Supistuksen kestosta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jihuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jihuu

Vieras
Vielä ei ole kyllä hätää, sen tiedän. Aamuyön valvoin, kun tuli supistuksia n. 15 min välein, mutta olivat kestoltaan tosi lyhkäsiä. Ja nyt aamusella väli on vähän pitempi eli ei hirveen minuutilleen säännöllisiä ole. Välinhän piti olla alle 10 min, mutta mikä oli itse supistuksen kesto? Nyt menossa rv 41+3, joten toivottavaa olisi, että pikkuinen näkis piakkoin päivänvalon :)

ei sillä ole väliä ja kaikki on niin yksilöllistä. Jos minä odottasin supistusten välin kymmeneen minuuttiin, lapset olis kaikki syntynyt kotia. Minä aukenen supistuksilla, jotka tulee 20-30 minuutin välein. Pari viimeistä saattaa olla vasta alle kymmenen. Ehkä niitten kivuliaisuus merkkaa kaikkein eniten.

Minulla tuli päivän ajan 15min välein semikipeitä suppareita ja sitten tihentyi heittäen 5min ja ne TUNTUI!! Odottelin vielä pari tuntia ja sitten lähdettiin sairaalaan. En usko että kestolla merkitystä..? Aikavälillä vain. Tsemppiä! Kohta saat vauvan syliin, ehkä jo tänään :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei sillä ole väliä ja kaikki on niin yksilöllistä. Jos minä odottasin supistusten välin kymmeneen minuuttiin, lapset olis kaikki syntynyt kotia. Minä aukenen supistuksilla, jotka tulee 20-30 minuutin välein. Pari viimeistä saattaa olla vasta alle kymmenen. Ehkä niitten kivuliaisuus merkkaa kaikkein eniten.

Toi on totta. Mulla se 10min väli oli vaan alkusoittoa.

Kiitti vastauksista :)
Mulla on ollu kipeitä supistuksia useampana iltana jo tuntuen jaloissa ja selässä, mutta nyt nämä tuntuu vähän erilaisilta kuitenkin, tuntuvat jo vatsan puolellakin. Kotona vielä pärjään, kunhan liikkeelle lähden supistuksen tullessa. Ja koetan ollakin kotosalla mahdollisimman pitkään. Nyt on pari supistusta tullut jo 10 minuutin välein.

Luulen että se kipu määrittää koska kannattaa lähteä, eli kun ei enää kotona pärjää.

Mulla alkoi supistukset ensin 10min välein (1h) sitten 5min(1h), tässä välissä kun kaksi tuntia olin ollut kotona niin lähdettiin sairaalaan ja matkalla supistuksen väli muuttui 2min ja kesto 2min, 1 min lepoa.. vauva syntyi sitten tämän 3 h aikana!

Yhteistyössä