Suuri niskatusvotus > ennuste ja lopputulos! Sekä Turner-raskauksien epätoivoa, iloa, surua ja suurta rakkautta lasta kohtaan!

Tuo on varmasti kamalaa.Mutta pakko ajatella että luonto tekee tehtävänsä jos nyt on huono tuuri käynyt tuon pikkuisen kanssa.Onneksi raskaus on vielä suhteellisen alussa.

Itellä todettiin tossa rv 11+ ja 4,9mm NT ja olin aivan paniikissa ja itkin vaan.Olin punktiossa ja tervekromosominen tyttö ja rakenneultrassa kaikki ok.Noi turvotukset voi heitellä eikä todellakaan aina ole vakavaa.

Tuo kokonaisvaltainen turvotus tosin on huimaa ja iso turvotus onkin 2cm.
Toivon jaksamista sinulle ja muista että luonto tekee tehtävänsä.Onneksi sinulla jo ihania lapsia olemassa entuudestaan!!
tsemppiä.
tv D ja potkiainen 22+1
 
Huolesta harmaana : Olen pahoillani olen kokenut saman tuskan helmikuussa!! :ashamed: :snotty: Silloin pienellä turvotus 6mm-8mm rv 12 ja menehtyi rv 12-13 välissä, kun menimme taas ultraan! :ashamed:

Olen niin pahoillani puolestasi/puolestanne!! :hug:

Saat kirjoittaa yv:tä jos haluat! :flower:

Rva Pikkumyy ja Pirpana rv 5+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
:hug: :'(

Saisitko kaupungilta perhetyöntekijän ulkoiluttamaan isompia tai jollekin kaverille hoitoon niin saisit edes muutaman tunnin "märehtiä" asiaa sängyn pohjalla?

Jaksamista kovasti!
en saa apuja tällä paikkakunnalla. pitää mummoa kysäistä jos jaksais ottaa. toistaalta pitävätpähän liikenteessä etten vallan masennu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Divina:
Tuo on varmasti kamalaa.Mutta pakko ajatella että luonto tekee tehtävänsä jos nyt on huono tuuri käynyt tuon pikkuisen kanssa.Onneksi raskaus on vielä suhteellisen alussa.

Itellä todettiin tossa rv 11+ ja 4,9mm NT ja olin aivan paniikissa ja itkin vaan.Olin punktiossa ja tervekromosominen tyttö ja rakenneultrassa kaikki ok.Noi turvotukset voi heitellä eikä todellakaan aina ole vakavaa.

Tuo kokonaisvaltainen turvotus tosin on huimaa ja iso turvotus onkin 2cm.
Toivon jaksamista sinulle ja muista että luonto tekee tehtävänsä.Onneksi sinulla jo ihania lapsia olemassa entuudestaan!!
tsemppiä.
tv D ja potkiainen 22+1
vähenikö se turvotus sitten kuitenkin ennen sitä lv punktiota?
 
huolesta harmaa: iso voima :hug: . meillähän sitä turvotusta mitattiin suurimmillaan 4.01 mm tosin sitä ei ollut kuin niskanalueella. vaikeampihan tilanne on kun sitä on muuallakin. :( meillä otettiin se lapsivesipunktio ja vielä siellä oli ihan silmillä nähtävissä selvästi turvotus. vasta rakenneultrassa se oli hävinnyt.
ja terve poika vauveli syntyi niin kuin olet varmaan tuolta seulapuolelta lukenut.

itse menetin toivon myös moneen kertaan. ja ukko jaksoi uskoa ettei mitään vikaa toisessa ole. ja niin kauan kun pieni sydän siellä lyö niin pidetään toivoa yllä kuitenkin. jookosta?
pakkohan se on päässään valmistella myös asian toista laitaa. mutta niin kauan kun toivoa on niin ei saa menettää sitä. (tein itse myös sen).

