surullinen morsian ja sekava kaaso

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
kavert ovat minulta kyselleet hänen yhteystietojaan ja muuta kun ei ole yhteydenottoja kuulunut.

...mutta eivät sitten kuitenkaan vaivautuneet ottamaan kaasoon yhteyttä?

Sinuna oisin näille muille kavereille harmissani. Kyllä minä alkaisin kaverille puuhata polttareita jos kuulisin ettei kaaso järjestä. Ja tosiaankin olisin kaasoon yhteydessä jos ei sieltä päin mitään kuulu.

Eipä niitä muitakaan kavereita sen enempää tainnu järjestelyt kiinnostaa.

Osanotto läheisesi poismenosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
kavert ovat minulta kyselleet hänen yhteystietojaan ja muuta kun ei ole yhteydenottoja kuulunut.

...mutta eivät sitten kuitenkaan vaivautuneet ottamaan kaasoon yhteyttä?

Sinuna oisin näille muille kavereille harmissani. Kyllä minä alkaisin kaverille puuhata polttareita jos kuulisin ettei kaaso järjestä. Ja tosiaankin olisin kaasoon yhteydessä jos ei sieltä päin mitään kuulu.

Eipä niitä muitakaan kavereita sen enempää tainnu järjestelyt kiinnostaa.

Osanotto läheisesi poismenosta.

Olen samaa mieltä. Kumma että koko homma oli kaason varassa eikä muut kaveritkaan vaivautuneet tekeen asialle mitään. En tiedä milloin teidän naimisiinmenosta on päätetty mutta itse polttarivieraana sain ekan kerran sähköpostia kaasolta lokakuussa kun häät oli tulevana kesänä ja marraskuussa sovittiin polttariviikonloppu toukokuulle. Olisin tottavie ottanut kaasoon yhteyttä talvella jos ei olisi alkanut kuulua aiheesta mitään. Mutta ei tarvinnut kun oli hyvä kaaso ja polttariporukka muutenkin. Yhdessä suunniteltiin ja kivaa oli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaason tehtävä on aika hurja. Mulla ei ollut kaasoa, järkkäsin ite hommat. En suostuis kaasoksi, se on hurja duuni. Kun ei voi miellyttää ketään.

No mua ois ollut ainakin helppo miellyttää, kaikesta olisin ollut enemmän kuin onnellinen... kaikesta paisti siitä että jätti kaason tehtävänsä hoitamatta :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaason tehtävä on aika hurja. Mulla ei ollut kaasoa, järkkäsin ite hommat. En suostuis kaasoksi, se on hurja duuni. Kun ei voi miellyttää ketään.

No mua ois ollut ainakin helppo miellyttää, kaikesta olisin ollut enemmän kuin onnellinen... kaikesta paisti siitä että jätti kaason tehtävänsä hoitamatta :headwall:

Tiedän tunteen. Minulle tapahtui aivan tuo sama. Kaasolleni ei ollut kasattu mitään käytännön tehtäviä, kaiken olimme hoitaneet itse ja ammattilaisten avustamana. Minä todellakin luulin että salassa järjesteli polttareita, mutta ei mitään! Ei edes paria sanaa häissä, ei kerrassaan mitään. Eli yllätystä kerrassaan. Olisi edes sanonut ettei halua tehtävää.

Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
ne polttarit pitäis kieltää,nolata ny viattomia ihmisiä.
ne on kyllä niin aemearikkalainen keksintö....

Ei muuten ole amerikkalainen keksintö vaan saksalainen. Ja alunperin se järjestettiin miehelle, joka vietti viimeistä vapaata iltaa riehuen.

Mun käsittääkseni morsiamen YSTÄVÄT järjestää polttarit, ei niin että kaaso järjestää polttarit johon sitten kutsuu vieraaksi ystäviä.

Eli ihmetteleviä katseita todellakin niiden muiden kavereiden suuntaan, jotka kehtaavat morsiamelle marista ettei kukaan järjestä polttareita, mutta eivät itse pistä tikkua ristiin, eivät sitä vähää tee että ottaisivat kaasoon yhteyttä.

Mun käsittääkseni morsiamen YSTÄVÄT järjestää polttarit, ei niin että kaaso järjestää polttarit johon sitten kutsuu vieraaksi ystäviä.

Eli ihmetteleviä katseita todellakin niiden muiden kavereiden suuntaan, jotka kehtaavat morsiamelle marista ettei kukaan järjestä polttareita, mutta eivät itse pistä tikkua ristiin, eivät sitä vähää tee että ottaisivat kaasoon yhteyttä.

Kyllä se kaaso yleensä on se päävetäjä, joka kokoaa kaveriporukan kasaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Kyllä se kaaso yleensä on se päävetäjä, joka kokoaa kaveriporukan kasaan.
Päävetäjä, kyllä. Ainoa järjestäjä, ei. Yksikään näistä muista kavereista ei edes ollut häneen yhteydessä, entäs jos koki ettei yksin saa aikaista?

Kaasosi on ap varmaan masentunut tms. Järjestä itse ystävillesi häiden jälkeen illan istujaiset. Mutta itse kaksi kertaa kaasona olleena olen saanut morsiamelta listan ystävistä jotka hän haluaa polttareihinsa mukaan. Sähköpostilla olen sitten pyytänyt ideoita ja kun niitä ei ole liiemmin ollut määrittänyt yksin tai toisten kaasojen kanssa ohjelman. Mielipiteitä kysyttäessä kaikki ovat olleet tyytyväisiä ohjelmaan tai ainakaan eivät ole kehdanneet marista, koska eivät ole aiemminkaan mitään ideoita antaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja järkeilyä:
mä valitsin kaasoni järkevästi, ei ollut mikään mun best friend jonka kanssa oltaisiin monia vuosia oltu kuin paita ja perse, oli toki tärkeimpiä ja ihanimpia ystäviä, mutta valitsin hänet siitä syystä että hänellä ei ollut lapsia, lapset ihan oikeasti rajoittaa kuitenkin asioiden järjestelyjä, eikä aikaa välttämättä työn lisäksi jää juhllien suunnitteluun.

No kun valitsit järjellä voi kaasokin tehdä hommaa järjellä eli tehdä vain ne asiat, jotka hänestä itsestään tuntuvat hääjuhlan kannalta tärkeiltä. Toki kyse voi olla myös sun vedätyksestä. Totta että lapset vaikeuttaa asioiden tekemistä, mutta olisin tuossa tilanteessa nimennyt kaksi kaasoa, bestis olis saanut hoitaa tehtävää sydämellään ja toimelias organisaattori ois pitänyt langat kädessään. Tai oikeastaan, olisin ehkä sittenkin tehnyt kaiken itse, olisin saanut varmasti haluamani häät - polttareista en itse niin piittaa.

Kai sä ap ilmoitit ajoissa kaasollesi, että sä haluat polttarit? Must on naurettavaa, jos sä oletat että kaaso tietäisi sen vaikket ole asiasta sille ajoissa sanonut.
Jos et ole kertonut, niin moka on sun.

Mikä helvetti naisia vaivaa? Elämä loppuu, kun ei kaaso järkkää polttareita. Tietysti tulossa prinsessa-kermakakku-häät. Ai, että tekstarilla ja sähköpostilla osoitit pettymystä joopa joo. Ilmeisesti myös keskustelitkin asiasta? Mutta aika noloa tekstarilla osoittaa pettymystä.

Kyllä elämässä ihan aikuisten oikeasti on paljon vakavampiakin asioita. Ja pettymyksiä tulee olemaan ihan oikeasti vielä paljon!

Onko ne polttarit nyt oikeasti niin iso asia jollekulle, että sen takia pitäisi pistää välit poikki ystävään? Miten olisi vaikka jos menisitte parin kaverin kanssa vaan syömään tai joisitte kotona pari lasia viiniä ja viettäisitte iltaa jutellen...?

Miten ihmeessä tästäkin asiasta on saatu niin iso juttu, että ne polttarit on ihan pakko olla? Onko häähumu oikeasti voinut sekoittaa ihmisten päät noin totaalisesti...?

Haloo!!! olisko ollut niin iso asia järjestää AP:lle ystävien kesken sauna-ilta tms? Ei aina tarvita hulluna ohjelmaa ja toimintaa,varmasti olisi ollut mielissään yhteisestä illasta..Raskaana oleva kaverini oli menossa naimisiin,hänet vietiin ekaksi yhteen hevostapahtumaan (heppaihminen kun on :) ) sen jälkeen mentiin yhden kaverin mökille,saunottiin,hemmoteltiin morsianta kasvo ja jalkahoidolla ja loppuilta syötiin ja turistiin yömyöhään :) tähän kului kaikilta 10e/per henkilö.Ja morsian oli todella otettu ja iloinen tästä päivästä.

ekaa ja toivottavasti vikaa!

kaikki muut kaverit on luullu että kaasolla on homma hanskassa kun näin olen heille sanonut.

ja siis ei mun maa siihen kaadu eikä häät mee pilalle kun ei ole polttareita mut lähinnä mietin et miten tästä jatkan tän kyseisen kaverin kanssa kun ollaan oltu ysträviä toooooosi pitkään ja en haluis et se loppuis mut en myöskään voi vaan painaa villasella.

