Suurperhe kuumeilijat kesäkuussa

jännittyneenä tänne tulin katsomaan joko petronella on testaillut ja voi mitä ihania raskausuutisia täällä oli!=) Onnea kovasti :heart:
Määhän sanoin että sää oot raskaana=) mutta itestäni en oo niin varma:LOL:

Kävin aamulla apteekissa kun mulla on luultavasti kiusallisena vaivana ollut jo muutaman päivän hiivatulehdus :x Vuoto on muuttunut kokkareisemmaksi ja on kirvelyä ja ehkä vähän punotustakin.Hyllyjen välissä lymyilin apteekissa ku kyselin nuista itsehoitolääkkeistä,että voiko käyttää raskausaikana ja selitin että luultavasti oon raskaana muttei oo vielä varmaa:whistle: Niin siksi "lymyily" kun taas oli puolituttuja siellä enkä halua että koko kylä kuulee että oon raskaana,kun se ei oo vielä varmaa mullekkaan.Samalla mää hölmö menin ostaan raskaustestin ja enhän mää malta yhtään päivää sitä säästää,vaan ootan jo nyt pissahätää:headwall: Se on varmasti negatiivinen joka tapauksessa,oon raskaana tai en,ku menkkojenkaan ei ois vielä pitäny alkaa.Mutta jos ne ei ensi tiistainakaan ala niin teen sitten uuden testin.Jos tää testin teko liian aikasten mulle jotain lohtua tuo niin kaippa se on tehtävä:LOL: UUh on sitä pöhkö:headwall:

rakkaudesta äiti kp28/22
 
Kiitos kaikille onnitteluista=)tänään onkin ollut sellanen ällöttävä olo,että tästäköhän ne oireet alkaa vahvistumaan,laskettu aika sijoittuu toukokuun loppuun,niin kuin aikanaan kolmosestakin:DNiin ja kolmonen ehtii muutamaa päivää ennen täyttämään sen 3v,niin en saa sitä parempaa äp rahaa: /Kun mulla ei oo koskaan muutettu sitä alkuperäistä laskettua aikaa ulrassa käynnin jälkeen,siis aiemmaksi,kun ei ole ollut yli viikkoa eroa:)Nyt vaan odotellaan ekaa neuvolakäyntiä.

rakkaudesta äiti: minäkin lymyilin taannoin apteekissa,pelkäsin,että kassalla on yksi lähinaapuri tai,että joku tuttu tulee kassalle perään ja näkee mun raskaustestin:LOL:Plussatuulia kovasti sinulle,jännään sun puolesta ja tietytsti muidenkin kuumeilijoiden:heart:
 
Viimeksi muokattu:
omppulipomppuli joo hulluahan tämä oikeestaan on, mutta meille se 4. haaveilu on sellanen nyt tai ei koskaan juttu. Vaikka välillä jännittää... ja tuntuu ettei varmaan ilkeis ees kellekkään kertoa jos tälläinen lahja meille olisi vielä tulossa:ashamed: Mutta voin mie ainakin haaveilla (ja haaveilee mieskin, jopa enemmän kun mie) ja nauttia teidän onnesta!
 
Voih :'( tuli sitten eilen tehtyä se testi ja loppupäivä oli sen mukainen.Nimittäin negatiivinenhan sieltä pärähti ja kyllä masensi,eikä todellakaan helpottanut oloa.En tiiä osasinko muuta odottaakkaan,mutta ehkä salaa toivoin että näyttäs positiivista,ku "oireitakin" ollut jo niin kauan.Mutta ehkä oon vaan kuvitellut kaikki oireet :headwall:
Ei huvittanut tulla eilen pilaamaan petronellan onnenpäivää omilla valituksillani,niin tulin sitten nyt.Toisen onnesta osaan onneksi silti iloita vaikkei itellä ehkä nyt tärpännytkään =)
Tuli kyllä rampattua vessassa kurkkimassa testiä koko päivä,että jos multa ois vaan jäänyt huomaamatta tosi tosi himmeä haamu,mutta ei siinä näkynyt muutakuin valkosta.Eilen kyllä mietin sitäkin vaihtoehtoa,että testi ei vaan vielä voi näyttää positiivista ku menkkojen alkuun oli eilen jopa 6päivää ja testikin oli halvin mitä apteeksista löysin.
Mutta silti olo on nyt jotenkin sellanen niinku ois menettänyt jotain.Sitäkun luuli jo oottavansa kesäkuun vauvaa.....
Ja nyt on sellanen olo että menkat varmasti alkaa ens ti :'( Voi nyyh,mutta jospa sitten heinäkuun vauva??? :heart:

