Suuri lasagne-kysely!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lasagne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lasagne

Vieras
Jos nyt aloittaisit lasagnen teon monelta se olisi valmista?
Teetkö lasagnen itse alusta loppuun vai käytätkö valmisjauheita kastikkeisiin?
Onnistuuko molempien kastikkeiden teko yhtäaikaa?

onnistuu kastikkeiden teko yhtä aikaa. niissä menee joku vartti, uunissa 200 kiertoilmassa tulee valmista puolessa tunnissa. en käytä valmiita jauheita, koska niissä on glutamaattia.

En ole koskaan tehnyt lasagnea itse alusta loppuun asti... :p
Olen sen verran laiska et ostan aina valmiin paketin kaupasta...
Tänään just tein niin meni n.45 min ja tähän sisältyi jo uunissa olo aikakin... :flower:

Jos mä rupeisin lasagnee tekemään niin se ei varmaan valmistuis ikinä, tai sitten siihen menis ikuisuus, mutta... Ukkonen kun se tekee niin abaut tunnissa pääsee syömään kuumaa ja hyvää lasagnee...

Molemmat kastikkeet yhtä aikaa. Puolentoista tunnin päästä vois päästä syömään, siinä menee aikaa kun teen ison lasagnen ja siihen tulee reilusti vihanneksia. Alusta loppuun teen itte. Jopa kuorin porkkanat. ;)

Ei lasagnen teossa kauaa mee, yllätyin itsekkin kun pitkästä aikaa tein alusta loppuun asti itse. Tosiaan molemmat kastikkeet tein yhtäaikaa ja juusto oli almiiksi aikasemmin raastettu.

n tunti15min-puolitoista tuntia menisi, ja teen ihan ite :D levyt ostan juu minäkin kaupasta :D :D joskus jos on hätä, niin saatan ostaa tomaattikastikkeen vaikka dolmion, mutta juustokastike pitää aina olla itsetehtyä :p

ostan aina sen lasagne laatikon missä kastike jauhoa ja levyjä.lisään levyjä,ne paketissa olevat ei riitä ja jauhelihakastikkeen teen sillä jauheella ja valkokastikkeen erikseen itse,onnistuu tehdä kaikki yhtäaikaa ja menisköhän n. tunteroinen koko hommassa.

Mä teen myös itse, paitsi pastan ostan valmiina. Teen jauhelihakastikkeen siinä samassa kuin paistan jauhelihat ja juustokastiketta en tee, vaan laitan ruokakermaa ja juustoraastetta aina vuorotellen. Helppoa kuin heinänteko :D

minä rrrrakastan lasagnea, paha vaan etten o koskaan ees yrittäny tehdä. =) mies tekee maailman parasta, tekee kaiken (paitsi ne levyt) itse. jauhelihakastikkeeseen tulee ainakin yrttimaustettua tomaattimurskaa ja juustokastikkeeseen koskenlaskijaa. valkosipulia tietty kans. :p

Mulla menee n. tunti ja vartti. Ja sitten päästään pöytään =) En käytä valmisjuttuja, ite tehtynä tulee parempi. Yleensä teen eka jauhelihasoosin porisemaan ja sitten teen juustokastikkeen.

Nyt rupeskin tekeen lasagnea mieli, pitäis varmaan tehdäkin pitkästä aikaa.

itse teen alusta loppuun asti ja pari-kolme tuntia menee. teen nimittäin semmosen aidon italialaisen pastakastikkeen ja sen jo yksistään täytyy hautua tunti-puoltoista :D

Teen alusta asti itse ja molemmat kastikkeet yhtäaikaa. Mä kypsennän lasagnea ainakin 1,5 tuntia uunissa, ellei 2 tuntia, miedolla lämmöllä hauduttaen. Eli sanotaan pari tunteroista niin saa tulla syömään.

Yhteistyössä