Sukkahousut koulupojalla?

• Viestiketjun aloittaja Tytöttäjä-äitikö?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras/mervi:
homoja niistä tulee. meidän naapurin pojallekkin kävi niin. se oli just 5v kun vanhemmat alko vierottaa häntä sukkahousuista,mutta se oli myöhäistä.olkaa tosi varovaisia.
Well, sä provoilet, mutta tässä ketjussa moni on valitettavan tosissaan asian kanssa...

Jos kerran suurinosa pastalaisista kannattaa sukkahousujen käyttöä pojalla vielä koululaisenakin, niin miksette pue pojillenne mekkoa? Eikös koulun joulujuhlassa olisi kiva kun siinä sukkahousujen päällä olisi joulunpunainen mekko jossa autonkuvia? Ettekai vain jätä sen takia laittamatta, että kaverit nauraa... eihän siitä syystä saa olla laittamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Jos kerran suurinosa pastalaisista kannattaa sukkahousujen käyttöä pojalla vielä koululaisenakin, niin miksette pue pojillenne mekkoa? Eikös koulun joulujuhlassa olisi kiva kun siinä sukkahousujen päällä olisi joulunpunainen mekko jossa autonkuvia? Ettekai vain jätä sen takia laittamatta, että kaverit nauraa... eihän siitä syystä saa olla laittamatta.
Ja miten nämä kaksi aihetta liittyikään toisiinsa?

Niinnojoo... :eek: hitsi, pahan pistit. Senhän pitäis olla tosiaan sitten myös noin... :eek: Mulla meni nyt kyllä luu kurkkuun :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki harmaana:
Mä ihmettelen AINA ja iankaiken näitä "mitä muutkin lapset sitten sanoo" -ihmettelyjä. Mistä lapset keksisivät ihmetellä, taivastella tai arvostella SUKKAHOUSUJA pojalla, jollei sitä tiettyä asennetta anneta kotoota käsin.
Samaa mieltä...enkä vain sukkisten suhteen, vaan monen muun asiankin suhteen.
Eräs tuttu (asuu tässä lähellä, ulkoillaan samassa puistossa) kovaan ääneen selitti että hän ei kyllä enää osta tytölleen haalaria, koska ne on vauvoille. Hänen tyttönsä oli tuolloin hieman alle 4 v. Ja vieressä lauma 4-5 v lapsia katsoo hämmentyneenä että höh, meillä on haalarit ja ne on vauvoille. Ja tuttavan lapsi alkaa samantien ilkkumaan että te ootte vauvoja kun teillä on haalarit! Sama ihminen sanoi pitkähiuksiselle, vaaleanpunaiseen pipoon, vaaleanpunaisiin kintaisiin, vaaleanpunaisiin talvikenkiin ja siniseen haalariin puetulle tytölle että ai sä oot tyttö, luulin pojaks kun sulla on poikien haalari (ihan perus Remu, sininen). Ja tytär ilkkui äitinsä esimerkin kannustamana että hää hää, poikien värinen haalari! Kun kysytään jonkun lapsen nimeä ja vastaus on vaikkapa Eeli, niin alkaa kauhistelu siitä miten ihmeellinen nimi se onkaan, outo suorastaan. Ja näin lapsi oppii nauramaan Eelin nimelle. Että mua ottaa päähän. Ja ironista kyllä, hän ei kestä pienintäkään omaan tyttäreensä kohdistunutta vitsiä, esim. sitä että vaipat on vauvoille (kyseinen tyttö, pian jo 5 v, on yhä vaipoissa öisin). Sitä en siis sano tytön kuullen tai omien lasteni kuullen, vaan tälle äidille ihan vaan siksi että sen tyyli ärsyttäääää ja aika ajoin on pakko näpäyttää vähän takaisin :whistle:
No juurikin näin |O !

