Suurperhekuumeilijoiden loppuvuosi 2012 <3

Hei kaikille:wave:

Mullahan tosiaan oli oyssissa käynti viimeviikon perjantaina jossa sain kohtua tyhjennykseen valmistelevan lääkkeen.kertoivat että jo siitä voi alkaa niukka vuoto ja niinhän siinä kävikin että yöllä heräsin menkkasäryn tuntoiseen särkyyn ja vessassa käydessä tuli verta.Vuoto oli kuitnekin sen verran niukkaa että maatessa side pysyi kuivana ja kävellessäkään sitä ei paljoa tullut.Vessakäynneillä enempikin.Sitten sunnuntaina otin ne pelätyt lääkkeet 6kpl joista piti tulla kipeitä supistuksia ja saattais tulla myös ripulia,pahoinvointia ja oksentelua.Mies oli lasten kanssa jotta saan olla kivuissani rauhassa ja istua vessassa ku verta tulvii,MUTTA niin ei sitten käynytkään!!!! Ei tullut yhtään kipuja,vain lämpö nousi ja jouduin pidätteleen oksennusta ku tuli niin huono olo.Vutokaan ei lisääntynyt kuin ehkä hieman.Olin ihan raivona siitä että tuokaan ei onnistunut ja ma aamuna soitin sit oyssiin että mitäs nyt tehhään ku vuotoa tulee niin vähän ja kipuja ei tippaakaan.

No pyysivät sinne ja sanoivat että annetaan lisää lääkkeitä ja ehkä osastolle seurantaan pariksi tunniksi tai sitten to kaavintaan.Panikkissa sit sinne menin ja toivoin että ainakaan kaavintaan en joudu.Heitin jo haaveet pikaisesta uudesta raskautumisestakin.Ku tässähän näyttäs nyt kestävän ja menevän kaikki pileen,mutta kun kohtu ultrattiin,niin siellä ei näkynyt juuri mitään!!!!!! siis täh!?!?:eek: Pikkusta siellä ei enään ollut ja ainut mitä ultraaja näki oli vähäinen määrä verta.OOn kyllä oikeesti ollut tosi ihmeissäni.Jollei tota vuotoa oo lorissut pissa käynneillä sit ihan hurjia määriä pönttöön ni en kyllä älyä miten sitä verta on tullu noin vähän.Menkoissakin mulla kastuu side tosi nopeaa mutta ei nyt.Ja pöntöltä oon pystyny nouseen ylös vähäksi aikaa ilman sidettä eikä silti veri oo valunu jalkoja pitkin niinku menkkojen aikaan yleensä käy.Hyytymiäkään en oo nähnyt mitään isompia,paitsi tänään tulleen kynnen kokoisen..mietin olikohan se menetetty kesävauvamme :'(

Mutta siis tosi outoa että tyhjennys meni näin helposti.Onnellinen oon tietysti ettei tarvinnut enään kärsiä nuiden henkisten kärsimysten jälkeen,mutta ei tää oikein todelle tunnu,ku muistelee mun ekaa keskenmenoa samoilla viikoilla millä tääkin pieni oli kuollut.Sillon olin hirmu kipeä ja hyytymiä ja verta tuli paljon.

Ehkä se nyt vaikuttaa ku sillon en ollu vielä synnyttänyt ja nyt oon jopa neljästi.Kipukynnyskin varmaan korkeempi nyt.

Kysyin monelta lääkäriltä tuosta että tarviiko oottaa niitä ekoja menkkoja ja ei kuulemma oo mitään haittaa vaikkei ootettaskaan(paitsi sitten ei voi menkkojen perusteella laskea laskettua aikaa),joten EHKÄ aletaan heti yrittään ku tää vuoto loppuu.Laskeskelin että jos pian raskautuisin ja JOS kaikki menis hyvin niin vauva kerkeis sittenkin syntyä ennenkuin meidän tän hetken pienin täyttää 3v.Se ois niin hyvä!! Ei tarvis stressata niitä raha asioita äippälomalla.

Jotenkin uskon että tuun heti raskaaksi,mutta jotenkin taas en koska ei voi nyt yhtään tietää millon ovulaatio tapahtuu.

Seuraavaa raskautta ootan kovasti vaikka surenkin vielä menetettyä pientä.
Varmasti tuun vaan pelkäämään seuraavan raskauden aikana ihan kauheesti että taas joku menee pileleen,mutta toivottavasti kaikki menis hyvin ja pelotkin jäis pois sitten kun oisin nähny elävän alkion.

