Suurperheelliset Odottajat

Lyytinen minimuun kauttahan sitä pääsee, tai taisit päästä jo. Ihanaa saada facebookiin suurperheellisiä kavereita, mun ystävillä kun lapsiluku on korkeintaan 3 muksua;)

Dreamer 75 onnea lutusesta pikkumiehestä:heart:

MLM onpas mahasi toooooooooooooosiiiiiiiiiiiiiii mahtava!=)

Pavunvarsi en mene nukkumaan ajoissa. Pitää saada nollata akkuja tekemällä jotain itseäni viihdyttävää, rullaa seuraava päivä taas paremmin. Mies on onneksi vuorotöissä, ettei aina tarvitse nousta aamulla aikaisin, saan nukkuakkin useasti, kun hän herättelee lapset kouluun. Teinit osaa jo itse lähtaä.;)

Tervetuloa uusille!

Rakenneultra huomenna!

Liljan äippä 20+2 (20+6)
 
Heh ja musta tuntuu että mä oon sekasin ilman raskauttakin kun aina olen ihastelemass aja hipelöimässä niitä ihanan pieniä vauvojen vaatteita ja aattelen asiaa että voi kunpa viel kerran sais kokea raskauden ja sen niin ihanan syntymän ihmeen :heart: mutta miten ihmeessä mä saisin tuon ukon suostuteltua siihen??Me kyllä sovittiin aikoja sitten että seuraava saa tulla kun nuorin täyttää 2v mutta noin vuosi sitten mies sanoikin että lapsia meille ei enää tule ja mulla kuitenkin ois kova halu saada vielä se yksi lapsi mutta taitaa jäädä vaan haaveeksi :'(
 
Liljan äipälle tsempitykset ultraan:heart:Tuleppa sitten kertoilemaan kivat uutiset!

Taaperotx5 jospa se mies vielä taipuis tai muuttais mieltään.Miehet välillä tekee äkkijyrkkiä päätöksiä,mutta niissä pysyminen taas on jotain ihan muuta:D

(.)Mulla alavatsa jotenkin kipuilee kummasti.Harmillista.Oon tuntenut pienen pieniä liikkeitä jo jostain 12+ viikosta,mutta nyt en millään saa mitään tuntemusta,en nyt jo muutamaan päivään.Tietenkin sitä mieleen hiipii,miten kohdussa mahdetaan voida?Onko kaikki hyvin?Toki tiedän että näin varhaisilla viikoilla liikkeet ei välttis päivittäin tunnukaan,mutta silti se mörkö hiippailee ajatuksiin...

Synnytyspelosta.Itselläkin on tuokin mörkö.7 ensimmäistä synnytystä menneet kaikki enemmän kuin hyvin,kahdeksas oli täys katastrofi.Jo varhaisilta viikoilta(muistaakseni rv 16)alkaen oma vointini oli tosi huono,ylävatsaa säki ja kaiken kaikkiaan ahdistava,huono olo.Joka paikka kipuili.Mielialakin meni alas.Loppuviikot oli yhtä tuskaa ja aloin jo aavistella että vauva on ahdingossa ja siksi itse kipuilen.Mua ei kuunneltu.Olin jopa osastolla 3 päivää,tutkivat ja tutkivat(minua)eikä syytä kivuille löytynyt.Vauvan syke kaikenaikkaa korkea,200 luokkaa ja tiesin ja yrtitin sanoa että vauva ahdingossa ja siksi minun keho oireilee.Mutta ei.Vasta kun päivän päästä tulin liikehälytyksellä itkussa ,päättivät käynnistää.Seuraavana päivänä!!!:stick:Synnytyksessä vauvan syke oli kokoajan yli 200 ja kätilö vain tuumasi,onpa vauhdikkaalla päällä.En ymmärrä,miten voi olla niin välinpitämätön.Synnytys sujui nopeaa,mutta oli kipeämpi kuin koskaan.Ponnistus ei meinannut onnistua ja kesti pisimpään kuin kenestäkään.No syy selvisi,vauva oli lähes kuristunut napanuoraansa(mä tiesin että vauva on ahdingossa)napanuora kiersi 2 krt kaulalla ja vartalolla ristiin kainaloiden alta,eli ihan umpparissa.Kun pää saatiin syntymään,napanuorakatkaistiin ennenaikojaan ja vauva menetti verta.Harmaansinisen elottoman lapsen ehdin vilaukselta nähdä kun jo kiidätettiin teholle.
Poika toipui hyvin joten loppu hyvin kaikki hyvin,mutta kyllä kaikki tämä jätti kammon ja pelon varsinkin hoitohenkilökuntaan,miksi minua ei kuunneltu!!!????