petronella kovin hyvää ei siis kuulu,mutta perässä tullaan =)

rakkaudesta äiti 28/22
 
rakkaudesta äiti: pahoittelut negasta:hug:mutta sullahan on vielä aika vähän päiviä,joten niin kauan on toivoa,kun kuukautiset ei ala ja hyvin voi vielä plussaksi muuttua:)Tässä koetan ottaa rennosti,vaikka pelkäänkin,että pikkuinen ei ole siellä missä pitäs yms...kolme raskautta minulla takana ja kolme synnytystä,olen ollut onnellisessa tilanteessa,etten koskaan ole vielä kokenut keskenmenoa.Minun sukulaisella on ollut enemmänkin epäonnea raskauksissa,varhaisia keskenmenoja ja pari kohtukuolemaa,viimeisin alkusyksystä:'(,hänellä kyllä monta lastakin,enemmän,kun minulla,mutta kaikki tuollaiset asiat askarruttaa: /
 
Toivotaan että kaikki menee hyvin :hug: Mää oon kans sellanen että jos raskaudun niin sitten stressaan pysyykö vauva mukana ja kaikkea muutakin mahollista tulee stressattua.Mullahan on ollut kuusi raskautta,mutta lapsia on neljä.Äitiyskortteja lukiessa tulee aina kylmät väreet kun siellä lukee tuo raskauksien ja lapsien määrä,eikä ne vastaa toisiaan.Mulla on siis ollut yksi keskenmeno eka raskaudessa ja toinen oli kohdunulkoinen.Mutta vaikka sillon oli rankkaa niin oon kyllä onnellinen että ne meni alkuvaiheessa kesken,mieluummin kuin niin että raskaus ois mennyt pidemmälle ja keskeytynyt sitten vasta.Tai toinen meni kesken ja toinen "keskeytettiin" leikkauksella.
Mutta kannattaa koittaa olla luottavaisin mielin että kaikki menee hyvin :hug: On sitten itselläkin helpompi olla.Tiedän että on helpommin sanottu kuin tehty,mutta sanompa silti =)
Tarrasukkia pikkuiselle:heart:

rakkaudesta äiti kp 28/23 (aijempaan merkkasinkin vahingossa 22)
 
Viimeksi muokattu:
Eläpäs vielä lannistu Rakkaudesta äiti sovitaan että ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan ;)

Mulla päivät myös m-a-t-e-l-e-e... aikaisintaan dpo10 vissiin voipi näkyä, ja nekin kai herkillä -vaimitenseoli-

Mulla on myös 2 km taustalla eli samat "lukemat" kuin rakkaudesta äidillä...
molemmat keskenmenot on ollut isänpäivän vkonloppuna, oli aika synkeät tunnelmat silloin :'( eka km oli spontaani rv5 ja toinen oli tuulimuna, itse silloin hoidin tyhjennyksen lääkkeillä kotona... onneksi ei kuitenkaan tarvinnut kaavintaa tehdä.

Noiden km jälkeen on kyllä viety se ilo ja into jota tunsin 2 ekan lapsen raskaudessa alusta saakka, enää ei uskalla iloita kovin aikaisin..

nyt ruokaa pöytään :wave:

ÄssÄ5 17/26 dpo5
 
hip hei :wave:

Ensiksi tietenkin halaus rakkaudesta äiti :hug: mutta tuo kerkiää plussaksi hyvin vielä muuttua!!!Tuo jännäily ja odottelu ja mielessä ei pyöri muuta kuin testit ja vauvat, sehän on parasta! Positiivisia ajatuksia ja mieltä välittelen sulle täältä...

Käyn kurkkaamassa tänään 5päivää vanhaa vauvaa =) vitsit, ihan pelottaa kuinka minä sen jälkeen hurahdan tähän kuumeiluun....:ashamed: kovasti olen yrittänyt jarrutella mielessäni koko tätä kuumeilua. En ole ennen sitä koskaan voinut hidastaa tai torjua ajatuksistani...vaan kun kuumeilu on alkanut niin pieni on pitänyt saada ja heti....Nyt koitan sitä ikäeroa venytellä ajatuksissani ainakin...ihan hassua...

Ympärilläni on nyt niin moni raskaana ja taas ensi vuonna olen menossa ystäväni mukaan synnytykseen (olin ekassa mukana myös) että tuntuu se elämä pyörivän nyt vauvojen ja masujen parissa :heart:

iso rutistus teille joilla keskenmenoja takana :hug: menetys on aina menetys...

Mitä muiden päivään?
 
Kyllä sieltä ehtii plussakin tulla rakkaudesta äiti. Vaikka sitten ensi kuussa:heart:

Onnea plussasta petronella:heart:

Meillä viisi lasta ja kuusi raskautta. Kaksi kaksosraskautta, joista toisessa toinen tuli kesken niinkin suurilla viikoilla kuon 12+jotain ( oltiin juuri saatu vasrmistus kaksosista ), mutta toinen jaksoi loppuunasti ja on nyt reipas 8-vuotias. Toisessa kaksosraskaudessa toinen menehtyi kohtuun, eikä vuotanut ulos, eikä kenelläkkään ollut varmaa tietoa, selviääkö toinen (elossa oleva )vai ei. Saimme itse päättää, mitä tehdään ja päädyimme aborttiin viikoilla 9+4. En halunnut pitkittää raskautta ja kohdata mahdollista menetystä isommilla viikoilla. Olen sulkenut asian mielestäni, mutta nykyisin palaan ajatuksissani tuohon hetkeen usein.....olin ihan yksin sairaalassa (vieraassa vielä, koska oli heinäkuu ) ja kätilö oli kohtuuton työntäessään minua leikkaussaliin:"Tuolla on synnyttäneiden osasto, jonne olisit päätynyt päättäessäsi toisin!." Muistan ikuisesti nuo sanat. Ei edes ollut vaivautunut ottamaan selvää, mitä minulle oli oikeasti käynyt. Muuten olen ollut onnellinen raskauksien suhteen: kaikki viisi syntyneet luomusti ja muistot kauniita, raskaaksi olen tullut suht helpolla ja voinut hyvin loppuun asti.

Nyt pyykkihommiin!
 
hei.
potkikaa te mut pois täältä koska hieman oon miettiny josko kuudes suotais meille.
P/02, T/05, P/07, P/10, T/12.

olen 28v mies 40v.
miehen ikä on yks asia miks ei voida pitkää väliä aatella.
eli ny mietitään et joko kuudes perään tai lapsiluku jää viiteen.
häslinki päivinä oon valmis katkaisemaan johdot mut hyvinä hetkinä mietin kuudetta.
mies haluais kuudennenkin.mitä teen??pelkään vaan et jos lapsiluku jää tähän niin jossain vaihees ku on sit myöhäistä niin alkaa kaduttaa.
 
