Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:Olisiko eri asia jos veisin pojan vaikka srk:n päiväkerhoon 2 päivänä viikossa? Onko paino sillä, että vien joltain tarvitsevalta paikan vai sillä, etten ole joka sekuntia lapseni kanssa? Onneksi lapsen tarhassa yli puolilla on pienempiä sisaruksia kotona äidin kanssa ja ovat osa-aikaisina tarhassa. En ole yksin :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:Olisiko eri asia jos veisin pojan vaikka srk:n päiväkerhoon 2 päivänä viikossa? Onko paino sillä, että vien joltain tarvitsevalta paikan vai sillä, etten ole joka sekuntia lapseni kanssa? Onneksi lapsen tarhassa yli puolilla on pienempiä sisaruksia kotona äidin kanssa ja ovat osa-aikaisina tarhassa. En ole yksin :kieh:
niin ja tällästen takia mää prkle oon viettänyt tänkin aamupäivän soitellen eri ihmisille kun 3 viikon päästä pitäis alkaa hoito johka haku on laitettu jo 4kk sitten ja lapsilleni tarjottiin paikkoja ihan eri päiväkodeista täysin eri suunnilta ja kukaan kolmesta ei päässyt edes yhteenkään 4 lähipäiväkodista!!tarvii varmaan jättää menemättä kouluun :kieh: :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja yks seuraillut:Kiva kuulla että juttu päättyi onnellisesti, mutta täytyy sanoa että kyllä on sulla vittumainen anoppi!
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:Alkuperäinen kirjoittaja ädä:Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:Olisiko eri asia jos veisin pojan vaikka srk:n päiväkerhoon 2 päivänä viikossa? Onko paino sillä, että vien joltain tarvitsevalta paikan vai sillä, etten ole joka sekuntia lapseni kanssa? Onneksi lapsen tarhassa yli puolilla on pienempiä sisaruksia kotona äidin kanssa ja ovat osa-aikaisina tarhassa. En ole yksin :kieh:
niin ja tällästen takia mää prkle oon viettänyt tänkin aamupäivän soitellen eri ihmisille kun 3 viikon päästä pitäis alkaa hoito johka haku on laitettu jo 4kk sitten ja lapsilleni tarjottiin paikkoja ihan eri päiväkodeista täysin eri suunnilta ja kukaan kolmesta ei päässyt edes yhteenkään 4 lähipäiväkodista!!tarvii varmaan jättää menemättä kouluun :kieh: :kieh:
oliskohan vika jossain muussa tahossa kuin perheissä jossa lapset ovat jostain syystä myös osittaisessa hoidossa?
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:KUULE!VIKA ON PALJOLTI SIINÄ ETTÄ NIITÄ LAPSIA PISTETÄÄN SINNE TARHAAN VAIKKA EI EDES TARVIS!ESIM.MEIDÄN TAPAUKSESSA NAAPURI LAITTOI SAMAAN AIKAAN HAUN JA SAI KAIKILLE KOLMELLE LAPSELLE PAIKAN VIEREISESTÄ PÄIVÄKODISTA!NIIN JA ISÄ JA ÄITI OVAT KUMMATKIN KOTONA!VAUVAN KANSSA!!!ELI TÄSSÄ TAPAUKSESSA OLISI NEKIN KOLME PAIKKAA VAPAANA JOS HE OLISIVAT VOINEET VIEDÄ LAPSIA ESIM KERHOON.
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen suuresti:Jaa a, meillä on kaksivuotias poika ja en ole kyllä vielä kertaakaan istuttanut häntä noin pitkää matkaa autossa, saatikka heti aamusta asti. Jos olemme jossakin käyneet, olemme ajaneet päiväuniaikaan. Suuttuisin appivanhemmille enkä antaisi lasta enää koskaan heille. Menisin myös itseeni ja ottaisin tästä opikseni. Kaksivuotias on melkeen vauva vielä. Varmaan paljon sai tästä reissusta.
