Suuteleminen = pettämistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkaa mennä hermot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmää:
No ei tietenkään suuteleminen ole pettämistä. Tiukkapipoisuutta, jos näin on. Sänkyynmeno on vasta pettämistä.

No tulihan se lopultakin tämäkin näkökulma.
Mitäs jos muijasi vehtaa jokaisen vastaantulijan kanssa, suuseksiä seisaaltaan ja pano pöytää vasten?
Sehän ei ole pettämistä.

Vähän tietysti offtopic, kun en tiedä miten ap:n tilanne meni. Mutta sanotaan nyt näin, viitaten tuohon karismaako:n kommenttiin, että jos suhteen toinen osapuoli tiettyjen olosuhteiden vallitessa erehtyy vähän pussailemaan jonkun kolmannen osapuolen kanssa, niin minusta tämä ei ole sen kokoluokan asia, että sitä kannattaa toiselle mennä kailottamaan.

Jos tulee huono omatunto ja syyllisyys, niin se kannattaa kärsiä ihan omissa nahoissaan ja ottaa opikseen tulevan varalta, eikä hakea helpotusta omaan pahaan oloonsa toisen mielen pahoittamisen kautta.

Aika hassua. Jostain syystä itse ajattelin ap:n olevan mies, joka on suudellut vieraan anisen kanssa ja nyt oma vaimo/tyttöystävä ottaa asian puheeksi joka riidan päätteeksi.Suurin osa kun tuntuu täällä ajattelevan, että ap on nainen.

No, oli kuka hyvänsä, niin tämä asia on vähän kaksipiippuinen juttu. Itse olen pitänyt itseäni aina moraalisesti hyvin vahvana ja olen jyrkin sanoin tuominnut kaiken pettämisen. Mieheni tietää tämänä ja yksikin hairahdus, niin meikä lähtee. Samoin on hänen kanssaan: ero kuulemma tulisi, jos pettämistä ilmenisi.

Mutta niinhän siinä sitten titenkin käy, että kun itse paasaa asiasta, niin eikös ne omat sormet löydy piparipurkista. Jossain juhlissa suutelin siis yhteisen kaverimme kanssa pitkään ja hartaasti. Se oli oikeasti ihan hirmuisen hauskaa ja annoin vaan fiiliksen viedä. Myöhemmin vielä tän kaverin kanssa juteltiin asiasta ja molemmat tultiin siihen tulokseen, että oli joo ihan hauskaa, mutta eipä siitä sit sen enempää. Huono omatunto vaivasi, mutta silti ajattelin, että oikeasti se oli ihan viatonta hupia. En olisi koskaan mennyt pitemmälle eikä olisi kyllä edes huvittanut. Jotenkin se suutelointi oli kuitenkin hauskaa enemmän kuin kiihoittavaa.

Hommasta on nyt kolmisen vuotta ja tämä kaveri on yhtä hyvä kaverimme kuin aiemminkin. Jotenkin hänkin suhtautuu ihan luonnollisesti tapahtuneeseen eikä välimme ole muuttuneet paremmaksi tai vaivautuneemmaksi. Onneksi hän osaa ottaa asian niin aikuismaisesti, että itsekin olen jo melkein unohtanut koko episodin.

Eli ei suuteleminen ole viittaus mihinkään pettämiseen aina kaikissa tapauksissa. En sano sitä, että tuolla pitäisi kulkea kieli pitkällä jokaisen vastaantulijan korvassa, mutta josksu fiilis voi vaan viedä. Mikäs teet, ihminen kun on vain ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ihminen.:
Aika hassua. Jostain syystä itse ajattelin ap:n olevan mies, joka on suudellut vieraan anuksen kanssa ja nyt oma vaimo/tyttöystävä ottaa asian puheeksi joka riidan päätteeksi.

Anaalikielari mikä perverssi ajatus, huhhuh!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ihminen.:
Hommasta on nyt kolmisen vuotta ja tämä kaveri on yhtä hyvä kaverimme kuin aiemminkin. Jotenkin hänkin suhtautuu ihan luonnollisesti tapahtuneeseen eikä välimme ole muuttuneet paremmaksi tai vaivautuneemmaksi. Onneksi hän osaa ottaa asian niin aikuismaisesti, että itsekin olen jo melkein unohtanut koko episodin.

Eli ei suuteleminen ole viittaus mihinkään pettämiseen aina kaikissa tapauksissa. En sano sitä, että tuolla pitäisi kulkea kieli pitkällä jokaisen vastaantulijan korvassa, mutta josksu fiilis voi vaan viedä. Mikäs teet, ihminen kun on vain ihminen.

Ei tässä ollutkaan kysymys siitä miten ap suutelemiseensa suhtautuu, vaan miten hänen miehensä pääsee siitä yli.