Me ollaan kanssa saatu ihme kommentteja, jotka kyllä on naurattaneet mutta yleensä kommentin kuulemishetkellä potuttaneet. Olimme lääkärissä pojan kanssa, jolla oli yllään farkut ja punainen paita (kuvitelkaa nyt, pojalla punainen paita...) ja kutsuin poikaa vielä ihan pojan nimellä puhuessani. Vieressä istunut vanhempi nainen sitten kysäisee, että mikäs teidän tytöllä on kun ootte täällä. Vastasin, että tyttö on kotona isänsä kanssa. "Aijaa ja mää kun luulin, että sulla on tyttö kun on punainen paitakin". Joo ja autoja paidassa... Tosin tytöksi häntä epäiltiin äitiyspakkauksen vihreässä haalarissakin, kun siinä oli punaisia omenoita tai jotain sinne päin. Tämän laukoi eläkeikäinen mies bussipysäkillä. Paras oli kuitenkin miehen kaveri. Poika oli silloin puolivuotias ja sen ikäisten leluissahan on usein peilejä. Tämä einstein kysäisi, että kasvatammeko pojasta homoa kun hänellä on niin monta peiliä :headwall: ... En ole vielä keksinyt peilien ja homouden yhteenlittymää mutta nähtäväksi nyt sitten jää tuokin :LOL: .
kaikki juttelee meijän onnille 8kk tyttö tyyliin,onpas nätti soma tyttö,miten sillä on noin poika maiset piirteet?häh,vaaleensiniset ulko vaatteet ja tytöks luulevat.ihmiset on kyl hieman sekavan juntteja.

hri muutrn
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Oonkohan mä jotenkin omituinen kun en näe siinä mitään outoa, että kouluikäinen poika käyttää sukkiksia :whistle: Mäkin käytän miesten pitkiä kalsareita talvisin housujen alla :p
naistenkin pitkikset on keksitty...

Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Hitsi, mä oon tekemässä pojasta 1v3kk sitten homoa/tyttöä, kun sukkahousut hänelle puen. Niin ja kaiken lisäksi pojalla on välillä punainen paita päällä! Mitäköhän tuostakin pienestä reppanasta tulee?! :snotty:
Tämän ketjun perusteella mitä ilmeisimmin homo tyttö ja susta katkera tytötön äiti.

Mut älä välitä, meitä on useampiakin. Mä ihmettelen vain mikä tuo meidän tyttö on kun olen katkera äiti, jolla ei ole tyttöä :eek: ...

Alkuperäinen kirjoittaja MEK:
Hitsi, mä oon tekemässä pojasta 1v3kk sitten homoa/tyttöä, kun sukkahousut hänelle puen. Niin ja kaiken lisäksi pojalla on välillä punainen paita päällä! Mitäköhän tuostakin pienestä reppanasta tulee?! :snotty:
Tämän ketjun perusteella mitä ilmeisimmin homo tyttö ja susta katkera tytötön äiti.

Mut älä välitä, meitä on useampiakin. Mä ihmettelen vain mikä tuo meidän tyttö on kun olen katkera äiti, jolla ei ole tyttöä :eek: ...
:D

Lähinnä sitä, että mitä pahaa siinä on, jos ei koululaispojalle osta enään niitä sukkahousuja, jotta ei tulisi kiusatuksi?

Lähinnä sitä, että mitä pahaa siinä on, jos ei koululaispojalle osta enään niitä sukkahousuja, jotta ei tulisi kiusatuksi?
Veljet, sä olet hauska ja osasit oikeen lohkaista. Ihan sen kunniaksi sulle iso
:flower: .

clivia
Ai niin,esikoinen aikoinaan halus vaaleenpunaset talvikengät ku ne oli hänen mielest niin hienot.Hän myös sai ne silloin ja vaikka muut pojat naureskeli niin hän oli niistä ylen onnellinen.
Nyt se samainen esikoinen on 19v. nuori mies,lopettelee koulua ja menee heinäkuussa armeijaan,takana 5 vuoden yksi pitkäaikainen eurustelusuhde tytön kanssa ja nyt seurustelee ja tälläkin kertaa on naispuolinen seurustelukumppani.
En siis saanut kasvatettua hänestä homoa huolimatta sukkahousuista,punaisista paidoista ja vaaleanpunaisista talvikengistä.
=)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Ai niin,esikoinen aikoinaan halus vaaleenpunaset talvikengät ku ne oli hänen mielest niin hienot.Hän myös sai ne silloin ja vaikka muut pojat naureskeli niin hän oli niistä ylen onnellinen.
Nyt se samainen esikoinen on 19v. nuori mies,lopettelee koulua ja menee heinäkuussa armeijaan,takana 5 vuoden yksi pitkäaikainen eurustelusuhde tytön kanssa ja nyt seurustelee ja tälläkin kertaa on naispuolinen seurustelukumppani.
En siis saanut kasvatettua hänestä homoa huolimatta sukkahousuista,punaisista paidoista ja vaaleanpunaisista talvikengistä.
=)
poikkeuksiahan on joka"alallla"

