SUUTUTTAA!! myöhästyttiin lentokoneesta, ei oma vika!

  • Viestiketjun aloittaja laineilee
  • Ensimmäinen viesti
Jälkiviisaus on paras viisaus, ainakin tällä palstalla.
2h kotimaassamme on matkanjärjestäjien suositus, eikä todellakaan mikään pakko. Minullekin on monesti sanottu että reilua tuntia aikaisemmin ja silti joutuu kököttämään odotusaulassa jos kuin pitkään.
Ja ne jotka kuulostavat matkustavan todella paljon... :D Silloin pitäisi olla hallussa lentokenttäkäyttäytyminen, chek in netissä ja tuntia ennen kentälle, kuka oikeasti menee sinne pojottamaan aina kaksi tuntia ajoissa esim. pelkän käsimatkatavaran kanssa!
Kyllä matkanjärjestäjän olisi pitänyt ilmoittaa koneen aikataulun muutokset, tämähän se alkuperäinen vika olikin! Tietäis ilmaantua kentällekin ajoissa.
 
"tsubaki"
Alkuperäinen kirjoittaja työmatkoja vaikka ei paljoa;24680492:
Kentällä ollaan 2 tuntia aikaisemmin. piste.

siellä voi viettää aikaa kaupoissa, kahviloissa tai tekemällä työtä, lukemalla kirjoja, tutustumalla uusiin ihmisiin tai tekemällä vaikka käsitöitä.

enkä ole frequent flyer
Tee sä niin sitten, eihän se multa pois ole :) Mä itse en vaan aio muuttaa omia toimintatapojani, kun olen tähänkin asti aina joka lennolle ehtinyt. Enkä ole muuten koskaan edes joutunut kiirehtimään. Totta varmasti on, että nuo lomalennot ovat hiukan eri asia kuin normaalit reittilennot, mutta mun edellinen kommentti olikin henkilölle "joka matkustaa paljon työkseen" :)
Mäkään en varmaan osaisi varautua tuohon 2 tuntiin lomalennolle mennessä, kun reittilennoilla sitä ei tarvitse varata. Isommilla lentokentillä asia on vähän eri, mutta Helsinki-Vantaa on sen verran pieni paikka.
Ja mun mielestä matkatoimiston moka, jos kerran ei tekstiviestiä lähetetty. Lennon myöhästyminen olisi toinen juttu, mutta aikaistaminen mun mielestä vaatisi ilmoituksen.
 
  • Tykkää
Reactions: ärsypilämi
"vieras"
[QUOTE="vieras";24680358]en ole matkustannut kymmeneen vuoteen, mutta sitä ennen lensin 5-6 kertaa vuodessa. Ja Turun kentällä oli ihan selvät ohjeet, että kotimaan lennolle pitää olla paikalla 25 min ennen lähtöä, Euroopan lennoille 45 min ja intercontinentaleille 1h30 min.

Eli kun lensin Britanniaan, niin olin aina noin 20 min ennen paikalla ja jäi vielä aikaakin. Manchesterissa riitti 2h.[/QUOTE]

Kymmenessä vuodessa on vain tapahtunut aika paljon... Katsos, sellainen 9/11 nimellä tunnettu tapahtuma muutti hieman lentoliikenteen toimintatapoja.

Minä matkustan paljon, ja nautin siitä, mutta en kyllä jättäisi kentälle saapumista niin myöhään, että lähtöselvityksen sulkeutumiseen on enää 20 minuuttia. Minä saavun yleensä niin hyvissä ajoin, että pääsen lähtöselvityksestä nopeasti ja sitten lähden aamupalalle (tai lounaalle tai illalliselle) kentälle. Paljon mukavampi tapa matkustaa kuin juosta kentän läpi itkevän 6-vuotiaan kanssa...
 
laineilee
Sieltä soitettiin ja virkailija pahoitteli todella kovasti asiaa. Hän sanoi, että olemme jääneet ilman ilmoitusta, koska ostin matkan vasta eilen ja numeroni ei ollut ehtinyt siirtyä johonkin järjestelmään josta viestit lähetetään. Hän soittaa kohta uudestaan kun saa Finnmatkojen henkilökuntaa kiinni, pääsemme illan lennolle. Muut jotka myöhästyivät olivat saaneet tekstiviestin. Me olimme ainoat, jotka ei viestiä saaneet.

