Suurperhekuumeilijoiden loppuvuosi 2012 <3

Vilhelmiin@ : täällä periaatteessa jännäillään ensi viikolla, vaikka koetan tolkuttaa itselleni että ei kannata kun on niin selkeät menkkaoireet nyt. Ensi viikolla kasaan siis taas pinsettien ja muovipussin kanssa itseluottamuksen ja toivon rippeet lattialta :p

Nyt kauppaan, siellä ei varmaankaan ole ketään muuta nyt ;)

jänniä aikoja teillä siis pian!!:whistle:

Täällä on ne rippeet kerätty ja hyysätty, ovista odottelen alkuviikkoon tulevaksi. Tällä kertaa tilasin PC ovistestejä ja raskaustestejäkin on (PC) odottamasa kaapissa :D

Toiveet on korkealla :heart: voi kumpa nyt onnistuisi prokkis5

Hyvää viikonloppua kaikille suurperheellisille ::wave:

ÄssÄ 10/26

Viikonloppuhuomenia :wave:

Vitsit nyt moni jännittää! Toivotaan todella, että plussia ropisee, hyvät uutiset antaa toivoa muillekin eikös ;)

Tervetuloa uudellekin mukaan =)

Joku puhui karjumisesta, noh täällä tämä rouva sitä ainakin harrastaa ja joskus liiankin kanssa : / mutta kuri se pitää olla, muutenhan nuo ihanaiset hyppelisi missä lystäävät :) joten suodaan me äänenkäyttö jatkossakin....

Täällä täti saapui aamulla, tai no pientä tiputtelua jo eilen, mutta sitä en taida vielä laskea? Olen laskenut päivät aina vasta kun ne menkat todella alkaa...eikös se niin mene? Nyt ihan jäin miettimään....joten se kp30 on näköjään vakiinnuttanut nyt paikkansa.

Nyt aletaan oikeasti jo olla loppuvuodessa, hurjaa miten aika on mennyt :O ja toisaalta ihanaa! Et ehkä me ei tästä kierrosta vielä kokeilla, mutta jos sit seuraavasta tjottaillaan jo ihan huoletta! Silloin sitä ikäeroa tulisi minimi se 2,3v...ja siihen kun yrityskerrat päälle voi se hyvin mennäkin sitten 3 vuoteen se ikäero ja se olisi niiiiiin hyväää. Eikös olekin typerää tämmönen laskeminen...mä tiedän...:ashamed: eikä se sit koskaan mene niin....mut en vain voi olla laskematta! Ja kun mitä vain voi tapahtua...ahhh...

Super kivaa nyt jännäillä muiden puolesta :heart:

Mitään uutta?

Huomenta kaikille!

Ihan ensiksi suuri halaus Rakkaudesta äiti ja kovasti voimia!

Tuntuu jotenkin pahalta nyt edes kertoa, mutta itse en nyt kovin paljoa ehtinyt täällä kirjoitella, kun jo sain plussan pari päivää sitten ensimmäisestä yrityskierrosta ja oli kyllä suuri yllätys, että noin nopeaa tärppäsi. Mutta varauksella tässä vielä täytyy olla eikä sitä tiedä, jos tänne palaakin vielä takaisin.
Toivottavasti tämä nyt antaa edes sitä toivoa muillekin!

Olisi ollut myös kiva täällä jakaa piinapäivien tuntemuksia, mutta sain yhden huonon uutisen myös samoihin aikoihin, niin veti mielen matalaksi.

Kuitenkin toivon kaikille ihan hirveästi onnea raskautumiseen ja paljon plussatuulia!!

omppunen

omppunen onnea plussasta! :flower::heart: Ihanaa!

Miab5 juu noin miekin oon aina laskenut, eli sitte vasta kun oikee vuoto alkaa, ei niitä tuhrutteluvuotoja. Joku viisaampi miuta neuvoi joskus tuossa, kun olin itekkin tuhruttelujen kans ihmeissäni että mites ne kp:t oikein menee.