Ekassa neuvolassa asiasta puhuin ja saan lähetteen pelkopolille.Ja aijon pysyä tiukkana jos ongelmia ilmaantuu(toivottavasti nyt ei kuitenkaan tulisi vaan tulisi kaunis viimeinen odotus ja synnytys:heart:)

Sterilisaatioon lähtee myös lähete,niin että hoituisi heti laitoksella synnytyksen jälkeen.Mä olen varma tästä asiasta!

Lily-rose ja miniysi rv 14
 
lily-rose, tuosta sterilisaatiosta. Mun kätilöystäväni sanoi, että nyt on kätilöliitolla valtakunnallinen ohjeistus ollut jo pari vuotta (jota ei kuulema valitettavasti vieläkään noudateta kaikkialla), että alatiesynnytyksen jälkeen ei suoraan tehtäisi sterilisaatiota vaan vasta kun keho on palautunut. Paikat ovat epänormaalissa tilassa synnytyksen jälkeen, turvonneet ja hormonien takiakin kai. Suunnitellun sektion yhteydessä mitään komplikaatioita ei pitäisi tulla, koska tilanne on eri, eikä synnytyshormonit ole ehtineet vaikuttaa. Mutta siis, jos vain voi turhia kipuja ja vuotoja välttää, niin kannattaa.
Toivotaan, että masussa kaikki hyvin ja istukka vain on nyt kasvanut jättäen vauvan katveeseen ja potkut alkaa taas jonkun ajan päästä tuntua kun pieni kasvaa :heart:. Mulle ainakin neuvolan täti sanoi että juuri noilla viikoilla istukat kasvaa lähes täyteen mittaan ja vauvat jäi sinne siimekseen kun en tuntenut potkuja muutamaan viikkoon. Tsemppiä!

MLM ihana masu!

-pavunvarsi 29+3
 
lily-rose aion myös ottaa sterilaation. Kysyin neuvolalääkäriltä asiaa ja niinkuin pavunvarsi tuossa mainitsi, niin kehon pitää kuulemma palautua. Sterilaatio tehdään puolen vuoden kuluttua synnytyksestä. Liian paljon kuulee tuota, ettei hoitohenkilökunta kuuntele äitiä ja jos sitten jotain sattuu, vastuu ei ole kenenkään. Onneksi teidän pojalla loppupeleissä kaikki hyvin, mutta ymmärrän että kummittelee kyllä koko raskauden ajan mielessä.:'(

Taaperox5 anna miehes sulatella rauhassa asiaa, pienellä lämmittelyllä hyvä tulee.:D

Nyt sinne rakenneultraan ja sitten ostoksille itikseen, jospa löytyisi muutama isäinpäivälahja omalle isälle ja omalle kullalle=)

Liljan äippä ja päivänsäde 20+3 (20+7)
 