jaksamista sylintäydeltä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nemika:
huolesta harmaa: iso voima :hug: . meillähän sitä turvotusta mitattiin suurimmillaan 4.01 mm tosin sitä ei ollut kuin niskanalueella. vaikeampihan tilanne on kun sitä on muuallakin. :( meillä otettiin se lapsivesipunktio ja vielä siellä oli ihan silmillä nähtävissä selvästi turvotus. vasta rakenneultrassa se oli hävinnyt.
ja terve poika vauveli syntyi niin kuin olet varmaan tuolta seulapuolelta lukenut.

itse menetin toivon myös moneen kertaan. ja ukko jaksoi uskoa ettei mitään vikaa toisessa ole. ja niin kauan kun pieni sydän siellä lyö niin pidetään toivoa yllä kuitenkin. jookosta?
pakkohan se on päässään valmistella myös asian toista laitaa. mutta niin kauan kun toivoa on niin ei saa menettää sitä. (tein itse myös sen).

jaksamista sylintäydeltä :hug:
En tiedä miten pitäisi suhtautua näihin potkuihin :/ Joka kerta kun tunnen potkun, alan itkemään. En tiedä onnestako > siellä se vielä mukana on, vaiko surusta > jos noita liikkeitä ei yks kaks tuntuisikaan tietäisin mistä se johtuu.
Lääkäri tosin sanoi että liikkeet kertoo vain hyvää, että tällaisessa turvotuksessa ei olisi ihme jos vauva vain olisi paikallaan, vaikka sydän löisikin vielä.
Että aika sisukas taistelija siellä on :heart:
Mies just eilen sanoikin että jos tämä vauva on poika niin hänet ristitään kyllä ehdottomasti Sisu nimiseksi =)
 
tiedän tuon tunteen noista potkuista. mutta toisaalta kun ajattelet niin toivoahan ne antaa kuitenkin kun tietää että toinen on sitkeästi vain menossa mukana =)
raskasta on varmasti sulla jatkuvassa pelossa elää. mutta sitkeästihän teidän Sisu vaan matkassa pysyy. ja toivotaan että pysyy myös jatkossakin. :hug:

jaksuja kovasti.
 
Tuli mieleen sellainen kysymys että te joiden vauvoilla ollut sitä turvotusta todella paljon, eikä oikein toivoa tulevasta ole annettu. Niin entäs sitten kun turvotus onkin vähentynyt tai jopa kokonaan hävinnyt, niin millä mielellä lääkärit ovat sitten olleet?

Me saatiin tieto viime lauantaina että 2cm:n turvotus oli vähentynyt puolella ja jopa enemmänkin =) Mittaaja oli päivystävä lääkäri joka ei sit osannut oikein sanoa asiaan mitään sen enempää. Ensi maanantaina on seuraava äitipoliaika jossa varmaan saan lisää tietoa.
 
:hug:

En ole itse vastaavassa tilanteessa, eksyin vain lukemaan tätä ketjua. En voi mitenkään sanoa tietäväni miltä sinusta tuntuu, voin vain kuvitella sitä itsekin äitinä ja toista odottavana. Voimia ja positiivista mieltä sinulle! Minusta tuntuu, että Sisu on todellakin sisukas tapaus, kun kerran liikkeitäkin tunnet. Yläkerran suojelusta teille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kamiliya:
:hug:

En ole itse vastaavassa tilanteessa, eksyin vain lukemaan tätä ketjua. En voi mitenkään sanoa tietäväni miltä sinusta tuntuu, voin vain kuvitella sitä itsekin äitinä ja toista odottavana. Voimia ja positiivista mieltä sinulle! Minusta tuntuu, että Sisu on todellakin sisukas tapaus, kun kerran liikkeitäkin tunnet. Yläkerran suojelusta teille.
Kiitos =)
Tänään "Tiuku" ollut erityisen vilkkaalla päällä :heart:
 