Hei taas=)
Aijoin pysyä täältä pois ensi tiistaihin asti etten liikaa lue raskausjuttuja,ku tuntuu että menkat alkaa tiistaina kuitenkin.
Mutta tää mun olo niin sekottaa päätä.Eilen ku ruoka viivästy ja olin jo tosi nälkänen niin tuli tosi huono olo ja samoin kävi tänään vaikkei ruoka ollut ees vielä myöhässä.Rupes todella epäilyttämään se testin tulos mutta samalla pelottaa että jos en oo raskaana niin mikä kamala tauti/sairaus mulla on,ku oon vähän väliä niin huonovointinen.Sokeritautikin kävi taas mielessä ku selvästi parempi olo ku syö säännöllisin väliajoin(tällä hetkellä pakko syyä aika tiheäänkin),mutta sitä on multa aijemminkin tutkittu eikä sitä ollut.
Ja sitten nuo mahakivut ja nipistelyt.Mistähän ne johtuu.Voikohan hiivatulehdus aiheuttaa mahakipuja?Mulla on joskus vuosia sitten ollut hiivatulehduksia(muistaakseni ne on ajoittunut aina raskausaikoihin)enkä ikinä oo ollut niin kipeä kuin viimeyönä!! Alapää tuntu sille niinku se ois liekeissä ja jouduin käydä suihkutteleen monta kertaa ja välillä tuntu että pitäs hakea joku lehti millä vois tuuletella:LOL: Joo mutta oikeesti oli kyllä tosi kivulias olo: / Mietin että oonkohan tolle lääkkeelle allerginen vai miten tuo tulehus tuli yhtäkkiä nuin ärhäkäksi vaikka olin sitä jo alkanut hoitaa.Ja tosiaan tuota lääkettä oon käyttäny ennenkin,eikä se sillon tollasia kipuja tehnyt.
sori nuo alapääjutut:ashamed: sekin piti nyt jostainsyystä täällä kertoa:D Ehkä se on tuo vertaistuki tai edes ymmärrys.Aika moni muukin varmaan jossain vaiheessa kärsinyt hiivatulehduksesta.

mamma84 tervetuloa:flower: ei sua täältä pois potkita.Mulla kans tuntuu häslinki hetkinä ja päivinä että onko mitään järkeä haluta tähän vielä yksi häslääjä lisää:O ,mutta sitten kun nuo lapset on kuitenkin niin rakkaita niin välillä tuntuu että vois täyttää puoli maailmaa nuilla omilla lapsilla jos vaan jaksas huolehtia kaikista lapsista.Ja onhan niitä hyviä hetkiä onneksi paljon enempi kuin huonoja.Meillä vaan nykyään on tuo nelivuotias oikea kitinä iikka joten sen kanssa on välillä hermot koetuksella.Ja tuntuu että on alkanut enempi harrastaa nuita "poikien" riehumis leikkejä jotka mua ärsyttää ihan suunnattomasti ja sitten pikkuveli 2v tekee kaikki riehumiset isoveljen perässä.Se on sellasta juoksemista ja huutamista ja loppujenlopuksi siinä toinen tai kumpikin yleensä aina itkee.Yleensä ainakin pienempi kun kaatuu tai kopsauttaa ittensä johonkin.Kauheen paljon tarvis touhuta 4vuotiaan kanssa niin ei menis nuin levottomaksi,mutta eihän sitä kokoaikaa jaksa järjestää tekemistä.Onneksi on nuo sisarukset leikkikaverina.Ite vaan pitäs jaksaa olla erotuomarina ja rauhottelijana aamusta iltaan.Aina ei jaksas..
Minä mietin kans pitkään kaikkia asioita että jaksetaanko/pystytäänkö vielä viides lapsi tehä ja sitten tulin siihen tulokseen että myöhemmin mua kaduttas,jos sitten haluaisin enkä enään raskautus esim iän takia.

kassu :hug: pahoittelut nuista vauvojen menetyksistä.Varmasti ollut raskasta päättää abortistakin:'( Onneksi teillä on nyt siitä eka raskaudesta terve 8vuotias :heart: Meidänkin esikoinen saman ikäinen.Ja kamala mikä kätilö sulle on sattunut|O Tollaset sanat jää ikusesti mieleen.Tommosella alalla ei kyllä sais nuin julmia ihmisiä olla töissä.... Teitkö siitä mitään valitusta?

Rakkaudesta äiti pahoinvoivana ilman raskautta? 28/24
 
rakkaudesta äiti tsemii jännitykseen... täällä vähän samaa "luulotautia".... mullakin ollu hiivaa vain raskaana ollessa, ja nyt vähän tuntunu kutisevan koko viikon.....ja pari viikkoo sitten mielestäni ehkä bongasin ovislimat.... ja menkkojahan ei siis kuulu, ei näy... eli ihan haahuilua on tämä:LOL: tekis mieli testata kun huomenna vähän illanistujaisia tiedossa, että jos kuitenkin sais olla kuskina.... mut enpä taida pahaa mieltä itselleni tienata =(

mamma84 tervetuloa!

kassu hui, aika hurjaa.... taas sitä saa ihmetellä tätä elämän ihmeellisyyttä...
 