no jos he asuu vieressä,laittavat ensisijaiseksi toiveeksi viereisen päiväkodin,ovat kummatkin kotona,kukaan lapsista ei ole esim.erityislapsi,tekevät viidettä lasta joten ei ole kyse siitä että ettisi esim töitä kun ei ole aikomuskaan mennä töihin vuosiin,hoitavat siis alle vuoden vanhaa kotona ja kolme isompaa on tarhassa iät näillä isommilla samat kun mun kolmella niin kyllä ihmetyttää miksi he tarvitsevat paikan enemmän kuin minä tai vielä enempi ihmetyttää miksei he ole saaneet niitä kauempana olleita hajapaikkoja?eikö heillä olisi aikaa viedä ja hakea vähän kauempaakin kun kerta kotona ovat kaiket päivät.mun mies menee kuuteen töihin eli ei voi osallistua viemisiin koska päiväkodit joista paikat lapsille ois aukeaa vasta kuudelta jolloin mun miehen pitäis olla jo viereisessä kaupungissa.mun siis tarvii kuljettaa lapsia ihan erisuuntiin kun mihkä olen menossa,monta kilometriä ensin toiseen suuntaan viemään yhtä ja toista ja kolmatta,lisäksi vielä ekaluokkalainenkin.mielestäni sillon on jossain vikaa jos ja kun tällänen järjestely on tehty.ja sitä ei voi kiistää etteikö nämä tälläiset muuten vaan hoitoon paikat vesi paikkoja niiltä jotka niitä oikeesti tarvitsee!tarkoituksenani oli osoittaa että näin käy ja tuskin vaan mun tapaus on ainoa!Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:Alkuperäinen kirjoittaja ädä:KUULE!VIKA ON PALJOLTI SIINÄ ETTÄ NIITÄ LAPSIA PISTETÄÄN SINNE TARHAAN VAIKKA EI EDES TARVIS!ESIM.MEIDÄN TAPAUKSESSA NAAPURI LAITTOI SAMAAN AIKAAN HAUN JA SAI KAIKILLE KOLMELLE LAPSELLE PAIKAN VIEREISESTÄ PÄIVÄKODISTA!NIIN JA ISÄ JA ÄITI OVAT KUMMATKIN KOTONA!VAUVAN KANSSA!!!ELI TÄSSÄ TAPAUKSESSA OLISI NEKIN KOLME PAIKKAA VAPAANA JOS HE OLISIVAT VOINEET VIEDÄ LAPSIA ESIM KERHOON.
sinäkö sen tiedät kuka tarvitsee paikkaa ja kuka ei? tuskin nämä naapurisi ovat myöskään päässeet sanomaan että lapset menee siihen viereiseen päiväkotiin vaan siitä on ollut osoittaa heille paikkoja. ja minulle on asiasta turha huutaa, valita puutteista kaupungillesi tai eduskuntaan.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Kyllä olisin minä ainakin kunnon hernepelto nenässä jos meillä noin tekisivät....
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:Oli kotoisaa huomata, ettei KaksPlussan meininki ole vuosien saatossa ainakaan leppoisammaksi kehittynyt
Alkuperäinen kirjoittaja kunnioitus:. Onneksi laitoin tutin ja rätin mukaan...Miehen vanhemmat kai harjoittelevat isovanhemmuutta poikamme kanssa, eivätkä ymmärrä, että me olemme pojan vanhemmat ja meidän rutiineja ja tapoja ja toiveita tulisi kunnioittaa vaikka kuinka ärsyttäisi. Ovat sellaisia juntteja ja epäsosiaalisia, itsestään epävarmoja olevia ihmisiä, jotka ottavat kaikesta nokkiinsa eivätkä näe syytä, miksi me saisimme olla loukkaantuneita.
