SUUTUTTAA!! myöhästyttiin lentokoneesta, ei oma vika!

  • Viestiketjun aloittaja laineilee
  • Ensimmäinen viesti
Ikea
On suoranaista petosta, jos kone lähte aiemmin kuin on ilmoitettu. Kuvitellaanpa, että bussiyhtiöt tekisivät samoin. 50 ihmistä olisi lähdössä Turusta Heksinkiin töihin klo. 7:00 lähtevällä bussilla. Sitten seitemältä ilmoitetaan, että hähää, bussi lähtikin jo klo 6. Tai jos menisi lääkäriin kun aika olisi varattu kolmeksi, sanottaisiin, että lääkäri oli kyllä ottanut teidät vastaan jos olisitte olleet täällä kahdelta. Tulkaa varoiksi ensi kerralla 5 tuntia aiemmin.
Niin no tässä tapauksessahan ei tapahtunut noin niin mikä pointti sulla on?
Muuttunut lähtöaikahan ilmoitettiin etukäteen ja vain atk-virheen takia ap ei saanut tietoa. Lentomaailma on hiukan eri kuin bussit, ymmärrätkö?
 
[QUOTE="vieras";24680344]En ole ko. kirjoittaja mutta...

Mikä ihme siinä on vaikeeta ymmärtää, että myöhästyminen oli TÄYSIN aapeen oma vika. Hän ei tarkistanut lentoaikataulua edellisenä päivänä tai vaikka vielä samana aamuna, saatika tullut kentälle siihen aikaan, jolloin siellä pitää olla. Vaikkei hän olisikaan tarkistanut aikataulua, hän olisi todennäköisesti ehtinyt lennolle jos olisi ollut siellä puoltatoista tuntia ennen. Lento- tai matkayhtiö kun ei ole missään vastuussa siitä, että aikuiset ihmiset eivät osaa olla ajoissa kentällä. Miten tämän faktan ilmaiseminen on kateutta?[/QUOTE]

Älä nyt hulluja puhu! Ei kukaan ala yöllä herätyskelloja laitaa soimaan, että onko tullut viimetipan muutoksia, jos kuitenkin ILLALLA on matkalippunsakin tulostanut ja matkan ostanut.

1h 20min on ihan ok aika olla asemalla, hyvin pitäisi tuossa ajassa ehtiä. Ehkä jotkut maalaistollot menee reipas 2h ennen kentälle jonotteleen, mutta jos on lähtöselvitys luvattu että on 6.20 asti auki, niin tuohon riittää se puolisen tuntia ihan hyvin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;24680893:
Joo, hän lähtee jo nyt kentälle et kerkee, lento lähtee 19:15 palstalaisten käskystä :kieh:

Mites muuten, muista mennä kaupan kautta jos turvatarkastajat nakkeli kaikki aurinkorasvoista lähtien roskiin... :(
Ne turvatarkastajat teki työnsä...
 
Älä nyt hulluja puhu! Ei kukaan ala yöllä herätyskelloja laitaa soimaan, että onko tullut viimetipan muutoksia, jos kuitenkin ILLALLA on matkalippunsakin tulostanut ja matkan ostanut.

1h 20min on ihan ok aika olla asemalla, hyvin pitäisi tuossa ajassa ehtiä. Ehkä jotkut maalaistollot menee reipas 2h ennen kentälle jonotteleen, mutta jos on lähtöselvitys luvattu että on 6.20 asti auki, niin tuohon riittää se puolisen tuntia ihan hyvin!
Lähtöselvityksen pitää olla auki siihen asti, kun on ilmoitettu. Ap osti matkan matkatoimistolta, joka on velvollinen ilmoittamaan muuttuvista aikatauluista.

Pari tuntia ennen lähtöä kentällä - ohje on jonoja varten, ei sitä että lento saattaakin lähteä aikaisemmin.

Tuota matkatavaroineen portille ohjetta en ihan ymmärrä, saako ne siitä muka vielä ruumaan?
 
Voi kauheeta! Varmasti sapettaa, niin harmittaisi muakin ja ennenkaikkea lapsen vuoksi. Tottakai vaadit hyvitystä eli uusi vähintään samanarvoinen matka tilalle. Oliko teillä siis pitkä matka lentokentälle? Kaikki taksikorvaukset yms. pitää myös korvata.
 