Tervetuloa mamma84=)

Täällä käyn katselemassa päivittäin,en oikein osaa vielä odotus puolellekaan mennä.Tänään kävin lääkärissä,kun kurkkukipu ei vaan hellitä,nielunäyte oli keskiviikkona negatiivinen ja nyt korvassa näkyi painetta,samoin poskiontelot turvonneet(ei kuitenkaan tulehdusta),sain ohjeeksi laittaa nenäsuihketta nasonex kahdesti päivässä,kerroin kyllä raskaudesta,lääkäri vakuutti olevan turvallista suihketta käyttää,minua arveluttaa kyllä: /Lääkäri kyllä sanoi,että raskaus altistaa hengitystie pöpöille:(

Joku joskus sanoi,että plussa pärähtää,kun hankkii siteitä kaapit täyteen,no minulla ainakin on monta pakettia kaapissa;)

Tänään huomasin jo pahaa olo ja heikotusta,kun ruokaväli kävi liian pitkäksi ja hajut otti nenään kaupassa:xTosi väsynytkin olen,eli toivotaan,että siellä masussa joku oikeasti on:heart:

kassulle:hug:tosi kamala kätilö sinulle osunut:x


rakkaudesta äiti:
minä kärsin hiivatulehduksista pitkään,minipillereiden jälkeenkin,jotenkin meni limakalvotkin huonoon kuntoon yms...Nyt kun ei ole tarvinnut käyttää mitään ehkäisyä,niin limakalvot hyvässä kunnossa,kunnes jossain vaiheessa tulee se kauhee turvotus tonne alakertaan:headwall:
 
Tervetuloa vaan mamma84 :wave: ja eksyit väärään porukkaan jos meinaat että me puolletaan -ei hankita enempää lapsia- kantaa :D päin vastoin... taitaa olla meidän kanta enemmän on parempi ;) että tänne vaan kuumeilemaan porukkaan!

hiiva on kyllä yks :headwall: mulla on taasen menny menkat ja hiivaoireet käsikädessä... mutta sen jälkeen kun aloin syömään probiootteja on hiivaoireita ollut tosi harvoin (koputtaa puuta)

jaa-a jospa mullekkin se plussa pärähtäis kun on testejä kasapäin kaapissa (viimeksi kun alkoi menkat niin tilasin hirrrrrween satsin) :rolleyes:

tänään on dpo6 ja "mukaoireina" on ainakin pissahätä ja menkkasäryt sillontällön :LOL: joo-o nehän on 50%-50% oireita. Ei auta kun vaan mennä päiväkerrallaan eteenpäin

ÄssÄ 18/26 dpo6
 
Iltaa :wave:

Piti tulla kurkkailemaan vielä ennen kuin miehen kainaloon mennen....unettanut ihan hirveesti!

Joku puhui nenäsumutteesta petronella09 vissiin. No sen verran voin sanoa, että olen joutunut käyttämään jokaisessa odotuksessa nenäsumutteita alusta loppuun juuri raskaudesta aiheutuvan tukkoisuuden vuoksi. Limakalvot kuivuu jne...ja todella niiiin tukossa olen ajoittain ollut monta viikkoa, että henki ei kulje jos sumutetta ei käytä. Ja ihan normaalit muksut mulla on :LOL: Tiedän toki että niin ei saisi tehdä, mutta jopa lääkärit on neuvottomia olleet mun kanssa ja siksi ovat jopa sanoneet että ei se niiiiin haitaksi ole. Mikään nenätorvihuuhtelu, höyryhengitys jne ei ole auttanut koskaan!

Ja oli tänne joku uusikin eksynyt! Ihanaa, tervetuloa mamma84 :wave: Ei muuta kun seuraavaa tekemään kun mieskin noin suotuisa =)

Odottelen plussauksia teiltä :flower:

nyt pitääkin mennä joku hereillä muksuista......grrrrr
 
Kiitos Miab5 =) helpottavaa kuulla,että joku muukin on käyttänyt nenäsumutteita raskaana ollessa.Joo ei se sumute kyllä mitään taida auttaa,kun edelleen kurkku kipeä ja suu ja säteilee korvaan:(

petronella ja toukosalaisuus:heart:
 
Sunnuntai ja sadetta |O

Miten on soja testailitko?