ON: Ei näitä päiviä turhaan piinapäiviks kutsuta, koko ajan saa rampata veskissä että lorahtiko vai ei. :snotty: Huh, mites muut jännäilijät? :wave:

Siis ihan ihmeellistä, tänään tuli päivällä yhellä vessareissulla paperiin pikkasen punertavaa. Ja siinä kaikki. Ei miulla koskaan ole tälleen menkat alkanu, aina ne hanat on auennu kertalaakista... :whistle:
Voisko tää kuitenkin olla...? Uskaltaisko tässä ihan pikkasen toivoa jotain...?

Hei!

Liittyisin joukkoonne, meille neljättä toivotaan ja se ilmeiseti lasketaan suurperheeksi :D

Vasta palasi kierto viime synnytyksen jäljiltä, josta on jo aikaa 16kk. Nyt on menossa kp8/??. Otin heti ovistestit tähän kiertoon käyttöön, aloittelen alkuviikolla testailut ja toivon kovasti, että ovulaatiot käynnisyisi saman tien, ainakin menkat oli ihan oikean oloiset, että toiveita on.

Huii nyt pelottaa:( Otan ihan just kohdun tyhjennyslääkkeet ja tää päivä meneekin sitten varmaan aika kivuissa.

Mihinhän nurkkaan sitä menis kärsimään ettei lapset nää.

Mutta nyt eiku kipua päin..ehkä tää on pian ohi..huomenna tai ylihuomenna... kipu jää silti vielä sydämeen,mutta muut kivut(niinku vaikka supistelut ilman vauvaa.elävää vauvaa) tuntuu kohtuuttomalta tän kärsimys viikon jälkeen :'(

Onnittelut omppunen :heart:
Mullakin tää raskaus lähti heti eka yrityskierrosta,mutta sitten kävikin näin:'( Toivotaan että sulla menee kaikki hyvin :heart:

Rixutin tervetuloa:flower: Meillä on nyt neljä lasta enkä koe perhettämme vieläkään suurperheeksi vaikka muut meitä semmoseksi väittää:D En koe meitä suurperheeksi varmaan sittekään jos viidennen lapsen joskus saamme,mutta silti eilen ku yksi nainen käveli ohi viiden lapsen kans niin katsoin että ompa tuolla naisella paljon lapsia ja sit laskin että oho,vaan yks vähempi kuin meillä nyt:whistle:

Mutta nyt lääkkeen ottoon.Pitäkää peukkuja että selviän tästä ilman ihan kauheita kipuja.

rakkaudesta äiti ja tyhjennyspäivä:'(

Rakkaudesta äiti, miten siellä? :hug:

Minä taidan tulla kipeäksi. Perjantaista saakka ääni on välillä hävinnyt ja tänään on päätä särkenyt aivan hirvittävästi, vähän "poskiontelotulehduksinen" olo. Saa nähdä kykeneekö aamulla töihin. Ärsyttävää!

Parempaa viikonalkua muille :)

Rakkaudesta äiti, toivottavasi vointi on hyvä :hug: ei varmaan henkisesti, mutta jos edes fyysisesti niin se henkinenkin puoli alkaisi hellittää :heart:

Omppuselle onnea plussasta!!

Tänään jo kp9 ja mietin ovistestejä, että tekisikö jo tänään kun ei ikinä näin imettäessä tiedä, milloin se ovis on vaikka edellisien imetysten aikaan se olkin aina myöhässä. Minä kp:nä muut ovistestaajat aloittaa testit? Kovasti me jo viikonloppuna laitettiin pikkukavereita matkaan kaiken varalta ja huvin vuoksi ;) huomaa, että oma hormonitoiminta on käynnistynyt :D

:wave: Huomenta

Tervetuloa Rixutin mukaan! Hassua tosiaan, että jo kolmi-nelilapsiset perheet suurperheitä...musta ei ole koskaan siltä tuntunut vielä neljänkanssa! Eikös tikuttelu kannata aloittaa siinä vähän ennen puolta väliä...kun limat ilmaantuu kehiin...? hmm...jäin itsekin ihan tätä miettimään nyt...

