuttia, mutta silloin on pahin ruuhka-aika ja matkaan voi mennä vaikka tunti).

meillä on ihana hotelli aivan rannalla. suosittelen äkkilähtöjä kaikille, oon ollut tällaisilla monesti.
 
Ikea
Jep, olen suunnattoman kateellinen kun joku myöhästyy oman tyhmyyden takia lennolta kun ei voi noudattaa matkanjärjestäjän suosituksia ettei kultamussukka stressaannu.
Olisi ollut ihan oikein teille että olisitte jääneet ilman matkaa.
 
Ikea
Huh. 1- ja 3-vuotiaiden lasten kanssa ei kyllä tulisi mieleenkään mennä kentälle paria tuntia odottamaan. Siellä aika käy todella pitkäksi. Viimeksi mentiin tuntia ennen ja hermot meinasi mennä siinä odottaessa ja lasten perässä juostessa :D Ajattelin, että seuraavaksi menen vasta sitten, kun portit koneelle jo aukeavat. Turvatarkastukseenkin pääsee lasten kanssa jonon ohi, niin eipä siellä juuri tekemistä ole. Ja lähtöselvitys tehdään tietysti etukäteen netissä.
Miten ihmeessä ne lapset pysyy koneessa aloillaan jos ette paria tuntia saa kulumaan kentällä?
 
mut
On suoranaista petosta, jos kone lähte aiemmin kuin on ilmoitettu. Kuvitellaanpa, että bussiyhtiöt tekisivät samoin. 50 ihmistä olisi lähdössä Turusta Heksinkiin töihin klo. 7:00 lähtevällä bussilla. Sitten seitemältä ilmoitetaan, että hähää, bussi lähtikin jo klo 6. Tai jos menisi lääkäriin kun aika olisi varattu kolmeksi, sanottaisiin, että lääkäri oli kyllä ottanut teidät vastaan jos olisitte olleet täällä kahdelta. Tulkaa varoiksi ensi kerralla 5 tuntia aiemmin.
 
"vieras"
Pariisin kenttä oli todella positiivinen yllätys. Ainoa ongelma oli että se oli niin ISO että ahisti se ajatus että mitä jos myöhästyy (vaihdot oli aika lyhyet). Mutta opasteet oli todella hyvät ja oli avaraa, ei ahdasta missään.
Onpa tullut minunkin muutamaan otteeseen juostua pitkin noita selkeitä, avaria reittejä, että ehtii Pariisissa vaihtolennolle :D Matkalaukut ei kyllä usein ehdi...
 
laineilee
On suoranaista petosta, jos kone lähte aiemmin kuin on ilmoitettu. Kuvitellaanpa, että bussiyhtiöt tekisivät samoin. 50 ihmistä olisi lähdössä Turusta Heksinkiin töihin klo. 7:00 lähtevällä bussilla. Sitten seitemältä ilmoitetaan, että hähää, bussi lähtikin jo klo 6. Tai jos menisi lääkäriin kun aika olisi varattu kolmeksi, sanottaisiin, että lääkäri oli kyllä ottanut teidät vastaan jos olisitte olleet täällä kahdelta. Tulkaa varoiksi ensi kerralla 5 tuntia aiemmin.
niin, ehkä tuo lentoliikenne on hieman poikkeava verrattuna muuhun.

tämän koneen lähtöaika oli aikaistunut tunnilla kreikassa/kreetalla olevan lennonohjaushenkilöstön lakon takia. eli koneen piti ehtiä kuulemma ajoissa sinne että ehtivät poiskin ennen. kuitenkin kone pääsi lopulta lähtemään helsinki-vantaalta klo 7.17 eli vain 3 minuuttia ennen alkuperäistä lentoaikaa.
 
laineilee
Jep, olen suunnattoman kateellinen kun joku myöhästyy oman tyhmyyden takia lennolta kun ei voi noudattaa matkanjärjestäjän suosituksia ettei kultamussukka stressaannu.
Olisi ollut ihan oikein teille että olisitte jääneet ilman matkaa.
no jos mä oisin omasta syystä myöhästynyt niin tuskin he ostaisi meille uutta lentoa illaksi ja tulisi oppaat erikseen lentokentälle vastaan vain meitä (tuli tällainen viesti) vaikka silloin on keskiyö ja heidän työaika jo ohi. ja oli siis jo sovittu täällä suomen päässä virkailijan kanssa, että otamme taksin hotellille kentältä siellä. muita korvauksia alkoi selvittää ja saan tietää niistä huomenna hotellilla. sun mielestä kaikki tuo tehtäisiin ihan muuten vaan tyhmälle asiakkaalle joka myöhästyi sun mielestä omasta syystä koneesta ;)

mikä sua muuten oikein vaivaa, alussa huutelit provoksi pari kertaa, nyt pitää sitten haukkua muuten vaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04

Yhteistyössä