vierailija
Saahan sukkahousuja pitää pojila, mutta se ei ole mielestäni kovinkaan soveliasta ja oikeaa"käytös mallia" lapselle. jokaisen oma asia! itse pidän pojalla kalsareita ja tytöllä sukkahousuja.

Meillä on niin pojalla (7v) kuin äidilläkin käytössä pitkiä kalsareita ja legginsejä. Pojalla on kovin hikoavat jalat, joten on helppo vaihtaa kosteat sukat kuiviin, ei tarvitse ruveta housuosastoa vaihtamaan monta kertaa päivässä. Itse pidän sukkahousuja vain jokseenkin harvoin hameen kanssa. Pojalle ostin juuri viime viikolla TYTTÖJEN OSASTOLTA mustat ja harmaat erittäin joustavat legginsit, jotka ovat hyvät housujen alla, kun eivät lökötä ja jää ruttuun.

vieras/mertsi
Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Meillä on niin pojalla (7v) kuin äidilläkin käytössä pitkiä kalsareita ja legginsejä. Pojalla on kovin hikoavat jalat, joten on helppo vaihtaa kosteat sukat kuiviin, ei tarvitse ruveta housuosastoa vaihtamaan monta kertaa päivässä. Itse pidän sukkahousuja vain jokseenkin harvoin hameen kanssa. Pojalle ostin juuri viime viikolla TYTTÖJEN OSASTOLTA mustat ja harmaat erittäin joustavat legginsit, jotka ovat hyvät housujen alla, kun eivät lökötä ja jää ruttuun.
.

äityli
Meillä on luovuttu sukkahousuista 2 vuotiaana. Sukkahousuja ei laittaisi jalkaan. Koulussa alkavat kiusaamaan, kun liikunta tunnilla huomaavat pojalla oleva sukkikset. Ei kyllä tulisi mieleen ehdottaakkaan....

Kehtaako tässä edes myöntää että meidän poika ei ole koskaan pitänyt sukkahousuja. :ashamed:
Mulle on ihan yksi lysti mitä ihmiset lastensa päälle pukee, mutta meidän suvussa (huom! SUVUSSA!) ei ole poikalapsilla käytetty sukkahousuja. Se nyt vaan on niin. Ja voitte uskoa että olen saanut kommentteja tästä omituisesta pukeutumismallista. Anoppi etunenässä on sitä aina ihmetellyt. Ei meidän nuorimies silti ole ihmetellyt vaikka kavereilla on sukkahousut jalassa. Muutenkin on aikas avarakatseinen nuorimies. =)

Tytöttäjä-äitikö?
Ei kai siinä mitään pahaa olekaan. En minäkään halua että poikaani kiusataan sen takia että pitää sukkahousuja. Haluaisin että hän voisi kuitenkin pukeutua niin kuin haluaa. Tähän mennessä joku poika on varmaan sanonut joskus jotain, mutta ei poika ole kokenut tulleensa kiusatuksia.

Jos nuo liikuntatunnit pelottaa (kuten useimpia äitejä näyttää tekevän) niin laittaa silloin jotku pitkikset/kalsarit. Meidän poika on hyvin sanavalmis joten en usko että häntä ihan helposti aletaan kiusata. Tai jos aletaan niin asia kyllä tulee heti ilmi.

Tytöttäjä-äitikö?
Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki harmaana:
Meidän 5-vuotias poika mieluummin ottaa sukkahousut kuin pitkät kalsarit, koska kalsarien lahkeiden saumat tuntuvat ikäviltä kengissä.
Näin meilläkin on ollut. Pienempänä ei edes ollut kalsareita, mutta nyt on parit niitäkin. Sukkahousuja poika silti pitää.

Yhteistyössä