Juu niin mä oon antanutkin mutta ei vaan tunnu mikään auttavan...tosin välillä kyllä hän taputtelee mun masua ja sanoo että ois se kyllä kiva jos tuolla masussa vauva viel potkis mutta sit kuiteskin on sitä mieltä että ei enää vauvoja meille :( No nuoriahan tässä vielä ollaan että onha tässä viel aikaa niitä lapsia tehdä mutta kun mä haluisin sen kuudennen just nyt ja sit sais mennä piuhat kiinni sen jälkeen :D
 
lily-rose, eiku just noin, että kannattaa välttää turhia kipuja ja vuotoja ja laitattaa vasta puolen vuoden päästä vaikka joissain paikallissairaaloissa suosittelisivatkin virheellisesti ja heillehän se olisikin etu, ikäänkuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla eli samalla sairaalakäynnillä kaksi eri toimitusta :). Mulla kaks tuttua joille tehty sterilisaatio synnytyksen yhteydessä (Lahdessa ja toinen oli rannikolla) ja kummallakin vuoden verran kamalat kivut ja vuoto kuulema semmoista, että välillä epäili jo onko peräsuolen tavaraa väärästä paikasta :O. Ja lääkkeeksi takahikiän lääkäri oli kirjoittanut masennuslääkkeet, että korvien välissä on vikaa kun tulee turhia valittamaan :(. No tuo oli toivottavasti ääripään kauhutapaus, mutta.
Hurjalta kyllä kuulosti tuo viimeisin synnytyksesi, huh että kaikki meni kuitenkin hyvin vaikka oli noin mölli henkilökunta. Minä taidan myös pyytää päästä pelkopolille sen anestesialääkärin tapaamisen lisäksi. Jospa se auttaisi.

-pavunvarsi 29+3
 
felicia
Lily-rose mulla kanssa 8. raskaus muuttui katastrofiksi, wauwan sykkeet heitteli
nopeesta hitaasen. Osui kohdalle tehokas lääkäri äippäpolilla, joka ei halunnut riskeerata,
jouduttiin samantien kiirelliseen sektioon. Tää tapahtui 37+ wiikolla, mut koko raskausaika
oli outo. Pojalle sitten todettiin reikä läpässä, synnytyksen jälkeen..mut onneks umpeutui
itsestään, ei jouduttu leikkaukseen.
En ihmettele jos sulle jäi traumoja synnytyksestä, uskomatonta etteiwät wälittäneet lapsesta
tuon wertaa. Se nyt on ihan selwä, ettei odottawan äidin kipuja oteta todesta...mut kun sydämensyke
wauwalla ollut noin korkee. Teitkö silloin walituksen?
 
Rakenneultrassa käyty! Jorvissa oli uudet laitteet ja ultraus kesti ainakin 45 min. Kaksi kätilöä tiirasi kuvaa tarkkaa ja sukupuolenkin katsoi kaksi kertaa. Niin ja meille tulee kuudes poika, mihin mä tän ukkovallan kaa joudun:) Onneksi ollaan tytön kanssa jääräpäisiä, että saadaan tahtomme aika hyvin läpi, heh.. Kaikki rakenteet kunnossa ja paino 366 g. Laskettu päivä ultran mukaan 20.3. Nyt olen ihan hyvillä mielin, pelkään vaan lelliväni ton yhden prinsessan piloille!=)

Liljan äippä ja päivänsäde 20+4
 
Liljan Äippä Onneksi olkoon poikalupauksesta :heart: :heart: Tiedätkö mitä, pojat ovat oikeasti ihania :heart: :heart: Miulla on ihan sellainen tunne, että kuudes poika meillekin tulossa :heart: :D Ihanaa, että kaikki oli kunnossa! :hug:

Taapero Meillä mies sanoi kolmannen jälkeen, että hän muuttaa, jos vielä lapsia tulee :D Tuossahan tuo vasta hihkui plussatestin jälkeen että: "Minusta tulee iskä" :LOL: Lähettelen vauvakuume aaltosia mieheesi päin ;)

Tervetuloa Mamma84 :wave:

Dreamer Aivan ihana pikku Teräsmies!!! :heart: Onnea :heart:
ps. Tuosta hienosta tukasta on kateellinen meän Pikkumieskin, joka on jo 1v4kk :D
 
Viimeksi muokattu:
liljan äippä,onnea poikakatraan kasvusta:heart: Ihana oma "kentällinen":heart:

Mä luulen että meillekin tulossa poika...Ultraan vaan tajuttoman pitkä aika vielä.20.12 on.