Virkailija oli todella pahoillaan ja ystävällinen ja hoitaa asian kuntoon varmasti.
 
Sieltä soitettiin ja virkailija pahoitteli todella kovasti asiaa. Hän sanoi, että olemme jääneet ilman ilmoitusta, koska ostin matkan vasta eilen ja numeroni ei ollut ehtinyt siirtyä johonkin järjestelmään josta viestit lähetetään. Hän soittaa kohta uudestaan kun saa Finnmatkojen henkilökuntaa kiinni, pääsemme illan lennolle. Muut jotka myöhästyivät olivat saaneet tekstiviestin. Me olimme ainoat, jotka ei viestiä saaneet.

Virkailija oli todella pahoillaan ja ystävällinen ja hoitaa asian kuntoon varmasti.

JEEE!!! HYVÄÄ LOMAA!! :cool:
 
[QUOTE="vieras";24680649]Kymmenessä vuodessa on vain tapahtunut aika paljon... Katsos, sellainen 9/11 nimellä tunnettu tapahtuma muutti hieman lentoliikenteen toimintatapoja.

Minä matkustan paljon, ja nautin siitä, mutta en kyllä jättäisi kentälle saapumista niin myöhään, että lähtöselvityksen sulkeutumiseen on enää 20 minuuttia. Minä saavun yleensä niin hyvissä ajoin, että pääsen lähtöselvityksestä nopeasti ja sitten lähden aamupalalle (tai lounaalle tai illalliselle) kentälle. Paljon mukavampi tapa matkustaa kuin juosta kentän läpi itkevän 6-vuotiaan kanssa...[/QUOTE]

Tämän voin minäkin allekirjoittaa: kentälle kannattaa ja pitää saapua ajoissa. Jättää vaikka sitten se aamiainen/lounas/illallinen väliin ja nauttia ne kentällä. Itse tykkään myös käväistä vanhanaikaisesti lentokentän putiikeissa (ostan paljon vaatteita / laukkuja yms. kentiltä), joten varaan senkin vuoksi aina runsaasti aikaa.

Tykkään myös fiilistellä kentällä... - jo lentokenttä on lupaus jostakin... :)
 
Viimeksi muokattu:
laineilee
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;24680708:
JEEE!!! HYVÄÄ LOMAA!! :cool:
Kiitos :) nyt onkin tässä ylimääräinen vapaapäivä täällä kotosuomessa. Tai tietysti mun palstan mukaan pitää alkaa nyt lähtemään kentälle kun lento lähtee 19.15. ;)
 
laineilee
[QUOTE="vieras";24680649].

Minä matkustan paljon, ja nautin siitä, mutta en kyllä jättäisi kentälle saapumista niin myöhään, että lähtöselvityksen sulkeutumiseen on enää 20 minuuttia. Minä saavun yleensä niin hyvissä ajoin, että pääsen lähtöselvityksestä nopeasti ja sitten lähden aamupalalle (tai lounaalle tai illalliselle) kentälle. Paljon mukavampi tapa matkustaa kuin juosta kentän läpi itkevän 6-vuotiaan kanssa...[/QUOTE]


no en minäkään ole ennen juossut itkevän 6-vuotiaan kanssa ja mennyt turvatarkastuksesta matkalaukkujen kanssa, jotka avataan ja kaikki putelit heitetään roskiin jne.

no, marraskuussa lähdemme koko perhe ja voipi olla, että todella mennään kentälle 2 tuntia ennen lähtöä. ja tänäänkin mennään ;)
 
"vieras"
Kiva että pääsette reissuun.
Mut kyl tää helsingin kenttä on jotenkin hidas tms, me ei usein lennellä, mut ne muutamat kerrat kun on käyty, on se kohdemaan kenttä ollut iso ja toimiva. Nopeasti läpi turvatarkastuksista, selkeät systeemit noin muutenkin. Ja sit kotimaan päässä saa odottaa matkatavaroita ja jonottaa ja homma tökkii. Todellakin täytyy olla 2h ennen vaikka kuinka olis netissä tsekannu lennolle yms. Jotenkin se kenttä nielee sen ajan hups vaan.
 