"ihminen" katseliko miehesi vieressä, kun suutelit juhlissa toista. Jotenkin tuolla alussa osasimmekin odottaa, että näitäkin kokemuksia löytyy, joissa on tapahtunut vain hassusti. Pikkujouluissakin on kivaa:)

"Ihminen on vain ihminen" - ja olosuhteiden uhri.
Tätäkin lausetta osasi odottaa.
Sillähän voi perustella itselleen mitä tahansa. Ei se kuitenkaan oikeuta loppujen lopuksi mitään ratkaisuja tai tekemisiä. Moni asia on kivaa, vaikka se ei olekaan oikein.

Samaa mietin, kuin "mies1" -kuinka mahtaa "ihmisen" mies suhtautua tähän "suutelin siis yhteisen kaverimme kanssa pitkään ja hartaasti. Se oli oikeasti ihan hirmuisen hauskaa ja annoin vaan fiiliksen viedä."

Siis ymmärrän hyvin, että noin voi tapahtua, mutta tuo suhtautuminen on niin kaksinasmoralistista: kun muut tekevät, sitä paheksutaan. Itse kun vähän fiilistelee, niin se on vain pieni kiva tapahtuma elämässä.

Pienet ystävän pusut on ihan ok ja meidän ystäväporukoissa niitä harrastetaan -sekä poskille, että joskus myös suulle. Pitkässä, hartaassa suudelmassa voisi tulla ja tulisikin jälkijuttuja ja puheita. Ei nyt varmastikaan eroja, mutta luottamukseen saattaisi tulla pieniä kysymysmerkkejä.

Minusta on. Koskapa suutelu on suhteen intohimon merkki. Itse tykkään suutelusta todella paljon, mutta jostain syystä oman miehen kanssa se on harventunut. Hän pusuttelee kyllä, mutta suutelemaan harvoin ( kerran puolessa vuodessa intoutuu). Itsekkään en viitsi sitten suudella, koska tuntuu että nautin siitä yksipuolisesti. Joskus olis niin ihana suudella jotain joka suutelisi yhtä tulisesti takaisin...mutta pettämään en rupea..toivottavasti.

No ei kai kenenkään tarvitse noin tyhmiä kysyäkkään.Suutelu kuuluu rakkauden tunteen ilmaisemiseen.Ja ihan on oikeus loukkaantua jos omaa puolisoa suudellaan,vaikkapa vain niinsanotun "leikin" varjolla. Kukaan ei ole niin tyhmä että ilomielin jakelee omaansa yhteiseen käyttöön. Ja eihän se nyt ole mukavaa katseltavaa sekään, kun näkisi oman rakkaan kulkevan käsikädessä jonkun muun kanssa ,saati sitten suutelevan. Sänkyhommat ovatkin sitten ihan avioliittoon kuuluvia arvokkaita asioita. On hyvä olla joku tolkku jokaisessa asiassa ,muuten ei asiat onnistu elämässä. Ja sitten vaan mukamas ollaan niin vitsikkäitä kun vieraita suudellaan.Ja se on vasta huono ihminen joka ymmärtää mielensä pahoittaa,näinhän se näyttää menevän..Jos oma pulisoni suutelisi niinsanotusti leikilläänkin jotakuta ihmistä ,niin hän saisi jatkaa leikkisuudelmiaan minun puolestani maailman tappiin saakka. Itse säästän parhaimmat pusut sille jolle ne kuuluu!!

Ei taida teidän kohdalla kyse olla siitä suutelemisesta, vaan ihan jostain muusta, ja kumppanisi ottaa vain sen verukkeena esiin aiheuttaaksen sinulle pahaa mieltä?

Koita päästä asiasta yli. Itse tiedät oliko sillä(kään) suudelmalla merkitystä ja etenkin onko sillä enää merkitystä. Jos kaverisi haluaa aiheuttaa sinulle pahaa mieltä ja vääntää veistä haavassa, mieti mahtaako hän rakastaa sinua, tai edes välittää. Koska ei sitä halua satuttaa kenestä välittää.

Ja tämä on sitten vain mun mielipide: kumppanisi voi olla mustasukkainen, liikaa. Omistuhaluinen. Jos hän luottaisi sinuun ei yksi suudelma olisi saanut suihdettanne horjumaan. Mutta hän ei luota, mistä päästäänkin syvemmälle, eli ei luota itseensä. Voisiko olla niin että hän on tehnyt samaa itsekin jollei jopa jotain "pahempaa" ja kärsii syyllisyydentunnosta. Pitämällä sinut jatkuvasti "syyllisenä" osapuolena sinä koet huonoa omaatuntoa etkä siten huomaa mitä kumppanisi on tehnyt sinun selkäsi takana.