Miten kaikki meni rakkaudesta äiti ???

Ja omppunen mieletön onnitteluhalaus :hug: kertakaikkiaan ihania uutisia!!!!

Miten emmipine joko testailua, menkkoja???

Ja vuorikristalli miten siellä?

Tänne ei uutta, menkat ne porskuttaa ja laskeskelin tossa jo koska seuraava ovis olisi nyt siis mennään kp 3/30 vasta...hmm Ihan laiskottelupäivä! Rankka vk loppu takana ja nyt tekee mieli skipata kaikki kotityöt ja oleskella lapset kainalossa sohvalla |O

...odottelen teidän testailuja....:flower:

Rakkaudesta äiti Tulehan ilmoittelemaan voinnistasi. :hug:

Rixutin Tervetuloa mukaan! :wave:

Omppunen Ihanaa! Plussauutisia! Paljon onnea! :heart:

Mites sitten jännäilijät emmipine ja Vuorikristalli?? Toivottavasti plussaa pukkaa! :D Jännitän niin kovasti teidänkin puolesta. Milloin meinaatte testailla?

Omaa napaa... Täällä olotila pysyny samanlaisena. Paitsi, että limailen kummallisesti. Koko ajan on tunne, että menkat alkaa (niin kuin jotain valuisi). Sormet ristissä käyn sitten vessassa tarkistamassa. : / Ajattelin testailua odottaa tuonne isänpäivään asti, jos niitä menkkoja ei tule.

Niin ja on muuten sellainen olo kuin ensimmäistä kuumeilisi... :ashamed: :LOL:

Wilhelmiin@ kp 28/29

Onnittelut omppuselle! :)

wilhelmiin@lle tsempit plussaukseen! :) mä en kyllä mitenkään malttais viikkoa odottaa ... :D olisin jo varmaan viis kertaa testannutsiihen mennessä :LOL:

Ihmettelin jo itsekseen että onko nyt jotain tulossa "pyhällä hegellä" kun teki mieli ihan hirveästi syödä kaikkea mitä ihmeellisimmästä päästä... no, eipä se ollut muu merkki kuin sain älyttömän flunssan :D Mulla aina flunssat alkaa niin että tankkaan sapuskaa hullun lailla ja lopulta tulen kipeäksi ja sitten ei maistu mikään :/

Olis aika ihanaa aloittaa mahdollisimman nopeasti yritys, mutta toisaalta haluan pitää tuon kuopuksen meidän vauvana mahdollisimman pitkään. :) Hän on sellainen mammanpoika, sylipupu :heart:

Mietittekö te muut joilla jo useampi lapsi ja ikää yli 30v että miten kroppa jaksaisi uuden raskauden?
Mua mietityttää se aika paljonkin. Oli aikamoiset kolotukset kuopuksen syntymän jälkeen. Selkäkipuja ja nivelkipuja. Nyt ei ole ollut pitkään aikaan, mutta silloin n. puolivuotta synnytyksen jälkeen ne oli pahimmillaan.
Ja sitten mulla on pelko että kaksoset tulisi, juuri meidän onnella :D Viimeisin oli kaksosraskaus alunperin. Gynen laskelmien mukan siihen on 15% mahdollisuus ja riski kasvaa kun ikää tulee. Suvussakin on ja mun vaari siis on kaksonen ja taisi olla isomummolla toisetkin kaksoset. Toinen pelko on että kasvattaisin taas ison vauvan ja joutuisin sektioon. Vaikkakin mun sektio meni ihan hyvin. Ja sitten toisaalta taas pelkään alatie synnytystä, jos vauvan kokoarvio meneekin pieleen ja koko alatiesynnytys menisi pieleen :( näköjään mulla pelot kasvaa mitä enemmän synnytyksiä takana...?

