Suku odottaa synnytystä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 41
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 41

Vieras
Viime torstaina oli laskettu aika, eikä vieläkään ole synnytys startannut.. minua asia ei juurikaan haittaa, sillä vauva liikkuu hyvin ja kyllä se sieltä tulevan kahden viikon aikana maailmaan saadaan tavalla tai toisella.

Minua ottaa päähän oma ja puolisoni suku, joka päivittäin pommittaa tekstareilla ja soitoilla meitä molempia, että: "Eikö se vieläkään ole syntynyt?? Kait se nyt pitäisi jo syntyä..". Tekstareihin ja puheluihin olen vastannut nätisti, että ei ole vielä syntynyt ja kyllä me ilmoitetaan kun on pikkuinen maailmassa (ja samaa on myös mieheni sanonut). Eivät siis tajua vinkkiä.. heti seuraavana tulee taas soitto tai tekstari että joko on tullut maailmaan... aarrgh!!

Jos en vastaa puheluihin, niin kohta soi mieheni puhelin ja jos mieheni ei vastaa niin kohta on tekstari jomman kumman kännykässä, että ollaanko laitoksella.....

Tuo alkaa jo minua stressaamaan kun tuntuu jo painostavalta tuollainen kysely.. *huokaus* Ymmärrän kyllä, etteivät he sitä ilkeyksissään tee, mutta silti.

Taidan seuraavan kohdalla (jos sellainen joskus tulee) ilmoittaa lasketunajan kolmea viikkoa myöhemmäksi kuin mitä se oikeasti on.. :D

Niin, sellaista se voi olla. Toisaalta meillä ei enää toisen ja kolmannen lapsen synnytyksen perään kysellyt kukaan. Vastaa vaan lyhyesti "ei", jos et jaksa enempää vastauksesksi laittaa.

Tää on niin tuttua kaikille meille yliajan odottajille. Juu, ei kannata ilmoittaa laskettua aikaa kovin tarkasti. Vaikka jotenkin että "toukokuulla" tai "loppuvuodesta". Tosin fiksuimmat osaa tietenkin laskea ä-lomasta la:n.

Juu, innokkaalle suvulle ei kannata mitään tarkkaa laskettua aikaa kertoa, sopivan epämääräisesti vaan.

Tosin taisi suku säikähtää, kun olin kertonut, että joskus kesäkuussa kun laskettu aika oli ihan ensimmäisinä päivinä ja lapsi syntyikin reilusti etuajassa toukokuun alkupuolella.

kavereita vieressä seuranneena (siis sitä kun suku ahdisteli samalla tavalla) tein selväksi esikoista odottaessa että soitella saa ym, mutta ahdistella ei saa alkaa ja että kukaan ei jää ilman sitä tietoa että vauva syntynyt. tosin olin viimeset päivät kun persiiseen ammuttu karhu etteivät edes uskaltaneet kysyä että joko joko. ja nyt kun LA lähestyy niin sama homma.

Tuotahan tuo on. Minulla meni esikoinen 2 viikkoa yli lasketun ja 4 päivää käynnistettiin ja siinä ajassa meinasin saada hermoromahduksen sukulaisten kanssa ja sitten kun olin siellä sairaalassa käynnistyksessä niin soittelivat osastolle niin, että kätilöt meinasi jo hermostua (kun eivät saaneet huoneen puhelimesta kiinni niin kanslian puhelimeen ) Nyt olen rv 38+6 ja kun 3 odotan niin ovat sentään jo rauhoittuneet. Sairaalaan lähtemisestä en ilmoita kenellekän muulle kuin miehelleni ja appiukolle (joka tulee vahtimaan isompia ) ilmoitan sitten vauvan syntymän.

liikaa on tietenkin liikaa. Mutta ajattele jos kukaan ei olisi kiinnostunut eikä välittäisi yhtään? ei sekään olisi kovin kivaa.

olen muuten samassa tilanteessa, huomena la. paitsi sukulaiset osaavat tiedustella hienovaraisestitai minulla ei ole ainakaan hermot menny kyselyihin.

Ihanaa että ovat innoissaan! :D
Mutta voihan siitä vähän ärähtää, että riittäis jo suitsutus, jos se häiritsee :) Munki perheellä on pakottava tarve päästä mun hermoille, kun koko ajan tulee viestiä että
-potkiiko se jo?
-millos se la oli?
-turvottaako/nukuttaako/väsyttääkö/janottaako?
Mut hyväähän ne tarkoittaa :)

Onneksi synnytyssairaalassamme on käytäntö, ettei puolison/tukihenkilön lisäksi synnytysosastolle saa tulla muita vauvaa katsomaan. Jos tulee, niin vauvaa voidaan näyttää oven läpi ja äiti voi tietysti käydä alakerran kahvilassa jututtamassa vierailijoita.

Minäkin alan olla aika persiille ammuttu karhu täällä.. oliskohan synnytys lähestymässä :D Jos olisin arvannut, että tästä tällainen rumba tulee, niin olisin minäkin epämääräisemmin la:n ilmoittanut, mutta mistäs sen arvaa ensimmäisen kohdalla..? :)

Pikku vinkki. Anna epämääräinen laskettuaika kun sitä kysellään,esim.joku "helmikuun loppupuoli". Itse tein näin enkä joutunut kärsimään kyselyrumbasta. Oli hermot loppuajasta sen verran kireenä et olis voinut kyllä puhelin lentää jorpakkoon jatkuvista kyselyistä. Vain minä ja mieheni tiedettiin tarkka päivä. TOIMII! :)

