Sukkahousut koulupojalla?

• Viestiketjun aloittaja Tytöttäjä-äitikö?
  • Ensimmäinen viesti
Tytöttäjä-äitikö?
Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Pojalle ostin juuri viime viikolla TYTTÖJEN OSASTOLTA mustat ja harmaat erittäin joustavat legginsit, jotka ovat hyvät housujen alla, kun eivät lökötä ja jää ruttuun.
Itsekään en haluaisi pitää liian paksuja ja lösöttäviä kalsareita, joten tuollaisia varmaan kokeillaan jatkossa myös meillä.

Tytöttäjä-äitikö?
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
kaikki juttelee meijän onnille 8kk tyttö tyyliin,onpas nätti soma tyttö,miten sillä on noin poika maiset piirteet?häh,vaaleensiniset ulko vaatteet ja tytöks luulevat.ihmiset on kyl hieman sekavan juntteja.
Meidänkin poikaa on luulu tytöksi vielä 4-5v vaikka on pelkästään sinistä vaatetta päällä. Ei voi tajuta miten edes mahdollista. Ilmeisesti sirot kasvonpiirteet...

Meillä ei ole pojat koskaan käyttäny sukkahousuja, vaan pitkiä kalsareita...en vaan oikein osaa ostaa pojalle sukkahousuja, kun ne on enemmän tyttöjen juttu.

Vauvoilla ja taaperoilla ne on ihan ok, mut ei kai enää kouluikäisellä?

Alkuperäinen kirjoittaja Tytöttäjä-äitikö?:
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Lähinnä sitä, että mitä pahaa siinä on, jos ei koululaispojalle osta enään niitä sukkahousuja, jotta ei tulisi kiusatuksi?
Ei kai siinä mitään pahaa olekaan. En minäkään halua että poikaani kiusataan sen takia että pitää sukkahousuja. Haluaisin että hän voisi kuitenkin pukeutua niin kuin haluaa. Tähän mennessä joku poika on varmaan sanonut joskus jotain, mutta ei poika ole kokenut tulleensa kiusatuksia.

Jos nuo liikuntatunnit pelottaa (kuten useimpia äitejä näyttää tekevän) niin laittaa silloin jotku pitkikset/kalsarit. Meidän poika on hyvin sanavalmis joten en usko että häntä ihan helposti aletaan kiusata. Tai jos aletaan niin asia kyllä tulee heti ilmi.

Toisaalta jos me kaikki äidit alettaisiin ostamaan pojillemme sukahousuja ei ketään kiusattaisi, jos kaikilla olisi.

Mutta ihan oikeasti mä en siihen innostukseen mukaan lähtisi, vaan meidän poikia kiusattaisiin sitten kalsari-Kalleiksi, vain siitä syystä, ettei mulla olisi varaa sukkiksiin. Meillä pojilla menee sukat rikki altaaikayksikön, joten jatkuva sukkahousujen osto tekisi kukkarooni selvän loven. Tai sitten kulkisivat terätleikatuissa malleissa, mutta siinä menisikin koko sukkahousujen idea
:/

Alkuperäinen kirjoittaja hri muutrn:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Oonkohan mä jotenkin omituinen kun en näe siinä mitään outoa, että kouluikäinen poika käyttää sukkiksia :whistle: Mäkin käytän miesten pitkiä kalsareita talvisin housujen alla :p
naistenkin pitkikset on keksitty...
Joo, niitäkin multa kyllä löytyy, mutta noista äijäkkeen tykeistä tykkään enemmän. Vyötärö on niissä näet väljempi =)

Mun mielestä aika hyvä toimintaohje olis se, että lapselle ostetaan sitä mitä hän itse tykkää pitää, kun on jo kouluikäisestä lapsesta kyse joka varmasti osaa jo itse kertoa, jos sukkiksia ei enää kiinnosta syystä tai toisesta pitää. Itse en näe sukkahousuja sukupuolisidottuna vaatekappaleena eli ihan yhtä hyvin ostaisin niitä pojallekin jos tämä itse kokee ne käytännöllisiksi.

