Suurperhekuumeilijoiden loppuvuosi 2012 <3

Tervetuloa mukaan uusille :wave: ihana kun meitä jo näin monta...

Miten soja testaillahan aina voi, vaik menkat hukassa ;)

Ja ÄssÄ5 nyt todella toivotaan, että tämä se kierto sulla....pian päästään jännäämään!

Vitsit tänne ei uutta...musta tuntuu et käyn muutenkin tänne kokoajan kommentoimassa johonkin...:ashamed: aika kun tuntuu vetelevän maata pitkin h i t a a a s t i.....vaikka neljä pientä nilkoissa niin touhuttavaa ei tarpeeksi tunnu olevan :LOL:

Varovasti kyllä just miehen kanssa puhuttiin et jos kokeiltaisi vedellä vain varmojen päivien mukaan....jiiih, askel eteenpäin....

Moi!

Uuteen pinoon vois multakin laittaa tietoja: omppunen, 4. toiveissa, yk 1

Kai mä täälläkin voin kirjotella, vaikka myös tuolla neljättä kuumeilevissa.. :)

Aikaa kulutettu ja hyvin on nyt kulunut, kun jo kuitenkin kp 10, vaikka tuntuu, että vasta tämä kierto alkoi. Sitten vaan oviksen bongailua, joka voi olla kaikkea kp 12-25 väliltä, mutta luultavammin siinä kp 15-20 tienoilla ja vielä ei ole oireita siihen suuntaan ja sen pitäisi huomata, kun on niiin kovat kivut ja muutkin oireet selkeät ekoissa kuopuksen jälkeen olevissa kierroissa.

Mä oon ennen lapsia aatellu, et haluisin 2-3 lasta, mut nyt voisin haluta vaikka 5-6, mut en taitais uskaltaa niin montaa tehä kaikkeen raskauteen ja synnytykseen liittyvän pelon takia, eikä meillä mies varmaan suostu neljättä enempää kyllä tekeenkään :) Se oli jo ekan jälkeen ensin, et riittää, mut sit myöntyi toiseen ja kolmanteen ja nyt neljänteen :) Nyt mies puhui jo kolmosen syntymän jälkeen heti, kun oltiin kotiuduttu, että täytyykö meijän tehä sulle vielä sisaruksia, joka oli jo ihan liian pehmeää puhetta tolta mieheltä :)

Nyt pitää lähteä koisimaan..

Ihanaa seurata jännäilyjänne:heart:

Mulla on jotenkin kovin surullinen olo.Meillä on illat kovin vaikeita lasten kanssa,3 ei meinaa millään rauhoittua nukkumaan ja oma väsymys nousee esiin juuri siinä tilanteessa:|Meinaa ihan hermot mennä!
onneksi vauva on rauhallinen ja hyvin nukkuva rakkauspakkaus:heart:

Miehen "ympäripuhuminen " yhteen lisälapseen ei olisi ongelma ollenkaan,meillä vaan nää teinit vastustaa 100%:sti .
Ja itse mietin niitä raskauden riskejä ja mikä kaikki voi mennä pieleen.Olenhan jo 9 tervettä lasta saanut:heart:

Mä en niinkään kaipaa pelkkää raskautta,vaan kyllä mun sylissä olis tilaa vauvalle ja uudelle yksilölle kokonaisuudessaan.Raskaus on vaan se pakollinen vaihe siinä välissä.
Vaikka onhan siinä tosiaan myös ne ihanat hetkensä.
Muuten nää 2 viimeistä odotusta on ollut henkisesti ja fyysisesti raskaita,joten sitä aikaa en sinäällään kaipaa ollenkaan:$

Siltikin mä haluan tässähetimullenyt:whistle:

lily-rose
meillä on tuo toisiks nuorin kans huono nukkumaan menijä. Tässä välillä oli jo helpompaa, nyt on taas menny siihen ettei mene ennenku meiän kans yhtä aikaa. Muuten nää onneks nukkuu yönsä hyvin, mut nuorimmainen on sitte semmonen aamuvirkku ettei paremmasta väliä. Joka aamu viideltä ylös, joskus saan asettumaan että noustaan vasta kuudelta mut harvemmin näin.
Ei varmaan tarvii erikseen mainita että "pikkasen" väsyttää nuo heräämiset... :whistle: (tai no en mie varmaan ihan kokonaan herää ennenku iltapvällä... ;) jos sittenkään...)