Felicia,en tajunnut silloin tehdä alkushokissa valitusta ja se tuntuikin silloin toissijaiselta asialta.Ainakin kätilön välinpitamättömyydestä vauvan sykkeistä.Ihan uskomatonta näin jälkikäteen ajateltuna.
Nyt vuosi synnytyksestä,en osaisi enää asiaan puuttua.Palautteen tulen kyllä antamaan pelkopolilla asiasta,tiukan sellaisen!


l-r&mini rv 14+0
 
oliivitar ja lily-rose kiitos onnitteluista! Poikiin olen tosiaan tottunutkin ja voin sanoa, etä kaikki on yksinkertaisempaa heidän kanssaan. Onneksi ovat tulleet isäänsä, koska tyttö on aivan mun kopio hemmetin pikkutarkka ja nipottaa pojille jos ei saa tahtoaan läpi.

Perjantaina menin shoppailemaan ultran jälkeen. Piti ostaa tulevalle vauvalle jotain, mutta käteen tarttui kolme mekkoa lindexiltä. Siellä oli alennuspäivät, jos ostat vähintään 30 eurolla lastenvaatteita saat kympin alennusta. Mä oon ihan hullu noihin mekkoihin ja tytöllä niitä kyllä riittää. Hän on jo hirveä vaate ja pinnifriikki. Nuoremmilla pojilla on melkein sama mitä päällensä lykkää, mutta teinit on aika vaativia ja pitäis olla kaiken maailman merkkikuteita:whistle:

oliivitar milloin sulla olikaan ultra, tulevalla viikolla vai?

Liljan äippä ja päivänsäde 20+5 nyt ultran mukaan
 


Syvä unelias huokaus... Väsy on kyllä makea, kahvia tekisi kuppikaupalla mieli :p ..hmmm... ja siiitä taasen tulee huono olo :LOL: Täytyypi käväistä aamuvastaanotolla mittauttamassa hemoglobiini, sitä ei olla otettukkaan rv10 jälkeen. Saattaa olla osuutta asiassa.

Liljan Äippä Ei ole vielä tällä viikolla ultra :| Vasta ensi viikolla, joten sitä odotellessa :popcorn: aika matelee. Tosin mies lähti reissuhommiin viikoksi, joten katraan ylläpito yksin varmasti pitää kiireisenä ja illalla tajunnanmenetys saänkyynmennessä on varmaa :D

Oliivitar ja Nappi 20+0 Puoliväli :heart:
 
oliivitar mulla kanssa hirveä makeanhimo, pyörittelen päässäni, mitäs makeaa leipoisi, ehkä jo satsillisen joulutorttuja kun taikinaa ja torttuhilloa löytyy.:D

Nostan sulle hattua, jos joudut pärjätä viikon ilman miestäsi. Meillä aina teinipojat purnaa kun ukko on kauemmin jossain, että teetätän heillä orjatyötä. Pojillehan nuo kotityöt ei oikein ole luonteenomaisia, mutta opittava niitäkin on tekemään. Tyttö auttelee jo kovasti kaikessa:)

Mulla oli hemoglobiini viimeksi 134 että aika hyvä, mutta mittauta tosiaan väsymys voi johtua tosiaan siitä.

Liljan äippä 20+6
 
Iltoja!

Liljan äippä Onnea poikalupauksesta ja ihanaa että kaikki oli hyvin ultrassa. :heart:

Dreamer Onnea pikkuprinssistä. Ihana pieni, en malta odottaa että saisi oman pikkuisen syliin. :)

Sterilisaatiosta Juuri tuon puolenvuoden odotusajan takia miekin osaksi luovuin koko ajatuksesta. Meillä kun tuppaa olemaan se aika kriittistä aikaa, niin täyty keksiä joku muu ehkäisy ja samalla sitten tuumailtiin tosiaan että josko sitä ei niin lopullisia ratkaisuja vielä tehdä. ;)

Plääh, miun hieno painon nousu taitaa olla nyt kyllä historiaa. :( Miten voikin että on kokoajan nälkä ja tekee mieli syödä, josta seurauksena aina kamala närästys kun Kukkis on vakuuttunut että suun kautta tullaan maailmaan. :D Saisi kyllä jo laskeutua että olisi tämä olo vähän helpompi, nyt on niin ylhäällä että välillä on vaikeaa hengittää.