Riitta
Saksalainen tuttavaperheemme oli viime kevättalvella käymässä luonamme. Perheen pojat oli 8 ja 11 vuotta. Molemmat pojat käyttivät vielä sukkahousuja. Ja perheen äiti kyseli ihmeissään, että mistä hän löytää poikien sukkahousuja, kun ei paikallisesta marketista ollut löytänyt sellaisia. Minä siinä sitten selitin, että pojat käyttävät korkeintaan 5-6 vuotiaaksi asti sukkahousuja. Hän kertoi hämmästellen, että saksassa suurinosa pojista käyttää sukkahousuja ainakin 10-11 vuotiaiksi, monet vielä 14-16 vuotiainakin. Sitten taas vanhemmat miehet käyttävät usein miestensukkahousuja. Hän näytti pojan sukkahousuja, joissa oli sepaluskin, jottei ainakaan olisi epäselvää että ne on pojalle tarkoitetut. Ja oli mieskin ottanut sukkahousut mukaan kun tiesi että suomessa on varmasti kylmä.

Perheen äiti ihmetteli kovasti, miksei suomalaiset pojat ja miehet käytä sukkahousuja, kun täällähän niillä olisi tarvetta paljon enemmänkin kuin saksassa.

En oikeasti keksi kyllä mitään syytä, miksei kouluikäisetkin pojat voisi käyttää sukkahousuja.

Meillä poikien siniset sukkahousut aiheuttivat ihottumaa, kuulemma juuri tuo sininen väri on allergisoiva. Siksi käytämme puuvillaisia kalsareita, jopa ruskovillaa välillä.

Tyttäreni on niin tottunut sukkiksiin ja kauniisiin kuviointeihin ja väreihin, että kesälläkin luopuminen teettää töitä. Iho myös hengittäisi paremmin, jos välillä käyttäisi luonnonkuituja.

Ehkä kaikki miehet eivät halua myöskään lämmittää kalleuksiaan liikaa, sukkiksethan tulevat kovasti iholle.

Itse en nauti sukkahousuista laisinkaan, mutta jos lapsella ei ole fyysistä ongelmaa hän saa valita meillä lämmittimensä itse. Pääasia on, että lämmittää. Myös mies saa itse ostaa lämmittimensä -olipa ne kalsareita, sukkahousuja tms. Ihan toimintansa ja harrastustensa mukaan. Usein niitä on lukuisat päällekäin -kun esim. on tulipalopakkasella pilkillä tai muussa arktisessa toiminnassa.

Tänä talvena ei ole tarvinnut. :D

2000-lukulainen
Alkuperäinen kirjoittaja no huhhhuuhhh:
puin alle 2v pojalleni sukkahousuja talvella haalarien alle, kaverini tyrmistynyt kommentti vierestä "mä en IKINÄ pukisi pojalle sukkahousuja...!!!)"

Itse olen vieläkin hämmästynyt noin rajoittuneesta vaatteiden käytöstä....
siis: H-A-L-O-O-!?!?!?!??!
Meillä mies veti herneet nenään, kun menin ostamaan myös _pitkät kalsarit_ pojalle (alle 2v) alesta. Kuulemma pitää olla sukkahousut, kun on kätevämmät. Meillä siis käytetään varmaan pitkään pojalla sukkiksia. Onneksi tyttöjen puolelta löytyy miehisissäkin väreissä.

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Ai niin,esikoinen aikoinaan halus vaaleenpunaset talvikengät ku ne oli hänen mielest niin hienot.Hän myös sai ne silloin ja vaikka muut pojat naureskeli niin hän oli niistä ylen onnellinen.
Nyt se samainen esikoinen on 19v. nuori mies,lopettelee koulua ja menee heinäkuussa armeijaan,takana 5 vuoden yksi pitkäaikainen eurustelusuhde tytön kanssa ja nyt seurustelee ja tälläkin kertaa on naispuolinen seurustelukumppani.
En siis saanut kasvatettua hänestä homoa huolimatta sukkahousuista,punaisista paidoista ja vaaleanpunaisista talvikengistä.
=)

Minä meinasin kokeilla pojalleni poikkihuilun soittoa ja balettia, josko sitten onnistuisi ; ) Asiasta vitsailu oli pojan enolle (kummisetä) kova paikka. Heh.
Pojalla on paljonkin punaisia ja vaaleanpunaisia vatteita ja punaisia kenkiä, mutta eipä kukaan ole koskaan luullut tytöksi, koska on ilmetty Lassi eli niin pojan näköinen kuin olla voi.

vierailija
Meillä katsoin parhaaksi siirtyä pitkiin kalsareihin kun poika oli 5 vuotias. Poika kysyi minulta, miksei hän enään voi käyttää sukkahousuja. Totesin että noin vanhat pojat vaan ei käytä sukkahousuja. Tuntui itsestäkin aika hölmöltä toteamukselta, mutta en siihen mitään fiksumpaakaan keksinyt. Onko jollain järkevämpää selitystä?

Yhteistyössä