Monesti oon tässä miettinyt että onko mulla enää oikeutta haaveilla viidennestä lapsesta. Joku ensimmäistä kuumeileva sanoikin että oisit onnellinen kun oot jo neljä lasta saanu. No oonhan mie, äärettömän onnellinen, niin että sydän tuntuu halkeavan. Mut ei se silti poista miun vauvakuumetta...

Tervetuloa mukaan wilhelmiin@ kuumeiluun =) Joko teillä yritys alkanut?

Nukkumisesta...meillä kaikki nukkuneet hyvin yönsä. Kuitenkin joku aina mölisee öisin jotain...on pissahätää tai tullaan kainaloon tai jotain. Mä olen niin pieniuninen itse 5-6h riittää hyvin. Sitten voi nollatata tilannetta joku vk loppu jos tarvista |O Rakastan itse aamuja...

Mielestäni onni ei riipu lasten lukumäärästä ja meillä on jokaisella oikeus toivoa, haaveilla, saada, haluta niin monta lasta kuin itse parhaaksemme näemme :heart: Ja ennen kaikkea ihanaa, että meitä suuren perheen toivovia, omaavia on näinkin monta :heart: kuumeillaan siis lisää :LOL:

Täällä mennään ilman ehkäisyä nyt...vain varmoilla päivillä tosin...: /

Mitä muille?

mitäs tässä =)

Meillä heräilee joku kolmesta joka yö, mut onhan noi vielä pieniäkin! ja periaatteessa ovat olleet ihan hyviä nukkumaan kaikki, ei voi kyllä valittaa. Itse tarviisin kyllä enemmän unta mitä olen viimeseen 2,5 vuoteen saanu, mut näillä nyt mennään =). Testaaminen polttelis taas, ja uskalsin jo miehellekin puhua, että pitäsköhän.... maanantaina oon menossa lääkäriin miettimään miten miun hormoniongelmia jatkossa hoidetaan, jotenkin senkin takia teksi mieli testata.... jos, jos jos....

Mie olin aina aatellu että 3 lasta ois sopiva ja 2 vähintään "pitää" olla... miusta tuntui lapsettomuushoitojen aikaan, että kauheinta mitä voi tapahtua, olis, että saadaan vaan yksi lapsi. No en nyt tietenkään enää vakavasti niin ajattele, mut onhan sisarukset toisilleen niin huikea rikkaus, että on upeaa, että saimme jo 3 lasta. Ja jospa sen 4. vielä joskus. Tosin olen kyllä onnellinen näinkin! mutta se kuume ja kaipuu.... :heart:

Vuorikristalli: sellaset "normi" menkat 2-4 pv kesti :)
monestihan tuumailin että jos en tietäisi että käytän pillereitä niin vois luulla että olen raskaana.

Mies ja appi-ukko olivat sitä mieltä että olin raskaana ja naapurin ukkokin kyseli että joko se seuraava on tulossa..siis häh..miehet näyttää huomaavan???
ihme "mahatauteja" oli keväästä..kahvit tuli ulos,minkä kuvittelin vain johtuneen mun syömättömyydestä.. ;)

Hhhmm,tänne ei uutta..muksuja nukkumaan laiteltu hyvissä ajoin..tai siis aloitettu ne iltarituaalit hyvissä ajoin..tosin iltakahvi vieraita tuli joten ei päässyt viettään omaa aikaa sen nopeammin...
Menkat taitaa vedellä nyt loppujaan ;)

Miab5, meillä yritys alkaa kunhan saan hoidettua menkat loppuun. :D

Eli mulle vois päivittää tuonne etsivulle vielä yk 1.

Täällä jo jännäilen, että miten kauan menee, että nappaa. Esikoista yritettiin kaksi vuotta ja kuopusta ei keritty varsinaisesti alkaa edes yrittämään.