Aivan kuin kun tarinani noin kymmenen vuotta sitten. Kaaso ei järjestänyt polttareita, viimeisenä vl:nä oli jotain yrittänyt, kun asiasta häneltä kysyin mutta aikataulullisesti se oli mahdotonta, sillä en ollut enää kaupungissa. Lisäksi häissä organisointi jäi lopulta minun itseni vastuulle - alusta loppuun asti. Kaasolta en saanut kertakaikkiaan mitään apua. Asiasta täysin hajalla sanoin kaasolle pari valittua sanaa häiden loppupuolella. Kaaso haukkui minut siitä hyvästä aivan lyttyyn. Hääyö menikin sitten itkiessä aivan uupuneena. Kerran olemme sen jälkeen kaason kanssa tavanneet. Meiltä loppui ystävyys siihen.

Minun tarinani opetus oli, että älä odota kaasoltasi enää yhtään mitään. Luultavasti myös häissä tulet olemaan se joka hoitaa kaiken, etc. Tällä asenteella saat itsellesi ne mukavat häät.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Onko ne polttarit nyt oikeasti niin iso asia jollekulle, että sen takia pitäisi pistää välit poikki ystävään? Miten olisi vaikka jos menisitte parin kaverin kanssa vaan syömään tai joisitte kotona pari lasia viiniä ja viettäisitte iltaa jutellen...?

Miten ihmeessä tästäkin asiasta on saatu niin iso juttu, että ne polttarit on ihan pakko olla? Onko häähumu oikeasti voinut sekoittaa ihmisten päät noin totaalisesti...?

No mutta ilmeisesti ap:lle ei ole kukaan järjestämässä edes tällaista. Tuskin se on hänen oma hommansa laittaa illanviettoa pystyyn.
Mun mielestä todella saamaton kaaso ja laiska kaveripiiri jos ei edes tällaista saa aikaiseksi.

Mä en ymmärrä koko polttari ideaa..
Se ei oo mun juttu..

Mut asiaan, oiskohan ap:n tarvinnu jutella kyseisen kaason kanssa et mitä haluaa ja mitä ei. Ei kukaan oo ajatustenlukija..
Uskosin myös et täs tapauksessa raha on ollu esteenä vaik ap ei niin uskokkaan. Tänä päivänä kun mitään ei saa ilmaseks.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

No mutta ilmeisesti ap:lle ei ole kukaan järjestämässä edes tällaista. Tuskin se on hänen oma hommansa laittaa illanviettoa pystyyn.
Mun mielestä todella saamaton kaaso ja laiska kaveripiiri jos ei edes tällaista saa aikaiseksi.

No sitten ehkä voi syyttää vain itseään, jos kaverit eivät halua järjestää illanviettoa. Miksei morsiankin voi pyytää kavereita kylään viettämään yhteistä iltaa...?

Tuota noin... en ole ikinä ollut itse kaasona, enkä suostuisikaan kuin parhaan ystäväni kaasoksi (jos hän joskus menee naimisiin ja pyytää), mutta... Minun kaveripiirissäni noita polttareita ei ole hirveästi vietetty. Harvempaa kiinnostaa mitkään nolaus-tyyliset polttarit, ja noita illanistujaisia yhdessä porukalla järjestetään säännöllisen epäsäännöllisesti muutenkin, itse en olisi sellaista juuri hääkiireiden alle halunnutkaan.

Pointtini on, että ehkä se kaaso ei ihan rehellisesti tajunnut että sen kuuluisi järjestää yllätys-polttarit, jos et kerran siitä maininnut etkä muutenkaan ole pyytänyt häntä mihinkään järjestelyihin mukaan? Ei kukaan ole ajatustenlukija. Jos kyseessä on hyvä ystävä, niin älä nyt ainakaan kovin hätiköiden mene pistämään välejä poikki. Ikävää että sinulla on pettynyt olo :hug: Toivottavasti häät muuten menee hyvin ja toivottavasti pääset häämatkalle johonkin ihanaan paikkaan, eiköhän siinä unohdu polttari-pettymys =)

Yhteistyössä