Oli tosi kiva hautajaisreissu, autossa melkein 1000 km, nukkumista lattialla patjoilla ja selkä kiittää, lisäksi vielä kuopus tuli kipeäksi ja ehdin nukkua 3 tuntia sinä yönä. Oli nimittäin pinna hieman kireällä kun ajeltiin kotiin... Onneksi nyt on saanut nukuttua vähän paremmin ja univelkaa kirittyä kiinni. Ja ei tarvi reissata enään pitkiä matkoja. :D

Miulla alkoi äitiyslomakin maanantaina, ihan kiva että jostain saapi rahaa edes joskus. :)

MLM ja Kukkis 33+0
 
Moikka!

Täällä löytyy kanssa uusi kuumeilija. Meillä on neljä lasta, kaksi tyttöä ja kaksi poikaa ja nyt siis viidennestä haaveillaan. Miehellä on aikasmoinen vauvakuume, koska pitkän aikaa on sanonut, kuinka kiva olisi jos olisin raskaana :)

Mites te muut pärjäätte noin taloudellisesti? Meillä kaikki mitä tulee myös menee. Jos jokin hajoo, sekoittaa se talouden pitkäksi aikaa.

Ja hei minutkin saisi liittää facebookin ryhmään :attn:

Mekin olemme saaneet kuulla tuttavilta ja sukulaisilta meidän lapsiluvusta. Oma isäni puhui puhelimessa jonkun tuttavansa kanssa, kun oli meillä käymässä. Kivasti sanoi, että on täällä vauva tehtaalla... Toisesta lapsesta kun kerroimme, että on tuloillaan kysyivät sukulaiset, että tiedämmekö, mikä on kondoomi ja kun kolmas ilmoitti tulostaan, niin mehän emme tiedä, että meidän tehtävä ei ole maailmaa täyttää. Varmaankin tästä syystä meillä ei ole sitä viidettä lasta... Mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka jo tänään alettaisiin hommiin :LOL:

iines84
 
Tervetuloa mukaan iines84! Laita viestiä minimuulle, niin hänen kauttaan pääset fb-ryhmään. Se on oikein aktiivinen ryhmä :) Käyn itse usein vain lukemassa täällä kuulumisia, mutta kirjoittelen enempi facessa.

duracel
 
Tervetuloa Iines84! Laitoin sulle yksäriä :)

Siitä vaan viidettä yrittämään! :heart: Kyllä mäkin mielessäni pohdin sukulaisten mahdollisia reaktioita kun rupesin vitosta odottamaan. Eipä kuitenkaan tullut sieltä suunnalta mitään sanomista, ovat kai totaalisesti luovuttaneet suhteemme :LOL:

MLM Onnittelut äippäloman alkamisesta! :)
 
Tervetuloa uusille ja rohkeasti vaan menoksi!:whistle:
täällä jutut kyllä hiljentyneet,taisitte kaikki sinne fb puolelle siirtyä:(

No mutta omia kuulumisia pikaiseen,rv 16 mennään.Aloin tuntea vauvan liikkeitä jo tosi ajoissa mutta sitten ne jäi pois yli viikoksi ja olin jo varautunut pahimpaan.eilen kuitenkin pääsin ylimäär.neuvolaan ja sydänäänet kuului hienosti,vaikkei liikkeet edelleenkään tunnu.Taitaa olla kääntänyt selkänsä napaani päin ja potkiskelee takaseinämä istukkaan...Kiusaa äiti poloista:D
 
Iltoja taasen!

