Suurperheen kasvattajat

Sama täällä Crocus että nyt kesällä on ollut niin kovasti kaikkea touhua, että ei ole (muka :D ) ehtinyt kirjoittelemaan.

Nt-ultrastakin on vierähtänyt jo pari viikkoa aikaa ja tosiaan olin unohtanut tulla kertomaan kuulumiset. Mutta siellä siis kaikki hienosti. :heart: Turvotus oli normaali ja päällisinpuolinkin kaikki näytti hyvältä. :) Nyt odottelenkin, koska liikkeet alkaisivat tuntumaan. :) Ja nyt ehkä jo hieman päällekin päin alkaa raskaus näkymään. Itsestä on tuntunut, kun normaalisti ei juuri ylimäräistä vatsanseudulla ole, että näytän lähinnä siltä kuin olisin lihonut pari kiloa (paino ei kuitenkaan ole vielä noussut, kiitos varmaan tuon pahoinvoinnin :x ), mutta ystävä kyllä sanoi, että kyllä se vauvamasulta näyttää.
Pahoinvointi on onneksi jo helpottanut viime päivinä. Tuntuu jo ihan keskiraskauden superenergisyydeltä. :)

Taaperotx5 varmasti jännittää tuo operaatio ja onhan se niin lopullinenkin. Ihania nuo vaatteet. :) Ja suloisia ovat lapsetkin. :heart:

Tervetuloa Maarit :flower:

Täytyisi varmaan koittaa painua petiin. Ja yrittää olla taas vähän aktiivisempi tälläkin saralla. :ashamed: ;)

Lynette ja viides muru 14+3 (minuutin päästä :D )
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Tx5!! 30v on hieno saavutus! :flower:
Kurjaa että joudut sterilisaatioon vaikka haave vauvasta vielä on. Mulla on sama homma vaikkakin eri syistä. Tiedän että tää vauvahaave ei lopu koskaan mutta olen lupautunut sterilisaatioon tän raskauden jälkeen. Ukkokulta ei enää halua lisää (ei jaksa), ikää meille tulee kohta 40v miehelle pari vuotta ennen mua, mulla on kaikenlaista kremppaa ja ylipainoa paaaljon! Kaikki siis sotii mun haavetta vastaan...tiedän että ei ole enää mitään järkeä haaveilla lisälapsista kaikkien noitten takia, mutta minkä sille ihminen mielelleen mahtaa..
Mutta mutta mua pelottaa ihan sairaasti tuo sterilisaatio! Oon yrittäny ottaa selvää siitä sekä hormoonikierukasta ja näiden kahden plussista ja miinuksista. Mullehan ei oo hormooniehkäisy passannu pillerinmuodossa, kuparikierukka on ollu mulla pariin kertaa (eka kerta oli nappi mutta toinen epäonnistui) mutta silti mietin tuommoistakin vaihtoehtoa ennen lopullista päätöstä. Pitänee jutella tarkemmin nlalääkärin kanssa sitte seur kerralla. Mutta surutyö on aloitettu jo plussan jälkeen ja sitä pitää työstää vielä vuosia...
Hattua nostan sulle ku jaksat tehdä kaikkea tuommoista pikkumiehen kans!
Meilläki kämppä on karsea sauna! Ei auta läpivedot ei mikään...en ymmärrä miksei ku yöllä ulkona on vähintään 10ast vähemmän ku sisällä :confused:

Onnea Lynette ihanista ultrakuulumisista!! hei mutta määhän voisin lahjoittaa sulle täältä hiukan vatsan päällisiä :LOL: voi vitsit ku sitä riittää...mutta kyllä voin sanoa että mää oon jo ihan valas! En kehtaa kellekkään oudolle sanoa millon mun la on ku tää maha on niiiiiiiin iso! Tosiaan sf-mitta oli 25cm rv22...:O sanokaa mulle ettei se voi kasvaa samalla käyrällä loppuun asti, eihän? tai eipä tuolla rivillä käyrää näy ku monen viivan alla..

Juu mutta raksalle pitää mennä. Tulin vaan yhen työhomman tekeen...Pohjat saatiin eilen tehtyä, tänään alkaa perustusten teko ja me tehhään pihaa jo tässä vaiheessa ku erinäisistä syistä hommat on syksyllä hiukka vaikeita...

