suuri hammastahnakysely! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
meillä käytetty colgate-hammastahnoja lähes aina, mä en tykkää muista.
menin sit kuitenki ahneuksissani ostaan 3pepsodent-purtiloa kun halvalla sai ja :x ostin kolme erilaista, mut ainakin tää vihree mitä mainostetaan "freshinä" on ihan järkky, sellanen talmantunne suussa ja freshistä ei tietookaan :x
toivottavasti vaaleenpunanen ja se kolmas (en muista millanen) toimii paremmin :|

mitä hammastahnaa käytät ja miksi? :D

Käytän sitä mikä on paras hampaille enkä sitä missä on ihq mansikanmaku. Hammaslääkäri kertoi että pepsodent xylitol on paras koska siinä on korkein fluoripitoisuus ja apuna vielä xylitol. Että sillä mie vetelen :D

en oo koskaan kokeillu colgatea, jostain syystä en "luota" siihen, tuntuu ettei se ole hammastahnaa edes vaan jotain ihme mössöä.. lapsuudenkodissa oli aina pepsodentia.

Joo mulla kans oli ihmeesti suu ja huulet rikki hammastahnoista.Kunnes käytin ELMEXIÄ ja nyttemmin hammaslääkärin sousituksesta PRO EMALJIA.Hyvä on ja hellävaraista.

Auta armias jos edes kokeilen tavis tahnoja, ne on karseen vahvoja ja väkeviä että suuta ja pieliä kirvelee heti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en oo koskaan kokeillu colgatea, jostain syystä en "luota" siihen, tuntuu ettei se ole hammastahnaa edes vaan jotain ihme mössöä.. lapsuudenkodissa oli aina pepsodentia.

lisäys vielä tähän;
http://www.jyu.fi/viesti/verkkotuotanto/tutkiva/jutut/hammastahnat_taulukko.htm

eli hammaslääkäriliitto ei suosittele colgatea.

160952.jpg

Tätä käytetään meillä ja on koettu hyväksi niin mitä sitä vaihtamaan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
elmex, muista menee suu rikki

Mä kokeilin elmexiä, ja musta se on ihan järkyn makuinen! Ei voi käyttää. Vihreällä pepsolla mennään, mutta se on ihan totta että se on aika vahvan makuista, ei voi pitää "ylimääräistä" aikaa suussa, alkaa polttaa. Sininen pepso oli vielä tujumpaa. Lapsilla nyt Oral B Stages ja Oxygenol Muumi, kummatkin näköjään liiton suosittelemia. Mutta MIKSI sitä ei lue putkiloissa???

Yhteistyössä