Täällä jännityksestä jäykkänä kuljen huoneesta toiseen enkä ole oikein koko päivänä saanut mitään järkevää aikaiseksi. "Tiuku" on myllännyt masussa entiseen tapaansa, että kyllä se sielä mukana on. Pääsee "Tiuku" irvistämään :p huomenna äitipolin lääkärille joka kaksi viikkoa sitten sanoi että ihan päivistä kiinni kun pikkuinen kuolee :/
Ette usko miten monta kertaa tämän raskauden aikana olen käteni ristiin liittänyt tuossa masun päällä ja toivonut ettei tämä pieni periksi antaisi.
Päivät menee vain tätä miettiessä, kaikki muu tuntuu niin pintapuoliselta, jopa turhalta.

Tällaisia ajatuksia täällä... :wave:

huolesta harmaa ja "Tiuku" rv17 :heart:
 
Toivotaan että turvotus on entisestään vähentynyt ja kaikki muukin kunnossa.Itse käyn myös noissa kontrolleissa,kun turvotusta oli 5.2mm,nyt ei ole varmuudella saatu (tarkkaan)mitattua kertaakaan npultran jälkeen,kun tällä pojulla on napanuora kaulan ympärillä.
Vilkas se on meidänkin ukkeli ja se rauhoittaa,muuta poikkeavaa ei ole onneksi löytynyt turvotuksen lisäksi.
Kovasti haleja sinulle,tiedän sen jännityksen ja pelon kun ultralla aletaan tutkia,että mitä mahtaa näkyä,voimia :flower:
 
Voimia sinulle huomiseen Huolesta Harmaa!!

Toivottavasti kaikki olisi edennyt parempaan suuntaan ja saisitte tuon pienokaisen luoksenne terveenä ja elävänä.
Ystäväni lapsella todettiin niskaturvotusta 9mm ja silti heille syntyi terve poika!
Koetahan jaksaa pitää lippu korkealla silti, pienikin siellä potkiskelee ja antaa äidille voimia jaksaa raskaan ajan läpi.

Voimia ja palaahan kertomaan kuulumisia!

Mamitus2 ja Nappula rv.38
 
Voimia huolesta harmaalle :hug: ja toivottavasti pikkunen jaksaa olla yhtä sisukas :heart:

ja aiheesta poiketen itse en mennyt mihinkään veriseuloihin mitä tarjottiin np-ultran yhteydessä...

Rinzessa ja papuRinssi rv.29+5
 
Eipä sit ollukaan sillon viikko sitten osastolla ollut lääkäri ihan ammatti ihminen :/ Kyllä sapettaa ja ankarasti prkl :/ Olisi vaan pitänyt suunsa kiinni eikä mittaillut ja kertonu vääriä tuloksia.
Eli siis tänään äitipolilla seuraavaa: (nyt pikaisesti, mulla on migreeni päällä )
-turvotus lisääntynyt :'( 2,6cm pahimmillaan niskassa. nyt myös otsalla sekä raajoissa.
-vatsaontelosta neste vähentynyt mutta puolestaan vasempaan keuhkoon kertynyt nestettä.
-sydämessä ei mitään hälyyttävää
-virtsarakkokin löytyi joten munuaiset pitäis sit myös olla mutta lääkäri ei oikein saanut kunnon kuvaa koska vauva niin turvoksissa ja...
-lapsivettä todella vähän :(
-kasvanut on kuitenkin ja liikkuu normaalisti

Tässä todella huonolaatuinen 3D kuva (jos kukaan saa selvää)


(siis istuu tuossa kippurassa, otsan turvotuksen näkee selvästi ja kasvot, kädet kasvojen "alla" sekä jalkapohja näkyy oikeassa reunassa )

Kolmen viikon päästä uusi käynti äitipolilla. Toivoa ei taaskaan lääkäriltä saatu.
Kyllä vetää mielen maihin taas...
 

Yhteistyössä