Crocus ja pikkumies 25+1
 
Tervehdys täältäkin!
NT- ultrassa käyty ja kaikki hyvin. La piti paikkansa päivälleen. Kamala väsymys ja paha olo 24h jatkuu. Huoh. Mulla ei näin pitkään ole kestänyt tämä kuin ekassa raskaudessa jossa yökin yli rv 20. Toivottavasti tästä ei tule samanlaista. Kesäsuunnitelmat on menneet mönkään tässä aika pitkälle kaikki. Huomenna piti lähteä koko porukalla mökkireissulle, mutta eipä sitten saatu toista autoa lainaan. Se mikä piti saada joutuikin korjaamolle. Ja tietty kaikki on menossa näin kesäaikaan jonnekin. Miehellä alkaa huomenna kesäloma. Pakko jotain miettiä tässä ohjelmaa noille tenaville. Tulkaahan kertomaan kuulumisia!
Reppis rv 12+4
 
Hei kaikille!

Täällä ilmoittautuis uusi odottaja: Eli tosiaan viidettä odotellaan saapuvaksi ja la 7.4.2013.
Palailen illalla paremmalla ajalla lukemaan muiden tekstejä, nyt lasten kanssa ulkoilemaan:)

Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille toivottelee bigmama&hippu
 
Reppis: Onnittelen sua ihanista ultrauutisista vaikka satuinkin lukemaan tuolta toisesta pinosta että saitte huolestuttavat uutiset myöhemmin...Oikein paljon haleja sulle ja koko perheelle siinä epätietoisuuden tilassa missä joudutte nyt olemaan. Hurjan paljon on vääriä hälytyksiä monelle tullut noista seuloista, toivon totisesti,että teilläkin on kyseessä väärähälyytys, itse siihen uskon kun varsinkin ultrassa kaikki oli niin hyvin! :hug:

Oih! Täällähän on tullu plussia oikein kaksin kappalein! Oikein paljon onnea niistä MM ja Bigmama2012!!

MM: niinhän siinä monesti noin käy :D Me yritettiin kolmosta 3,5v ja lopulta me oltiin valittu pentue mistä meille ois hauvavauva tullu mutta niinhän siinä kävi että samaan aikaan ku hauvavauva syntyi niin me tehtiin plussatesti! Koira jäi ottamatta silloin ja on ottamatta vielä tänäkin päivänä..

Bigmama: tosiaan tervetuloa tännekin puolelle! Jonkin verran olen tuolla kuumepuolella käyny pinoa kurkkimassa..

Missäs muut ovat, kesäisillä laitumilla! Lynetellä rak.ultra taitaa lähestyä..

ON: mahaa kasvatellaan ja vähän liikaakin! Sf-mitta oli pari vkoa sitte jo 29cm! :O Ens vkolla ois lekurinla katotaan mitä nää supparit on saanu aikaseksi..kipeää tekee välillä..
Täällä on koko viikonlopun ollu niin hikiset oltavat että oksat pois! Ulkona on noin 30ast varjossa, tuulta ei nimeksikään ja ukkosta painaa päälle hirveän painostavalla kelillä...eli hikiä pukkaa!

Crocus ja little man 28+0
 
Joo niinhän siinä käy :) Olin jo alkanut miettimään kouluttautumis juttuja ja ajattelin laittaa lapsille hoitohakemukset. Alkoi jo tuntumaan kivalta lähteä töihin kun olen ollut 8 vuotta kotona.
Parisuhteellekkin olisi tehnyt hyvää etä mulla olisi ollut jotain omaa. Mutta näillä mennään nyt vaikka sopeutuminen on. Älytöntä sinäänsä että pari viikkoa aiemmin olin täysin valmis olemaan raskaana.. Mutta niin ne tilanteet muuttuu :)

Olo on kauhea. Huono olo ja tissit kipeät. Perus oireita. Vatsa kivut on ollut tosi kovat, saa nähdä tarviiko niiden takia vielä lääkäriin lähteä.
EI sinäänsä huolestuta mutta ihmetettää :)

Kertonut olen kahdella ystävälle ja Äidille.. Ja niinkuin oletin niin mun äidin reaktio ei ollut iloisin mahdollinen :D Mutta ymmärrän kyllä, huolissaan se on. Mulla on ollut tosi rankat odotukset fyysisesti. Ei meinaa kroppa kestää loppuun saakka, toivotaan että tällä kertaa olisi vähän edes helpompi :)
Ja kai monia mietityttää sekin kun vauvan syntyessa meillä n 4 alle 5 vuotiasta :)

crocukselle jaksamisia! Nuorin tyttö syntyi viime heinkuussä ja kyllä oli tuskaa! Paljon kuluu jätelöä ainakin 8)

Kurja kun Reppis on ilmeisesti saanut jotain huonoja uutisia. Jos oikein käsitin niin seuloissa olisi jotain ollut? Toivottavasti väärä hälyytys, niitäkin on paljon! Vaikka nykyajan tekniikka on niin huippua laiteineen ja seuloineen niin aukotonta se ei kuitenkaan ole!
Mutta hyvä että huomataan ajoissa jos jotain on. Jaksamisia:hug:

Niin ja sf mitta on mullakin huidellut aika taivaissa! Aina ollut melkeinpä sama mitta vaikka vauvat ollut erikokoisia :) (4020,4230,4626,4230)

Mutta eipä tässä muuta nyt :)

Mm ja viides villahousu ja viikkoja jotain reilu 4 :)
 
Juu toiseen porukkaan tuonne tosiaan olen kirjoitellut. Anteeksi etten ole tänne päivittänyt tilannetta.

NT- ultrassa kaikki oli hyvin. Soittivat kuitenkin mulle n viikko sen jälkeen että veriseula hälytti. 1:20 että vauva on down. En todellakaan ollut valmistautunut tohon puhelinsoittoon :( No viime ti käytiin sitten äitipolilla ja onneksi sattui kaikista ihanin äitipolin lääkäri. Hän ultrasi tosi tarkkaan. Sydän näytti hyvältä samoin aivot, munuaiset, maha, selkäranka. Mutta 2 isoa down markkeria eli kaiukkaat suolet ja nenäluun töpö löytyi. Eli ultra puoltaa nyt tuota downia. 21pv tehdään sitten lapsivesipunktioa. Päädyimme miehen kanssa kromosomitutkimuksiin lähinnä lapsen takia. Mua pelottaa tuo tutkimus, mutta jos lapsi on down niin hänen kasvua ja kehitystä täytyy seurata tarkemmin jatkossa. Ja koska mulla RD niin sekin vielä lisää riskiä. Sen takia halusimme tietää asian varmaksi. Olen siitä todella onnellinen, että sydän näyttäisi pikkuisella olevan kunnossa. Kun nuo sydänjutut on downeilla tosi yleisiä. Down itsessään ei ole mikään peikko mulle ja lapsi on tervetullut perheeseemme :) Mutta eniten mua pelotti (taa) tuo sydän. Jos löytyykin jotain suurta ja toinen joutuu suurinpiirtein synnytyssalista leikkaussaliin. Se raastaa mua. Mutta nyt näillä eväillä mennään eteenpäin.
Paha olo on edelleen täällä riesana...

Onnittelut plussan saaneille! Ihanaa että tämäkin porukka kasvaa!
Reppis rv 14+2
 
Reppasenkelille ja perheelle voimia, toivottavasti kaikki menee hyvin, mahdollisesta downista huolimatta ja vauvan sydän on kunnossa :hug:

Itse odotan viidettä, laskettu aika on talvella ja suurperheellinen siis kai :D
 
Tsemppiä Reppis:hug: Toivotaan että sydämeen ei ilmesty mitään vikaa! Ja että muutenkin kaikki menee hyvin :)
Ja ilmeisesti muutenkin voisi "pahemmin" olla, kuitenkin aivot ja muut näytti hyvältä :)
En tiedä miten noi hommat menee mutta se kromosomitutkimusko lopulta sen downin "paljastaa", vaikka ultrassa oli merkkejä? Jokatapauksessa jaksamisia!
Ja tietoa
 
MM Ultrahan aina antaa vain viitteitä suuntaan tai toiseen. Kromosomit kun tutkitaan niin sitten tieto on varma. Että hurjat piinaviikot edessä. 21pv se tutkimus ja siitä 2vkoa niin tulee vastaukset. Mutta tämä lapsi on silti lahja. Vaikka olisi down. Äitini huusi mulle tänään puhelimessa että enkö mä nyt millään saa sitä keskeytystä tehtyä!! Että enhän mä voi nyt tollasta lasta ottaa. Haukku mut tyhmäksi jne. Olipa mukava puhelu. Sanoin äidille että on parempi että hän elää sitä täydellistä omaa elämäänsä ja jättää meidät rauhaan jos ei kerran muuta sanottavaa ole.

Ja kiitos teille kaikille tsempeistä ja myötäelämisestä. Ihanaa kun on tällaisia ryhmiä :)
 
Ok :) Ei munkaan ollut mitenkään tarkoitus "sääliä", on kyllä tosi piinaavaa odottaa monta viikkoa tuloksia! Todella ajattelematonta sun Äidiltä! Jos se on huolissaan?
Moni ei kuitenkaan Downista mitään tiedä, ehkä sitä pelottaa että onko se vauva todella sairas, teidän pärjääminen ym? Vaikka aina on riskinsä tosiaan että vauvalla jotain on mutta kyllä se silti sopeutumista vaatii :)
Toivottavasti se ymmärtää teidän järkevän suhtautumisen asiaan ja osaa tukea jatkossa :)

Mun Äiti ehdotti kanssa keskeytystä kun kerroin odottavani. Lähinnä sillä kun ollut hankalat odotukset ja meillä ollut tässä kaikkea. Enmä siitä periaatteessa pahastunut.
Se on vaan huolissaan kun on monta pientä ja tosiaan fyysisesti todella rankat odotukset ollut. Jos meidän vauvalla olisi jotain poikkeavaa niin ehdottaisi varmasti keskeytystä kanssa.
 
MM Onnittelut plussasta. Kyllähän se varmasti alkuun on raskasta 4 pienen kanssa, mutta naapurillamme oli kanssa 4 alle 5v. aikanaan ja hyvin meni vaikka ei ollut pesukoneita eikä valmisvaippoja. Toisella naapurillamme on 5 alle kouluikäistä ja kaikesta päätellen sielläkin pärjäiltiin. Lapset iloisia ja paljon pihalla keskenään leikkimässä.

Reppasenkeli miksi punktio vasta 21.? Eikö olisi voitu tehdä istukkabiopsia nyt, niin ei tarttisi odottaa niin pitkään? Äitisi suhtautuminen kuulostaa tosi kurjalta. Varmasti saa vielä katuu noita sanojaan! Tsemppiä piinaviikkoihin, mutta toivottavasti vastaukset tulevat pikaisesti!

Oma olo ok. Mitä nyt liitoskipuja ollut pari päivää. Huomaa, että ikää tullut lisää ja raskauksia takana useampi. Uusia oireita ja aina vaan aikaisemmin. Viimeinen raskaus ja toivottu pienokainen, joten ei auta valittaa :)

Maarit ja Hattivatti 1/3 osa raskaudesta takana
 
Maarit Lääkäri sanoi että olisi ollut hankala ottaa tuota näytettä istukasta silloin. Kun keskeytys ei ole vaihtoehto niin lääkäri sanoi että odotellaan se 3vkoa ja otetaan sitten lapsivesinäyte. Helpompi ottaa. Siksi tämä odotus. Päivä kerrallaan eteenpäin.
Reppis rv 14+6
 
Ihan vaan kuokkimassa:whistle:
MM kyllä sitä selviää:4 lasta alta 5v:D
Mulla ollut kahdesti.
Eka sarja ,4 lasta synty niin että esikko oli neljännen syntyessä 4v10kk,sitten jostain kumman syystä neljännen ja viidennen väliin tuli liki 3vuotta mutta nyt taas uusi sarja pikkuväkeä.Kuutonen oli 4v11kk kun tää yhdeksäs synty huhtikuussa.
Tietty itellä jo ikää enempi kuin tuossa ekan sarjan kohdalla,mutta usko on vahva että tästäkin selvitään kunnialla.
Tsemppiä siis sulle:hug:
Ja muille odottajille,kaikkiin tilanteisiin:hug:
Mä ihan salaa hiukan unelmoin että voisin sen kympin joskus saada:heart:

Lily ja 9:n katras
 
Viimeksi muokattu:
Lily rose: Enmä sitä itse pelkääkään, vaan sanoinkin että muita se kovasti mietityttää :)
Mulle on periaatteessa "ihan sama" minkä ikäisiä nuo ovat. Mutta mieluiten pienellä ikäerolla, jotenkin helpompaa :D
Ja meillä on kakkosella ja kolmosella 1v 11pv (kolmonen syntyi viikon myöhässä) ja se oli paras ikäero kaikista. Mä en jotenkin tykkää tästä +- 2v erosta :)