iines84 Tervetuloa! Lisäilen siut nyt tuonne listalle. :)

lily-rose Miulla oli ihan samanlaiset jutut ja taisi olla muistaakseni ihan samoilla viikoillakin. Eli ensin tuntui liikkeitä ja sitten yhtäkkiä vaan hävisivät. :( Kävin myös sitten neuvolassa kuulostelemassa noita sydänääniä ja kaikki oli kuitenkin ihan ok. Menikin tuon jälkeen 20+ viikoille ennenkuin taas liikkeitä alkoi tuntumaan. Nähtävästi siis nämä pienokaiset tykkää tosiaan pelotella äitejä. :D

Mites teidän isänpäivät sujui? Me oltiin oman porukan kanssa kotona, muuten ihan ok meni mutta pahan mielen oma isäni ehti aiheuttaa. :( Minulla on kaksi siskoa, jotka oli sitten miehineen kutsuttu isäni luokse syömään, mutta meitä ei vaivauduttu pyytämään. Soittelin onnitteluja niin siinä sitten selvisi asia, no kysyin että voitaisiinko tulla käymään niin oli parempi että tullaan joskus toiste. Itkuhan siinä sitten pääsi ja päätinkin että ensi vuonna laitan vaan tekstarin, niin ei tarvi mieltään pahoittaa.
Harmittaa tosi paljon, varsinkin kun äitinikin on kuollut että isääni ei meidän perhe vaan kiinnosta. No ainakin varmistuu päivä päivältä se asia että itse aion olla kiinnostunut lapsieni asioista oli heillä sitten kymmenen lasta tai ei yhtään.

Nyt olisi kaikki hankinnatkin, tai no eipä niitä montaa ollutkaan, tehty tulokasta varten. :) Kantoliinan sain viimein ostettua, joka olikin viimeinen hankinta sitten. Nyt vaan vauvaa odottelemaan.

( . ) Neuvolassa kävin eilen ja tässä sieltä kuulumiset.

rv 34+0

paino 93,5 (+50g/vko)
turvotus -
paineet 126/76
pissa puhdas
hb ei mitattu
sf-mitta 32 cm
sykkeet +150
liikkeet ++

Kaikki oli ihan ok siis, tarjonta tuottaa edelleen päänvaivaa. Ei noista neuvolatäteistä nyt kukaan ole osannut varmasti sanoa että miten päin tuo lapsi tuolla majailee. Parin viikon päästä olisi lääkärineuvola, niin sen jälkeen aletaan sitten katsoa ultra-aikaa, jos asiaan ei tule selvyyttä.

Kovasti tuolla mahassa kuitenkin myllätään ja potkitaan, mielellään juuri tuonne virtsarakon paikkeille että välillä saa juosta vessan ihan tosi nopsaan. Siitäkin voisi ehkä päätellä että perätilassa tuo taitaa tuolla olla. Tosi paljon on paineen tunnetta tuolla alhaalla kyllä että toivottavasti ei nyt liian tiukasti siellä istuskele, jotta vielä ehtisi kääntymään oikeinpäin.
Oon kyllä tässä joutunut jo pohtimaan että jos Kukkis on perätilassa vielä h-hetkelläkin niin haluaisin silti alatiesynnytyksen.

Samalla käynnillä laitettiin influenssarokotuskin. Mites työ muut, oletteko ottaneet tuota? Käsi tuosta ainakin tuli kipeäksi, toivottavasti nyt sitten välttyisi taudiltakin.

Eipä tänne sen kummempia, pitäisi alkaa perehtymään tuohon TENS-laitteeseen ja ohjelmoida siihen tulevaa varten vähän ohjelmia.

