yrittääkkö jo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuukkoSuulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuukkoSuulle

Aktiivinen jäsen
20.11.2007
18 466
2
36
Olen tässä pohtinut, joko olisi hyvä aika antaa lasten tulla jos on tullakseen. Haluaisin niin kovasti äidiksi ja olen jo muutaman vuoden sitä miettinyt, nyt minulla olisi erinomainen mieskin ja olen onnellinen :heart: mies haluaa myös perheen pian :)

Mutta kuinka kauan teillä kesti ennen kuin tärppäsi pillereiden syönnin jälkeen? Aikoisin siis lopettaa pillerit kun olen niitä syönyt säännöllisesti noin 5 vuoden ajan, välillä puolen vuoden tauko välissä. Olisiko siis hyvä aika jo lopettaa ehkäisyn käyttö vaikka koulu on loppusuoralla ja opinnäytetyön teko kesken, se tulisi valmiiksi kai maaliskuussa. Onko raskaus aina väsymystä alussa etenkin? Kun olen miettinyt sitäkin jaksaisinko sitten miten hyvin raskauden alun ja opinnäytetyön teon yhtäaikaa... mielipiteitä =) ?

No, itse söin pillereitä ainakin sen 5 vuotta.... ja kun lopetin ne niin tulin heti raskaaksi! Joillakin raskaaksi tulo voi viedä esim. puoli vuottakin. Tuohon väsymysjuttuun en osaa vastata, kun minulla ei semmosia kovin ehtiny olemaan kun raskaus meni sitten kesken melkein heti alussa.

Itselläni ekasta raskaudesta ei ollut mitään väsymystä eikä pahaa oloa kertaakaan. Nyt tästä toisesta armoton väsymys ollu päällä alusta asti ja paha olo vaivasi muutaman viikon. Ainakin kerkeisit hyvin käydä koulun loppuun vaikka heti jäisitkin raskaaksi. Meillä eka tärppäs heti pillereiden lopetuksen jälkeen ja nyt tokaa odoteltiin kolme kiertoa. Kyllä kaikesta selviää ja voithan alkaa tehdä sitä opinnäytetyötä jo valmiiksi nyt. Onnea yritykseen :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
Tuohon väsymysjuttuun en osaa vastata, kun minulla ei semmosia kovin ehtiny olemaan kun raskaus meni sitten kesken melkein heti alussa.
harmittavaa kuulla :'( mutta jaksamisia sinulle kovasti :hug: se minua juuri askarruttaakin kun raskauksia on niin monenlaisia ja ovat niin yksilöllisiä ja sekin milloin tärppää ja milloin ei... :|

mä valmistin juuri ennen lapsen syntymää keväällä. meillä meni niin, että kauhea vauvakuume oli jo vuosia sitten, ennen kuin opiskelemaan menin. olin kuitenkin päättänyt että haluan tuon ammatin ensin opiskella. päätettiin sitten että yritys alkaa viimeisen vuoden syksyllä, kun ei maltettu enempää. niin onnellisia oltiin, kun tulin eka kierrosta raskaaksi :heart:
tietysti oli aika raskasta, mä olin tosi väsynyt, kävin koulun lisäksi illat töissä ja päivät venyi 12-tuntisiksi, oli opinnäytetyön tekoa ja vielä uuden asunnon remonttia. lisäksi keväällä oli kaikenmaailman näyttökokeet =) äitiyslomakin ehti alkaa ennen koulun loppumista.

mutta loppujen lopuksi kaikki meni ihan hyvin, nyt haaveilen jo toisesta, poika nyt 5kk :heart:

Jos olet näin kauan jaksanut kuumeesi kanssa,niin mikset söisi pillereitä vaikka vielä vuodenvaihteeseen :wave: Sitten vaikka tulisitkin heti raskaaksi alkaa koulu olla jo ihan lopussa:minulla on kaikkien 4 raskauden aikana ollut ihan suorastaan uupumus ne parit ekat kuukaudet ja siksi tällaista suosittelenkin sinulle.

