Suomen Jalometallikierrätys

  • Viestiketjun aloittaja "Jeba"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Myös minulle soitettiin kyseisestä firmasta ja olipa ystävällinen naishenkilö asialla. Vielä en kuorta takaisin lähettänyt,mutta aion kyllä...minulle on aivan sama , saanko parittomasta korviksesta ja löytökorusta jotain tai en . Ja mitä useat nurisevat , on juuri se maksettu hinta...niin sehän ei tietenkään ole se,minkä itse olet joskus maksanut vaan siitä hyvitetään romukullan hinta . Eli näin ollen en näe sitä mitenkään huijauksena.
 
vierailija
Mies soitti Suomen jalometallikierrätyksestä ja kun sanoin ettei minulla ole jalometallia hän iski luurin korvaan. Ensin hän kyseli olenko myynyt jalometallia, kenelle myynyt, milloin. Sitten hän kysyi onko ko. firma tuttu. Epäilykseni puhelusta alkoivat herätä ja vastasin siihen että minulla ei ole jalometallia ja hän vastasi siihen että MINÄHÄN KYSYIN ONKO SUOMEN JALOMETALLIKIERRÄTYS TUTTU ja iski luurin korvaan.
Googlaamalla huomasin että samaa on tehty muillekin, ja että firma on todella sairas.
 
vierailija
http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/ratkaisut/arkisto/2015/kuluttaja-asiamiehen-ratkaisut/jalometallien-arvon-arviointipalvelun-markkinointi/

Suomen jalometallikierrätys Oy on todella törkeä huijarifirma, joka painostaa ja uhkailee vanhuksia!!!! Varokaa tätä firmaa!!!
Nämä painostavat vanhaa äitini, joka ei ole halunnut myydä heille mitään. Suomen jalometallikierrätys Oy lähetti postitse kultapussinpussin väkisin, ja pussin sisällä laskun postitus- ja käsittelykuluista yli 18 euroa. Vaikka puhelimessa oli selvästi sanottu, että ei ole mitään koruja myytäväksi. Nyt karhuavat tätä postikulumaksua. Olemme ottaneet yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon, josta myös löytyi aikaisempi päätös kyseisestä firmasta.
 
vierailija
Ilmoittakaa kuluttajanviranomaisille tuosta laskun perinnästä. On laiton ja loppuu siinä vaiheessa Suomen jalometallikierrätyksen vai sanoisinko espanjan jalometallihuijauksen leikki lyhyeen. Eivät tee kauppoja lainmukaisesti.
 
vierailija
Halvalla meni kullat ja sepältä ostettujen korujen kivet kuulemma epäjaloja ja "palautuivat" minulle, sain viidestä kivestä kolme takaisin ja ne oli isoja muovisia "timantteja"
Eipä ollut jaloja ei. Kun ei voida palauttaa :D harmittaa niin pirusti. Aion tehä ilmotuksen, kukaan ei saa enää tulla huijatuksi!
 
naiivi
Älkää tilatko pussia!! Vaikka ne kertovat sen olevan ilmainen niin ei ole. Ellei jalometalleja löytyy ja unohdat palauttaa köyttämätön pussi 14 päivän sisällä joudut maksamaan niiden lähettämä lasku 18.50€
 
vierailija
Mä laitoin kultaketjun ja sormuksia postissa..tarjosivat tosi huonosti niistä ja sanoin että "ei kiitos". Mies melkein suuttui ja oli tyly puhelimessa ja alkoi jankuttaa.. Lopulta suostui lähettämään ne takaisin ilman vakuutettua kirjettä... Ei kannata todellakaan lähteä. Vien paikalliselle kultasepälle jolta saa kunnon oikean arvion..
 
Vierailija
Tein juuri kaupat kyseisen firman kanssa enkä voi suositella kellekään. Kaupanvahvistaja oli todella töykeä eikä osannut näköjään asiakaspalvelun perussääntöjä. Tarkoituksena oli saada yksi koru palautettavaksi minulle takaisin, joka oli arvopussiin vahingossa päätynyt muiden mukana, mutta muuten hyväksyä hänen tarjouksensa. Kaupanvahvistajan suhtautuminen asiaan oli heti se, että olen vaikea asiakas, jota ei ystävällisesti tarvitse palvella. Lopulta lupasi lähettää kaikki hopeaesineeni takaisin, vaikka olisin halunnut vain sen yhden korun, josta osasin kuvailla jopa kaulaketjun pituuden. Kaikeksi yllätyksekseni minulle tarjottu summa pysyi kuitenkin samana, noin 20€. Heräsikin ihmetys, eikö näistä hopeakoruistani olisi maksettu mitään? Saivat huijatuksi kultanikin hyvin halvalla, mutta koska en kyseisillä koruilla mitään enää tee, annoin asian olla. Hyvin raivostuttavaa tällainen asiakkaan syyttely ja töykeä asiakaspalveluasenne. Ei enää ikinä kauppoja heidän kanssaan!
 
