Suomen Kansallisteatteri, treffit ja pukeutuminen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suse

Vieras
Eli siis uusi tuttavuus pyysi treffeille ja vieläpä la illan näytökseen Suomen Kansallisteatteriin! En ole aiemmin siellä käynyt ja olisinkin kysellyt miten sinne pitäisi pukeutua?? Kaikkea vaatetta kyllä löytyy, siitä ei ole kyse, en vain halua pukeutua yli tai alle. Mitä laittaisitte päälle? Kiits kiits!!

[QUOTE="eee";25815041]Ei mitään överihienoa, mut siistimpää.
Mä laittaisin varmaan joko farkut, bleiserin ja jonkun kivan paidan + korut tai sitten neulemekon. Jalkaan korot.[/QUOTE]

Eli olisko musta neule-kotelomekko ja siihen kuuluva neuletakki, korut ja korkkikset jees?

Farkut? Eikö joku hame olisi parempi. Eihän farkut ole mikään juhlava vaate kummallakaan sukupuolella.

Joo, ei farkut ole juhlava vaate, mutta ei teatteri toisaalta ole ihan niin juhlava tilaisuuskaan. Usein nuoremmat ihmiset pukeutuu sinne vähän vapaammin, eikä ap halunnut ylipukeutua. Mun mielestä farkut käy ihan hyvin, jos ne yhdistää vähän siistimmän yläosan ja korkkareitten kanssa.

Aloituksessa oli kyllä että kyse lauantai illasta :). Olen alle 40.

Sorry, en huomannut. Menettekö ehkä teatterin jälkeen jonnekin? Jos menette esim. hienoon ravintolaan, niin tuo asu ok, jos ns. lasilliselle baariin, niin tuo on liikaa, ehkä? Teatteriin kun ei nykyään pukeuduta kummemmin, mutta jos muuten haluat niin sen mukaan.

No älä ny vaan mitään farkkuja laita. Edes joku puolipitkä hame ja vähän hienompi paita. Miksi nykyään mihinkään muka ei pidä pukeutua. Ei ole ihme ettei mikään enää tunnu miltään kun kaikki muuttuu arkiseksi...

Mä en ole koskaan ajatellut, että teatteriin jotenkin erikseen pukeudutaan..ennemminkin Oopperaan! Mutta laittasin kyllä pääpointiksi sen treffikamun ja sen jälkeisen illanvieton, ja niillä perustein pukeutuisin! Juurikin pikkumuastaa ja korkkaria vois hyvinkin aatella loppuiltaa silmällä pitäen, ja jos ap;llä pitkät ja kauniit hiukset, niin vapaana ne varmaankin parhaiten partneriisi vetoaa, kait?

Nii, pukeutuuhan monet jo pelkästään töihin kotelomekkoon ja korollisiin... Ehkä niillä asusteilla voi tuollaista perusmustaa kotelomekkoa muokata juhlavammaks tai arkisemmaks...?

Laita ap sen asusi kanssa jotain räväkämpää korua, vaikka sitten ihan rihkamaakin. Ja tukka siististi, mutta ei mitään juhlakampausta ja hyvin voit siinä mennä. :)

Jos sattuisi, että olisit muita siistimmässä mallissa, ei se miehen silmissä ainakaan miinus ole. Antaa ymmärtää, että olet panostanut tapaamiseen häntä silmällä pitäen.

Teatteriin voi nykyään pukeutua ihan miten haluaa ja kaikkea näkee. (Ensi-ilta ja kutsuvieras tilaisuudet tietysti erikseen). Se miten haluat pukeutua on asian ydin. Helsingin Kaupungin Teatteri (jota varmaan tarkoitit) on ihan perus isompi teatteri. Arkena ja varsinkin vaikka päivänäytöksissä ihan farkut on jees. Lauantai iltana laittaisin jotakin nätimpää ja varsinkin jos menisin treffeille niin minä tykkäisin pukeutua. Tykkään mekoista ja hameista ja naisellisemmasta tyylistä joten laittaisin hameen tai mekon ja korot (koska olen lyhyt). Kuvailemasi musta mekko yhdistelmä kuulosti kivalta.