Keskustelunne voisi edes tuohon suuntaan, ja jos hän ei ole mitään tehnyt, voit kertoa hänelle millaisena koet hänen jatkuvat syytöksensä ja ettet enää jaksa, ja että siihen on vain kaksi mahdollisuutta: joko hän lopettaa jankuttamisen lapsellisista aioista ja muutenkin syyllistämisen, tai... niin, ehkä ero on ainoa ratkaisu sitten. Toistahan ei voi muuttaa eikä pyytää muuttumaan ihmisenä, mutta on hyvä ainakin kertoa miten hänen käytöksensä sinuun vaikuttaa. Jää hänen vastuulleen ottaa siitä opiksi tai ei. Loukkauskia ja syyllistämisä ei tarvitse sietää parisuhteessa. Hän voi yrittää muutosta eikä se tapahdu hetkessä, joten hieman kärsivällisyyttä sinunkin puolelta odotetaan - jossain rajoissa.

minä kyllä suukottelen tuntemani naiset ja miehet ja ihan oman mieheni nähden. Minun kavereiden kanssa se on enemmänkin sellainen tervedystapa. Halaan myös kaikki tavatessani. Samoin tekevät useimmat ystäväni. Jos, joku siihen suhtautuu kielteisesti, niin hänet jätän väliin. mieheni on aina tienyt tämän tapani (15 vuotta oltu yhdessä) . Alussa hieman kummeksui, muttei enää. Eli riippuu kai seurustelukulttuurista

itse olen suudellut varattua jätkää ja pientä säätöä on edelleen saman tyypin kanssa... itse en kokenut jostain syystä sitä kovinkaan vääräksi eikä kyllä jätkäkään ihme kyllä? o: mä otan pettämisenä vaan seksin! /,,/

Aika tiukkapipoista porukkaa täällä. Minä en pidä suutelemista pettämisenä, suuseksi olisi jo niillä rajamailla.

Jos AP:n miehen mielestä suuteleminen on pettämistä, niin miksi ei puhunut asiaa heti selväksi ja tehnyt suhteesta loppua, jos ei voi antaa anteeksi. Tuohan on vaan vaimon alistamista, jos asia vedetään joka ikiseen riitaan. Mies ilmeisesti nauttii tilanteesta, että joka riidassa on jotain "kättä pidempää"
Olen pahoillani miesten puolesta, kun sanon tämän, mutta miehet on niin pirun mustasukkaisia ihan ilman syytä.

Juuri luin jostain tutkimuksesta, että mies pettää aina kun tulee tilaisuus, mutta nainen vasta sitten kun parisuhde on jo muutenkin karilla.
Olen myös huomannut tämän käytännössä, sillä miehet kuvittelee heti, että nainen pettää kun on tilaisuus ja tilanteet on yleensä sellaisia että naiselle ei ole tullut edes pettäminen mieleen.

Juuri luin jostain tutkimuksesta, että mies pettää aina kun tulee tilaisuus, mutta nainen vasta sitten kun parisuhde on jo muutenkin karilla.

Ei pidä paikkaansa. Puolisoaan arvostava mies ei heitä onneaan harakoille pelkän panon takia. Sitäpaitsi, jos kaikki mahdolliset "tilaisuudet" yrittäisi viedä pidemälle, ei mitään muuta ehtisi tekemään ;) Lisäksi seuraavana päivänä olisi ihan yhtä kovassa puutteessa ja uudesta naisesta ei välttämättä vähään aikaan tietoakaan. Tuohon naista käsittelevään osaan vrt Wiltsu.

Viimeksi muokattu:
Luulenpa, että tässä tapauksessa ap:n miestä häiritsee enemmän se ettei ap pidä koko juttua mitenkään suurena asiana kuin itse suuteleminen. Ehkäpä mies toivoo, että ap vielä joskus tajuaisi kuinka pahasti on loukannut ja pyytäisi sitä sydämensä pohjasta anteeksi. kysymys on siitä onko suuteleminen pettämistä on epäoleellista. Oleellista on se, että ap:n miestä on sattunut.

Vähän sama kuin jos koulukiusaamista puolustellaan sillä, että se oli vaan leikkiä. No eihän leikki ole sellaista josta toiselle tulee paha mieli. Eli ensin kiusaaja kiusaa ja sitten vielä mitätöi toisen pahan olon.

Luultavasti ap:n mies on jäänyt jumiin siihen toivoon, että asia vielä joskus ratkeaa eikä osaa myöntää itselleen, että ap ei tule koskaan katumaan. Sen takia asia tulee esiin yhä uudestaan ja uudestaan.

Yhteistyössä