Nukkumisesta on ollu puhetta. Meillä lapset nukkuu hyvin. Yössä 11 tuntia. Kaksi vanhinta nukkuvat omassa huoneessa ja kaksi nuorinta omassaan. Nuorin huutelee melkeinpä joka yö muutaman kerran isiä, mutta nukahtaa itsekseen takaisin.

Wilhelmiin@ ja kp 6/29

Täällä vauvantäyteinen vk loppu :) Tuttujen vauvoja ihastellessa!

Taas olen pyöritellyt mielessäni kun tuo neljäs piti niin olla meidän viimeinen, että nythän asiat vain helpottuisi jos ei viidettä enää tekisi. Olen yritellyt poistaa tätä vauvakuumetta ajattelemalla, että kaikki olisi paremmin jos ei enää viidettä tehtäisi...mutta en saa mieltäni kääntymään vaikka kuinka yritän, ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan...:ashamed:

Koitan ajatella asiaa järjellä...siksi kai annan ajan kulua...jos joku järki sanoisi, että EI enää lapsia, hyvä näin...mutta vielä se sielu halajaa yhtä...ainakin...:heart:

Teenköhän tästä vain liian vaikeaa itselleni? Jos antaisin periksi kuitenkin heti...grrr
Mies sanoi eilen, että on valmis vielä yhden yritykseen vaikka heti...nytkö minä sitten oikeasti vielä mietin asiaa muka...jep me naiset ollaan kyllä monimutkaisia otuksia välillä....:LOL:

Ja pahoittelut tuli niin paljon omaa napaa...:ashamed:

Soja testailitko?

omaa: joo, testasin lauantaina iltapäivällä, ihan tyylipuhdas nega. HÖH, kyllä se mieli tekee tepposia... kun on muka oireita, väsymystä jne.... No, huomenna on se lääkärillä käynti, se kyllä stressaa..... Eilen sitten negan kunniaksi nautittiin miehen kanssa saunasta, siideristä ja toisistamme kynttilän valossa :p että nyt voi taas edes periaatteessa jännittää =D =D

Halit negasta soja :hug: ota rennosti vain huominen , kaikki järjestyy :heart:
Tosiaan olet oikeassa, mieli se kehitellyt mullekin aina kaikki oireet raskaudesta, mutta eihän sitä ihan varmasti koskaan tiedä...heh. Meil oli sama kaava...punkkua, kylpyä, kynttilänvaloa ja toisiamme :popcorn: Tulehan infoilemaan huomisesta ja voimia :flower:

Heissan täältäkin pitkästä aikaa:wave:

Juniori sai tänään terveen paperit lastenpolilta, eli sydän oli kaikinpuolin kunnossa ja äidin/isän huoli saa hetkeksi hellittää. Ei oikein ole jaksanut omaa oloaankaan tutkailla, kun mielessä on pyörinyt tuo mahdollinen perityvä sydänvika, jota nyt ei onneksi sitten ole.
Viikonlopun aikana pidin saarnaa miehelle:mad:, kun välillä edelleen höpöttää "piuhojen katkaisusta" ja toisessa lauseessa höpöttää ihanista pienistä vauvoista:) kun töissäkin oli käynyt joku näyttämässä IHANAA 4kuukautista Iines-vauvaa, ja mies oli ihan onnesta soikeana...
No ovista en luvannut tikutella tässä kierrossa, enkä kyllä ihan satavarma sen ajankohdasta olekaan. Viikonloppuna pupuiltiin ahkerasti ja nyt yritän pitää pään kylmänä kaikista mahdollisista oireista...viime kierrossa oli muka kaikki maailman oireet mitä muillakin odottavilla äideillä:LOL: Ja jos nyt oikein veikkaan olisi dpo 3 tai dpo 4...saas kattoo nyt.

Kerttu kp 15/25

hyvä Kerttu! päästään taas porukalla jännäilee =)

Kävin siellä lääkärissä. Määräsi hormonikokeisiin, kohdun limakalvon paksuus oli ihan hyvä, joten toivoa olisi, että hormonitoiminta käynnistyisi itsestään. Saan jatkaa ilman hormonihoitoja nyt vielä puolivuotta, jos vaihdevuosi oireita ei ilmaannu. Ja siis voidaan jatkaa jännäilyjä, josko vielä kerran tärppäisi. Oma olo on huojentunut, ei nyt ihan toivoton tilanne siis.

