Supistelujen vuoksi sairaslomalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katja_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katja_

Vieras
Moni on jäänyt raskaanaollessaan supistelujen vuoksi sairaslomalle. itse en siis ole edes raskaana tällä hetkellä, mutta kuulin kun kaverini oli saanut runsaiden supistusten vuoksi sairaslomaa useamman viikon, vaikka kohdunsuulla ei ollut muutoksia. Pitääkö tämä paikkaansa, eli myönnetäänkö sairasloma "vaan" odottajan tuntemusten ja kertoman perusteella?

Mullekin olis kirjotettu saikkua, sanoin että en tarvi jos ei kerran siellä ole mitään hälyyttävää tapahtunut ja menin töihin, lääkäri kyllä möläytti että no miksi sinä sitten tänne tulit? Tulinkahan sen takia että tiedän pitääkö hiljentää tahtia vai ei???

Kun mulla oli edellisestä raskaudesta ennakoivia supistuksia, usein kipeitä ja säännöllisiä, mutta eivät aiheuttaneet mitään, en todellakaan olisi niiden kanssa ollut työkykyinen.. Mutta mä kyllä makasin monet kerrat käyrällä äitipolilla eli ei tosiaan ollut vain "omien tuntemusten perusteella"

Ei niiden suppareiden kanssa kaikenlaista työtä tehdä. Olen jo kolme kk ollut saikulla. Siivoojana ei pysty ides oikeesti liikkuun ku koko ajan sattuu ja seuraavaksi tarttee olla vessaan menossa

olen ollut. Kanava oli lyhentynyt, mutta napakasti kaikki kiinni. Raskas kolmivuorotyö sairaanhoitajana. Mieluummin pois ja sijainen tilalle, kuin työkavereiden riesana työrajoitteisena.

Minä sain saikkua "vain" suppareiden vuoksi rv 24:ltä äitiysloman alkuun saakka. Ja juu, en tosiaan olisi voinut tehdä seisomatyötä (kampaaja) suppareiden vuoksi. Selkäkipu oli ihan järkyttävä. Ja tämä oli tosiaan vain tuntemuksieni vuoksi annettu sairausloma. Toki ennen sitä olin viikon lääkärissä, kun supparit oli niin voimakkaita.

Minä jäin rv 23 alkaen sairaslomalle kipeiden harjoitussupistusten takia, vaikkei kohdunsuulla ollut muutoksia tms. Minulla oli fyysinen työ johon sisältyi kävelyä noin 10.000- 15.000 askelta päivässä, ja lisäksi paljon taakkojen nostelua, painaviakin.

Kun yritin palata töihin, kipeitä suppareita alkoi tulla minuutin välein. Kun lepäsin, ne hellittivät. Kävin pari kertaa yrittämässä töissä, mutta aina sama juttu. Kipeä harkkasupistelu paheni niin , että rv 39 en pystynyt kuin käydä 50 m päässä lähikaupassa hiljakseen kävellen, niin ne jo alkoi. Imuroidakaan en pystynyt.

Mulla noi harjoitussupistukset otettiin vakavasti ehkä siksi että mulla oli perussairauteni vuoksi riskiraskaus, ja olin erityisseurannassa. Ja siskollani, jolla on sama perussairaus, on takana kaksi ennenaikaista synnytystä, jotka ovat alkaneet juurikin kipeillä harjoitussupistuksilla. Eka auva syntyi rv 32 ilman ennakkovaroitusta, ja toisessa raskaudessa hän joutui makaamaan sairaalassa viimeiset 2 kk, ja lapsi syntyi rv 38.

Koska siskollani meni noin, niin siksi minuakin kehotettiin heti lepäämään, kun alkoi kipeitä harjoitussupistuksia tulla. Mulla meni kyllä kaikesta huolimatta kaikki hyvin, vaikka se ainainen lepäily vähän tympäisi. Poika syntyi rv 40+1.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä