Suurperheelliset Odottajat

Mulla on parhaimmillaankin viimeisillään vatsan ympärys ollut 96cm:)Mut kun oon muutenkin tälläinen hukkapätkä....

Synnytyksistä:
1. rv 38+6 3180g ja kesto 12h
2. rv 39+0 3680g ja kesto 18h(näistä kahdesta ekasta olin aivan liian aikaiseen laitoksella,nuorena ja malttamattomana;))
3.rv 40+2 4055g ja kesto 3,5h
4.rv 40+3 3820g ja kesto 1,5h
5. rv 39+0 3780g ja kesto 55min
6.rv 40+5 3700g ja keso 1,5h
7.rv 39+4 3410g ja kesto n 2h
8.rv 37+6 3380g ja kesto n 2h(ja tää ollut mun rankin synnytys ja pisin ponnistusaika joka ihan tuskaa,kun vauva tosiaan oli ihan solmussa napanuorassaan)
 
Mulla mahanympärys nyt 89cm ja viikkoja 39+3. mutta olenhan vain 156cm pitkä... ja pikkunen neiti masussa,nyt n,2.8kiloa.

Mulla nuo ponnistusvaiheet on kestäny,niin että ekalta 14min ja 5:ltä seuraavalta 1-3min. että noppeesti ovat tulleet ja helposti.

Täällä niin hiljaista... kuopus nukkuu ja kaks seuraavaa meni hakkeen kavereita... nautin kahvista ja rahkapiirakasta.. :p

Pai ja tyty 39+3
 
synnytysten kestot on mulla neljä olleet noin 9h, ponnistusvaiheet vaihdelleen vajaasta kymmenestä minuutista kahteenkymmeneen minuuttiin. Nyt tämä viides ja viimoinen synnytys kesti reilu 7h ja ponnistus 1 minuutin.
Lapset ovat painaneet 3-4kg välillä, yksi lapsista oli syntyessään hieman yli 4kg.

Pieni Tähtönen ja Pihla 1kk 5vrk :heart:
 
Mä voisin vastata kanssa tohon gallubbiin :)

Meillä lapset on olleet syntyessään+kestot...

1. rv 40+3,3460g/48cm,13h5min (TYTTÖ)
2. rv 40+4,3580g/50cm,4h (TYTTÖ)
3. rv 41+0,3900g/50cm,3h35min (TYTTÖ)
4. rv 42+1,4800g/52cm,50min (POIKA)
5. rv 39+3,4160g/53cm,45min (POIKA)

Täällä on nyt kaikki lapset vesirokossa,tosi kivaa :(
 
Mun on ehkä pakko ängetä itseni tähänkin ketjuun, vaikken raskaana olekkaan..vielä.Suurperheestäkään en tiedä kun meillä on vasta 3 lasta, mutta meidän tuttavien ja perheiden mielestä olemme jo nyt suurperhe kolmen lapsen kanssa.:confused:
Mutta joo..tänään pitäisi hakea pillerit ja alottaa jos on alottaakseen..kiusaus on kovin suuri etten alottaisikaan koko pillerilaattaa...toisaalta ajankohta on nyt huono..olen aloittamassa työt äitiysloman jälkeen ja kaikkea. En tiedä, niin paljon tekisi mieli aloittaa jo yritys ja vaikka vaan ihan tjottailu mielessä mutta kun niin paljon järkisyyt laittaa vastaan! argh, on tämäkin; ihanan kamalaa! |O:D
 
Viimeksi muokattu:
Hei, kyselempä teiltä tälläistä, että muistaako kukaan onko teillä ollut tyttöjä odottaessa enemmän rinnat arat? Mulla on nyt nuo tissit olleet kovin pinkeät ja "painavat", enkä muista että ainakaan kahdessa edellisessä poikien odotuksessa olis tissit juurikaan kasvaneet tai olleet näin arat. Edellisestä tytön odotuksestakin on jo aikaa niin en muista miten silloin rinnat reagoi... Eli siis, oliskohan tässä mun epäilyssä perää että nää tissikivut lupailisi tyttöä? =)

NaNaJ, se suurperheen käsite taitaa olla vähän sellainen "siirtyvä". Aikanaan kolme lasta tuntui ehkä jo aika monelta, mutta nyt en koe meitä ollenkaan suurperheeksi vaikka kohta olemme 7 henkinen porukka :LOL: Mun mielestä väkeä pitäisi olla lähemmäs 10 niin sitten olis ehkä vasta "suurperhe"... Vai mitä sanoo Elysee ja muut joilla lapsia on jo oikeasti monta?
 
HotMilk....hmmm,olisko :heart:+Ihq:heart:Onnee!!!

Tänne kuuluu putkin rassausta,12 tyttö kaverinsa kanssa keksi heitellä vesi-ilmapalloja saunassa sillä seuraksella että putket tukossa mies leikkii putkimiestä....
 
Lyytinen mulla on rinnat olleet nyt tosi arat ja pahoinvointi aika kamalaa. Sykekin on korkeampi , kuin poikia odottaessani. Olen itsekkin alkanut kallistua tyttäodotukseen. Vieläkin on ajoittain tosi heikko olo.:x

Sokerirasituksessa käyty ja taas narahdin, en paljon mutta tarpeeksi joutuakseni syyniin. Keskimmäinen arvo oli pielessä! Saisi olla kuulemma 10 ja mulla oli 10,5.
No pääsehän vauvaa katselemaan useammin ultralla.=)

Meille tuli uusi vauva taloon, pieni labradorinnoutaja Lumi. Laitan tuohon pikkukuvaan koirulin!

Nauttikaahan ihanasata syyssäästä, täällä on todella kausnis ilma.;)
 
Viimeksi muokattu:
Nanaj Tervetuloa! Ihanan kamalaa Tjottailua Teille :heart: :D

HOTMILK IIIIIIiiiiiiiiksss!!!! Mitä??? :heart: :heart: :heart: Onnea!
Haluaa tirkistellä testistä kuvia :p .... Jookosta?

Tissikipuloista.... Hmmm... Minulla ei ole tisseissä ollut minkäänlaisia olosia... Kainaloita toisinaan nipistelee, mutta tissit eivät ole kasvaneet :O Aamulla voi jatkaa liivittömänä oloa pitkäänkin :LOL: Värimuutoksia kuitenkin nänneissä on ja kokokin on muuttunut tupakintumpista sikarintumppiin (miehen mukaan)

Jotenkin muistelisin, että pojista kuppikoko olisi heti kasvanut. Nyt on pahoinvointia ja edelleen on :( ja tasapainoa syömiseen on vaikea löytää, ettei päätä särkisi ja olo olisi jaksamaton... Jotenkin tuntuu, että olisiko se tytön vuoro täälläkin :D Tytöstä sain muuten linea negran ja pojista sellaisen karvajonon napaan asti... Nyt ei vielä karvoja eikä viivaa :LOL:

Ja aasinsilta galluppiin :D Onko ollut eroja tytön ja pojan odotuksessa?

Liljan Äippä Onnea uudesta perheenjäsenestä :heart: Meidän perheeseen etsitään myös uutta karvakaveria, kunhan vain kohdalle osuu se oikea.
 
Viimeksi muokattu:
KYLLÄ, eilen saatu tikkuun maagiset 2 viivaa!! olo epätodellinen, onnellinen ja ehkä kuitenkin pelokaskin. Viiva ei ole vielä vahva mutta selvästi nähtävissä. En osaa laittaa kuvia tänne :ashamed:

palailen myöhemmin :wave:
 
Hotmilk Onnea Kovasti lähettelen liimaa ja tarrasukkia Pienen pienelle!!!

Jos haluat yrittää kuvan liittämistä tänne, tässä jonkinlaiset ohjeet... Ihan malttamaton mieli tarttui minuunkin :saint:
Siirrä kuva koneelle, mene Aijaa.comiin, valitse kuva sieltä ja lataa, kopioi yksi vaihtoehdoista (klikkaa vaikka BBCODE1) ja liitä tänne tekstikenttään :)

Oliivitar ja Nappi 13+6
 
Kiitos onnitteluista :heart: Kunpa vaan odotus saisi jatkua onnellisten tähtien alla.