Plussatuulia kaikille, jotka niitä kaipaavat! :)

Niinhän siinä kävi että täti tuli kylään. Ei voi kyllä kuin ihmetellä tuota alkamisen tyyliä vieläkin.
Noh, paremmalla onnella kohti uutta kiertoa. :)
Paljon oli tekstiä tullut, nyt ei jaksa kommentoida kun oltiin viikonloppuna mahataudissa ja olo ihan puhkipoikki vieläkin, joten sohva kutsuu! :wave:

Onnea omppunen ihana kuulla hyviäkin uutisia välillä, on se mukava saada plussauutisia=)
vuorikristalli ja wilhwlmiin@ mites oireilut etenee??? Joko saadaan lisää plussia mararskuulle??
Rixutin tervetuloa:flower:
milli78 kyseli kropan jaksamisesta kun on tuota ikääkin jo yli 30....samaa olen mietiskellyt, toisaalta musta tuntuu että olen paremmassa kunnossa fyysisesti nyt, kuin silloin kun edellisiä lapsia olen odottanut. Urheilu kuuluu olennaisena osana elämääni, painoa on 25kg vähemmän yms. Ainoa seikka mikä mietityttää enemmän, on nuo yöheräämiset, mietn niitä jaksaa näin "vanhana"?: /
emmipinelle pahoittelut:hug: tädin tulemisesta, täysillä vain uuteen kiertoon.

Ja omaa napaa....noh, anteeksi mua naurattaa jo valmiiksi oma itseni:LOL: mutta siis, mullahan oli muutama niitä mammaksin ovistikkua, testailun aloitin viime parjantaina...haaleaa viivaa, lauantaina haaleaa viivaa, eilen munikset vasemmalta ihan sairaan kipeät...tikussa haaleaa viivaa:LOL:....voi hitto, koska se tumma viiva oikein tulee?? illalla oli pakko tikuttaa ja niissä helvatin tikuissa ei juuri mitään. Nyt mietin haenko lisää tikkuja vai menikö ovis.... seuraavaksi ainoa asia mitä teen tikuilla, on se että mä syön niillä kiinalaista:stick: ja minä, järkevä ihminen lupasin itselleni etten tutkaile kroppaani liikaa....kohta mä varmaan venyttelen limoja työpaikan vessassa;)

Kerttu kp11/23-25

Mullakin tuntuu, että kuin tässä ekaa yritettäis tai varmaan vieläkin hullumpaa tämä kuumeilu kuin silloin :D Joskus sitä aiemmin mietti, että ei kai se kuumeilu useamman lapsen jälkeen enää ole niin kovaa, kun on jo lapsia, mutta tuntuu, että hullummaks vaan menee :LOL: Meillä tosin neljäs saattanee olla viimeinen muksu jos ei sitten mielet muutu. 4-5 on ollut haaveissa, mutta myt tuntuu miehen kanssa meistä molemmista, että neljä on hyvä, mutta äkkiäkös se mieli muuttuu sitten taas ;)
Miehellä se alunperin olikin kovempi kuume kuin mulla, oma kuume voimistui kovasti nyt kun kierto palautui viimein, aiemmin ei jaksanut turhaan kuumeilla, kun ei ollut mahkuja ees raskautua. Mies heti laskeskeli kalenterista milloin olis laskettuaika jos nyt tärppää :heart:

Täytynee tosiaan ootella vielä oviksen testausta ees huomiseen :D

Milli78 mua kyllä mietityttää tuo mitä kysyit, että miten se kroppa jaksaa raskauden. Mä olen ollut niin tiuhaan raskaana (muksut on -06, -07, -09, -11)ja kaikki raskausmyrkytyksestä diabetekseen koettu. Kroppa kovilla kyllä ollut ja mulla mennyt viimeisen kahden kans yli vuosi palautumiseen, aika hurjaa. Oikea jalkani on täynnä suonikohjuja ja perunapussista tuossa edessä tuskin koskaan pääsen eroon ilman kirurginveistä :LOL: mutta ylpeänä itseäni kannan, vaikka kymmenen kiloa vaaka plussalla liikaa ;) Synnytykset mulla ollut aina tosi helppoja joten sitä en osaa pelätä etukäteen. Pidän liikkumisesta todella ja salilla on tullut käytyä ahkerasti juuri sen vuoksi kun kroppa saanut kokea aika kovia nämä viimeiset vuodet...

Emmipine :hug: harmitukset tädistä!

kerttu2013 eikun tikuttelet vain! Alat oleen puolessa välissä kiertoa joten eiköhän se viivaa pian näytä....;)

Rixutin tiedätkö me niin päätettiin silloin kun saatiin nelonen et nyt nämä on niiiin tässä! Ja huihai kuumeilemaan me kuitenkin käytiin...mä opin et ei kannata koskaan sanoi ei koskaan....ja nyt en uskalla sanoa onko se muksuluku hyvä sitten 5 tai 6 tai 7...apua! Krooninen vauvakuume...:ashamed:

Tänään tuhistaan miehen kainalossa illalla...kun pääsis näistä menkoista eroon niin pääsis petipuuhiin! :LOL:

Kerttu: Täällä oireilut menkkojen suuntaan. Aamulla soittaa täti ovikelloa, ihan takuulla :( Hölmö kai sitä on kun niin kamalasti toivoo ja odottaa ja haaveilee, mutta kun ei jaksais odottaa yhtään...

Rixutin, täällä aivan sama tunne että ihan kuin ekaa kuumeilisi :)

Mutta nyt taidan painua nukkumaan, jaksaa aamulla sitten keittää kahvit sille tädille;) Lähtökahvit nimittäin

Kyllä se kuume vaan pahenee,mitä enempi lapsia on :LOL:Kokemuksen rintaäänellä.
Mutta toisaalta sen tiedostaminen,mikä kaikki voi mennä pieleen on myös suuri.

Mulla oli joskus ajatus että lapset täytyy olla tehtyinä ennenkuin täytän 30v ja niin niitä olikin 5:heart: Mut nyt niitä kuitenkin on sen 9 ja ikä oli 36 v ysin syntyessä.Jospa tää olis sitten valmista ennen 4-kymppiä:D

Yövalvomiset tuntuneet kovemmilta nyt 2 viimeisen lapsen kohdalla.

Omaanapaa sen verran että kierto alkoi sitten synnytyksen.nyt kp 3/ jotain.
Menkkojen myötä oma vauvakuume taas kasvoi. Jos sen yhden tosiaan vielä saisin,voisi jo aatella jotain pysyvää ehkäisyä(nyt kun kumilinjalla mennään):whistle:

Miten on vuorikristalli tuliko täti?

lily-rose melkein samoilla kp päivillä mennään...täällä kp4 menossa...ihan kateellisena olen kun sinulla 9 lasta :) huippua! Oma neljän lukumäärä ja häsellys tuntuu ihan pieneltä ;) Miten teidän lähipiiri on suhtautunut kun monta lasta? kun musta tosiaan tuntuu, että ollaan "harvinaisuus" täällä meidän rannikolla ja jatkuvasti siitä saa kuulla...eikä mitään positiivista...

...lunta sataa...

Miab5, täti on myöhässä, kun ilmat on niin kurjat :) Ei vaan, ei vielä ole näkyny, mutta kiertohan voi tosiaan kestää myös 29 päivää, joten katsotaanhan nyt.

Se on muuten kumma, kun toiset saa arvostella tuota lapsilukumäärää päin naamaa. Mullekin on töissä sanottu että kauheaa kun on noin monta (?) lasta. Yleensä kyseessä on yli 40-v yhden lapsen äidit. Välillä pyörii aika kärkkäät vastaukset kielellä, mutta pyrin ilkeilemään vain omassa mielessä.
Ja mitäpä työkavereista mutta sitten omat vanhemmat on luku sinänsä... ei viitsi edes ajatella, tulee vaan pahalle mielelle.

Yhteistyössä