No,jokatapauksessa onnea yrityksiin :heart:

juu olen sitä jo mieheni kanssakin miettiny et jos söis ny viel noi pari liuskaa e-pillereit ja sit jättäis pois.. Sitten se ehkä tulisi suht hyvään saumaan eikä opparin kans olis enää muuta kuin kirjoittamista :) Ja töitä minulla ei sivussa ole niin niitä ei tarvitse jaksaa :) ja kuumetta olen kestänyt pitkään kun ei ole miestä ollut :D:D tai oli mutta se suhde kariutui ja nyt uuden kanssa ja onnellisempi kuin koskaan kun kolahti kunnolla =) mutta ehkä se olisi hyvä hieman odottaa kun jos tulisikin ekasta kierrosta jo raskaaksi :D mutta olen miettinyt sitäkin että jos siihen menee vuosikin niin sitten harmittaa kun ei nyt jo jätä pillereitä.. sitä kun ei voi tietää :headwall:

Voi kun olisikin voinut noin suunnitella :)
En sano kiusatakseni, vaan että otat vaan huomioon senki, että kaikki ei aina mene niinkuin haluaa.

Mun ei pitänyt alottaa tätä mun koulua ollenkaan, mun piti jäädä jo kesällä äitiyslomalle. No, nyt haaveilen ettei enää toista vuotta koulua tarvi käydä...

Itse suosittelisin jättämään pillerit pois ja käyttämään muuta ehkäisyä (ei hormonaalista). Jätin pilsut pois touko-kesäkuun vaihteessa ja mulla on ollut vain 2 menkat sen jälkeen eli kierto on aika lailla sekaisin. Joillainhan se tärpää heti ekasta ja kierrotkin on ihan normaalit, mutta itse olen varoittava esimerkki toisesta vaihtoehdosta. lääkäreiden mukaan on ihan normaalia, että kierto on sekaisin pillerien jälkeen vuodenkin ajan. Siinä on vaan se harmi, että ovulaatioitakaan ei sitten tule, ainakaan säännöllisesti.

Itse rakastin e-pillereitä, koska menkat oli helpot, tiesi tarkalleen milloin ne tulee ja iho-ongelmat oli tiessään. Nyt vaan harmittaa pirusti, kun ne sekoitti mun kropan :$ En nyt halua saarnata pillereitä vastaan, mutta kannattaa huomioida nuo haitat, jos vauvakuume on kova =) Toivon teille pikaista tärppiä, kun sitä ryhdytte havittelemaan!

juu mulla oli tauko ollessani ulkomailla. Ja tiedän totisesti et kaikki ei mee niin aina ku haluis ja sen siis tiedostan aivan hyvin koska kuten sanoin, eihän sitä tiedä ollenkaan kuinka pian tärppää tai kuinka kauan menee ennen kuin tärppää.. mieheni ei vain innostuisi kortsun kanssa ja muuta ehkäsymenetelmää en oikein keksi minkä viitsisi ottaa näin pieneksi ajaksi.. mutta pakkohan sen olis kestää jos mä vaan sanosin et no lopetin pillerit :D :D

Niinpä. Ei muakaan olisi huvittanut yhtään jättää pillereitä, jos ei olis voinut jättää koko ehkäisyä, koska tosiaan rakastin niitä niiden etujen takia. Raskaaksihan voi tulla vaan parina päivänä kuussa. Elikkä periaatteessahan sitä kortsua ei tarvis käyttää aina, jos "vahinko" ei olisi ihan kamala asia.

meillä kesti ihan hyvin ennenkuin aloitettiin kuumeilu, kun lopetin e-laastarit.
mulla oli syynä se että halusin juuri kroppani siirtyvät omaan aikaansa, eli sais selvemmin selkoa siitä milloin on ovis, milloin menkat tulossa ja milloin mitäkin.

kierto veti pitkäksi noin viikolla mutta se johtui sitten jostain ihan muusta, kuin ehkäisyn lopetuksesta. nää menkkakivut jotka sen jälkeen on alkanut kalvamaan on jotain aivan hirveetä :x

juu mäki tykkään pillereist ku iho pysyy hyvänä ja kierto täysin säännöllinen.. mut jospa sit vain jättäis pillerit ja sanois siitä miehelle et haluan kierron ees jotenki palautuvan enne ku yritetää B) siitäkös se tykkäää mut eipä oo nokankoputtamista :D

Tuossa pillerien jättämisessä olisi ainakin se hyvä puoli, että jos kierto ei heti palaudu, niin ei tarvi siitä stressata ja ottaa paniikkia. Koska ajan myötä se sitten normalisoituu (toivon kovasti!). Mulle tuli se vauvakuume niin äkkiä, etten ollut ehtinyt täällä palstailla tai muutenkaan ottaa asioista selvää, joten mulle tuli ihan yllätyksenä se, miten pillerit voi vaikuttaa omaan kiertoon. Kannattaa varmaan jutskailla miehen kanssa. Kun olet jo noin kauan haaveillutkin =)

juu ollaanha me siit juteltu mut vain siittä et käyttäisin pari liuskaa jotka on jäljel ja sit lopettais ja antais vauvan tulla jos tulis ja toivottais et pian tärppäis.. mut ehk se ois hyväkin sit odotel et kierto palautuu.. en tiedä oikeen.. mut onko sillä väliäkään et palautuuko se niin hyvin? mul ainaski suht hyvi palautu jo sillon sen puolen vuoden aikana :)

