Sun ja mahdollisen miehesi ammatti ja brutto palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lyyti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä informaatikko ja bruttopalkka 4000e kk + lounaskorvaukset. Mies erikoislääkäri ja yksityisvastaanottotulot mukaanlukien kuussa noin 10 000 e. Eli enemmän kuin tuplasti sen mitä meikä.

Ukko on kirvesmies ja palkka sen mukainen täälä hivenen pohjosempana, eli matala. Minä teen siivoojan työtä tällä hetkellä, ja palkka on tällä hetkellä n. 1/3 miehen palkasta eli hävyttömän vähän.

Minä yrittäjä, joten vaihtelee välillä 1000-4000 e brutto. Hoidan kylläkin pienimpiä lapsia kotona, joten en tee täsypäiväisesti, vaan silloin kun ehtii tai kun lapset nukkuu. Mies asentaja 3800 netto. Siihen sisältyy kuitenkin ulkomaanpäiväraha, joka onkin melkein puolet...

Kaikki valittavat huonoa palkkaa, ja täällä sitten puhutaan noin mahtavista summista. Onkohan se nyt oikein? Ei minulla opettajana ole tuollaisia palkkoja. Siis onko se totta, yliopistosta olen valmistunut ja kaksi AMK-tutkintoa rinnalla ja muut puhuvat perheenä 10 000 euron kuukausituloista, mahtailuako vai eikö raha jakaudu tasaisesti. Miten sitten Suomessa menee niin huonosti, jos tuollaisia rahoja saapi työstä, ajatelkaapas.

Yhteistyössä