Voin kokeilla kuvan liittämistä myöhemmin kun ei ole olan yli kurkkijoita.

Elysee, onko teillä toiveissa pikkuinen vielä?

Tissikivuista oli puhetta, minullahan on kaikki tyttöjä ja vain yhdestä on ollut rinnat kipeät. En tiedä vaikuttaako imettäminen siihen että eivät kauheasti reagoi mihinkään, ehkä nännit ovat ainoastaan herkemmät.

Oliivitar, millä r-viikolla kävit alkuraskauden ultrassa?

Tervetuloa NaNaJ :flower:

Oliivitar, puhuit päänsäryistä - minullakin eilen migreeni - oletko saanut ihan panadolilla taltutettua?
 
Onnittelut HotMilk plussasta! :flower: :heart:

Pikaisesti tännekin ilmoitan että meille syntyi perjantaina ihana poika oikeilla miehen mitoilla (4150g ja 51cm) Synnytys kesti vain 1,5 tuntia ja oli aika rajua menoa lopussa :D Laitoin tuonne lokakuisten ryhmään synnytystarinaa jos joku haluaa käydä lukemassa :)
Kotiin päästiin eilen kun vauva oli 1 vrk ikäinen, täällä nyt harjoitellaan ihanaa vauva-arkea ja nuuhkutellaan vauvantuoksua :heart:

minimuu ja poikanen 2vrk

 
NaNaj sulla on vaikeita päätöksiä siellä , mutta jos vauvakuume jyllää, minkäs teet.;)

Hotmilk jopas sua lykästi, nyt vaan odottelemaan vessahalauksia tai jospa pääsetkin helpommalla.=)

Minimuu onnittelut isosta miehenalusta, niin suloinen pakkaus:flower:

Gallubbiin mullahan on ainoastaan yksi tyttö, toinen enkelinä, mutta tytöistä on ollut ehdottomasti hirvittävämpi olo. Närästys jatkui viikolle 14 saakka, nyt hieman helpottaa. Oksennellutkin oon kunnolla muutaman kerran, pojista en koskaan. Tyttöraskauksissa on kummassakin ollut korkea niskaturvotus, mutta tässähän sitä ei ollut juuri lainkaan, no saa nähdä kumpi tulee. Kohtahan pääsen varmaan tän rd:n takia ultraan, jospa siellä paljastuis sukupuolikin.:heart:
 
Minumuu :heart:
Onnittelut pojasta Toinen on niin suloinen


Hotmilk Kävin alkuraskauden utrassa viikollla 7+0. Kun varasin aikaa, oli vastaanottoRouva vähän hukassa, kun ei osannut suositella sopivaa ajankohtaa, eikä ollut varma lääkäristäkään :O Sen verran selvittelin issessein (google, tuo julmin ja selväntävin opas) että kannattaa odottaa vähintään raskausviikolle 7, jos haluaa varmistua sykkeestä. Sekin on tosin yksilökohtaista. Edellisessä raskaudessa kävin utrassa viikolla 9/10 ja silloin näkyi jo pienet käden ja jalan alut :heart:

Papu 7+0


Ja löytyi vielä koneelta: Heppuli rv 9/10 2009


Päänsärystä olen toistaiseksi selvinnyt ulkoilemalla ja minimoimalla teknisten laitteiden surinat. Iltaisin toi päänsärky oireilee eniten :( Tv, radiot, soittimet ja tietokone kiinni. Muutaman kerran olen panadolin ottanut. Myöskin uni auttaa. Jaksuja päänsäryn kanssa, tää ei ole mukavaa... toivon,että helpottaa kun pidemmälle mennään :) Niin... ja salainen paheeni: Lasillinen limsaa :ashamed: Yritin jo sen jättää, mutta vesi ei mene alas, joten olkoon limu vielä toistaiseksi salainen aseeni... Saattaapi tuo enteillä alhaisia verensokereitakin, kun tuntuu helpottavan tai sitten vain plasebo :D

Oliivitar ja Nappi 14 POKS =)
 
Viimeksi muokattu:
Synnytyksistä,

1. RV 37+6, 3620g, kesto 16h
2. RV 38+5, 3710g, kesto 5h 50min
3. RV 39+3 3270g, kesto 7h
4. RV 41+4 4110g, kesto 5,5h
5. RV 40+1 3100g, kesto 10h
6. RV 40+3 2700g, kesto 14h 24min
7. RV 39 2540g, kesto 5h 35min

HotMilk oikein paljon onnea:heart:
NaNaJ Tervetuloa:)

Minimuu Onnea, aivan ihana pieni pakkaus:heart::heart:
 
Onnea Hotmilk plussasta ja minimuu nyytistä, oijoi :heart:!

Kyllä kuulkaas tämä pilleri laatta vielä syödään, varmaan seuraavakin, ehkä ensi keväänä aikaisintaan alkaa tjottailu. Mies ei oikein innostunut että alottaisimme yrityksen heti nyt tai tämän vuoden puolella, vaikka vauva-ajatusta muuten puoltaakin. Jatkan siis kärvistelyä ja kuumeilua ja odotan ihanankamalaa odotusta. tsemppivä kaikille, jään pyrimään siltikin tänne ruokkimaan vauvakuumettani! :D

ai niiin, vastauksena gallupiin, mulla ei ole poika ja tyttö raskaudet eronneet toisistaan juurikaan, ainoastaa sen eroavaisuuden muistan että olin ihan totaaliväsynyt poikaraskaudessa alussa, tytöistä olin normiväsynyt, pojan kohdalla siis ihan järkyyttävän väsynyt! Myös hb tippui todella alhaisiin lukemiin ( josta siis osittain johtui järkky väsymyskin) pojan odotuksessa. Mutta nämähän voivat olla ihan sattuman kauppaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset vielä onnitteluista!

Minimuu - Onnea suloisesta pikkuisesta :heart:
pikku tähtönen - onnittelut kauniista nimestä =)

Oliivitar, minä tiedän jo nyt etten tule selviämään ilman buranaa näistä migreeneistä mutta onneksi niiden syömiseen on annettu lupa. Jospa ei tulisi montaa ja loppuisivat ajoissa.
En vieläkään ole saanut niitä testikuvia tänne ladattua - totesin taas olevani ihan "käsi" näissä teknisissä hommissa. Voispa kuvan lähettää tekstarilla tänne niin olisi paljon helpompaa :D Tänä aamuna tein digin ja hienosti siinä luki raskaana 1-2 vk :heart:. Olossa ei ihmeempää, ainoastaan vatsaa turvottaa ihan kauheasti. Niin muuten, oliivittaren masukuvaa odotellessa ;)

Nyt ulkona paistaa aurinko, täytyy lähteä nauttimaan kauniista syysilmasta :wave:
 
Pieni Tähtönen Kauniin nimen annoitte prinsessalle :heart: Onnea pienelle Pihlalle =)

Hotmilk Lähettelen jaksuja päänsärkyjen kanssa :hug: Tämä on miulle aivan uutta, neuvolassa käskettiinkin seuraamaan ettei migreeniksi asti äidy...

Jospa sitä kuvaa sitten :LOL: Onkin ensimmäinen "virallinen" masukuva. Ensi kerralla lapset saavat kyllä toimia kuvaajina! :D Ja kuva on aamullisia otoksia, ilman turvotuksia :ashamed: Ja mitä parasta; täällä paistelee Aurinko!!!



Oliivitar ja Nappi 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Oliivitar =) sun masu on iso, mutta niin kaunis :heart:

Minuakin huvittaa että minulla masu näyttää iltaisin jo isolta pallolta, en tiedä millä tätä onnistuisi peittelemään, kun se saisi vähän aikaa säilyä salaisuutena.
Vielä noista päänsäryistä - minulla on tosiaan aurallinen migreeni ja sen auran ansiosta pystyn ajoissa ottamaan lääkkeen.

Täälläkin paistaa aurinko, siispä ulos :wave:
 

Yhteistyössä