Tukisukat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aino-77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aino-77

Vieras
Käytättekö tukisukkia raskausaikana?
Itselleni suositeltiin mittojen mukaan valittuja stay up tai äitiystukisukkahousuja. Kummathan mahtavat olla mukavammat päällä?
Menossa kolmas raskaus ja riesanani ovat suonikohjut ja katkeilleet pintaverisuonet. Niitä yritetään nyt ehkäistä sukkien avulla.
Onko muilla kokemuksia auttavatko sukat/sukkahousut? Maanantaina menen valitsemaan iteselleni jonkinlaiset apuvälineet ;)
Ja kuinka monelta, jo tulleet suonikohjut, ovat hävinneet raskauden jälkeen?

Mulla käytössä stay up-sukat. Jalat paremman tuntuiset päivisin kun niitä pitää. Illalla kun ottaa pois, niin kohjut pamahtavat nopeasti pintaan ja koskee!! Eli itse pidän niitä mahdollisimman pitkään jalassa ja koetan päästä suoraan nukkumaan. Inhottava vaiva! Toivottavasti paranee tai ainakin helpottaa synnytyksen jälkeen! Enää en edes pystyisi olemaan ilman sukkia, tuntuu että kohjut lisääntyy silmissä ilman sukkia :/ Tsemppiä odotukseen!

Tästä olisi mukavaa kuulla muidenkin kokemuksia. Onko tämä vaiva kuinka yleinen?

Tässä minun aloittamani ketju aiheesta:
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/pe...askimo-ongelmat-ja-suonikohjut-raskausaikana/

Itse olen käyttänyt tukisukkahousuja nyt muutaman kuukauden ajan ja apua niistä tosiaan tuntuu olevan ainakin kipuun. Kun ne ottaa illalla pois, kauhea paineentunne valtaa kohjuisen jalan. Mulla kohjut ovat pahimpia takareidessä, joten stay upit eivät minulle käy. Ekat tukisukkikset ostin Instrumentariumista (n. 37e) ja niihin tuli silmäpakoja melko pian. Toiset ostin Bebesistä (n. 33e) ja ne ovat olleet todella kestävät ja hyvät. Kolmannet tilasin vielä netistä Tukisukkia kaikkiin tilanteisiin ja niiden tukiaste on ainakin kohdallaan. Niiden mahaosa on verkkomateriaalia, mikä ainakin aluksi tuntui vähän inhottavalta, mutta siihen tottuu.
Kysyin myös Soleus Proteorilta noita mittatilaustyönä tehtyjä sukkiksia, mutta niiden hinta oli niin korkea, että huhhuh. Lisäksi lääkäri sanoi minulle, että turha niitä on enää loppuraskauteen hankkia, "tavallisetkin" tukisukkikset auttavat sen mitä tarvitsee.

Nyt olisi laskettuun aikaan 3vkoa, joten jännityksellä odotan, mitä kohjuille sitten käy.. Toivo elää, että häviävät!

Mulla on Venosanin tukisukat ja näin lyhyellä kokemuksella tykkään. Lupaavat että pitäisi kestää samojen sukkien puolivuotta ja sen jälkeen vaihtaa uusiin tai ainakin hankkia uudet kaveriksi ja vuorotella. Sukat jalassa kipuja ja painetta ei ole, mutta kun sukat riisuu, niin painetta riittää ja repivää kipua. Auts!

Onko kukaan jäänyt sairaslomalle suonikohjujen takia?? Mulla ollut käytössä tukisukat kuukauden verran ja siitä huolimatta jalat väsyy ja nivusissa tuntuu kauheaa painetta. Teen istuma- ja seisomatyötä. Päivän aikana en juurikaan pääse liikkeelle. Tuntuu että kohjut vaan pahenee vaikka pitkät kunnolliset sukat käytössä.

Itse olin sairaslomalla monta viikkoa, koska lääkäri sanoi, että 8h istumatyö on laskimotukosriski! Tuska jalassa oli ihan hirveä, kun istui pitkään. Helpotti paljon, kun sai olla kotona juuri sellaisessa asennossa, mikä tuntuu hyvältä ja käydä päivällä kävelyllä jne.

Yhteistyössä