Suurperheelliset

  • Viestiketjun aloittaja vierailija45
  • Ensimmäinen viesti
vierailija45
Hei kaikki suurperheelliset tai sellaisesta unelmoivat!

Olen nyt useasti kohdannut sellaista, että suurperheellisiä syrjitään tai suurperheellisiä kohtaan on jotain ihme ennakkoluuloja. Onko muut kohdanneet samaa? Ei kutsuta kylään (myös ennen korona-aikaa), ihmetellään ääneen miksi ihmeessä joku haluaa hankkia paljon lapsia. Ei enää onnitella, kun kertoo, että perheeseen tulossa (taas) uusi vauva. Ja en nyt tarkokoita heitä, jotka hankkivat paljon lapsia sen takia paljon, että se kuuluisi jotenkin heidän uskontoon tai kulttuuriin, vaan jos nyt joku "ihan tavallinen" suomalainen pariskunta haluaa suuren perheen, se on jotenkin väärin tai outoa.

Onko muut törmänneet tällaiseen?
 
Ja en nyt tarkokoita heitä, jotka hankkivat paljon lapsia sen takia paljon, että se kuuluisi jotenkin heidän uskontoon tai kulttuuriin
Toikin on ikävää, että monet suurperheelliset joutuvat monesti jopa ilman kysymistä kertomaan etteivät ole uskovaisia tai ettei lapsen saanti liity johonkin kulttuuriin...mitä se meille kenellekään kuuluu mitkä ne syyt on.

Onneksi olkoon isosta perheestä ja älkää välittäkö siitä mitä muut ajattelee teistä, teidän asiat eivät muille kuulu.
Itsekin olisin halunnut ison perheen, mutta olen toisaalta ihan tyytyväinen siihen mitä sain.<3
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Kyllä sen huomaa jo neljännen kohdalla, että ihmiset alkavat asennoitua nuivasti. Kolmannesta vielä onniteltiin aidosti, se on kai se normiraja nykyisin. On kysytty, oliko vahinko ym. Kuitenkin kaikki varmaan käsittävät, ettei meille mitään kymmentä lasta enää ehdi tulla iänkään takia, ja sitä paitsi lapsillamme on melko väljät ikäerot. Ja käydään molemmat töissä, ei tarvitse luulla, että avustusten takia lisännyttäisiin tms., mitä nyt kaikkea ihmisten päässä liikkuukin.

Että kyllä se valitettavasti on tässä yhteiskunnassa juuri kuten aloittaja esittää, suurperheellisiä ei hyvällä katsota. Mutta mitäpä me muista, ollaan itse iloisia perheistämme!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä