Super-Setis: Verokarhu on loputtoman ahne ja inhottava verenimimijä!

vierailija
Vai että maksetaan teille rahaa lahjana tehdystä työstä..
Kun se ei nyt vaan mee niin, et firman pomo voi palkata sut projektiin ja antaa sitten "lahjarahaa" omistaan verottomasti.
Kandee valaista sun mamupomoo verolainsäädännöstä.
Älä taas yleistä 🙄

Olin vieraileva satunnais”tähti”, minulla nyt on tietämystä alasta, jota kellään muulla ei siinä talossa ole. Sitä ei ole muissakaan maissa sen firman sisällä, joten olin suureksi hyödyksi heille. Muut normaalissa työsuhteessa siihen.

Rahat lahjoitti ulkomailla asuva omistaja joka käy ehkä kerran/v Suomessa.

Cool down, käämisi palavat muuten pian 🤯
SS
 
vierailija
Älä taas yleistä

Olin vieraileva satunnais”tähti”, minulla nyt on tietämystä alasta, jota kellään muulla ei siinä talossa ole. Sitä ei ole muissakaan maissa sen firman sisällä, joten olin suureksi hyödyksi heille. Muut normaalissa työsuhteessa siihen.

Rahat lahjoitti ulkomailla asuva omistaja joka käy ehkä kerran/v Suomessa.

Cool down, käämisi palavat muuten pian
SS
Laki on sama, vaikka olisit ainoa maailmassa. Ja jos työ tehdään Suomessa niin mennään Suomen lakien mukaisesti. Sit jossain ählämimaissa saatte toimia kuten toimitte ja hoitaa vaikka koko homman verottomasti.
 
Nii siis te itsekkäät, jotka heiluttelitte peittoja, kun olisi pitänyt opiskella ja tehdä töitä. Ja sitten tyhjensitte eläkekassan paisuvilla vaatimuksillanne.

Olisi luullut, että tiedät eläkejärjestelmästä, muttet tiedä. Onpas ikävää.
Olen tehnyt töitä opiskelujen ohella 15-vuotiaasta. Sen jälkeen en ole päivääkään nauttinut työttömyyskorvausta. Töissä oleminen, opiskelu ja harrastukset eivät estäneet minua hankkimasta useampia lapsia.
Eläkemaksujen (ja verojenkin) maksamisen suhteen olen ollut tarkka. En ole tehnyt töitä pimeästi enkä myöskään suostunut maksamaan työpanoksista ilman veroja, vaikka sitä on usein pyydetty.
Olen siis ollut hyvinvointiyhteiskunnan mallikansalainen ja silti minun tulevia eläkkeitäni on leikattu. Jos sinä ja muut kaltaisesi saamattomat vätykset eläisitte kuten minä, ei Suomella olisi mitään hätää.
Lähes kaikki tietävät eläkejärjestelmästä, mutta minä tunnen sen kohtuullisen hyvin.
 
vierailija
Olen tehnyt töitä opiskelujen ohella 15-vuotiaasta. Sen jälkeen en ole päivääkään nauttinut työttömyyskorvausta. Töissä oleminen, opiskelu ja harrastukset eivät estäneet minua hankkimasta useampia lapsia.
Eläkemaksujen (ja verojenkin) maksamisen suhteen olen ollut tarkka. En ole tehnyt töitä pimeästi enkä myöskään suostunut maksamaan työpanoksista ilman veroja, vaikka sitä on usein pyydetty.
Olen siis ollut hyvinvointiyhteiskunnan mallikansalainen ja silti minun tulevia eläkkeitäni on leikattu. Jos sinä ja muut kaltaisesi saamattomat vätykset eläisitte kuten minä, ei Suomella olisi mitään hätää.
Lähes kaikki tietävät eläkejärjestelmästä, mutta minä tunnen sen kohtuullisen hyvin.
Herra super -moralisti. Halusitko avautumisellasi tuoda tähän keskusteluun muuta, kuin oletuksia siitä, kuinka elän?

Useammat lapsetkin ovat nykyisin vaikea hankkia, toisin kuin sukupolvellesi, sillä imaisitte kassan kuiviin ja kuppasitte seuraavan sukupolven rahat.
Nii se vaan menee, kiva jos sulla on ollut varaa hankkia lapsia.
 
Herra super -moralisti. Halusitko avautumisellasi tuoda tähän keskusteluun muuta, kuin oletuksia siitä, kuinka elän?

Useammat lapsetkin ovat nykyisin vaikea hankkia, toisin kuin sukupolvellesi, sillä imaisitte kassan kuiviin ja kuppasitte seuraavan sukupolven rahat.
Nii se vaan menee, kiva jos sulla on ollut varaa hankkia lapsia.
Minä oioin sinun oletuksiasi ja esität niitä edelleen. Miten olen osallistunut kassan imaisemiseen tyhjäksi tai sinun sukupolvesi rahojen "kuppaamiseen", kun olen koko elämäni ollut maksupuolella? Ja olemmeko edes eri sukupolvea, sinä et kertonut mitään vaikka piilottelet vierailijana. Oletko nauttinut sosiaalietuuksia, työttömyyskorvauksia? Onko sinulla lapsia? Oletko koulun jättämisen jälkeen aina osallistunut yhteiskunnan ylläpitoon maksamalla tuloveroa työtuloista?
 
vierailija
Minä oioin sinun oletuksiasi ja esität niitä edelleen. Miten olen osallistunut kassan imaisemiseen tyhjäksi tai sinun sukupolvesi rahojen "kuppaamiseen", kun olen koko elämäni ollut maksupuolella? Ja olemmeko edes eri sukupolvea, sinä et kertonut mitään vaikka piilottelet vierailijana. Oletko nauttinut sosiaalietuuksia, työttömyyskorvauksia? Onko sinulla lapsia? Oletko koulun jättämisen jälkeen aina osallistunut yhteiskunnan ylläpitoon maksamalla tuloveroa työtuloista?
Et sinä oikonut yhtään mitään vaan moralisoit esimerkkinä oma elämäsi, joka on keskustelun tämän kannalta täysin epärelevanttia.
Kuten myös se, mikä on minun statukseni. Ei yhteiskuntakeskustelussa ole väliä Matin tai Maijan tekemisillä, vaan Mattien ja Maijojen tekemisillä.

Ei se ole mikään salaisuus, että nykyiset eläkkeelle jäävät ovat käyttäneet omat ja lastensa rahat. Lapset menettää nyt eläke-etuja, ansiosidonnaiset, virkavapaat, koulutustuet, hoitotukia, jne. kaikkea sitä, mistä nyt leikataan.
Teistä vanhempi sukupolvi toi Suomelle rahaa ja te pistitte palamaan.
 
vierailija
Laki on sama, vaikka olisit ainoa maailmassa. Ja jos työ tehdään Suomessa niin mennään Suomen lakien mukaisesti. Sit jossain ählämimaissa saatte toimia kuten toimitte ja hoitaa vaikka koko homman verottomasti.
Kun tarkkoja ollaan, niin ei meillä ollut minkäänlaista virallista työsuhdetta. Pyysivät asiantuntijaksi osastolleen. Otin kutsun ilolla vastaan, kun homma liittyy erääseen harrastukseeni. Ei tarjottu mitään, enkä pyytänyt mitään. Osasin kyllä arvata että jotenkin varmaan muistetaan.

Ja niinpä sain miellyttävän, laillisesti verovapaan summan lahjana hyvin tehdystä työstä 😊

Homma toistuu ensi vuonna taas, ainakin kerran. Vaikka kuinka puhisisit 🤣

SS
 

Yhteistyössä