vierailija
Tein juuri kaupat kyseisen firman kanssa enkä voi suositella kellekään. Kaupanvahvistaja oli todella töykeä eikä osannut näköjään asiakaspalvelun perussääntöjä. Tarkoituksena oli saada yksi koru palautettavaksi minulle takaisin, joka oli arvopussiin vahingossa päätynyt muiden mukana, mutta muuten hyväksyä hänen tarjouksensa. Kaupanvahvistajan suhtautuminen asiaan oli heti se, että olen vaikea asiakas, jota ei ystävällisesti tarvitse palvella. Lopulta lupasi lähettää kaikki hopeaesineeni takaisin, vaikka olisin halunnut vain sen yhden korun, josta osasin kuvailla jopa kaulaketjun pituuden. Kaikeksi yllätyksekseni minulle tarjottu summa pysyi kuitenkin samana, noin 20€. Heräsikin ihmetys, eikö näistä hopeakoruistani olisi maksettu mitään? Saivat huijatuksi kultanikin hyvin halvalla, mutta koska en kyseisillä koruilla mitään enää tee, annoin asian olla. Hyvin raivostuttavaa tällainen asiakkaan syyttely ja töykeä asiakaspalveluasenne. Ei enää ikinä kauppoja heidän kanssaan!
Ihan samanlainen kokemus. "Nää kirkkaat kivet, vaikka olisikin timantteja niin ei niillä mitään arvoa ole. Koruvalmistajat ostaa niitä litran ja maksaa 60 - 70 euroa". Ja äärimmäisen ylimielinen heppu muutenkin.

Kuluttajavirasto on puuttunut tuohon markkinointiin jo aikaa sitten. On se kumma, ettei sitä saada kuriin. Tällä kertaa menin halpaan, mutta toista kertaa ei kannata yrittää. Onneksi laitoin vain kokeeksi pari paritonta korua.
 
vierailija
Ihan samanlainen kokemus. "Nää kirkkaat kivet, vaikka olisikin timantteja niin ei niillä mitään arvoa ole. Koruvalmistajat ostaa niitä litran ja maksaa 60 - 70 euroa". Ja äärimmäisen ylimielinen heppu muutenkin.

Kuluttajavirasto on puuttunut tuohon markkinointiin jo aikaa sitten. On se kumma, ettei sitä saada kuriin. Tällä kertaa menin halpaan, mutta toista kertaa ei kannata yrittää. Onneksi laitoin vain kokeeksi pari paritonta korua.
Vaikka onki vanha keskustelu, niin pakko kompata, etenkin tota

Laitoin heille yhden hopeisen korun ja valkokultaiset korvakorut. Puhelimessa vielä oikeen mainostettiin että hyvin maksavat näistä.

Hopeakoru oli lahja, joten sen arvoa en tiiä, mutta valkokultakorvakorut oli maksanut >400€. En olettanut että saan niin paljon takasin, mutta he tarjosivat kaikkinensa 15€ :D hopeakorusta vähän päälle euron.

Olin saanu jonkun vakuustodistuksen korvakorujen mukana, jossa luki että niiden vakuusarvo on yli 400€. Tää "kaupanvahvistaja" sanoi, että sillä ei ole mitään virkaa ja puhui päälle kokojan et luulenko oikeesti että saan niin paljon rahaa noista ja intti vaan. Niin epäystävällinen ja ylimielinen pätijä ettei mitään rajaa. Jos koruista saa vaan 15€, niin mielummin vaan pidän ne ja yritin sen hänelle sanoa pariinkin otteeseen, mutta herra kaupanvahvistaja vaan intti päälle ja jatkoi ettei kukaan ikinä tule ikinä ostanaan niitä lähellekkään tuohon hintaan. Lopuksi kun sain sanottua että otan korut takaisin, niin hän vaan sanoi tylysti että kiitos hei ja korut lähtee takaisin ja luuri korvaan
 

Yhteistyössä