Jos siis meille sitä vitosta on edes tulossa. Vatsakivut on ollut niin kovat että eilen kävin lääkärissä. Ihan kohdun sisällä oli joku pussi, mutta alkiota ei löytynyt..
Ja mun mielestä se olisi pitänyt jo näillä viikoilla löytyä (5+5/6)
Lääkärikin epäili ilm.tuulimunaa vaikka ei sitä ääneen sanonut.
Laittoi pikana hcgt eilen ja torstaina uusiksi. Tänään se varmaan niistä ekoista verikokeista soittaa kun ei eilen soittanut :)
 
Mä en ookkaan käyny aikoihin... :ashamed: kurjia uutisia MommysMonsters :hug: Nauti niistä mitä sulla jo on :heart:

Mulla alkaa aika käydä vähiin, huomenna olis 34+0 :xmas: On kyllä aika menny niin nopeasti että...Ei ton 1v3kk kanssa paljon vapaa-ajan ongelmia ole. Vikassa lääkärissä parin viikon päästä sit selviää laittaako painoarvioon,luulis olevan selvää kun edellinen oli 4,7kg ja 56cm eikä lääkäri muka neuvolassa ultrallaan huomannu mitään ihmeellistä...Sf-mitta näyttää nytkin vähän saman suuntaista vaikka yhtään painoarvioo en ole vielä saanut.

Neliapina ja 33+6
 
Hiljaista tuntuu olevan palstalla. Omia kuulumisia voisin päivitellä. Ultrassa käytiin perjantaina ja tyttölupas saatiin. Rakenneultraan on vielä 3 vk aikaa, mutta kyllä mä tuohon nyt luotan, kun Gendermaker sitä mulle kanssa povasi ja samaa fiilis itsellä.
Vointi vaihtelevaa, päänsärkyjä välillä (nyttenkin), huonoa olo samate. Syömiset kyllä on vähän mitä sattuu ja osaltaan varmasti aiheuttaa näitä olotiloja. Viikot menee aika paljon nopeammin nyt koulujen alettua mikä tosi kiva juttu.

Maarit ja Hattivatti 16+6
 
Ei oo tottakaan! Mää en oo piiitkään aikaan saanu mitään kirjoitettua, mielessäni ootte olleet koko ajan...laiska taidan vaan olla (ja sikaväsynyt)...anteeksi! :ashamed:

Reppikselle miljoona halia! :hug: Käytte todella raskasta aikaa läpi, mutta tunnut tosi vahvalta ihmiseltä. Itse olen samalla linjoilla sun kanssa, että abortti ei ole mulla vaihtoehto, lapsi on aina lahja. Yritin käydä tutustumassa tuohon Dandy-Walkeriin netissä ja aika monenlaisia lapsia heitäkin on, joten hankala varmasti vielä raskausvaiheessa sanoa miten kaikke menee, toivottavasti mahdollisimman hyvin! Hurjan paljon jaksuja sulle ja teidän koko perheelle! :hug:

MM: voi itku! Haleja sullekin! :hug: Todella kurjaa ettei siellä pikkuista ollutkaan matkassa! Nuo tuulimunat ovat mielestäni pahimman luokan huijausta! Jos me ei enää törmätä täällä niin kaikkea hyvää elämäänne! :heart:

Lynetteeee!!!

Roseanne: lämpimät tervetulotoivotukset! Kiva saada uusiakin mukaan! Laita tietoja mukaan niin lisäilen sut myös tuonne listalle, jos siis haluat

Neliapina: Mikä tuo sun sf-mitta on ollut? Mulla oli viikko sitten rv32 34cm eli sama kuin keskikäyrällä rv40!! :O Lapsen koko on arvioitu rv 29+3 ja se meni tasan keskikäyrää ollen 1500g silloin. Loppusuoraa tosiaan meet, onnea ja jaksuja viimeisille viikoille ja itse loppurutistukseen!