Me otettiin miehen kanssa kerran äkkilähtö, Aurinkomatkoilta. Myöhästyttiin lähtöselvityksestä ihan oman syyn takia, ja tavarat jäi kentälle. Saatiin ne kohteeseen seuraavana päivänä, ja lisäksi saatiin 80e hyvitystä siitä, ettemme saaneet tavaroita mukaan omalle lennolle.

:D :D
 
mites se äkkilähtö poikkeaa "normaalista"? Et oo hehkuttanu ystäville matkaa puolta vuotta? Yrittäny saada niitä kateelliseksi? puhunut joka välissä reissusta ja siitä kuinka paljon se maksoi? Voi apua, hanki elämä! :-D
Jos matkatoimisto ei ole saanut myytyä kohdetta täyteen, myydään vapaat paikat viime hetkellä äkkilähtöinä halvemmalla että vaan saadaan kone täyteen.
Äkkilähdöissä ei yleensä taida voida valita hotellia ja kohteessa siten selviää mihin pumajaan sinut majoitetaan.
 
"vieras"
Huh. 1- ja 3-vuotiaiden lasten kanssa ei kyllä tulisi mieleenkään mennä kentälle paria tuntia odottamaan. Siellä aika käy todella pitkäksi. Viimeksi mentiin tuntia ennen ja hermot meinasi mennä siinä odottaessa ja lasten perässä juostessa :D Ajattelin, että seuraavaksi menen vasta sitten, kun portit koneelle jo aukeavat. Turvatarkastukseenkin pääsee lasten kanssa jonon ohi, niin eipä siellä juuri tekemistä ole. Ja lähtöselvitys tehdään tietysti etukäteen netissä.
No mites me sitten onnistutaan pitämään meidän suht samanikäiset ihan aisoissa kentällä? Ja sikseen, ei tarvii kiireessä ryntäillä ja lapsilla on aikaa kattella ja ihmeteelä, eikä vaan juosta vanhempien perässä. Ehtii syödä, käydä vessassa yms. Ja tosiaan, mites siel koneessa sit ollaan jos ei kentälläkään?
 
lähtö
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24683022:
Jos matkatoimisto ei ole saanut myytyä kohdetta täyteen, myydään vapaat paikat viime hetkellä äkkilähtöinä halvemmalla että vaan saadaan kone täyteen.
Äkkilähdöissä ei yleensä taida voida valita hotellia ja kohteessa siten selviää mihin pumajaan sinut majoitetaan.
Äkkilähtöjä on kolmea erilaista... On pelkät lennot, lennot+määrittelemätön hotelli (jonka mainitsit) ja lennot+määritelty hotelli, eli tietää mihin pääsee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lähtö;24683053:
Äkkilähtöjä on kolmea erilaista... On pelkät lennot, lennot+määrittelemätön hotelli (jonka mainitsit) ja lennot+määritelty hotelli, eli tietää mihin pääsee.
Ok. En ole koskaan moisella ollut enkä muutenkaan liiemmin tykkää matkailusta.
 
laineilee
Herättiin just päiväunilta, nyt kohta kohti kenttää. Vastaan tähän samaan kaikille. Kentälle ei ole pitkä matka, asutaan Espoossa.

Äkkilähdöiksi kutsutaan siis myös matkoja, joiden lähtöpäivä on nopeasti. Ne myydään halvemmalla, ihan mitä tahansa matkoja mitä kohteeseen on jäänyt myymättä. Olen ollut nuorempana äkkilähdöillä, joissa on ollut määrittämätön hotelli eli mikä tahansa, vain yksi huonompi on tullut vastaan ja se oli mauritiuksella. Siellä vaihdoin sitten lisää rahaa maksamalla parempaan hotelliin, jossa oli oma uima-allas oven edessä ja sen jälkeen hiekkarantaa ja meri :)

Lasten kanssa aina niin, että hotelli on määritelty. Tasoluokitus on ollut viidestä tähdestä kolmeen eli nytkin on hyvä hotelli aivan meren rannalla, mikä on mulle tärkeää, se meri siis. TÄmän äkkilähtömatkustamisen olen oppinut vanhemmiltani, jo lapsena lähdetiin aina nopeasti ja halvalla. Mulla ei olisi varaa reissata näin paljon jos listahinnan mukaan niitä matkoja ostaisin. Kaksi kertaa olen varannut matkan kunnolla etukäteen (2 kk - 6 kk) koko elämässäni ja olen matkustanut paljon.

Mut hei, nyt me mennään :) Kiitokset matkatoivotuksista, nähdään taas!
 
