Hei huolesta harmaa!
Otan osaa teidän tilanteeseen, mutta muista että vielä on toivoa!
Koen olevani jokseenkin samassa tilanteessa kanssasi. Sikiöllä todettiin 12 viikolla ultrassa 8mm:n niskaturvotus, joka oli kaksinkertaistunut viikon 10 ultrasta (nt4,6), lisäksi vatsa ei ollut sulkeutunut kunnolla ja siinä oli noin 10mm läpimitaltaan oleva patti/kasvain. Lääkäri sanoi, että kyseessä on todennäköisesti 13 tai 18 trisomia ja raskaus menee kesken jokatapauksessa. Silloin 12 viikolla päädyttiin sitten istukkabiopsiaan, josta saatiin tulos tämän viikon maanantaina, turner-tyttö!
Olin aivan ihmeissäni tuloksesta, koska meille ei tosiaan annettu mitään toivoa elinkykyiseen lapseen. Vauva on tähän astisissa ultrissa ollut näitä kahta poikkemaa (nt ja muutos vatsassa) lukuunottamatta normaalisti kehittynyt niin kasvun puolesta kuin muutenkin ja kovasti hyppii vatsassa ja liikuttelee raajojaan. Sairaanhoitaja joka ilmoitti tuloksen oli aika tyly ja kysyi varataanko aika raskauden keskeytykseen, johon ihmetellen vastasin, että no ei todellakaan! Lisäksi hän kimpaantui kun esitin ilmeisen vaikeita kysymyksiä ja vaadin tilastollisia todennäköisyyksiä vauvan sydänviasta.
Jokatapauksessa olen nyt ihan ymmälläni. Olin olettanut, että saamme keskustella lääkärin kanssa, että miten nyt edetään. Nyt vaan tuli uusi ultra-aika kahden viikon päähän, eikä mitää lisäinfoa asiasta. Toki tutkijana osaan itsekin etsiä tietoa netistä, mutta se ei korvaa keskustelua asiantuntijan kanssa tässä epävarmassa tilanteessa.
Nyt pelkään seuraavaa ultraa kuin ruttoa, koska tähän asti tilanne on aina mennyt vaan pahempaan suuntaan! Jotenkin toivo on tämän turner-diagnoosin jälkeen taas nostanut päätään ja se pelottaa, olin jo täysin luovuttanut asian suhteen näiden trisomia epäilyjen jälkeen! Mies ei nyt enää halua asiasta edes puhua, koska tekee liian kipeää.
Viimeiset viikot on menny pää ihan huurussa ja töissä olen yrittänyt käydä, että tulis edes vähän taukoa itkemiseen, mutta ei tästäkään mitään tahdo tulla.
Tsemppiä nyt sinulle ja kirjoitellaan kuulumisia, jos se edes antaisi lisää toivoa! :hug: