Anatolia: Piti kysymäni, että millä aikataululla luovutit nuo kaikki 5 kertaa?
Ööö...kesäkuu 2008 - elokuu 2009.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Anatolia: Piti kysymäni, että millä aikataululla luovutit nuo kaikki 5 kertaa?
Alkuperäinen kirjoittaja mun näkökulma;22913453:Mulla tuli mieleen sellainen seikka että jos mä luovutan munasoluja ja sitten mun omilla lapsilla on jossain "puolisisaruksia", ja jos luovutan samalla paikkakunnalla minne jään asumaan on todennäköisyys suuri että "sisarukset" asuvat siis samassa kaupungissa. Entä jos esim. nämä alkavat seurustella tietämättä että ovatkin oikeast sisaruksia! Ja sit saavat jotain vammasia lapsia...
En kyllä hyväksy munasolujen luovutusta, raskaudessakin hirveet riskit (kroppa hylkii vieraita soluja). Jos en vois saada lapsia, mielummin adoptoisin kuin synnyttäisin biologisesti jonkun toisen lapsen.
Ööö...kesäkuu 2008 - elokuu 2009.
Alkuperäinen kirjoittaja mun näkökulma;22913453:Mulla tuli mieleen sellainen seikka että jos mä luovutan munasoluja ja sitten mun omilla lapsilla on jossain "puolisisaruksia", ja jos luovutan samalla paikkakunnalla minne jään asumaan on todennäköisyys suuri että "sisarukset" asuvat siis samassa kaupungissa. Entä jos esim. nämä alkavat seurustella tietämättä että ovatkin oikeast sisaruksia! Ja sit saavat jotain vammasia lapsia...
En kyllä hyväksy munasolujen luovutusta, raskaudessakin hirveet riskit (kroppa hylkii vieraita soluja). Jos en vois saada lapsia, mielummin adoptoisin kuin synnyttäisin biologisesti jonkun toisen lapsen.
Sä ja sun suuret todennäköisyytes
On ihan äärimmäisen pieni mahdollisuus, että luovutetuista soluista alkunsa saaneet lapset asuvat samalla paikkakunnalla, kuin luovuttaja. AVA:n asiakkaista yli puolet tulee ulkomailta ja sinne ne munkin ensimmäisestä luovutuksesta lähteneet solut meni.
Ja toinen puoli kuulemma 99% muualta kuin täältä meidän nurkalta. Eli ei menneet solut samaan kaupunkiin, ei...mun soluista myös osa meni ulkomaille, ainakin eka satsi.
Menen vasta kun olen täysin varma.
Motiivina on halu auttaa lapsetonta pariskuntaa.
Miehessäni on juu ainakin.
Minulla ei tiettävästi ole mitään, tosin sitä ei ehditty testaamaan.
Minä myös haluan kiittää teitä ihania ihmisiä jotka mahdollistitte minulle tuon ihanan kikkarapäisen pikkuveijarin! Kiitos!! :hug::heart:
Mun motiivina oli halu pistää vahinko kiertämään.
Ja sanoin tämän myös klinikalla. Se jäi kuulemma sinne lentäväksi lauseeksi :saint:
Hei kauanko jouduitte jonottamaan luovutettuja soluja muuten?
Ei yhtään, saatiin heti kun haluttiin aloittaa hoidot. Mentiin ekaa kertaa klinikalle 06/08 ja alkionsiirto tehtiin 08/08, hyvin lopputuloksin niinkuin tiedät.Käytiin tosin Kliinik Elitessä, Virossa, en tiedä oisko Suomessa joutunut jonottamaan, varmaankin. Tuo oli tosiaan ihan iha-eka lapsettomuushoito, ja uskoakseni viimeinenkin.
Ei yhtään, saatiin heti kun haluttiin aloittaa hoidot. Mentiin ekaa kertaa klinikalle 06/08 ja alkionsiirto tehtiin 08/08, hyvin lopputuloksin niinkuin tiedät.Käytiin tosin Kliinik Elitessä, Virossa, en tiedä oisko Suomessa joutunut jonottamaan, varmaankin. Tuo oli tosiaan ihan iha-eka lapsettomuushoito, ja uskoakseni viimeinenkin.
Kaikenlaista ne kyseli. Psykologi tsekkaili henkistä puolta, kykeneekö nainen suhtautumaan asiaan kuten kuuluu, mitkä on motiivit, jne. Lääkärit tarkisti tietysti kohdun ja munasarjojen tilanteen ja kyselivät mm. omista ja lähisuvun sairauksista. Mun astmani tai se tosiasia, että sekä äidilläni että isoäidilläni oli kilpirauhasen vajaatoiminta, eivät olleet esteenä luovutukselle.
Hyvä, että pohdiskelet. Asiaa pitääkin pohtia sillä ei se ihan pikkujuttu ole kuitenkaan, ei henkisesti eikä fyysisesti.