Salmonella?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hmm

Vieras
Kertokaa mulle saako tarhaan tulla jos lapsella on todettu salmonella?Aamulla vein lapset tarhaan ja johtaja tuli sanomaan että heillä on yhdellä perheellä todella salmonella.Lapsi on koko viikon ollut tarhassa silti vaikka isä perheessä ja veli ovat sairastamassa tätä kotona.Mä olin suorastaan järkyttynyt asian kuultuani,johtaja vain sanoi että ei se ole sen kummmpi asia mutta halusi kaikille vanhemmille ilmoittaa.Minusta ihan kauheaa että vanhemmat edes tuovat lasta tarhaan jos perheessä on salmonella.Taidan vain olla ylireagoiva?
 
Lapsi saa mennä hoitoon ja vanhemmat töihin, kun Salmonellan aiheuttamat oireet ovat hävinneet ja lapsi on näin hoitokuntoinen. Toisin sanoen mahdollinen kuume ja ripuli ovat pois. lapsi kyllä kantaa tätä bakteeria ja näin ollen voisi levittää tätä, mutta salmonella leviää ainoastaan puutteellisen käsihygienian vuoksi. Arvatenkin tämän lapsen vanhemmat ovat halunneet kertoa tarhan tädeille, että lapsen käsihygieniasta ja omistakin on erityisen hyvä tarkkailla tämän aikana. Sinun lapsesi ovat varmastikin hyvässä huomassa ja säästyvät myös Salmonella tartunnalta - tuskinpa he ovat pyyhkimässä tämän Salmonella potilaan pyllyä, eivätkä pyyhi käsiään ja sitten tietenkin laittavat kätensä suuhunsa. Voinet olla huoleti.
 

Yhteistyössä