Maarit: Onnea tyttölupauksesta! Kurjaa jos huono olo vielä noilla viikoilla vaivaa! Mulla auttaa tuohon päänsärkyyn (migreeniä 20v sairastaneena kokeillu monenmoista) erittäin säännölliset ruokailut, kalorimäärät, nukkumiset yms. tutea saa jos vaan lipsun jostaki.. Toivotaan kuitenkin että olo pian helpottuis, pitäishän sulla olla "se hehkeä keskiraskaus" meneillään...:)

L-R: niin se haave (ikuinen) vauvasta...mää kans pelkään ettei se lopu koskaan...ja se tietty pelottaa ku oon menny lupaamaan sen sterilisaation tän jälkeen, mitä sitte jos (ja kun) se tunne tulee silloin?? Mikä sen tunteen voi kumota ja korvata? Meillä on tietty vielä yks oljenkorsi vielä jäljellä eli koiranpentu ollaan luvattu lapsille ku uusi koti saadaan joskus valmiiksi ja tää vitonen säädylliseen hännänvetoikään...jos siitä ois sitte mulle apua..
Mutta joo ei muutako tänne vaan takasi, oot oikein tervetullut vaikket vielä ihan kuumeiliskaan :D

Miten Bigmaman alkuraskaus on mennyt?

( . ) iso jo on! tai pikemminkin sanottuna valtava! RD-diagnoosia väläyttelevät nlassa vaikka arvot oli muuten ok paitsi paastoarvo just rajalla. Nyt sitte oon mittaillu ekaa kertaa kotona ja kyllä tuo paastoarvo lähtee jossain kohin nousuun jos en tarpeeksi aikasin aamulla syö, mutta tällön "paaston" on pitäny olla reilusti yli 10h eli varmaan pitäis alkaa yöllä vetämään jotain ku onhan tuo olo muutenkin tuossa vaiheessa jo aika kurja tuon päänsärynki takia..
OAS:iin lähtee ens ma lähete. Haluavat tehä viimesen lekuritarkastuksen synnärillä ku mulla on sektio takana, sitte tuo RD ja kaks viimestä syöksysynnytystä. Vähän tuo synnärin lekuri väläytteli viime tarkastuksessa (oli tullut nlalekuriksi siks päivää) että jos sillon paikat on vähäkään kypsät niin puhkastaan kalvot joka hänen mielestään riittää käynnistämään synnytyksen.
Vaivat on jo valivali-luokkaa. Eli öistä ei tuu mitään levottomat jalat vaivaa nyt raskausaikana monta kertaa pahemmin, suonenvedot tietty seurana (hankalaa ku toinen vaiva tarttee peittoa ja toinen ei sitä missään nimessä halua!), vessassa käyn tunnin välein..Sitte vielä on issiakset, selkäsäryt, alapääongelmat ja tietty ah niin ihanat supparit jotka tuntuu jo ihan "kivoilta"
Mutta tätähän tää aina on...kestettävä ja jaksettava on jos meinaa palkinnon saada!

Voikaahan hyvin ja nauttikaa!

Crocus ja Pikkumies 33+0
 
Viimeksi muokattu:
Minulla onkin ollut tooodella pitkä tauko palstailusta... :ashamed: Meidän tietokone vetelee viimeisiään ja olen aina silloin tällöin yrittänyt käydä lukemassa teidän kuulumisianne, mutta kirjoittelu on ihan vallan jäänyt. Mutta nyt uhmaan tätä konetta, kun jaksoitte mua vielä näinkin pitkän ajan jälkeen kaipailla. :heart:

Ensiksikin tervetuloa uusille :flower:

Reppikselle ja koko perheelle todella iso voima:hug: Elätte nyt niin raskasta aikaa, että ei siihen varmasti mitkään sanat riitä. Kovasti kuitenkin jaksamista teidän perheellenne, kun teitä noin koetellaan. :hug:

Crocus Voi että kun sullakin on viikot jo niin pitkällä!! :)

(.) Kyllähän tämäkin mamma jo raskaana olevalta näyttää. :D Pikkuinen kovasti ilmoittelee itsestään tuolla vatsassa ja olenkin tuntenut liikkeitä jonkin aikaa. Rakenneultrakin on jo takanapäin ja siellä kaikki näytti olevan kunnossa. Niin ja Crocus meillähän noi neljä ekaa lasta meni samalla kaavalla sukupuolen suhteen, mutta nyt tämä meidän vitonen paljastui rakenneultrassa tytöksi. :heart: Enään ei siis onnistuttu tekemään vitosistakin samanmerkkisiä. :LOL:
Raskaus on sujunut ihan hyvin, mitään sen isompaa ei ole ollut. Mielialat heittelee tällä kertaa kyllä vaan kaikista raskauksista kovimmin ja se on itsellekin välillä vähän raskasta. Tulee hetkiä, että tuntuu ettei tunne itseään. ;) Mutta muuten täällä siis elellään tätä energistä keskiraskautta ja siltä se todella nyt jo tuntuukin. Täytyisi pitää mielessä nuo loppuajan vaivat ja nauttia tästä olotilasta. :)