Miab5 meilläkin piti olla punkkua, mut ei sit jaksettu enää kaupoille lähtee, joten piti tyytyä siideriin ja kaljaan. Mutta menihän tuo noinkin, eikä tullu päänsärkyä!

wilhelmiin@ tervetuloa!

Kerttu2013 toihan on hienoa, että kaikki hyvin. Olo varmasti huojentunut! Eihän täs ole kuin reilu viikko siihen et voinet testailla...jännää!

Onko muilla testailut lähellä?

soja noihan oli ihan hyviä uutisia! Nyt vaan tikutteleman ja touhuamaan.

Eilen taas touhuiltiin kovasti miehen kanssa ja ihan kuin tämä vauvasta puhuminen olisi saanut ihan uutta intoa petipuuhiinkin ;) nyt kummatkin odottelee et koskas sitä jätetään varmat päivät pois...et kumia me ei ainakaan enää käytetä...päästetään uimarit sit jonnekin muualle kuin perille asti jos ei aivan varmoja olla...ja jos "vahinko" nyt tämän vuoden aikana käy niin ei haittaa..sehän tekee kaikesta vain jännää kuin ei tosi yritystä, mut pieni mahollisuus ehkä...=)

jos en ole vielä kerenny/hokassu: niin tervetuloa mukaan kuumeilemaan :wave:

Töissä menee kovin kiireisesti, toisaalta hyvä ettei kerkiä ihan kauheasti keskittymään navan seutuun :LOL: mutta onhan ne toiveet taas kerran korkealla...

sitä miettii jokaista ns. ylimääräistä nälän janon pissahädän ja nippasun tunnetta. Tässä vaiheessa sitä antais vaikka pikkurillin aamupahoinvoinnista... se olis ainakin selkeä oire ;)

Meillä on ensi viikonloppuna 10v hääpäivä, meinataan mennä ainakin syömään meidän lemppariravintolaan KAKSIN :heart: olishan se kiva hääpäivälahja kun tulis plussa, mutta katsotaan nyt. testit on kyllä hommattuna tonne kaappiin odottamaan

nyt maate että jaksaa aamulla nousta töihin

ÄssÄ 17/26 dpo5

Viimeksi muokattu:
:LOL: Pakko tulla kertomaan:LOL:...joku lupasi pikkusormenkin oireista, minä vannotin etten tutkaile omaa kroppaa mahdollisista oireista...kuinkas kävikään, tuli aivastus ja neljä sen perään, aamulla kolme finniä naamassa, alapäätä pakottaa, valkovuoto lisääntyy ja jos nännejä oikein kovasti puristaa...kyllähän sieltäkin saa jotakin nestettä ulos:LOL::LOL: voi että mä olen tyhmä

• Tykkää
Reactions: Wilhelmiin@
:wave: huhuu!

Joko me jännäillään jonkun puolesta täällä, onko testailuja yiedossa? =)

Oireet lisääntynyt ÄssÄ5 tai kerttu ???

Se on kyllä jännä miten sitä seuraa tarkasti oman kroppansa toimintaa kun oikein tahtoisi havaita raskausoireita ;)

Tänään olen saanut vain hyviä uutisia jokapuolelta, siksi ajattelin tännekin tulla huikkaamaan joko jotain olisi....

:flower:

Minä täällä taas:whistle:...kovasti on hiljentynyt tämäkin pino, missä kaikki luuraavat???? Miab5 kyseli oireista ja niiden lisääntymisestä, juu ei ja joo:LOL:
Muistan kyllä jotenkin hämärästi juniorin odotusajan ja silloin ei ollut oireen oiretta ennen plussaa..mutta siis omaa napaa; :attn: yksi finni ilmestynyt taas poskeen ja vielä keskelle;) kuivuus ei tdellakaan vaivaa alapäätä, juu ja nippailuja on jonkin verran, yöllä nähdyistä unista voisi kirjoittaa oman unikirjan....mutta pahasti pelkään, että mun vilkas mielikuvitus kehittää itse nämä kaikki oireet ja uhkaavasti lähestyy ensi viikko ja kp25...mä oikein kovasti yritän olla miettimättä omaa olotilaa.
Onneksi sunnuntaina koittaa ruotsin risteily ja ajatuksia saa laittaa vähän muuallekin.
Mitäs muille kuuluu??

