Suurperhekuumeilijoiden loppuvuosi 2012 <3

Vorikristalli, Onnea hurjasi!! :hert:

Kerttu2013, kiitos kysymästä :) Nippailuja välillä yhä on ja ehkä lisääntyvää limaneritystä, ota tästä selvää, kun ovistestit antaa vaan vaaleaa viivaa...
Yritin miestä eilen houkutella antamaan vauvansiementä, kun kp oli 14 vaan oli niin väsynyt ettei siitä mihinkään ollut. Täytyy toivoa, että jos ovis tänään on, että pikkukaverit kestäis tuolla kolme vrk. Tänäänkin menee myöhään maailmanlla, joten saa nähdä tuleeko hyödynnettyä jos tässä mitään hyödynnettävää on... Jotenkin tosi turhautunut olo, kun ei tehty asian eteen ees mitään eilen, mutta ei voine mitään...

Tänne oli putkahtanut uusia kuumeilijoita. Tervetuloa! :wave:

Rakkaudesta äiti Ihana kuulla, että toimenpide meni noin helposti. :hug: Nyt vain innolla uuteen yritykseen. :heart:

Vuorikristalli :heart: Onnea plussasta! :heart:

Nyt sitten omaa napaa... Eilen en kerinnyt tulla tänne kirjoittelemaan ollenkaan, kun oli kiire päivä. Eilen aamulla ensimmäisenä kävin testin tekemässä ja sydän meinasi pomppailla rinnasta ulos, kun jännitys oli niin valtava. :ashamed: Mutta niin sieltä selkeä plussa tuli. :heart: Melkein yhtä vahva kuin testiviiva. :D Olen leijaillut seitsemännessä taivaassa testin teosta lähtien. Viime yökin meni valvoessa, kun en saanut nukuttua... :ashamed: :LOL:

Wilhelmiin@ ja + :heart:

Viimeksi muokattu:
Kiitokset tervetulotoivotuksista! =)

Suuret ja sydämelliset onnittelut Vuorikristalli ja Wilhelmiin@ :heart: Nuo ensimmäiset hetket plussauksen jälkeen ovat niin sykähdyttäviä, jokainen oma kertakin on painunut mielensyövereihin. Voi että.

Lily-Rose, moi! Niin, oo tää vaan kumma kuume kun ei mene millään ohi, ainavaan uusii =) Mitä sulle kuuluu, entä pienimmälle?

Hauskaa päivää kaikille, pakko rientää järjestelyhommiin - eilen kun ei viitsinyt kauheasti siivota ja pyykätä

HotMilk

Onnea Vilhelmiin@!! :heart:

Jes, ovis ei ehkä olekaan mennyt vielä, ovistestiin nimittäin tuli aika vahva viiva, en tiiä olisko toi plussa, eilen laitettiin simot matkaan, täytyy tänään tai huomenna jatkaa ;) Mä jo eilen turhauduin noiden tikkujen kanssa, kun aina vaan tullut sama haalea viiva, piti ihan veteen testata tuleeko silläki haalea viiva, mutta siitä ei tullut ollenkaantoista viivaa :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
heissan vaan kaikille pitkästä aikaa! ahkerasti olen lueskellut teidän juttuja, ja voi että kun olen iloinen ja onnellinen plussanneiden puolesta Onnea teille kaikille!

sori nyt tulee vaan omaa surkeilua.... elikkäs menkkoja vaan oottelen. Hormonikokeiden tulokset sain, (en tosin mitään tulkintaa vielä, kun ei ollu lääkäri paikalla). ja sen mitä itse niistä tajuan, niin E2 oli ainakin niin matala, ettei tässä tarvii varmaan "pelätä" ovista... tsh, lh, prol. ja fsh oli sit kans suht matalia, mut ehkä ei ihan niin surkeita. no pitää vielä ootella lääkärin mielipidettä, mut ei paljon nyt jaksa toivoakaan enää =(.

Onnea ihanista plussista Wilhelmiin@ ja Vuorikristalli:flower:
kovasti tarrasukkia masuasukeille matkaan :heart:

Olen tässä tikutellut omaksi ilokseni ovista vaikka menkkoja ei olekaan tullut imetyksen takia ja testit näytti mielestäni ovis+ su ja ma päivinä, pupuiltuakin tuli lauantaina joten saattas olla mahdollisuuksia täällä :p:whistle:

mukavaa loppuviikkoa kaikille :wave:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rixutin
Ja omaa napaa heti alkuun....tänään oli sitten se kilpparisyöpäkontrolli:| en tiedä ollakko iloinen vaiko surullinen, vastaus lääkäriltä ihan ok, samanlainen kuin kymmenen viimeistä vuotta. Se yksi tietty arvo nousee hiljakseen (mitä se si saisi tehdä), mutta se nousee niin hiljaa, ettei tiedetä mikä sen aiheuttaa....äsh, vaikeaa selittää. Mutta siis periaatteessa kaikki hyvin, paitsi jos se arvo vain nousee ja nousee:'( Mihen kanssa käytiin sitten pikaisella lounaalla ja itkuhan siellä tuli....toiset itkut jo tällä viikolla, yksi aamu itkin kun mies pahoitti mun mieleni:stick:
No, sitten niistä oireista, mitä ei koskaan pitänytkään tutkailla.....vatsa turvonnut kuin ilmapallo, HIRVEÄ närästys, vilu ja posket punaisena, jotain nippailuja muniksissa...jännästi pakottaa häpyluita, rinnat "kuumottavat":LOL::LOL::LOL: vitsi minkä listan mä olen taas kehitellyt!!!
Kerttu kp20-23/26 dpo8

Hei vaan

Enpä ole liiemmin ehtinyt palstalla vierailla sitten syyskuun. Meillä se ilmoittamani ovistestin plussa muuttui raskaustestin plussaksi ja nyt taidetaan elää rv 9+3. Pientä kuvotusta on iltapäivästä iltaan, ei aamuisin, mutta muuten olo on ihan ok.

Onnea yritykseen teille ihan jokaiselle ja voimia kovasti kaikille, jotka sitä tarvitsevat.

Terkuin Kultatiuku

Onnea kovasti plussanneille :heart:
Meillä onkin ollu niin kovasti vauhti päällä etten ole juur konetta päälle laittanut. Tänään on mulla vapaapäivä ja kun aamuyöstä kävin hoitamassa vesirokkoista nuorimmaista niin hetken mielijohteesta tein raskaustestin... noh ihan varovaisesti hymyilen koska jo testiajalla siinä näkyi "jotain" haaleanhaaleaa mutta jotain kuitenkin ja näkyy vielä kuivuttuaankin :heart: voi että olispa se nyt SITÄ!! Mulle ei koskaan ole tullut kuin negoja, ei viivanpaikkoja... tosin en mä ole edellisissä testannut näin hätähousuna. Eiköhän lähipäivät kerro onko kyseessä vain hipaisu vai ihan oikea onni :rolleyes:

ÄssÄ DPO10 ja haamun esiäidin nenäkarva :heart:

Hei.
Pääsenkö jonon jatkoksi? Jos mie kerron itestäni ihan ensin, olen 30v ja lapsia meillä on -02, -03, -05, -08, -12
syntyneet ja kuudetta haaveillaan :D mieskin löytyy 33vee. Ehkäsyä emme ole käyttäneet vaavin syntymään jälkeen, kuudes tulee kun on tullakseen. Kierrostani sen verta että tänään kp42/30 ja testit viimeksi alkuviikosta tehty oli nega :ashamed: odotan kovasti jos nyt ne menkat tulis pääsis yrityksen alottamaan..

Onnea Wilhelmiin@ ja Kultatiuku ja Ässä5...!

Rixutin, minullakin on eka kierto synnytyksen jälkeen ja imetän vielä. Saa nähdä tapahtuuko ovulaatiota... En ole vielä tilannut ovistestejä. Ajattelin, että kokeillaan nyt ensin ilman niitä. En tosin sitä kierron pituuttakaan tiedä, mutta jos entisellä mallilla, niin sitten oviksen aika ois nyt tulevana viikonloppuna.

Voi että tännehän on ropissut plussia enemmänkin. =) Onnea niistä! :heart:

Ihana tuo mies kun se on olevinaan niin "kauhuissaan" että jos mie tän viidennen jälkeen alan vielä kuudetta jne. kuumeilemaan, se kun on ollu ihan ehdoton että viisi ja lapsiluku on täynnä. Niin se vaan yks päivä katteli nettiauto.comista 9-paikkaisia ja totesi että tämmönenhän se pitäis sitte hankkia jos tuo 7-paikkainen käypi pieneks. :D :heart:

Kp 13/28-31, voi että kun tässä kierrossa pääsis itekkin jännäilemään...

hihhiih meilläki ukko katellu 9-paikkasta autoa :LOL: tänään käytii kahtomassa, mutta en mie tiedä sillä kauheesti ajettu ja jotennii ei ollu mun mieleen :whistle: miehän sillä joudun ajamaan enimmäkseen..
Pitää rauhassa katella muitakin autoja kuin tyytyä ensimmäiseen :popcorn:

