Anoppi varmasti vihaa minua:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tavallinentyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tavallinentyttö

Vieras
Kihlattuni äiti on vastustanut suhdettamme alkuajoista lähtien, kun akoinamme aloimme seurustelemaan. Olemme nyt nuoria aikuisia asumme yhdessä, tulevaisuuden suunnitelmat ja haaveet tiedossa. Seuraava askel on naimisiin meno. Se oli jo lukioikäisinä tiedossa, kun nykyinen kihlattuni silloin haaveili ääneen miten vielä joskus tanssii kanssani häävalssin papin aamenen jälkeen. Ja nyt se suuri päivä todellakin on suunnitelmissa. Ihmiset ovat aina vihjailleet meille lapsista. Kiusoitelleet asiasta olessamme lukioikäisiä jne, mutta nyt se vasta on räjähtänyt käsiin se utelu yms, että "Jahas olisiko sitten seuraavana tiedossa se vauva?" Tai "Kuinka pian häiden jälkeen aijotte jälkikasvua ruveta kyhäämään?". Tämä on niin suunnattoman ärsyttävää ja pistää vihaksi. Varsinkin, kun olemme selväksi tehneet alusta alkaen, että emme koskaan tule hankkimaan lapsia. Olemme molemmat tietoisia siitä, että emme lapsia halua. Meillä on muut omat yhteiset suunnitelmamme tulevaisuudelle, mutta niin moni ei sitä vieläkään sulata tai ole saanut sitä asiaa taottua päihinsä. Vaikka koko asia ei edes muille kuulu pätkänvertaa niin silti olemme aina vastanneet kuin yhdestä suusta kieltävästi, kun joku kysyy lapsi asiaa. Otamme mielummin 2 kissaa vanhuden päivinä, jos sinne asti ehdimme. Tätä asiaa ei sulata varsinkaan mieheni äiti, jolla on aina ollut jotakin minua vastaan enkä vielkään tiedä, että mitä. Kun olimme lukiossa miehen äiti laittoi parhaansa mukaan kapuloita rattaisiimme ja ero siinä sitten tuli....noh ainakin hetkeksi, kunnes aloimme hyvin pian jatkamaan suhdetta salaa. Sitten mieheni alkoi kapinoimaan äitinsä tahtoa vastaan ja teki selväksi hänelle, kuinka rakastaakaan minua ja ei anna hänen enää ikinä tulla väliimme ja nyt hän kosi minua. Äiti jätti meidät onneksi rauhaan, mutta käyttäyi silti hieman koppavasti ja ylimielisesti minua kohtaan. En tiedä miksi hän nin vihaa minua. Osa syy taitaa olla ammattivalintani, koska en tienaa sillä mitään lääkärin palkkaa ja mieheni äiti arvostaa elämässään kaikista eniten rahaa. Hän olisi halunnut kai rikkaan miniän. No mutta nyt piru on taas irti ja hänen äitinsä hengittää taas niskaamme, kun sai kuulla, ettei meiltä tarvitse odottaa lapsen lapsia. Hän on saarnannut minulle, kuinka olen luonnonoikku ja naisen kuuluu haluta lapsia. Minä olen taas jälleen kerran se kaiken pahan alku ja juuri ja minussa on kaikki vika. Tämä on todella raivostuttavaa ja välillä sisäisesti kiehun niin, että olen meinannut jo pariin otteeseen töksäyttää jotain takaisin, mutta mieheni vuoksi en lähde sille linjalle, vaikka miten paljon raivostuttaisi. Mieheni tässä on kyllä minun puolellani. Mieheni aina puolustaa minua ja pitää äitinsä poissa kimpustani. Minun äitini taas pitää kihlatustani ylikaiken ja on niin onnellinen puolestamme ja sanoi lapsettomuus asiaan, että "Noh....harkitkaahan edes kissanpennun ottamista. Rakastan myös eläinvaaveja!"

Onko jollakulla samankaltaista tilannetta?? Miten tulette toimeen hankalien anoppienne kanssa vai oletteko edes väleissä?

Nuorena sitä on niin ehdottoman mustavalkoinen. Kyllä se mieli siitä vielä muuttuu. On teillä yli 20 vuotta aikaa hankkia lapsia. 20 vuodessa sitä mielipiteet ja halut muuttuu.

Noniin jotenkin arvasin, että tähän keskusteluun joku tulee kommentoimaan, että "kyllä se mieli vielä muuttuu" tai jotakin muuta semmoista. Mutta kun kaikilla ei muutu. Kaikki eivät tule koskaan saamaan lapsia omasta tahdostaan ja jotkut ymmärtävät todellakin sen jo siinä teini iässä niin kuin minä;) Olin 15 vuotiaana tyttösenä jo täysin varma etten ikinä tahdo omia lapsia. Noh....ikää jo 45 vuotta pian mittarissa eikä mitään lapsia tai edes halua tehdä lapsia miehebi kanssa tullut. Ihmiset eivät vain suostu ymmärtämään tätä asiaa varmaan ikinä. Aluksi minuakin ketutti suorastaan se moska, että kyllä se mieli muuttuu, mutta sitten sen vain alkoi lopuksi huvittamaan, että siinäpähän sitten elättelette turhia haaveitanne. Mutta niin ap.......itselläni ei onneksi ole mitään ongelmia anoppini kanssa koskaan ollut, hyvin tultu toimeen jne, toki aluksi anoppinikin oli vastaan lapsettomuus asiassa, mutta oppi vihdoin hyväksymään sen ajan kanssa:)