Niin ja meidänkin lapsiluvun piti jäädä neljään,mutta kun mies vitsailiu että samallahan viisikin menis(muistaakseni neljännen odotusaikana) niin tuo sen vitsailu sai mut sitten kovasti toivoon viidettä ja vitsailu on muuttunut nyt oikeeksi haaveeksi viidennestä lapsesta.

Onnea kaikille jotka jo yrittää tai pian testailee!

Rakkaudesta äiti

Rakkaudesta äiti, onneksi sentään tyhjennys meni helpolla! Toivottavasti tärppää pian uudelleen ja kestää loppuun saakka :hug:

Se on jännä, miten tosiaan meidänkin kolmelapsista perhettä jotkut sanoo suurperheeksi! Eihän tämä vielä ole mikään suurperhe tosiaankaan. Veljeni vitsailee aina jostain uskonlahkoista ja se on ärsyttävää! Äitini odottaa jo kovasti lisää lapsenlapsia "kai te vielä pari teette". Anoppi kuvitteli, että lopetamme tähän, kun nythän meillä se tyttökin on, oli yllättynyt, kun sanoin ettei tämä tässä vielä ole jos se meistä on kiinni!

Tänään kp11, tein eilen jo ekan ovulaatiotestin ja selvä viiva siihen jo tuli, mutta ei silti plussaa vielä. Munasarjoja nipisteli vasemmalta eilen, liekö siellä munasolu kasvaa, tosin nyt tuntuu nipistelyä oikealla, että ota tässä selvää :D Joo, ei pitänyt kytätä mitään, mutta helpommin sanottu kuin tehty!

Niin no mulla on kyllä oikea suurperhe:heart: Ja olen ylpeä siitä:heart:

Matkan varrella oon saanut kuulla mitä ihmeellisimpiä heittoja koskien lapsilukuamme.Takana kun ei todellakaan ole uskonnollinen vakaumus(ts ei ollaa lestadiolaisia niinkuin moni olettaa:kieh:) vaan sula rakkaus lapsiin!
Ehkä sydäntä säkevin kommentti tuli jossain seitsämännen lapsen kohdalla kun miehen isotäti kyseenalaisti miten pystymme kasvattaa ja elättää näin monta lasta.Vaikka itse ollaan tosiaan tähän asti lapsemme hoidettu ja kulut maksettu ilman mitään muita maksajia, se silloin loukkasi. Ja ihan hyväkäytöksiset lapset meillä on:heart:

Mun kuume on taas jostain syystä kohonnut yli 100% vaikka mun piti rauhoittua sen suhteen ja ottaa aikalisä:whistle:

Kiitos kaikille onnitteluista! :heart:

Kyllä tässä varpailteen saa olla ja kaikkeen olen varautunut. Kolmisen viikkoa olis ultraan.

Rakkaudesta äiti onneksi sulla meni tyhjennys sitten noinkin sujuvasti. Oikein kovasti onnea ja voimia uuteen yritykseen! :heart:

Rixutin meillä muuten saman ikäiset kuopukset ja olinkin sun kanssa näköjään samassa ryhmässä silloin aluksi, mutta sitten kirjoittelu itseltä jäi, kun meillä tuli muutto, joka ei mennytkään ihan putkeen, vaan oltiin muutama kuukausi evakossa ja sitten kun vihdoin kotiin päästiin, niin piti äkkiä saada vauvaa varten koti kuntoon.

Ja mäkään en tunne meidän kolmilapsista perhettä suurperheeksi, mutta kaikkea samaa on kuultu täälläkin ja yleisin tuo lestadiolaisiin viittava kommentti ja yks oli, että vaikka ihmisen "kuuluu" sukua jatkaa, niin ei kai nyt silti maailmaa tarvi ruveta täyttään :eek: Innolla odotan, mitä sieltä taas tulee, jos tämä nyt loppuun asti menee ja tästä päästään kertomaan.
Yksi lääkärin veti aika pohjat, kun olin supistusten takia lääkärissä kuopuksesta ja mulla tosi herkkä alapää ja joskus hankala olla sisätutkimuksessa, mistä mainitsin, niin lääkäri rupesi tilittämään, että kuinka pystyn synnyttämään ja miksi olen raskaana, jos niin paljon pelkään ja että onko mulla joku uskonnollinen vakaumus, miksi en ole käyttänyt ehkäisyä :eek: Siis ei hyvää päivää, mulla tippu leuka varmaan irti ja yritin asiallisesti vastata, että kyllä oli ihan suunniteltu juttu ja synnytyksetkin menny hyvin..

