Sukkahousut koulupojalla?

• Viestiketjun aloittaja Tytöttäjä-äitikö?
  • Ensimmäinen viesti
Olen aina sanonut tähän, että miettikääs mitä noilla supersankareilla on päällään? Batmanilla, Spidermanilla, He-manilla? Sukkahousut.

Mutta vanhempi poika ei ole käyttänyt varmaan kun nelivuotiaaksi maksimissaan, ja tuo nuorempi on juuri täyttänyt kolme eikä ruumiinrakenteensa vuoksi oikein sovellu sukkahousujen käyttäjäksi. Joten pojat on poikia ja käyttäkööt pitkiä kalsareita. itse en myöskään käytä koskaan sukkahousuja, koska ovat epämiellyttävimmät mahdolliset jalkaanpantavat mitä maa päällään kantaa. En koskaan laittaisi nailonsukkiksia, mieluummin olen alasti tai palelen. (ei ne edes lämmitä, eipä silti)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Mä oon nahny kaupassa 120 senttiselle Puuha-pete sukkiksia ja ihmettelin että kukhan poika sellaset suostuu pukemaan...
No meillä näyttää 120cm olevan 4½-vuotiaan koko, eikähän sen ikäinen poikakin laita päälle vielä melkein kaiken mitä äiti keksii tyrkyttää.
Omalle pojalle aion laittaa sukkahousut niin pitkään kuin mahdollista, mutta olen varma että kaverit hoitopaikassa "järjestävät" asian niin että kouluun mennessä on pitkät kalsongit.

Niin ja ne nailonit ei tosiaankaan lämmitä, hiostavat ja sitte on kylmä. pevkele.

vieras nyt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon nahny kaupassa 120 senttiselle Puuha-pete sukkiksia ja ihmettelin että kukhan poika sellaset suostuu pukemaan...
No meillä näyttää 120cm olevan 4½-vuotiaan koko, eikähän sen ikäinen poikakin laita päälle vielä melkein kaiken mitä äiti keksii tyrkyttää.
Omalle pojalle aion laittaa sukkahousut niin pitkään kuin mahdollista, mutta olen varma että kaverit hoitopaikassa "järjestävät" asian niin että kouluun mennessä on pitkät kalsongit.

Niin ja ne nailonit ei tosiaankaan lämmitä, hiostavat ja sitte on kylmä. pevkele.
Minun pojilla ei enää eskarissakaan oo ollut sukkahousuja.
Lapset on aika julmia toisilleen. Saattaa joutua kiusatuksi, jos koulun liikuntatunnilla sukkahousuja pukee. . .

vieras nyt

Minun pojilla ei enää eskarissakaan oo ollut sukkahousuja.
Lapset on aika julmia toisilleen. Saattaa joutua kiusatuksi, jos koulun liikuntatunnilla sukkahousuja pukee. . .

Lyylikki harmaana
Mä ihmettelen AINA ja iankaiken näitä "mitä muutkin lapset sitten sanoo" -ihmettelyjä. Mistä lapset keksisivät ihmetellä, taivastella tai arvostella SUKKAHOUSUJA pojalla, jollei sitä tiettyä asennetta anneta kotoota käsin. Ja sitäpaitsi, mun mielestä pitäis keskittyä siihen lapsen hyvinvointiin ja tasapainoiseen kehitykseen ennemminkin kuin yrittää käyttäytyä/pukeutua/näyttää siltä, ettei päästä ihmettelemään jonkun vähemmän lahjakkaan ihmettelyjä tai arvosteluja.

Onko kukaan muuten huomannut, että kauppojen hyllyille on ilmestynyt sukkahousuja ihan pojille. Vai moniko tyttö kiskaisee jalkaansa Superman-sukkikset? Ellei ne oo sitten sievän vaaleanpunaiset Supergirl-malliset. Erilaisia liikenneaiheisia sukkiksia on myös. Meidän 5-vuotias poika mieluummin ottaa sukkahousut kuin pitkät kalsarit, koska kalsarien lahkeiden saumat tuntuvat ikäviltä kengissä. Kumpiakin on siis tarjolla. Saa ihan itse päättää kuinka kauan niitä käyttää, ollut päikkärissäkin kyllä sukkahousutkin, eikä poika ole ainakaan mistään kommenteista raportoinut. Sitäpaitsi enemmän mä ihmettelisin mitä ihmettä ne muut muksut meidän pojan housujen alle kurkkisi kuin niitä sukkahousuja...

Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki harmaana:
Mä ihmettelen AINA ja iankaiken näitä "mitä muutkin lapset sitten sanoo" -ihmettelyjä. Mistä lapset keksisivät ihmetellä, taivastella tai arvostella SUKKAHOUSUJA pojalla, jollei sitä tiettyä asennetta anneta kotoota käsin.
Samaa mieltä...enkä vain sukkisten suhteen, vaan monen muun asiankin suhteen.
Eräs tuttu (asuu tässä lähellä, ulkoillaan samassa puistossa) kovaan ääneen selitti että hän ei kyllä enää osta tytölleen haalaria, koska ne on vauvoille. Hänen tyttönsä oli tuolloin hieman alle 4 v. Ja vieressä lauma 4-5 v lapsia katsoo hämmentyneenä että höh, meillä on haalarit ja ne on vauvoille. Ja tuttavan lapsi alkaa samantien ilkkumaan että te ootte vauvoja kun teillä on haalarit! Sama ihminen sanoi pitkähiuksiselle, vaaleanpunaiseen pipoon, vaaleanpunaisiin kintaisiin, vaaleanpunaisiin talvikenkiin ja siniseen haalariin puetulle tytölle että ai sä oot tyttö, luulin pojaks kun sulla on poikien haalari (ihan perus Remu, sininen). Ja tytär ilkkui äitinsä esimerkin kannustamana että hää hää, poikien värinen haalari! Kun kysytään jonkun lapsen nimeä ja vastaus on vaikkapa Eeli, niin alkaa kauhistelu siitä miten ihmeellinen nimi se onkaan, outo suorastaan. Ja näin lapsi oppii nauramaan Eelin nimelle. Että mua ottaa päähän. Ja ironista kyllä, hän ei kestä pienintäkään omaan tyttäreensä kohdistunutta vitsiä, esim. sitä että vaipat on vauvoille (kyseinen tyttö, pian jo 5 v, on yhä vaipoissa öisin). Sitä en siis sano tytön kuullen tai omien lasteni kuullen, vaan tälle äidille ihan vaan siksi että sen tyyli ärsyttäääää ja aika ajoin on pakko näpäyttää vähän takaisin :whistle:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tytöttäjä-äitikö?:
Pitääkö kenenkään kouluikäiset pojat vielä sukkahousuja? Olenko teistä kauhea tyttöttäjä-äiti, kun minusta on jotenkin söpöä että poikani pitää sukkahousuja?

Poika on nyt 6v (eskarissa) ja on ollut ikänsä aika tarkka vaatteistaan, niin mukavuuden kuin ulkonäönkin suhteen. Hän käyttää sukkahousuja edelleen päivittäin (poislukien kesä) kun on aina tykännyt niitä pitää. Koska poika on meidän esikoinen on kaikki sukkahousut ostettu hänelle ja käytössä on ollut viimevuosina enimmäkseen hyvin poikamaisia värejä ja kuvioita. Yleensä on käytössä paksut puuvillaiset sukkahousut, mutta olen ostanut pojalle myös muutamia hiukan ohuempia puuvillasekoitteisia sukkiksia. Myös parit pitkät kalsari on hankittu, mutta mun mielestä poika saa jatkaa sukkahousujen käyttämistä niin kauan kuin itse sitä haluaa.

Ajattelin, että kun kevään myötä ilmat alkaa lämpenemään niin voisin totuttaa poikaa pitämään enemmän noita ohkasempiakin sukkahousuja (50-70 den), joita häneltä jo löytyy. Eihän niissä ole ohuuden lisäksi juurikaan muuta eroa paksuihin puuvillasukkiksiin kuin se, että niissä ei ole muotoon kudottua kantapäätä ja kärjen sauma tulee varpaiden eteen eikä päälle.

Sitten kun/jos poika oppii hiukan paremmin noita ohuempia sukkiksia pukemaan ja pitämään haluaisin, että hän kokeilisi myös mikrokuituisia polyamidi/lycra sukkahousuja. Luulisin niiden olevan hänestä paksuja sukkiksia mukavamman tuntuiset päällä silloin kun ei ole enää kovin kylmä ulkona.
Siis ei hyväntähden!! Pojalla sukkahousut eskarissa...
Ootko kuullut koskaan kalsareista, niitä käyttää pojat! Vai onko sun miehelläskin sukkahousut???

