Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Niinhän ne teiniäitit väittää että ikä on vain numeroita yms yms... Ja mulla on elämänkokemusta jne... En usko senttiäkään tommosta skebeliä. Itse sain pikkuista vaille 19v tyttäreni. Olipas kiva jäädä lukiosta pois hankalan raskauden ja oman typeryyden takia. Rahaa ei ollut juuri ollenkaan. Sossu maksoi takuuvuokran ja siellä joutui asioimaan muutenkin. Nyt olen ammattikoulussa opiskelemassa merkonomiksi. Toisinaan miettii jos en olisi lasta tehnyt niin olisin tähän ikään mennessä saanut paperit ulos amkista tai ainakin hyvällä mallilla yliopistossa. Arvaa ottaako päähän olla amiksessa teinien keskellä aikuisena ihmisenä? Ja olen päättänyt etten ikinä asioi enää sossun kanssa. Se oli elämäni nöyryyttävimpiä kokemuksia
Niin no, sä oot ilmeisesti yh, tekstis perusteella, hankalaa oli ikä mikä tahansa ja sen vuoksi jouduit turvautumaan mm. sosiaalitoimistoon. Aika monella 19vuotiaalla on jo ammatti jonka lisäksi työpaikka. Ei tietenkään kaikilla, mutta en ottaisi omaa kokemustani maailmanlaajuiseksi.
Tosin sulla näyttää olevan muutenkin hyvin negatiivinen asenne elämässä ja myös tuossa opiskelussa, jos noin ottaa pattiin se että minkä ikäisiä opiskelutoverit on, niin oisit hyvä ihminen koittanut saada oppisopimuspaikkaa taimennyt aikuispuolelle.
Ja vielä särähti tuokin, että teinien seassa aikuisena ihmisenä, olitko 10vuotta kotona? Mitä sä teit ennen lasta, hengailit vaan? Sillä jos et olisi ihan valmistunut, niin olisit jo ollut todella loppu suoralla.
Niin, toivottavasti et ole noin hyökkäävä ja negatiivinen lapsellesi " Jos sua ei ois, niin äitin ei tarvi kärsiä teinien keskellä ja ois jo yliopistossa".
Ps: Mulla oli 19vuotiaana KAKSI lasta ja opiskelut kuitenkin melkein loppusuoralla, ensimmäiseen ammattiini, valmistuin 20vuotiaana, se on aivan miten siihen asennoituu sulla se ei vieläkään näytä positiiviselta.
Tsemppiä sulle kuitenkin, toivottavasti jossain elämän vaiheessa huomaat, ettei lapsesi ole rasite vaan lahja, onnea opiskeluihin ja mieti tosiaan noita muitakin vaihtoehtoja jos noin ärsyttää.