Ala vastaamaan kyselijöille, että sinua on alkanut nämä jatkuvat kyselyt ahdostamaan ja oletkin päättänyt, että seuraava joka soittaa laitetaan viimeiseksi listaan 'ilmoita syntymästä'. Tämän jälkeen soittanut tulee sitten toiseksi viimeiseksi jne :D

Eihän sinun tavitse tuota toteuttaa, mutta voipi olla mielenkiintoista katsoa kuinka kauan malttavat olla uudestaan soittamatta, että monennelleko sijalle haluavat ;)

Rasittavaa se on, tiedän kokemuksesta, eikä yhtään helpota ajatus että hyvää he vain tarkoittavat. Esikoista odottaessa katkaisin puhelut sanomalla, että neuvolasta sanottiin vauvan syntyvän aikaisintaan viikon päästä. Lääkäri antoi ihan oikeasti tällaisen arvion, kun kävin nevolassa 40+1, mutta samaa voit varmasti sanoa vaikkei olisikaan oikeasti sanottu niin. Nyt toista odottaessa olenkin sanonut jo hyvissä ajoin lasketun ajan olevan sen ja sen kuun vaihteessa, kun oikeasti se on 23. päivä.

Ootko sanonut ihan suoraan että se ottaa sua päähän tollanen kokoaikainen kysely ja utelu? Jos et, niin sano.

Onneksi kuitenkin teillä vauva taatusti pian tavalla tai toisella syntyy ja pääset tuosta kyselyjen piinasta :)

Kuulostaa NIIN tutulta! Kerro niille, että suurin osa raskauksista kestää 38-42 viikkoa ja sitä ennen ei ole kysymys mistään "yliaikaisuudesta". LA on vain arvio, minkä tietysti itsekin tiedät. Mnulla esikoinen syntyi päivää ennen 42 viikkoa. Lääkäri teki kolmea päivää aikaisemmin sisätutkimuksen, jonka jälkeen masussa alkoi selvästi myllertää ja limatulppaakin alkoi tulla seuraavana päivänä. Käynnistys oli varattu, mutta se ei ollut tarpeen. Tsemppiä ja kestämistä jännittyneiden sukulaisten kanssa!

Kuulostaa NIIN tutulta! Kerro niille, että suurin osa raskauksista kestää 38-42 viikkoa ja sitä ennen ei ole kysymys mistään "yliaikaisuudesta". LA on vain arvio, minkä tietysti itsekin tiedät. Mnulla esikoinen syntyi päivää ennen 42 viikkoa. Lääkäri teki kolmea päivää aikaisemmin sisätutkimuksen, jonka jälkeen masussa alkoi selvästi myllertää ja limatulppaakin alkoi tulla seuraavana päivänä. Käynnistys oli varattu, mutta se ei ollut tarpeen. Tsemppiä ja kestämistä jännittyneiden sukulaisten kanssa!

Kyllä vaan mulla oli YLIAIKAISKONTROLLI viikolla 40+5 että kyllä siitä YLIAIKAISUUDESTA puhutaan viikon 40 jälkeen..

[QUOTE="...";23667406]Kyllä vaan mulla oli YLIAIKAISKONTROLLI viikolla 40+5 että kyllä siitä YLIAIKAISUUDESTA puhutaan viikon 40 jälkeen..[/QUOTE]

Jep, se on nimeltään yliaikaiskontrolli, mutta yliaikainen vauva on vasta 42vk jälkeen.

Joo, ärsyttävää.

Siskojen vauvat syntyi viimeistään rv 37, ja kun mulla laskettu aika läheni, niin eiköhän jo peloteltu, että vauva kuolee kohtuun tai on todella iso. :O Ei se laskettu aika ole päivämäärä, jolloin vauvan pitää viimeistään syntyä, monet sitä ei tunnu tajuavan.

Hyvää ne tosiaan tarkottaa ja tavallaan herttasta, että ovat innoissaan uudesta tulokkaasta, mutta ymmärrän ap:n fiilikset kyllä...

Jos ei lauantaihin mennessä käynnisty, niin tehkää niille vastajekku. Jos oot sen verran vetreenä vielä masun kanssa, että jaksat liikkua, niin lähtekää yhdessä koko viikonlopun pituiselle nautintomatkalle. Vappu varmaan hiukan haittaa, kun on niitä örveltäjiä joka puolella, mutta löytyisikö jostain vaikka joku pieni rauhallinen hotelli, josta voisitte varata huoneen ja sitten menisitte vaikka syömään hyvään ravintolaan (pitää olla kunnon ruokaravintola, ettei ole vappuörveltäjiä) ja vaikka elokuviin ja ihan mitä tahansa ihanaa. Jätätte puhelimet kotiin ja sitten kun kotiudutte, niin vastaatte kaikkiin tuhanteen tekstariin, että "eikun me ajateltiin vielä nauttia viimesestä vapusta kaksin lapsettomana pariskuntana, ja kyllähän teidän olis pitäny tietää, että ei oo syntyny, kun ollaan niin monta kertaa jo luvattu ilmottaa sitten."

Tsemppiä ap, kyllä se sieltä tulee, etkä ole ainoa, joka on tästä kärsinyt!

Taidan seuraavan kohdalla (jos sellainen joskus tulee) ilmoittaa lasketunajan kolmea viikkoa myöhemmäksi kuin mitä se oikeasti on.. :D

kun eka meni viikon yli enkä meinannu kestää sitä utelua... tokasta raskaudesta ilmoitettiin laskettu aika 2 viikkoa myöhemmäs kuin se oli.

Mut kävikin niin että vauva syntyi jo viikolla 36, niin voit arvata et ihmiset oli ihan kauhuissaan kun luuli sen olevan vielä pienempi :D

Yhteistyössä