Hiuksilla ei ole väliä miten on kunhan näyttää kivalta. Auki tai kiinni, miten haluat.

(Ainoa joka velvoittaa hiukset kiinni pidettäviksi on jos on suuret juhlat ja pukukoodi on "frakki". Muuten hiukset voi aina olla auki jos niin haluaa)

[QUOTE="vieras";25815243]Teatteriin voi nykyään pukeutua ihan miten haluaa ja kaikkea näkee. (Ensi-ilta ja kutsuvieras tilaisuudet tietysti erikseen). Se miten haluat pukeutua on asian ydin. Helsingin Kaupungin Teatteri (jota varmaan tarkoitit) on ihan perus isompi teatteri. Arkena ja varsinkin vaikka päivänäytöksissä ihan farkut on jees. Lauantai iltana laittaisin jotakin nätimpää ja varsinkin jos menisin treffeille niin minä tykkäisin pukeutua. Tykkään mekoista ja hameista ja naisellisemmasta tyylistä joten laittaisin hameen tai mekon ja korot (koska olen lyhyt). Kuvailemasi musta mekko yhdistelmä kuulosti kivalta.[/QUOTE]

Miksi oletat että ap tarkoitti Kaupunginteatteria?

[QUOTE="vieras";25815243]Helsingin Kaupungin Teatteri (jota varmaan tarkoitit) on ihan perus isompi teatteri. [/QUOTE]
Helsingin kaupunginteatteri ja Kansallisteatteri ovat kaksi eri laitosta.

[QUOTE="vieras";25815243]Teatteriin voi nykyään pukeutua ihan miten haluaa ja kaikkea näkee. (Ensi-ilta ja kutsuvieras tilaisuudet tietysti erikseen). Se miten haluat pukeutua on asian ydin. Helsingin Kaupungin Teatteri (jota varmaan tarkoitit) on ihan perus isompi teatteri. Arkena ja varsinkin vaikka päivänäytöksissä ihan farkut on jees. Lauantai iltana laittaisin jotakin nätimpää ja varsinkin jos menisin treffeille niin minä tykkäisin pukeutua. Tykkään mekoista ja hameista ja naisellisemmasta tyylistä joten laittaisin hameen tai mekon ja korot (koska olen lyhyt). Kuvailemasi musta mekko yhdistelmä kuulosti kivalta.[/QUOTE]

Miksi tarkoittaisi Kaupunginteatteria, jos sanoo Kansallisteatteri? Ihan vaan mielenkiinnosta... :)

Mä laitan teatteriin päälle mustat suorat housut ja sellaisen suht nuorekkaan yläosan, joka on vähän bleiserin tyylinen, mutta ei kuitenkaan bleiseri. Treffeille voisin laittaa myös hameen eikä se ole ylipukeutumista, jos teatteriin laittaa hameen. Nykyisin ihmiset pukeutuvat teatteriin aika arkisesti päivänä kuin päivänä ja itse vähän vieroksun sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25815268:
Miksi oletat että ap tarkoitti Kaupunginteatteria?

Sorry, luin väärin. Luin että "Suomen kaupunginteatteri" ja ajattelin että tarkoitti varmaan "Helsingin". Nyt luin tarkemmin ja siinähän olikin Kansallisteatteri. Sorry.

[QUOTE="vieras";25815369]Sorry, luin väärin. Luin että "Suomen kaupunginteatteri" ja ajattelin että tarkoitti varmaan "Helsingin". Nyt luin tarkemmin ja siinähän olikin Kansallisteatteri. Sorry.[/QUOTE]

Pukeutumisneuvoni on kuitenkin sama. Kansallisteatterikin on ihan perus teatteri :)

Yhteistyössä