Suonikohjut raskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meri

Vieras
Monellako raskauden aikana näitä inhottavia suonikohjuja on ilmaantuntu? Oletteko ehkäisseet niitä jotenkin? Tukisukilla tai sukkahousuilla? Mistä olette ne hankkineet? Itsellä raskaus vasta aika alussa, mutta muutama suonikohju koreilee jo pohkeessa enkä haluasi niitä yhtään enempää. Onko nuo sukat/sukkahousut kuinka inhottavat pitää ja onko niistä apua?

Älä pidä jalkoja ikinä ristissä tai istu niiden päällä. Jos on pakottava tarve ristiä jalat niin risti ne nilkoista. Tee kävelylenkkejä ja pyörittele jalkoja, niin että saat veren kiertämään. Jalat on myös hyvä nostaa ylös aina kun mahdollista. Jos teet seisomatyötä niin jalkoja pitäisi voida välillä lepuuttaa ja verrytellä. Itse käytän lentosukkia.

Minulla nämä auttoivat. Taipumusta aiheeseen sekä isän että äidin geeneistä. Minulla tuli vain yksi pieni kun tein töitä sen eteen ettei tule. Ihan varmasti oli apua. Mies myös hieroi sääreni ja jalkani 2-4 kertaa viikossa. Nyt ollaan jo loppumetreillä. Tsemppiä!

Ekasta raskaudesta tuli iso suonikohju pohkeeseen, vaikka koko ajan pidin tukisukkia:( Tokasta raskaudesta ei tullut lisää, vaikka olin laiska sukkien käytössä ym. Luulen, että niitä tulee jos on tullakseen, sama kuin raskausarpien kanssa, joilta onneksi vältyin kokoknaan.

Yhteistyössä