Kuka haluaa, niin kertokaapa, miten te selviätte kotitöistä? :O Esim. pyykinkäsittely? Minä oon sitä miettiny jo nyt, kun on neljä lasta, että mitäs jos vielä yks...? Tilannehan on sinänsä hyvä, että meillä on iso kodinhoitohuone ja iso pesukone ja kuivausrumpukin. Minun siskoni, neljän lapsen äiti, kuulemma laittaa lähes kaiken kuivausrumpuun. Minä en, kun oon niin pihi, se vie sähköä. Mies tekee kotitöitä esim. laittaa ruokaa mielellään, mutta tuossa pyykinpesussa sillä jää hommat puolitiehen. Mies voi laittaa koneen pyörimään, mutta ei muista tehdä sitten muuta tai "ei muista". Kun pyykin viikkaileminen on sen mielestä ihan viheliäisintä hommaa. Meidän koululaiset, 8-11-vuotiaat, tekevät sitä jonkin verran kun pyytää. Oma-aloitteisesti ei kukaan. Tänään viimeksi tuskailin tuota ylitse pursuavaa pyykkikoria! Sanoinkin ettei ketään muuta kiinnosta tehdä asialle mitään. Ja taas muistutin siitä, miten helposti kaikki laittavat vaatteita pyykkiin. Kai se on vaan jatkettava koulutusta... Keittiöön me jaettiinkin jo vuoropäivät. Siihen kuuluu astianpesukoneen tyhjennys ja täyttö ja muuta sellaista. Ovat lapset melko pienestä alkaen olleet mukana kotitöissä, mutta nämä vuoropäivät ovat uutta. On siinä hyvät ja huonot puolensa. Yllättävän hyvin tämä systeemi on sujunut :whistle:

Viimeksi muokattu:
Meillä kotityöt sujuu niin että mie teen, ja nalkutan, ja teen ja nalkutan ja teen (paitsi etten mie ihan jokavälissä jaksa nalkuttaa) :whistle: :LOL:
Mies osallistuu imurointiin ym. siivoukseen, tiskikoneen täyttöön ja tyhjentämiseen, sekä jonkun verran ruuanlaittoon lähinnä leipoo pullat ja sämpylät (niihin mie en osallistu koska en osaa), pyykkihuolto on sit vain ja ainoastaan miun aluetta. Ei meillä mitään kodinhoitohuoneita saati kuivausrumpuja ole, kaikki pyykit kuivataan telineessä joka sijaitsee milloin olkkarissa milloin makkarissa, missä nyt milloinkin sattuu vähiten jaloissa olemaan. ;) Joka toinen päivä vähintään pyörii kone kerran, kahdesti tai kolmesti (riippuu vähän siitäkin miten sopii kuivumaan, esim. lakanapyykki joutuu kuivattamaan saunassa eikä sinne montaa lakanaa sovi...), kesäisin useamminkin kun saa ulkona kuivattua. Lapset tekee sen verran että tuovat likaiset pyykit pyykkikoriin (tai eteisen lattialle, josta ne koneeseen noukin) ja hakevat puhtaat vaatteensa meiän sängyltä johon ne viikkaan kun telineestä otan.

Aiemmin meillä osallistui noi isommat 9v ja 6v tiskikoneen täyttämiseen ja tyhjentämiseen, nyt on sekin jääny pikkuhiljaa pois. Pitäiskin ottaa taas käyttöön, vaikkapa toi vuorosysteemi. Tuntuu vaan hankalalta jakaa hommia kun periaatteessa 9v osais ja pystyis tekemään vaativampiakin juttuja kuin toi 6v, niin miten ne sitte jakais niin että ois tasapuolista...???

Muoks. on noilla isommilla työnä omien huoneiden siivous (kun kummallakin vielä toistaiseksi oma huone on), plus että kummallakin on oma kani, ja niitten häkit pitää siivota ite. Nuo hommat tuleekin tehtyä ilman suurempia mutinoita. Ettei ne nyt ihan jouten tarvii olla. ;)

Viimeksi muokattu:
Huomenta:)
Kotitöistä on ollut puhetta, noh, itsellä ihan hyvä tilanne sen suhteen, että koko perhe osallistuu kotihommiin. Isommat lapset vaihtelevasti, mutta vähän kun korottaa äääntään niin johan alkaa porukka osallistumaan;) Mies kaivaa useasti imuria kaapista ja imuroi ihan pyytelemättä. Tytöt vie kyllä likapyykkinsä kodinhoitohuoneeseen, mutta pesu kuuluu minulle ja miehen kanssa viikataan yhdessä. Viikkosiivous hoidetaan koko porukalla, nuorimmainen hoitaa pölyjen pyyhinnän, minä imuroinnin silloin ja mies moppaa. Tytöt siivoavat oman huoneen.
Eli tuon asian suhteen ei ongelmia pitäisi tulla....toki joskus hermoja kiristää, kun tuntuu että teen sen takia lyhennettyä päivää, että pääsen kotiin "siivoamaan":)
Tuo tiskikoneen täyttö on vähän kyseenalaista, keskimmäinen tyttö veti alakorillisen teeman astioita lattialle:whistle:
Täällä piinaillaan, jotenkin tuntuu siltä...että muutaman päivän kuluttua saa toivonrippeet keräillä ja laittaa katseet kohti uutta kiertoa, toisaalta oireita on....vatsa/selkäkipuilua, nippailu vasemmalla, rinnat kipeänä......vähän paha olo, mutta kuitenkin kaikki sopii myös tädin tulemiseen, ja siihen uskoon siis jään.

Kerttu kp22/23-26 dpo10

Yhteistyössä