[QUOTE="vieras";24680853]Kiva että pääsette reissuun.
Mut kyl tää helsingin kenttä on jotenkin hidas tms, me ei usein lennellä, mut ne muutamat kerrat kun on käyty, on se kohdemaan kenttä ollut iso ja toimiva. Nopeasti läpi turvatarkastuksista, selkeät systeemit noin muutenkin. Ja sit kotimaan päässä saa odottaa matkatavaroita ja jonottaa ja homma tökkii. Todellakin täytyy olla 2h ennen vaikka kuinka olis netissä tsekannu lennolle yms. Jotenkin se kenttä nielee sen ajan hups vaan.[/QUOTE]

Mun mielestä taas Helsinki-Vantaa on yksi toimivimmista kentistä missä olen ollut. Aika monta eurooppalaista kenttää on tullut itsekin koluttua.
 
  • Tykkää
Reactions: ärsypilämi
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;24680867:
Mun mielestä taas Helsinki-Vantaa on yksi toimivimmista kentistä missä olen ollut. Aika monta eurooppalaista kenttää on tullut itsekin koluttua.
Tjaa, voi olla tuuristakin kiinni. Meillä lienee käynyt peikkomainen flaksi, kun esim. Pariisin kenttä oli meistä toooosi helppo ja nopea, vaikka moni sanoo muuta :)
 
Villiomena
Mä kehottaisin ihan rauhottumaan ja vetämään henkeä. Sen 6-vuotiaan takia. Ja sanomaan sille että kaikki kyllä järjestyy ja sitten kun päästään matkalle nauretaan koko jutulle samalla kun syödään paikan suurinta jätskiannosta.
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja työmatkoja vaikka ei paljoa;24680492:
Kentällä ollaan 2 tuntia aikaisemmin. piste.

siellä voi viettää aikaa kaupoissa, kahviloissa tai tekemällä työtä, lukemalla kirjoja, tutustumalla uusiin ihmisiin tai tekemällä vaikka käsitöitä.

enkä ole frequent flyer
heh, eikä olla. En ole eläessäni ollut, paitsi Heathrowlla on syytä olla koska siellä on aina niin kamala kaaos. Enkä ole muuten eläessäni myöhästynyt yhdeltäkään lennolta paitsi Milanossa meinasin myöhästyä jatkolennolta kun Finnair mokaili Helsingissä.

Kun ihminen lentää työnsä puolesta aikaisin aamulla niin harvempi siellä jaksaa sitten neljän maissa kököttää tekemässä käsitöitä tai tutustumassa uusiin ihmisiin ;) Tai viedä pieniä lapsiakaan sinne tekemään niitä käsitöitä.
 
^vierailija^
[QUOTE="vieras";24680883]Tjaa, voi olla tuuristakin kiinni. Meillä lienee käynyt peikkomainen flaksi, kun esim. Pariisin kenttä oli meistä toooosi helppo ja nopea, vaikka moni sanoo muuta :)[/QUOTE]

Pariisin kenttä oli todella positiivinen yllätys. Ainoa ongelma oli että se oli niin ISO että ahisti se ajatus että mitä jos myöhästyy (vaihdot oli aika lyhyet). Mutta opasteet oli todella hyvät ja oli avaraa, ei ahdasta missään.
 
heh, eikä olla. En ole eläessäni ollut, paitsi Heathrowlla on syytä olla koska siellä on aina niin kamala kaaos. Enkä ole muuten eläessäni myöhästynyt yhdeltäkään lennolta paitsi Milanossa meinasin myöhästyä jatkolennolta kun Finnair mokaili Helsingissä.

Kun ihminen lentää työnsä puolesta aikaisin aamulla niin harvempi siellä jaksaa sitten neljän maissa kököttää tekemässä käsitöitä tai tutustumassa uusiin ihmisiin ;) Tai viedä pieniä lapsiakaan sinne tekemään niitä käsitöitä.
Hmm.. minusta taas Heathrow on yksi maailman selkeimmistä suurista kentistä. Kun taas CDG yksi kaoottisimmista (opasteiden puutteellisuuden vuoksi).
 

Yhteistyössä