Ja hei, yritän todella nyt aktivoitua!! Hyviä vointeja kaikille mammoille!! :)

Lynette ja viides muru 22+3
 
Mulla on ollut niin pitkä tauko tuossa välissä, niin höpöttelempä nyt vähän sitten itseksenikin. :D

Tänään saisi sitten taas poksua 23+0!!

Täällä on vauva ollut pari päivää vähän hiljaisempi. Yleensä liikkuu paljon ja mulla istukka takaseinässä, niin tunnenkin ne liikkeet hyvin. Eilen jouduin kuitenkin kaivamaan oikein dopplerin esille ja kuunteleen sydänääniä. Hienosti se siellä jumputti. :heart: Ja nyt tänään taas onkin liikkeitä tullut kunnolla. Nytkin tässä istuessa on pienellä kunnon jumpat päällä. :)

Täällä on aamupäivän aikana saatu koti kunnolla siivottua, voisi viikonlopun viettää ihan rauhassa perheen kesken. :) Ja nyt voisi ruveta laittamaan välipalaa, kun esikoinenkin kohta tulee kotiin. Hyvää viikonloppua kaikille!! :)

Lynette ja viides muru 23+0
 
Lynette: Onnea ihanista rak.ultrauutisista ja onnea tyttölupauksestakin! Mulla kesti jonki aikaa ite käsitellä tuon sukupuolijutun..ilmeisesti sitä oli takaraivossaan salaa tyttöä toivonut...Tietenkin poika on yhtä tervetullut ja rakas mutta nää hormoonit heittää tunteita laidasta laitaan. Kaikkein pahinta varmaan on ku ei saa enää käyttöön noita ihania tyttöjen vaatteita, mää en ymmärrä miten poikien vaatteet onkin niin harmaita ja samanlaisia, ei mitään mielikuvitusta...tyttöjen vaatteet on oikeasti tosi kauniita ja ihania...mutta ei voi mitään, pitää säästää kaikki nuo neitin mekot lapsenlapsille jos meille niitä suodaan...mutta yhtään en anna niitä pois!

Siivoaminen alkaa itellä olemaan jo melkosta tuskaa! Aamupäivällä yritin imuroida mutta se oli ihan hirveää ku selkään sattu niin pahasti..virtaa ei todellakaan oo yhtään wattia ylimääräistä, en ymmärrä miten jaksan tehä yhtään mitään..

Meillä ei tartte kyllä minkäänlaista liikelaskentaa tehdä tai ottaa kotidoppleria käyttöön sen verran liikkuvaa sorttia tuo pikkumies on! Tää on varmaan kaikkein vilkkain meidän lapsista maha-asukkina. Välillä punkee niin kauheesti että tuntuu mahanahan repeävän kohta, mitähän se sitte muutaman viikon päästä on?

Tänään on ollu taas niin alavireinen päivä. Eilen sain uudet pesukoneen ja kuivausrummun mutta ilo loppu siihen ku ei niitä kukaan asentanu...meillä siis oottaa puolentoista viikon likapyykit ja ukkojen reenivaatteet, vauvan vaatteetki pitäs pestä joskus...miten ihmeessä mää selviän tuosta hommasta? Khh:n lattia on jo täynnä pyykkikasoja ku pyykkikaappiin ei enää oo päiviin mitään mahtunu..
Äitin koira on meillä päivähoidossa ku ovat isän kanssa reissussa. Veli kattoo sitä muuten mutta tuo lounaan jälkeen tänne ettei sen tartte koko päivää olla yksin ku ei oo siihen tottunu...mutta vitsit mulla menee sen kans hermot! Tuomonen kääpiömäyräkoira joka on niin haukkuherkkä ettei tosikaan! Jokaisesta äänestä pitää hirveät huudot vetää, kaikkein pahiten mun kännyn soittoäänestä joka on koiranhaukuntaa (ja joka tosiaan menee nyt vaihtoon), miksi pitää tiellä menevälle traktorillekki vetää hirmu pultit?
Sitte tuo meidän 5v on taas semmosella kiusauspäällä ettei tosikaan! Jos ei rääkkää siskoaan niin sitte tuota koiraa...huoh!
ELI:
Kauppaan pitäs mennä -ei kiinnosta
Viikkosiivous pitäs tehä -no ei todellakaan kiinnosta
Raksalla pitäs kans käydä siivoamassa -millä virralla?
Routaeristys ois ihan pakko tehä -millä virralla sekin?
Mitä ruuaksi taas -ei mitään hajua, eikä minkäänlaista innostusta
Viikonloppuna pitäs käydä 250km päässä kekkereillä -ei millään jaksais ja niin, miksi pitäis kiinnostaa?
ne pyykit -juu en todellakaan jaksa eikä kiinnosta
postissa pitäs käydä (äippäpaketti ois tullu) -ei jaksa sitäkään vaikka oon oottanu sitä...
Taitaa olla parempi vetää peitto korville ja tulpat korviin...