Ja aikaisemmin piti laittaa jo että kassu kaikkea sinäkin olet joutunut kokemaan, halauksia noista...:hug:

ÄssÄ5 ei ole sullakaan kauaa testailuun! Oireita tullut lisää?

Onko muilla ollut oviksen aikoihin kipuja? Mulla on nyt ovis menossa ja kivut on mielettömät, juuri samanlaiset kuin silloin kun olen raskaaksi tullut....:mad: en aamulla voinut muuta kuin maata, kun teki niin kipeää munasarjojen kohdalta, tai oikeasti vain vasemmalta puolelta. Ollaan miehen kanssa pupuiltu kunnolla nyt viime päivät ja viime vk loppunakin...mutta vielä siis kumit käytössä :whistle: tuli vain kivuista heti mieleen, että nyt joku kaveri yrittänyt mennä läpi...hah, oliskin!

Eilen taas mietiskeltiin että koska me oikeasti käydään yrittelemään...mies toivoisi loppuvuoden vauvaa joten vielä tovi odotellaan. Tiedän, typerää tämä liika "suunnittelu" ja mietinkin jos se ei ekasta tai tokasta tärppääkään...joka olis oikeasti ihan hyvä mullekin välillä vähän piinassa elellä. Onkohan tämä nyt ihan hassua....:ashamed: neljä kun on läksent heti ekasta tulemaan....:ashamed:

Mitä muiden päivään?

Rakkaudesta äiti me ollaan varmasti kaikki monen lapsen äiteinä totuttu alapääjuttuihin :LOL: ihan hyvä kun suoraa puhetta niin ei jää mitään arvailujen varaan! Onko sulla oireita mitään nyt?Miten hiiva? Ja tosiaan tulee täälläkin niitä hetkiä kun muksuja komennetaan ja tukka meinaa lähteä päästä kun joskaus hermona, mutta ne ihanat hetket kyllä kans sit niin IHANIA! Mitä se elämä olisi ilman näitä pirpanoita?????

Puhallampas täältä aurinkoista mieltä sateen keskeltä:whistle:
 
eiih kirjotin äsken pitkän litannian ja sitten kone meni tilttiin just ku olin lähettämässä :| Nyt ei enään kerkeä vastailla,mutta kävin tosiaan äsken hehkuttaan että menkat ei oo ainakaan vielä alkaneet ja kiertopäivä 27 on nyt menossa.Huomena viimestään pitäs alkaa mut toivon ettei ala.Heti ku olin hehkuttanu ni mahassa tuntu vähän kuin menkkakipuja ja nyt pelottaa että alkaako ne.Alkas nyt heti jos aikoo alkaa ni ei tarvis enään jännätä!
Mutta nyt on mentävä...

rakkaudesta äiti kp/28(tai 26) /27
 
pah ja pöh... aamulla hetken mielijohteesta pissin purkkiin ja testasin tyylipuhtaan negan ... no juu oli kauhean järkevää kun dpo on kokonaiset 9 tänään...

Ei oo mukaoireetkaan vahvistunu :LOL: taitaa mennä ns.reisille tää kierto...

Onneks mulla alkaa parin viikon päästä työt niin joutuu pakostakin ajattelemaan jotain muutakin, vaan minkäs sitä itselleen voi kun tahtoo niin kovasti että oikein sisälle sattuu :ashamed:

Meidän perheessä alkaa taas uusi vaihe kun pienet menee päiväkotiin ja minä töihin, vähän hirvittää kyllä miten lähtee menemään... mutta ainakin tilipussi on huomattavasti mukavamman kokonen kun monii vuosiin! =)

ÄssÄ 21/26 dpo9
 
joo, en mie mitään testaillu. Ei oo sellanen olo. Ehkäpä tässä parin viikon päästä vaikka.... tai sitten kun "siltä tuntuu".

täällä pukkaa flunssaa ja mies lähössä parin päivän työmatkalle, huoh! näinä hetkinä kyllä kyselee itseltään onkohan tässä kuumeilussa mitään järkeä.

rakkaudesta äiti peukut ja varpaat pystyssä....!!!
 

Yhteistyössä