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:Kiitoksia kaikille kortensa kekoon kantaneilleOli kotoisaa huomata, ettei KaksPlussan meininki ole vuosien saatossa ainakaan leppoisammaksi kehittynyt
![]()
Poika saatiin kotiin vähän ennen puolenyön. Oli aika sekava ja puolinukuksissa. Mies haki lapsen pihalta kotiin. Siis jos jollekin on jäänyt epäselväksi niin nämä isovanhemmat asuvat 5 km:n päästä meiltä ja ottivat pojan mukaansa erääseen tapahtumaan 250km:n päähän eilen. Eivätkä ole vieraita pojalle, ollaan siellä paljon käyty kylässä, mutta hoitoon eivät ole aiemmin poikaa ottaneet (mitä nyt joskus vauvana taisivat pari tuntia katsoa). Eli ihan tuttuja ovat, mutta eivät ehkä kovin läheisiä, jotenkin eivät osaa lasten kanssa olla kauhean luontevasti.
Anoppi oli kertonut olevansa syvästi loukkaantunut eivätkä enää ikinä halua lapsiamme hoitaa (no, tämä nyt ei kovin suuri menetys kenellekään ole kun tuo eilinenkin oli 1. kerta..) Ja lisäksi kielsi meiltä heillä suihkussa käymisen kun meillä on tässä lähiaikoinen vedet viikon poikki. No, köyhät on tavat "kostaa" anopilla ja huonolla itsetunnolla varustettu nainen, jonka kanssa toimeen tulee niin kauan kun ei sano mitään negatiivista.
No, mutta pääasia, että poika on oma itsensä. Juuri laitoin päikkäreille, heräsi melko normaalisti jo 8.45 tänään. Eli eipä noi rytmit onneksi pahasti sekoittuneet. Pelkäsin,että nukkuu aamulla puolille päivin ja illalla pitää laittaa kuudelta nukkumaan ja aamulla heräisi viideltä ja sitten pitäisi se tarha aloittaa ihan sekavana.
Niin ja tarhapaikasta varmasti on kaikilla mielipiteensä ja ymmärrän niitä, joiden vaikea saada lapsilleen tarhapaikkaa ja ovat töihin palaamassa. Mutta osa-aikainen paikka ei valitettavasti vapauttisi kenellekään kokonaista paikkaa. Ja vuoden päästä onneksi on pojalla tarhapaikka valmiina kun palaan työelämään. Ja toivottavasti saadaan pienempikin perässä samaan paikkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:no jos he asuu vieressä,laittavat ensisijaiseksi toiveeksi viereisen päiväkodin,ovat kummatkin kotona,kukaan lapsista ei ole esim.erityislapsi,tekevät viidettä lasta joten ei ole kyse siitä että ettisi esim töitä kun ei ole aikomuskaan mennä töihin vuosiin,hoitavat siis alle vuoden vanhaa kotona ja kolme isompaa on tarhassa iät näillä isommilla samat kun mun kolmella niin kyllä ihmetyttää miksi he tarvitsevat paikan enemmän kuin minä tai vielä enempi ihmetyttää miksei he ole saaneet niitä kauempana olleita hajapaikkoja?eikö heillä olisi aikaa viedä ja hakea vähän kauempaakin kun kerta kotona ovat kaiket päivät.mun mies menee kuuteen töihin eli ei voi osallistua viemisiin koska päiväkodit joista paikat lapsille ois aukeaa vasta kuudelta jolloin mun miehen pitäis olla jo viereisessä kaupungissa.mun siis tarvii kuljettaa lapsia ihan erisuuntiin kun mihkä olen menossa,monta kilometriä ensin toiseen suuntaan viemään yhtä ja toista ja kolmatta,lisäksi vielä ekaluokkalainenkin.mielestäni sillon on jossain vikaa jos ja kun tällänen järjestely on tehty.ja sitä ei voi kiistää etteikö nämä tälläiset muuten vaan hoitoon paikat vesi paikkoja niiltä jotka niitä oikeesti tarvitsee!tarkoituksenani oli osoittaa että näin käy ja tuskin vaan mun tapaus on ainoa!