Pitää mennä neiti heräs päikkäreiltään..Ihananempaa viikonloppua teille kaikille!

Crokus ja pikkumies 33+4
 
  • Tykkää
Reactions: Lynette
Crocus niin totta, että kun sen pikkuisen syliin saa, ei sillä enää mitään merkitystä ole, kumpaa merkkiä hän nyt sitten sattuu olemaan. Mutta kyllä sitä varmasti jokainen luo itselleen jo odotusaikana jonkinlaisen mielikuvan tulevasta vauvasta ja helposti siinä voi tulla se alitajunnan "toive" jommasta kummasta sukupuolesta. Ja niinhän se yleensä menee, että jos on jo useampia yhtä sukupuolta, niin luonnollisestihan sitä toivoo myös sitä toista. Lisäksi varmasti vaikuttaa se omakin persoonallisuus. Mä oon ihan samaa mieltä siitä, että tytöille on vaatetta vaikka minkälaisia ihanuuksia toisensa perään ja poikien vaatteet on jotenkin paljon synkeempiä. Ja musta ainakin tuntuu, että yhtä pojan vaatemallia vastaan on aina ainakin neljä tai viisi samanlaista tytölle. Mulla myös yksi ajatus, joka tuli, kun kuulin, että taas tyttö tulossa, oli, että ihanaa, nyt saa taas käyttää niitä kaikkia ihania prinsessajuttuja! :ashamed: Mä itse olen sellainen naisellinen tyyppi ja rakastan kaikkea tyttömäistä, hörhellystä, kimallusta ja vaaleanpunaista. (Ei meidän tyttö nyt ihan silti miltään possuprinsessalta näytä vaatteineen :LOL: )

Kummanko pakkauksen Crocus sait? Mä en oo ottanut pakkausta kahdelle edelliselle, mutta nyt tuli sellanen fiilis, että olis kiva taas ottaa. Mutta mä ehkä saisin sen uuden pakkauksen ja se oli ihan kiva, mutta mun mielestä tosi poikamainen. Ja nyt kun tyttö kerran tulossa, niin juuri edellä kirjoittelemistani syistäkin tiedän, että monet vaatteet jäis sit käyttämättä. Kun tykkään pukea pojat poikien näköisiksi ja tytöt tytöiksi. Eli siis ehkä se pakkaus jää sittenkin taas ottamatta.

Mä en ymmärrä miten voi raskaus näin sekottaa päätä. Yksikään aiempi raskaus ei ole ollut sentäs ihan tälläinen. Musta tuntuu, että pelkään nykyään kaikkea mahdollista, mitä voisi sattua. Tuntuu, että ajattelen vaan, että JOS meille sitten tammikuussa tulee vauva ja pelottaa hirveesti meneekö kaikki hyvin ja jos jotain sattuukin. Tiedän, että elän siten, että jos jotain sattuisikin, en siihen itse olisi mitenkään voinut vaikuttaa ja on aivan turhaa surra etukäteen mitä kaikkea voisi sattua. Ja mulla on kaikki raskaudet tähän asti sujuneet ihan hyvin, eikä mitään ihmeellistä ole ollut. Mä jotenkin ajattelen tämän tulevankin vauvan jo niin osana meidän perhettä. Onneksi tytöllä on nytkin kovat jumppatuokiot meneillään, niin ainakin tällä hetkellä taitaa neiti olla tyytyväinen oloihinsa. :heart:

Lynette ja viides muru 23+3
 

Yhteistyössä