Ainiin, laitetaas vielä masukuvaa eiliseltä kun viikotkin taasen poksui.
Eli rv 34+0


MLM ja Kukkis 34+1
 
Tervetuloa mukaan iines84 :) Peukut tärpille!

lily-rose Ikävät on tavat pikkuisilla kun äitejään kiusaavat. Mun masuvauvani on alkanut vasta nyt 19+ viikoilla potkiskelemaan siihen malliin ettei epäilystä ole. Ja tietysti sitten jatkuvasti saa kuulostella vieläkö niitä tulee :whistle:

Ja tosiaan pitäkää täälläkin keskustelua yllä koska mäkään en siellä Fbssä ole enkä mene niin täällä lueskelen mielelläni tarinoitanne :)

MLM Onnea äitiyslomasta! Ja mukavista neuvolakuulumisista! Mäkin ootan äitiyslomaa kuin kuuta nousevaa kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista tämän kotihoidontuelle kitkuttelun sijaan :D
Meillä meni isänpäivä ok. Harmi isältäsi tuollainen ikävä suhtautuminen :( Mistähän mahtaa johtua??
Meillä ikävää suhtautumista ilmoille antaa tällä hetkellä teinijaosto :( Mentiin sitten kertomaan tulevasta perheenlisästä lapsillekin. Kaksi vanhinta poikaa eivät oikein tahdo sulattaa ajatusta lisääntyvästä sisarusparvesta. Tyttö 10v on onneksi onnellinen tulevasta pikkusiskosta :heart:

Rakenneultra oli perjantaina lääkärin toimesta. Ultrasi lähes tunnin ja hänen mielestään ei pikkuisessa ollut mitään vikaa!

Kuudes ihme 19+5
 
Hei! Voisinko minäkin liittyä sinne fb-ryhmään. Näillä keskustelupalstoilla ei tuu kovin usein käytyä, mutta fb:ssa useammin. Siellä tulis varmasti juteltua enemmän. Miten sinne liittyminen onnistuu?
En muista olenko esittäytynyt täällä. Muistelen että olen, mutta kuten sanoin harvoin täällä olen vieraillut. Mut jos en ole esittäytynyt, niin ilmoittelen että meidän perheeseen odotetaan nyt seitsemättä lasta. Rv on nyt 14+5. Ikää meikälle on kertynyt 34v, kohta 35.
 
Kyllä mä käyn aina välillä lukemassa täälläkin mutta kyllä tuo fb suurpeiden ryhmä veti niin mukaansa kun meitä on siellä aivan mahtava porukka :heart:

Täällä oli perjantaina nuorimmaisen 2v synttäritkin ja sai paljon ihania vaatteita lahjaksi ja leluja tuli jonkun verran myös ja aattelin laittaa niistä vaatteista kuvia ny tännekkin :D









 
  • Tykkää
Reactions: Kuudes Ihme :)
Iltoja!

Kovin on hiljaista täällä, mutta laittelenpa nyt taasen kuulumisia. :)

taaperox5 Suloinen pikkumies teillä. :heart:

kuudes ihme Sillä on kai niin omat hommat ja meillä ei ihan aina ole ollut kovin hyvät välit, kun tuli silloin kun miehen kanssa tavattiin, vähän ehkä radikaalisti vaan lähdettyä kotoa. Se hiersikin välejämme pitkän aikaa ja ehkä eivät oikein enää entiselleen palanneetkaan. No ei voi minkään, omapa on häviönsä jos ei halua olla tekemisissä.

Meillä on sairastettu nyt oikein urakalla, ensin oli isommat kuumeessa muutaman päivän ja nyt viime viikonloppuna sitten nuo pikkutytöt. On tullut mukavasti tässä univelkaa, kun noilla on kuumetta ja yskää ja nukkumisesta ei meinaa tulla mitään. :( Viime yönäkin pääsin vasta puoli kolme nukkumaan kun piti vuoron perään juosta hoivaamassa noita. Toivottavasti alkaisi pian helpottaa, alkaa nimittäin oma jaksaminen olla jo aika kortilla.

Huomenna olisikin sitten viimeinen neuvolalääkäri, tänään kävin siellä pelkopolilla juttelemassa noista synnytyksistä. Oli melko nopsa käynti, mutta toivottavasti siitä olisi nyt jotain apua että on kirjattu vähän noita toiveita ylös.

Palailen huomenna kera neuvolakuulumisien, nyt taas pitää juosta tuonne lasten tykö.

MLM ja Kukkis 35+5
 

Yhteistyössä