no itseasiassa tiedän vallan hyvin naapurini asiat kun sattuu olemaan hyvä ystäväni ja olen joka päivä tekemisissä heidän kanssaan..joten ei ole mitään syytä.miksei niitä esim minulle osoitettuja paikkoja tarjottu hänelle?hän itsekkin sitä ihmetteli..Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:Alkuperäinen kirjoittaja ädä:no jos he asuu vieressä,laittavat ensisijaiseksi toiveeksi viereisen päiväkodin,ovat kummatkin kotona,kukaan lapsista ei ole esim.erityislapsi,tekevät viidettä lasta joten ei ole kyse siitä että ettisi esim töitä kun ei ole aikomuskaan mennä töihin vuosiin,hoitavat siis alle vuoden vanhaa kotona ja kolme isompaa on tarhassa iät näillä isommilla samat kun mun kolmella niin kyllä ihmetyttää miksi he tarvitsevat paikan enemmän kuin minä tai vielä enempi ihmetyttää miksei he ole saaneet niitä kauempana olleita hajapaikkoja?eikö heillä olisi aikaa viedä ja hakea vähän kauempaakin kun kerta kotona ovat kaiket päivät.mun mies menee kuuteen töihin eli ei voi osallistua viemisiin koska päiväkodit joista paikat lapsille ois aukeaa vasta kuudelta jolloin mun miehen pitäis olla jo viereisessä kaupungissa.mun siis tarvii kuljettaa lapsia ihan erisuuntiin kun mihkä olen menossa,monta kilometriä ensin toiseen suuntaan viemään yhtä ja toista ja kolmatta,lisäksi vielä ekaluokkalainenkin.mielestäni sillon on jossain vikaa jos ja kun tällänen järjestely on tehty.ja sitä ei voi kiistää etteikö nämä tälläiset muuten vaan hoitoon paikat vesi paikkoja niiltä jotka niitä oikeesti tarvitsee!tarkoituksenani oli osoittaa että näin käy ja tuskin vaan mun tapaus on ainoa!
vaikka he asuvat vieressä sinä et voi tietää miten perheen sisäiset asiat oikeasti on.. se tarvitseeko joku lapsi tukea kehitykseen ei myöskään näy aina ulospäin. onko mukana sairastelua, masennusta jne mitkä nekään ei välttämättä näy ulospäin. ja tiedätkö se kauempana oleva päiväkoti on jonkun toisen lähipäiväkoti. ja toisekseen on kaupungin vika jos paikkoja ei ole.. heillä on velvollisuus se järjestää, ei muilla vanhemmilla. valitettavasti siihen lähimpään hoitopaikkaan ei pääse kaikki.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä en olisi suuttunut siitä, että reissu venyy, mutta jos anoppisi on noin lapsellinen, että alkaa kostotoimenpiteisiin, niin se kyllä suututtais.
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:no itseasiassa tiedän vallan hyvin naapurini asiat kun sattuu olemaan hyvä ystäväni ja olen joka päivä tekemisissä heidän kanssaan..joten ei ole mitään syytä.miksei niitä esim minulle osoitettuja paikkoja tarjottu hänelle?hän itsekkin sitä ihmetteli..
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:Alkuperäinen kirjoittaja ädä:no itseasiassa tiedän vallan hyvin naapurini asiat kun sattuu olemaan hyvä ystäväni ja olen joka päivä tekemisissä heidän kanssaan..joten ei ole mitään syytä.miksei niitä esim minulle osoitettuja paikkoja tarjottu hänelle?hän itsekkin sitä ihmetteli..
pyydäppä ystävääsi sitten luopumaan paikoista, kerrot hänelle että hän ja hänen lapsensa ei sitä paikkaa tarvitse vaan sinä ja sinun lapsesi. ihanko tosissasi sä luulet että sinun lasten hoitopaikattomuus johtuu ystävästäsi tai muista jotka vie lapsensa hoitoon vaikkei ole töissä? ja jos ymmärsin oikein sinun lapsesi tarvitsevat hoidon vasta kolmen viikon päästä.. niitä paikkoja saatetaan tarjota sit vasta viikkoa ennen. täällä se on ainakin ihan tavallista että edellisellä viikolla saa tietää mistä paikoja on vapaana. itselläni alkaa harjoittelu neljän viikon päästä enkä edes odota tietoa tulevaksi kuin korkeintaan vko 34.