Minä en kyllä näe mitään ihmeellistä siinä, että esikouluikäisellä pojalla on sukkahousut :eek: Miksi lapsien ei anneta enään olla lapsia! Jokainen pukee päällensä just sitä mikä hyvältä tuntuu. Ostin itse just pojalle 1v6kk mustat sukkahousut jossa oli autojen kuvia ja ihan poikien osastosta ostin ja niitä oli 130cm asti.

Siis ei hyväntähden!! Pojalla sukkahousut eskarissa...
Ootko kuullut koskaan kalsareista, niitä käyttää pojat! Vai onko sun miehelläskin sukkahousut???
Eli pojille kalsarit, okei...
Entäs tytöt, onko pakko olla sukkikset vai saako pitkiä alushousuja, siis kalsareita, käyttää? :saint:
Juuri tällaisten äitien lapset on niitä, jotka päiväkodeissa kovaan ääneen nauraa ja osoittelee poikaa jolla on sukkahousut jalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki harmaana:
Mä ihmettelen AINA ja iankaiken näitä "mitä muutkin lapset sitten sanoo" -ihmettelyjä. Mistä lapset keksisivät ihmetellä, taivastella tai arvostella SUKKAHOUSUJA pojalla, jollei sitä tiettyä asennetta anneta kotoota käsin.
Samaa mieltä...enkä vain sukkisten suhteen, vaan monen muun asiankin suhteen.
Eräs tuttu (asuu tässä lähellä, ulkoillaan samassa puistossa) kovaan ääneen selitti että hän ei kyllä enää osta tytölleen haalaria, koska ne on vauvoille. Hänen tyttönsä oli tuolloin hieman alle 4 v. Ja vieressä lauma 4-5 v lapsia katsoo hämmentyneenä että höh, meillä on haalarit ja ne on vauvoille. Ja tuttavan lapsi alkaa samantien ilkkumaan että te ootte vauvoja kun teillä on haalarit! Sama ihminen sanoi pitkähiuksiselle, vaaleanpunaiseen pipoon, vaaleanpunaisiin kintaisiin, vaaleanpunaisiin talvikenkiin ja siniseen haalariin puetulle tytölle että ai sä oot tyttö, luulin pojaks kun sulla on poikien haalari (ihan perus Remu, sininen). Ja tytär ilkkui äitinsä esimerkin kannustamana että hää hää, poikien värinen haalari! Kun kysytään jonkun lapsen nimeä ja vastaus on vaikkapa Eeli, niin alkaa kauhistelu siitä miten ihmeellinen nimi se onkaan, outo suorastaan. Ja näin lapsi oppii nauramaan Eelin nimelle. Että mua ottaa päähän. Ja ironista kyllä, hän ei kestä pienintäkään omaan tyttäreensä kohdistunutta vitsiä, esim. sitä että vaipat on vauvoille (kyseinen tyttö, pian jo 5 v, on yhä vaipoissa öisin). Sitä en siis sano tytön kuullen tai omien lasteni kuullen, vaan tälle äidille ihan vaan siksi että sen tyyli ärsyttäääää ja aika ajoin on pakko näpäyttää vähän takaisin :whistle:
No juurikin näin |O !

Me ollaan kanssa saatu ihme kommentteja, jotka kyllä on naurattaneet mutta yleensä kommentin kuulemishetkellä potuttaneet. Olimme lääkärissä pojan kanssa, jolla oli yllään farkut ja punainen paita (kuvitelkaa nyt, pojalla punainen paita...) ja kutsuin poikaa vielä ihan pojan nimellä puhuessani. Vieressä istunut vanhempi nainen sitten kysäisee, että mikäs teidän tytöllä on kun ootte täällä. Vastasin, että tyttö on kotona isänsä kanssa. "Aijaa ja mää kun luulin, että sulla on tyttö kun on punainen paitakin". Joo ja autoja paidassa... Tosin tytöksi häntä epäiltiin äitiyspakkauksen vihreässä haalarissakin, kun siinä oli punaisia omenoita tai jotain sinne päin. Tämän laukoi eläkeikäinen mies bussipysäkillä. Paras oli kuitenkin miehen kaveri. Poika oli silloin puolivuotias ja sen ikäisten leluissahan on usein peilejä. Tämä einstein kysäisi, että kasvatammeko pojasta homoa kun hänellä on niin monta peiliä :headwall: ... En ole vielä keksinyt peilien ja homouden yhteenlittymää mutta nähtäväksi nyt sitten jää tuokin :LOL: .

3xtuplaäiti
No mun puolesta voi vetästä ne vaikka päähänsä mutta kun siellä koulussa on muitakin oppilaita joten siinä onkin tehtävää aivopestä yli 10 poikaa luokalta kannattamaan sukkahousuja..totutut pukeutumiskoodit ovat olemassa ja sitä rataa...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 3xtuplaäiti:
No mun puolesta voi vetästä ne vaikka päähänsä mutta kun siellä koulussa on muitakin oppilaita joten siinä onkin tehtävää aivopestä yli 10 poikaa luokalta kannattamaan sukkahousuja..totutut pukeutumiskoodit ovat olemassa ja sitä rataa...
se pitäiskin pienestä pitäen opettaa ettei toisia ilkuta vaatteiden tai muidenkaan asioiden vuoksi...

Ei voi ihan oikeasti olla väliä tuommoisella asialla. Ja ootteko tosissanne, että pojasta tulee isona homo kun se käyttää eskarissa sukkahousuja?! (Ja mitä sitten vaikka tulisikin, homot on ihania :)) Ekan viestin kirjoittaja kertoi, että poika tykkää käyttää sukkiksia, joten eiköhän kaikki ole ok. Eri asia, jos hänet siihen pakotettaisiin. Mihin tää maa on menossa, kun tämmöstä porukkaa liikkuu vapaalla jalalla :kieh: :kieh: :kieh:

..totutut pukeutumiskoodit ovat olemassa ja sitä rataa...
Ja mistähän nämä "totutut koodit" on opittu, muualta kuin sinunlaisten äitien suusta??! Kaikkea erilaista täytyy hyljeksiä, voi jeesus! Kiehun :kieh: :kieh: :kieh: Ole vaikka tiuäiti, mutta jos et tykkää sukkahousuista, niin älä please mee toitottaan lapsilles että ne on vain tytöille,vaan anna heidän muodostaa oma mielipiteensä itse :kieh: :kieh: :kieh:

se pitäiskin pienestä pitäen opettaa ettei toisia ilkuta vaatteiden tai muidenkaan asioiden vuoksi...
Ihan justiinsa näin! Pitäisi olla selviö, ettei ketään kiusata mistään syystä, nykyään vain tuntuu olevan selviö, että kiusataan jos kiusattu muka sen syyn itse aiheuttaa :/ Sen sijaan, että syyllistetään kiusattu, pitäisi ilman muuta sen kiusaajan olla se syyllinen.

Meillä ei poika suostu sukkahousuja pukee päälleen paitsi kun on menossa luistelemaan. Luististen kanssa meinaan sukka-kalsari yhdistelmä painaa nilkkaa siis se kalsareiden sauma.

Noista kiusaamisista. Olen muutaman kerran kysynyt päiväkodissa että kiustaanko likkaa kun on veljen vanhoissa vaatteissa niin tädit on kertoneet että tyttö napauttaa takaisin yrittäjille tyyliin mä kyllä tykkään tästä siksi pidän. Yleensä tyttö itse valitsee mitä laittaa päälle ja joskus olen yrittänyt ehdottaa jotain tyttömäisempään niin ei se ole käynyt meidän neidille.

Mä en ymmärrä että kukaan; nainen, tyttö tai poika pitää mielellään sukkahousuja.
Mä en edes talvella itse käytä niitä.

Meidän pojilla on ollut puolipotkarein jälkeen kalsarit eikä mulla oo mitään asennetta että näin tekee pojat, näin tytöt
vaan ihan mukavuutta oon ajatellut.

vieras/mervi
homoja niistä tulee. meidän naapurin pojallekkin kävi niin. se oli just 5v kun vanhemmat alko vierottaa häntä sukkahousuista,mutta se oli myöhäistä.olkaa tosi varovaisia.

Yhteistyössä