Harmi ettei anoppisi älyä arvostaa sitä, että hänen poikansa on löytänyt vierelleen naisen, joka ajattelee lapsiasiasta samoin kuin hän. Yleisesti uskon neuvotteluun ja kompromisseihin, mutta lapsiasioissa en. Lapsihaaveesta luopuminen toisen takia aiheuttaa yleensä myöhemmin katkeruutta, ja lapsiin suostuminen toisen mieliksi ei ole kovin kummoinen lähtökohta vanhemmuudelle. Ennemminkö hän haluaisi pojalleen vaimon, joka painostaa hänet perheellisyyteen, ja sitten valittaa, kun mies ei leiki mukana?

Niino, mitä tuohon pitäisi sanoa. Anoppi on pettynyt ja purkaa sitä sinuun, sinä hihkut onnesta kun anoppi vihaa sinua mutta mies onneksi puolustaa. Otan osaa. Onneksi ei itse tarvitse elää miniä-anoppihelvetissä ja valtataistelussa missä mies on välikappale, vaan kaikilla on järki päässä ja käyttäydytään kuin ihmiset.

[QUOTE="Joopajoo";30480103]Noniin jotenkin arvasin, että tähän keskusteluun joku tulee kommentoimaan, että "kyllä se mieli vielä muuttuu" tai jotakin muuta semmoista. Mutta kun kaikilla ei muutu. Kaikki eivät tule koskaan saamaan lapsia omasta tahdostaan ja jotkut ymmärtävät todellakin sen jo siinä teini iässä niin kuin minä;) Olin 15 vuotiaana tyttösenä jo täysin varma etten ikinä tahdo omia lapsia. Noh....ikää jo 45 vuotta pian mittarissa eikä mitään lapsia tai edes halua tehdä lapsia miehebi kanssa tullut. Ihmiset eivät vain suostu ymmärtämään tätä asiaa varmaan ikinä. Aluksi minuakin ketutti suorastaan se moska, että kyllä se mieli muuttuu, mutta sitten sen vain alkoi lopuksi huvittamaan, että siinäpähän sitten elättelette turhia haaveitanne. Mutta niin ap.......itselläni ei onneksi ole mitään ongelmia anoppini kanssa koskaan ollut, hyvin tultu toimeen jne, toki aluksi anoppinikin oli vastaan lapsettomuus asiassa, mutta oppi vihdoin hyväksymään sen ajan kanssa:)[/QUOTE]

Ymmärsinkö oikein, sinä olet ollut miehesi kanssa ainakin 25 vuotta ja nyt päätitte mennä naimisiin ja anoppi kiusaa keski- ikäistä ihmistä siitä, ettei se aio tehdä lapsia?

Hmmm...
Aika huono provo.

JEP, JA HAUSKAA ON SE, ETTÄ MIKSI JOKA EHDOTTOMASTI LAPSETON IHMINEN TULEE KIRJOITTAMAAN TÄNNE kAKSPLUSSA JA ETSIMÄÄN TÄÄLTÄ VERTAISTUKEA, toki kaikki täällä saa kirjoitella, mutta että .....

Hommatkas niitä lapsia tai se kissa tai ihan vaan keskittykää siihen omaan elämäänne niin ei tarvitse murehtia anoppia. Nyt taidatte olla vielä hiukka anopin helmoissa kiinni.
Ps. Kappalejako!

Ymmärsinkö oikein, sinä olet ollut miehesi kanssa ainakin 25 vuotta ja nyt päätitte mennä naimisiin ja anoppi kiusaa keski- ikäistä ihmistä siitä, ettei se aio tehdä lapsia?

Hmmm...
Aika huono provo.

Jaa, mä ainakin ymmärsin niin, että tuon kirjoittaja oli ihan eri tyyppi kuin ap. Eri nimimerkki ja kertoo, että hänellä ei onneksi ole ollut ongelmia anopin kanssa...

[QUOTE="Keh";30480398]Jaa, mä ainakin ymmärsin niin, että tuon kirjoittaja oli ihan eri tyyppi kuin ap. Eri nimimerkki ja kertoo, että hänellä ei onneksi ole ollut ongelmia anopin kanssa...[/QUOTE]

Katos vaan, mites mä tollalailla sekoilin.

Kylläpä aloittaja kuulostaa vielä pahasti lapselliselta ja naiivilta. Eiköhän se elämänkoulu opeta. Nelikymppisenä tajuat itsekin ehkä hivenen paremmin anoppiasi.

Osaatko itse puntaroida niitä näkökulmia, joiden mukaan et ole ns. toiveminiä? Jokainen äiti toivoo lapselleen kunnon ammattia ja lapsensa puolisolle kunnon ammattia. Elämä on nääs paljon helpompaa, kun on perusasiat kunnossa.

Itsekin täällä palstalla sata vuotta sitten haukuin anoppiani. Nyt olen kuitenkin itse anoppi ja ihan hävettää muistella omia ajatuksia anopista. Mutta kaipa se anoppi-viha kuuluu tiettyyn ikävaiheeseen.