Suuri lasagne-kysely!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lasagne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lasagne:
Jos nyt aloittaisit lasagnen teon monelta se olisi valmista?
Teetkö lasagnen itse alusta loppuun vai käytätkö valmisjauheita kastikkeisiin?
Onnistuuko molempien kastikkeiden teko yhtäaikaa?

uunissa tunti ja jauheliha puoli tuntia ennen paistoa lämpenemään eli n 2 tuntia ja ruoka olisi pöydässä. Tomaattimurska valmiina jauhelihan sekaan ja mausteet mutta valkokastikkeen teen itse, nykyään teen myös maidollisille riisimaidosta valkokastikkeen ja ripottelen juustoraasteen sekaan sinne vuokaan. Aikanaan ennen maitoallergiaa keittelin kyllä molemmat kastikeet samanaikaisesti, siis tein ihan oikeaoppisen juustokastikkeen mutta nyt ei viitsi kolmea tehdä samanaikaisesti (vaikka sitäkin olen tehnyt)

Puoli tuntia ja valmista olisi! Teen molemmat kastikkeet ihan itse sekä käytän tuorepastalevyjä sekä kunnon mozzarellaa.. Opin aikoinani tekemään aitoa italialaista lasagnea, ollessani italiassa siis pidemmän aikaa.. Ja siitä tulee hyvää!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Molemmat kastikkeet yhtä aikaa. Puolentoista tunnin päästä vois päästä syömään, siinä menee aikaa kun teen ison lasagnen ja siihen tulee reilusti vihanneksia. Alusta loppuun teen itte. Jopa kuorin porkkanat. ;)

peesailen tätä!!

parisen tuntia menee ainakin, teen itse lasagnen levyistä lähtien. ja valkokastike meinaa aina palaa pohjaan eli teen kastikkeet puoliksi yhtäaikaa, jos voi niin sanoa...ja mitä pidempään se muhii uunissa sitä herkumpaa siitä tulee:) :)
pitääkin muuten tehdä vaikka viikonloppuna, kiitti ideasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Lintu:
Puoli tuntia ja valmista olisi! Teen molemmat kastikkeet ihan itse sekä käytän tuorepastalevyjä sekä kunnon mozzarellaa.. Opin aikoinani tekemään aitoa italialaista lasagnea, ollessani italiassa siis pidemmän aikaa.. Ja siitä tulee hyvää!! :D

Haluatko jakaa ohjeesi? :p

Tunti vähän reilu menee aikaa, kun päästään syömään, kun lasagnen teen valmislevyistä. Kastikkeet teen itse, molemmat yhtäaikaa. Sunnuntaina tein viimeksi, kyseessä siis jauhelihalasagne. Tonnikalalasagnea tulee tehtyä harvoin. Välimeren broilerilasagne on myös tosi hyvää, mutta sen valmistamisessa menee kauemmin.

kyllä siinä melkein pari tuntia menee, Kastikkeiden tekemiseen vajaa tunti, sitten kasaamisen vartti, puolisen tuntia saa kasattu vuoka vetäytyä ennen uuniin laittamista. Teen tuorelevyistä, joten uunissa ei tarvi olla kuin puoli tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja lasagne:
Jos nyt aloittaisit lasagnen teon monelta se olisi valmista?
Teetkö lasagnen itse alusta loppuun vai käytätkö valmisjauheita kastikkeisiin?
Onnistuuko molempien kastikkeiden teko yhtäaikaa?

Teen kokonaan itse (paitsi levyt), kastikkeet tulee helposti yhtäaikaa kun teen maitokastikkeen mikrossa. Ison lootan teen ja koko hommaan menee n.puoltoista-kaks tuntia, annan sen muhia ihan rauhassa uunissa.
On miljoona kertaa parempaa itsetehtynä.

Molemmat kastikkeet yhtä aikaa. Puolentoista tunnin päästä vois päästä syömään, siinä menee aikaa kun teen ison lasagnen ja siihen tulee reilusti vihanneksia. Alusta loppuun teen itte. Jopa kuorin porkkanat. ;)

raastatko porkkanan ku saat puolessatoistatunnissa valmista ja kypsää?

niin ja mieki käytän tuorelasagnelevyjä miltei joka kerta. harmi ettei niitä saa täältä normikaupasta, stockmannilta oon käyny ostamassa... :|

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

raastatko porkkanan ku saat puolessatoistatunnissa valmista ja kypsää?

niin ja mieki käytän tuorelasagnelevyjä miltei joka kerta. harmi ettei niitä saa täältä normikaupasta, stockmannilta oon käyny ostamassa... :|

Raastan porkkanan , kesäkurpitsan ja sipulin (koneessa). Ne sekoitan sitten jauhelihaan ja teen kastikkeen.

Jos oikein hyvää haluan niin teen ne lasangelevytkin itse tuore pastasta tulee ehdottomasti parasta. Alusta alkaen jos teen niin muutama tunti menee , puuhaan kyllä muutakin siinä välissä.
Nopeasti valmiista tuorepastasta , omasta juustokastikkeesta ja jauhelihakastikkeesta tehtynä menee 45min-30min siitä lasange on 20min uunissa.

Yhteistyössä