Järkyt suonikohjut!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuuli-77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuuli-77

Vieras
Odotan toista lastani ja mulle on ilmestynyt aivan hirvittävät suonikohjut!! Nyt ei puhuta parista muhkurasta tai pullottavasta suonesta vaan jostain ihan muusta.
Vasemmassa jalassa polvitaive on turvoksissa ja mustanaan sinisiä suonia ja koko pohkeessa kiemurtelee sinisiä suonia. Ylempänä reidessä on sitten näitä kunnon röllyköitä ja niitä riittää ylös nivusiin ja ulkoisiin synnyttimiin asti. Nämä puolestaan ovat ihonvärisiä. Olenkin tässä miettinyt onko suonikohjuja kahdenlaisia?
Tukisukkahousut ovat olleet käytössä lähes raskauden alusta asti muttei ne vaivan pahenemista ole poistaneet. Kivun kyllä vievät pois, mutta kun sukkikset riisuu, niin erityiseti nuo siniset suonet ovat todella kipeät ja ne tulevat sukkien riisumisen jälkeen todella pintaan ja tunuu että ne repeävät! Neuvolasta en ole vaivaan saanut juuri mitään apua, muuta kuin että jalkoja säännöllisesti ylös. En tiedä onko siitäkään apua.
Onko muita jotka kärsivät tällaisesta? Olen normaalipainoinen, joten ylipainosta nämä eivät johdu eikä perintötekijätkään vaikuta, koska äidillänikään ei ole. Kurja vaiva.

Mulla ei oo omakohtaista kokemusta, mutta mun äiti joutui aikoinaan sairaalahoitoon raskausaikana, koska suonikohjut meni niin pahaksi, että jalat oli ihan siniset kauttaaltaan :/ Ei oo siis epänormaalia. Suna menisin lääkärin juttusille. Vaikkei kai ne vaarallisia ookkaan, niin kipuja ja sun oloa pystytään varmasti jotenkin helpottamaan. Muakin pelotti, että joudun tuohon samaan rumbaan, kun mulla on suonikohjugeenit molemmilta puolilta. Luultavasti oon säästynyt niiltä mun tukoksenestolääkityksen takia nyt raskauden aikana. Mutta siis lääkitystä ei oo määrätty suonikohjuihin tietenkään. Koitahan jaksaa, tuo on kyllä niin vihoviimeisen inhottava vaiva :(

Minullakin vasemmassa jalassa useampi kunnon sininen kiemura, mutta tämän lisäksi sinistä, punaista ja violettia katkennutta hiussuonistoa jalan pinnassa. Oikea jalka on ollut aina ilman suonikohjuja, vaan kylläpä siihenkin noita on nyt ilmaantunut. Ja aikaisemmin vasemmassa oli vain sisäsyrjällä muutama pienempi, jolloin vielä kehtasi jollain tapaa capreja käyttää, vaan nyt niitä on sisäsyrjä täynnä ja ulkosyrjäkin on saanut oman osansa. Eli caprit taitaa pikkuhiljaa olla minun osalta historiaa. Itselläni näiden taustalla mukava sukurasite, ylipainosta ei ole kyse.

Yhteistyössä