Tämmöistä kaikkea, mutta nyt kahta vanhinta hakemaan kerhosta!

Oikein paljon plussatuulia tänne edelleen ++++++:whistle:

Onkos kukaan testaillut? Parilla ainakin jänniä aikoja tais olla :)

omppunen 5+2

Minut voi lisätä mukaan! Olen tiitu 32-v. Lapset -01,-02,-04,-11 ja viides haaveissa! yk1.

On sitä jo aiemminkin puhuttu, että kovin jää "yksinäiseks" tää meidän pikkuinen. Niin jos hän ei sitten jäiskään viimeiseksi. Mieskin kuumeilee, se katselee niitä yhdeksän hengen busseja- :D (Joku tuossa aiemmin kirjoitti, että semmonen on jo pihassa.) Meillä on semmonen 7hengen farkku ja voin sanoa, että tavaraa on kyydissä, kun johonkin kauppaa pidemmälle lähdetään. Suksiboxi katolla kesälläkin! :LOL:

Hyvä että rakkaudesta äiti:n tyhjennys on mennyt hyvin :hug:
Mulla on yksi kekskenmeno takana ja heti sen jälkeen kyllä yritettiin. Ja tulinkin siitä kierrosta heti raskaaksi onnistuneesti.

Mekin ollaan saatu kommentteja lapsiluvusta. Just tuota lessukommenttia, pitääkö maa täyttää teidän jälkeläisillä jne. Vanhassa työpaikassa kun odotin kuopusta, niin sellainen todella elämäänsä kyrpiintynyt vanha hoitaja tokas että: Oliko sun nyt pakko taas?! Johon vastasin: Niin monta kertaa kun sun on tarvinnut meidän lapsia hoitaa? Kasvattaa? Vaatettaa? tai muutenkaan millään tavoin osallistua? ;)
Johan lopetti :D Mutta toinen hoitaja sanoi että älä välitä, ole ylpeä. Se on sen merkki että teillä on paljon rakkautta :)
Muuten sitten miehen töissä jo melkein odotellaan milloin mies ilmoittaa? :D Siellä on monella suurperhe.
Meillä töissä yksi jo kyseli että milloin ja toinen tokas että varmasti vielä tulee sen näkee kuulemma minusta :D
Ystävistä osa luulee jo kun soitetaan että voidaanko tulla kahville, että ollaan tulossa kertomaan jotain suurta uutista :D Ja sitten sitä viljellään, että kyllä meille vielä yksi mahtuis mukaan. Moni kuulemma uskoo ettei lapsiluku ollut tässä.

Eilen ja tänään ei ole kyllä ollut kovin kuumeileva päivä. Nyt kun ollaan sairasteltu ja alkaa väsyttää, niin kauhistuttaa että miten sitä oikeesti jaksais yöheräilyt. Ei tuo kuopus nuku vieläkään kunnolla ja on 1v 5kk. Jos on siskoonsa tullut niin levottomat yöt jatkunee yli 5vuotiaaksi...? :O

Siivosin vaatevarastoja ja voi luoja mä olen yks hampsteri :LOL: Niin paljon sellaista tästä-ei-voi-luopua-vauvanvaatetta tytölle että niillä vaatettais varmaan kolmoset..:ashamed: mutkun....niistä jokaisella on joku ihana muisto. Täytyy vaan varastoida, ehkä ne menee sitten tytöille kun ovat aikuisia.. :D

Meillä oli 9 hengen bussi, mutta kyllästyttiin sen kokoon. Meillä teinit ei lähde mihinkään yhtäaikaa koko köörillä. Joten otettiin sitten "riski" ja vaihdettiin pienempään 7 hengen tila-autoon.

Onko muilla muuten usean raskauden jälkeen ovulaatiokipu koventunut?
Mulla ei kyllä jää arvailujen varaan milloin ovis on. Kipu on jotain niin käsittämätöntä että tarvitsen ottaa ihan kipulääkettä. Seuraavana päivänä säteilee reiteen asti ja maha on ihan pömppö ja kipeä monta päivää vielä varsinaisen kivun jälkeen. Ovispäivänä on vähän huono olokin. Aina olen tuntenut mutta raskauksien jälkeen pahenee vaan.:O

Meillä oli 9 hengen bussi, mutta kyllästyttiin sen kokoon. Meillä teinit ei lähde mihinkään yhtäaikaa koko köörillä. Joten otettiin sitten "riski" ja vaihdettiin pienempään 7 hengen tila-autoon.
Tää olis voinut olla mun näppikseltä :DKuukausi sitten kyllästyttiin diesel veroihin ja isoon autoon(9 hlön bussi) ja vaihdettiin 7 hlön "tila-autoon":LOL:Eipä sellaista auto kyllä olekaan johon koko kööri yhtäaikaa mahduttais ja tosiaan aika harvoin liikutaan koko porukka.Ja kun liikutaan porukalla,mennään sitten 2 autolla.Vanhin lapsista ajelee omalla mopoautollaan:LOL:

:wave: aurinkoista aamua!