Herättiin just päiväunilta, nyt kohta kohti kenttää. Vastaan tähän samaan kaikille. Kentälle ei ole pitkä matka, asutaan Espoossa.

Äkkilähdöiksi kutsutaan siis myös matkoja, joiden lähtöpäivä on nopeasti. Ne myydään halvemmalla, ihan mitä tahansa matkoja mitä kohteeseen on jäänyt myymättä. Olen ollut nuorempana äkkilähdöillä, joissa on ollut määrittämätön hotelli eli mikä tahansa, vain yksi huonompi on tullut vastaan ja se oli mauritiuksella. Siellä vaihdoin sitten lisää rahaa maksamalla parempaan hotelliin, jossa oli oma uima-allas oven edessä ja sen jälkeen hiekkarantaa ja meri :)

Lasten kanssa aina niin, että hotelli on määritelty. Tasoluokitus on ollut viidestä tähdestä kolmeen eli nytkin on hyvä hotelli aivan meren rannalla, mikä on mulle tärkeää, se meri siis. TÄmän äkkilähtömatkustamisen olen oppinut vanhemmiltani, jo lapsena lähdetiin aina nopeasti ja halvalla. Mulla ei olisi varaa reissata näin paljon jos listahinnan mukaan niitä matkoja ostaisin. Kaksi kertaa olen varannut matkan kunnolla etukäteen (2 kk - 6 kk) koko elämässäni ja olen matkustanut paljon.

Mut hei, nyt me mennään :) Kiitokset matkatoivotuksista, nähdään taas!
Oikein mukavaa matkaa, toivotaan että nyt kaikki sujuu hyvin!
 
"hihi"
Ihanaa matkaa, tosin kentällähän te jo olette! Hienoa, että kaikki järjestyi.

Tämä ketju oli kyllä huvittavaa lukea. Katkerat ja kateelliset mammat täällä haukkuivat yhdessä ap:ta... Tyypillistä, niin tyypillistä. :LOL: Olette huvittavia.
 
"kivis"
[QUOTE="hihi";24684826]Ihanaa matkaa, tosin kentällähän te jo olette! Hienoa, että kaikki järjestyi.

Tämä ketju oli kyllä huvittavaa lukea. Katkerat ja kateelliset mammat täällä haukkuivat yhdessä ap:ta... Tyypillistä, niin tyypillistä. :LOL: Olette huvittavia.[/QUOTE]

TOTTA, kivaa matkaa!
 
"määvaan"
No mulla ei todellakaan ole Tällä hetkellä varaa matkustaa, enkä ole edes muille kateellinen, koska tiedän että tulevaisuudessa on. Mutta mutta, olen kyllä aina ihmetellyt ihmisiä jotka jättävät asiat viimetippaan, niin että saa juosta pää punaisena kieli vyön alla ettei myöhästy. Musta on ainakin kiva mennä hyvissä ajoin paikalle, juoda kahvit ja ihmetellä muuten vaan. Jos pitää kiireellä lähteä, tuntuu että koko päivän stressaa ja on muka kiire.
 
"vieras"
Tiedän noin 50 ihmistä jotka matkustavat useita kertoja vuodessa, toiset joka kuukausi, toiset jopa viikottain. Heistä yksikään ei ole Suomessa kentällä kahta tuntia aikaisemmin.
 
laineilee
kotona taas. kiva matka oli. yksikään lento ei lähtenyt ajallaan, tosin nämä kaksi muuta olivat myöhässä kuten lennot yleensä joiden lähtöaika siirtyy. tjäreborg hoiti homman kohdallamme hyvin, tosin jätin listan oppaalle turvatarkastukseen jääneistä rasvoista ym hintoineen, siitä ei ole kuulunut vielä mitään.

kiitti kaikille vielä kommentoineille!
 
Ikea
[QUOTE="hihi";24684826]Ihanaa matkaa, tosin kentällähän te jo olette! Hienoa, että kaikki järjestyi.

Tämä ketju oli kyllä huvittavaa lukea. Katkerat ja kateelliset mammat täällä haukkuivat yhdessä ap:ta... Tyypillistä, niin tyypillistä. :LOL: Olette huvittavia.[/QUOTE]

Kyllä, todella kateellinen jos joku uskaltaa olla noudattamatta neuvoja ja saa sen käännettyä muiden syyksi.
Moinen röyhkeys on tällaiselle kiltille ihmiselle aina hiukan kateuden aihe.
 

Yhteistyössä