Juu ei sillä ole väliä, koska yrityksenhän saa aloittaa heti pillerien jälkeen. Ja heti voi tärpätä! Ennen oli kai joku suositus, että pitäisi odottaa yhdet menkat, mutta ei sellaista enää ole. Toivottavasti en pelotellut noilla mun kokemuksilla. Itse en vaan tosiaan ollut edes hokannut koko juttua ajatella =)

Eihän sillä kierrolla ja sen normalisoitumisella muuten mitään väliä yleensä ole, mutta raskaaksi tulo on varmasti helpompaa jos kierron pituus on tiedossa ja se on suhteellisen säännöllinen. Eikä se silti aina onnistu, me ollaan yritetty lähemmäs vuoden ja vaikka kierron kanssa ei ongelmia ole ollutkaan, ei mitään silti ole vieläkään kuulunut. Eli mun neuvo olisi, ettette yrittäisi suunnitella kaikkea niin tarkoin, itse olisin ainakin säästynyt monelta pettymykseltä... Toivottavasti teillä kaikki menee kuitenkin hyvin ja raskautuisit nopeasti, päätät sitten lopettaa pillerit nyt tai hetken päästä! :D

onkos sillä väliä jos jättää kierron alkuvaiheessa pillerit pois? olisiko siitä jotain haittaa? eikä me siis mitään suunnitella vaan ihan vaa mietitään et millon antais vauvan tulla jos tulis. Eli ei mitään vahtaamista ja pettymyksiä, ei ollenkaan :) ihan vaan mietitty milloin jättäis pillerit pois et vois tulla raskaaks.. mut onko se ok jos ottanu vkon verra pillereit liuskasta ja jättäis vain pois?

Mä oon käsittänyt, että helpommin normalisoituu keho, jos syö laatan loppuun eikä vaan aloita sitten uutta enää. Mutta oon täällä kuullut myös, että on jätetty kesken eikä mitään ongelmia ole ollut. Lääkäreiden suositus olisi, että syötäisiin loppuun.

Minä olen kanssa visusti sen kannalla, ettei kannata liikaa suunnitella asioita eteenpäin. Kun meillä reilu puoli vuotta sitten jätettiin viimeisetkin ehkäisyt pois käytöstä niin minäkin innoissani jo laskeskelin että jos hetimiten tärppää niin silloin ja silloin voisin jäädä jo koulusta äitiyslomalle...Mutta tässä ollaan, ei ole tärpännyt ja nyt näyttää siltä että kerkeän nyt käynnissä olevan lukukauden käydä kokonaan loppuun, jos nyt niin iloisesti kävisi että kohta raskaaksi tulisin ja syysvauvan saisimme! :heart: Sinänsä minä en revi stressiä ollenkaan siitä että opiskelut vielä kesken (tämän vuoden jälkeen n. puolitoista vuotta jäljellä) ,sillä itselläni kuitenkin jo yksi ammatti taustalla ja miehellä vakituinen työpaikka, joten sen puoleen ei hätää. Koulut kyllä on ja pysyy (ja ne ehtii suorittaa omaan tahtiin loppuun sitten myöhemminkin), mutta lapsen saaminen ei ole itsestä kiinni -on minusta jonkun ylemmän käsissä.

Mutta paljon onnea teille yritykseen, toivottavasti plussailemma pian! ;)

niin no oon ite samaa mieltä et ei pidä suunnitella mut en mie oo juuri suunnitellukaan, ihan vaa ny siis jätin et sit vois tulla raskaaks jos on tullakseen. En mä siihen usko et kovin heti tärppäiskään, voihan siihen mennä vuoskin tai parikin. Mut toivotaan silti parasta =) ja ainaha sitä saa toivoa vaiks ei ny niin uskoiskaan siihen et tulis raskaaks, eli en mäkää ny mikkään simmone oo et suunnittelisin kovin enkä ottas tosiasioita huomioon et ei raskaaks niin vain tulla . Et ei hätiä mitiä =)

Yhteistyössä