Kerttu kp18/25 dpo5 tai 6

Terppa emot

Täällä poden flunssaa TAAS... just ennen viime menkkoja olin flunssassa ja nyt taas.

Joo-o outoja rintamuksen kipuiluja on välillä, ne ei ole koko ajan päällä eikä tunnu koskettaessa (jep, kourin niitä aika ajoin :LOL:).
Lämmöt on koholla 37,2-37,4 oma lämpö on jotain 36,5 Eikä noi lämmöt sinänsä kerro muuta kuin että ovis on kaiketi tapahtunut... + se flunssa. Juurikaan muita (edes keksittyjä) ei ole...

ÄssÄ 20/26 dpo8

Viimeksi muokattu:
Odottelua siis vain kerttu ja ÄssÄ5 =)

Mulla on jokin aavistus ollut aina raskaudesta kun siihen on mahdollisuus ollut ja se aavistus on aina pitänyt paikkaansa. Sitä on jotenkin tuntenut, että nyt on tärpännyt.

Mä olenkin miettinyt kovasti taas, että jos raskautuminen antaakin odottaa itseään kuukausia tai pidempään niin pitäsköhän jo kuitenkin aloittaa se kunnon tjottailu...Täällä siis samat mietteet kuin aikaisemminkin...:ashamed:

Super kateellinen olen teille joilla jo siis täysi yrittely käynnissä :popcorn: niin mukava elellä jännäilyssä mukana! Mulla on ovulaatio pian ovella...se tekee tän pään niin pehmoseksi ja haaveilu vauvasta on niiiin voimakas!

Täällä on pupuiltu aina kun on jaksettu... :saint: (eli aikas harvoin, mut eikös se ykskin kerta riitä jos sattuu oikeeseen aikaan :whistle: ;) )

Yllätin itteni jo yhtenä päivänä nimiä miettimästä, että mikä nätisti rimmais joukon jatkoksi. Heh, minäkö hätäinen, en kai :whistle:

Miab5 sulla on hyvin samanlaisia ajatuksia kuin miullakin, joten ymmärrän varsin hyvin. Meillä ei vaan aikaa ole kovin kauan jahkailla, mies täyttää parin vuoden päästä 50 ja ollaan puhuttu että siihen mennessä pitäis olla lapset tehtynä.

Muutamana yönä oon heränny ajatukseen että mihin sitä oikein ollaan ryhtymässä. Miten me jaksetaan, pärjätään (myös se taloudellinen puoli vähän mietityttää ), mahdolliset ongelmat raskausaikana, synnytyksessä ja vauva-aikana... ihan liikaa tulee mietittyä asioita, varsinkin tuommosia mihin ei ite voi juurikaan vaikuttaa...

emmipine tuo mietiskely ja jahkaaminen on niin tuttua puuhaa, varmaan jokaiselle vauvaa suunnittelevalle vanhemmalle. Itsekin painin muutama kuukausi takaperin samanlaisten asioiden kanssa, mutta sitten kun päätimme yrittää sitä nelosta, murheetkin unohtui...kaikki toivottavasti sujuu omalla painollaan.

Itse olen nähnyt ihan kummallisia unia koko viikon:confused: välillä pomo ilmoitti miehelleni raskautuneensa, viime yönä minulla alkoi unessa menkat ja lopuksi pullahti sellainen sammakonkutua muistuttava klöntti alapäästä:O, yhtenä yönä oltiin isolla porukalla juhlimassa ja sattui kaikkea hullua maan ja taivaan väliltä.

Olen siis tulossa hulluksi:confused:
Kerttu kp19/23-25

Yhteistyössä