Nyt jänät paikat muutamalla vuorikristalli ja wilhelmiin@! Ja lupaavalta kuulostaa! Jännää, plussatkaahan nyt kanssasisaret ++++ Oliko muita jännäilijöitä nyt?

Milli78 mulla on ovulaatiokivut ihan tuskaisia ollut nyt varsinkin viimekuukaudet, ihan on lääkettä täytynyt ottaa ja ei tosiaan voi oviksesta erehtyä! Hassua kylläkin, mulla ollut raskautuessa samanlaiset kiinnittymiskivut jokaisen kanssa ja kuukausi sitten ihan hätkähdin niihin kipuihin ja mielessä kävi et olenko raskautunut ehkäsystä kuitenkin...mulla tullut muutenkin hirveitä hikoilupuuskia ja ennen menkkoja kaameet finnit naamaan ja semmosta ei ole ennen tapahtunut, ihan tosiaan nyt viime kierroilla :|

Tervetuloa mukaan kuumeiluun tiitu !

Meille autoon vielä yksi käpynen mahtuisi kyllä...iso tila-auto on ja kahet vaunut menee helposti taakse :)

Täällä suunnitellaan miehen kanssa rakkausvk loppua tällekuulle...harvinaista herkkua siis tiedossa. Pieni kaupunkiloma kaksin tekisi terää tähän arkeen :heart: Me ollaan kovia matkustamaan ja rakastetaan etelänlämpöä....taitanee vain etelänreissu venyä kevääseen tällä kertaa...tänävuonna ollaan parikertaa etelässä käyty ja se ottaa kukkarolle sen verran, että ajateltiin kokoporukan reissua nyt hieman talvelta venyttää...

kuumeilu kasvaa ja jotenkin ihanaa nyt odottaa odotusta...haah...

Eilen nipisteli alavatsaa ihan hirveästi ja naama kukkii tosi pahasti. Taas luulin jo että "pyhästä hengestä" oli joku tyyppi tuolla...?! :LOL:

Eihän se muu ollutkaan kuin Täti kurvasi punaisella ferrarillaan kylään etuajassa...:stick: Ihan kiva kuitenkin että kroppa toimii näköjään nyt 28vrk kierrolla :D viime kierrot olleet pikkuisen pidempiä 30-32 vrk.

Täällä ajatukset taas sitä rataa että liekö tässä koko kuumeilussa mitään järkeä. Ahdistaa jo ajatuskin sukulaisten "iloisista" kommenteista jos viidettä aletaan odottamaan. |O

Kaiholla muistelen tuommosia kahdenkesken vietettyjä vkonloppuja, niihin ei ole ollu mahdollisuutta lasten syntymän jälkeen (eli kohta kymmeneen vuoteen) eikä tule olemaan ennenkuin lapset on niin isoja että voi keskenään jättää. Eihän me neljää (viidestä puhumattakaan!) saada mihinkään hoitoon. Tääkin tulevaisuudessa siintävä kahdenkeskinen aika vaan siirtyis jos nyt viidettä alkaisin odottamaan...

Huoh, miksei asiat vaan vois olla helppoja ja yksinkertaisia. :(

tii tulle tervetulotoivotukset:flower:

Tikkuja en sitten koskaan uusia ostanut, nyt mentiin sitten halujen mukaan....eli voiskivut olivat kamalia silloin sunnuntaina ja maanantainakin vielä juili...pupuilua harrasteltu lauantaina, sunnuntaina ja tiistaina...josko tänään vielä varmistelisi;)
En tiedä sitten...voihan olla ettei ovista koskaan tullutkaan. Päänsärkyä oli ja ne kivut, mielettömät limat...katsotaan, nyt sitten saa jänittää kaikkia mahdollisia tulevia/olevia oireita.

Kerttu kp14/23-26

Tervetuloa joukkoomme tiitu :)

KP 30/28-29, täti häveyksissä. Pitäiskö tehdä katoamisilmoitus? ;)

Jännittää, suorastaan pelottaa. Miestä ei kuulemma vielä :)

Joku kyseli ovulaatiokivuista. Mulla ainakin ilmestyivät kuvioon vasta 2. lapsen syntymän jälkeen. Tai no, ekan ja tokan lapsen välissä ehti olla kahdet menkat, että ekan kerran huomasin ovulaatiokivut siitä kierrosta ku aloin odottaa kolmosta :D Ja ovat tosiaan voimistuneet synntytsten jälkeen.

Tännehän tuntee itsensä tervetulleeksi!
Minä olen jo alkanut jännittää teidän puolesta, joilla on jännät paikat, kuten Wilhelmii@ ja Vuorikristalli !

Ovulaatiokivuista: mitä ne on?! Ei ne varmaan ainakaan voimistuneet ole minulla lasten saamisen myötä. Pitääpä alkaa kuuntelemaan kroppaansa. Sitä kai se tämä odotuksen odotus aika pitkälle onkin..

Hei! :wave:

Pitäisköhän minunkin liittyä mukaan :confused: , olen hiljakseen täällä taustalla lueskellut. Meidän perheessä 6 lasta joista vanhin asuu jo omassa kodissa ja nuorin on kesäkuussa syntynyt. Ikää minulla jo muutamaa kuukautta vaille 40 - se maaginen raja jolloin lasten piti olla tehtynä, mutta mutta kuinkas kävikään - kuitenkin vielä toivotaan yhtä pikkuista :) Tosin ihan ajankohtaista asia ei ole koska edelleen imetän ja hormonitoiminta nollassa, mutta jospa vuodenvaihteen jälkeen.

Terv, HotMilk

• Tykkää
Reactions: lily-rose
HotMilk tervetuloa:) Kuinkas Rixuttimen ovisoireilu jakselee??
Jokos vuorikristalli tai wilhelmiin@ ovat testailleet?? Onko teillä lisää oireita?? Ihanan jännittäviä päiviä elelette:) Olisi kyllä mukava isänpäiväyllätys jos testiin pärähtäisi plussa.

Ovulaatiokivuista on ollut puhetta, itse en nuorempana tiennyt/osannut aavistaa mitä kyseiset kivut mahtavat olla, nyt kyllä kolmen lapsen jälkeen kyllä tietää mitä ne todellisuudessa ovat. Särkylääkettä en ole koskaan tarvinnut, mutta "kipu" on tiedostettavaa. Ja tuohon "ikäraja" asiaan kommentoisin vain niin, etten ole koskaan ajatellut mihin ikään mennessä lapset pitäisi olla tehtynä, tulee jos on tullakseen. Mutta taitaa tuo 40 vuotta olla jo mun kohdalla "viimeinen myyntipäivä":LOL:

Meille tulee "kamalia" sukulaisia koko viikonlopuksi vierailulle, joten ihan huolella saa unohtaa kaikki oireilut ja kuumeilut: / Palataan sitten ensi viikolla asiaan, rentouttavaa viikonloppua muille!
Kerttu kp15/23-26

Oireiluja (tai kuvittelua) pinkeys alavatsalla, valtava syljeneritys (ollut kaikissa raskauksissa, kuolaan kuin bernhardilainen), väsyttää ehkä vähän ja olen to-del-la huonotuulinen.

Ehkä täytyy uskaltautua testaamaan isänpäivänä...

Kääk...

Tervetuloa hotmilk :)

*muoks* Minä aina tuoreena parikymppisenä äitinä sanoin, että hommaan lapset 10 vuoden sisällä ja sitten ei enää yhtään. "mutta kuinkas sitten kävikään", esikoinen täyttää ensi kesänä 15 :)

Viimeksi muokattu:
Onnea, onnea, onnea vuorikristalli!:heart:

Tervetuloa tii tu ja hotmilk! :)

Ei enää tänne aikatauluja milloin lapset on tehty. piti olla niin ettei kolmannen jälkeen ikinä..
Sitten oli että kaikki on tety 30v mennessä..sekin meni jo ja kaksi tullut sen jälkeen.
Sitten oli että ei 35v jälkeen enää yhtään. Hetken jo luulin olevani vasta 33v ja aattelin ehtiä vielä yhden ennen 35:ttä, kunnes äitini muistutti minun täyttävän ens vuonna 35:O:LOL:

Yhteistyössä