Tytöttäjä-äitikö?
Meillä ei ole koskaan ollut pojalla noita värejä kun ei ole isosiskoja.Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:pojalla 1v9kk löytyy punaiset ja vaaleanpunaiset sukkahousut.
Meillä ei ole koskaan ollut pojalla noita värejä kun ei ole isosiskoja.Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:pojalla 1v9kk löytyy punaiset ja vaaleanpunaiset sukkahousut.
No meillä näyttää 120cm olevan 4½-vuotiaan koko, eikähän sen ikäinen poikakin laita päälle vielä melkein kaiken mitä äiti keksii tyrkyttää.Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:Mä oon nahny kaupassa 120 senttiselle Puuha-pete sukkiksia ja ihmettelin että kukhan poika sellaset suostuu pukemaan...
Minun pojilla ei enää eskarissakaan oo ollut sukkahousuja.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No meillä näyttää 120cm olevan 4½-vuotiaan koko, eikähän sen ikäinen poikakin laita päälle vielä melkein kaiken mitä äiti keksii tyrkyttää.Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:Mä oon nahny kaupassa 120 senttiselle Puuha-pete sukkiksia ja ihmettelin että kukhan poika sellaset suostuu pukemaan...
Omalle pojalle aion laittaa sukkahousut niin pitkään kuin mahdollista, mutta olen varma että kaverit hoitopaikassa "järjestävät" asian niin että kouluun mennessä on pitkät kalsongit.
Niin ja ne nailonit ei tosiaankaan lämmitä, hiostavat ja sitte on kylmä. pevkele.
Minun pojilla ei enää eskarissakaan oo ollut sukkahousuja.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No meillä näyttää 120cm olevan 4½-vuotiaan koko, eikähän sen ikäinen poikakin laita päälle vielä melkein kaiken mitä äiti keksii tyrkyttää.Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:Mä oon nahny kaupassa 120 senttiselle Puuha-pete sukkiksia ja ihmettelin että kukhan poika sellaset suostuu pukemaan...
Omalle pojalle aion laittaa sukkahousut niin pitkään kuin mahdollista, mutta olen varma että kaverit hoitopaikassa "järjestävät" asian niin että kouluun mennessä on pitkät kalsongit.
Niin ja ne nailonit ei tosiaankaan lämmitä, hiostavat ja sitte on kylmä. pevkele.
Samaa mieltä...enkä vain sukkisten suhteen, vaan monen muun asiankin suhteen.Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki harmaana:Mä ihmettelen AINA ja iankaiken näitä "mitä muutkin lapset sitten sanoo" -ihmettelyjä. Mistä lapset keksisivät ihmetellä, taivastella tai arvostella SUKKAHOUSUJA pojalla, jollei sitä tiettyä asennetta anneta kotoota käsin.
Siis ei hyväntähden!! Pojalla sukkahousut eskarissa...Alkuperäinen kirjoittaja Tytöttäjä-äitikö?:Pitääkö kenenkään kouluikäiset pojat vielä sukkahousuja? Olenko teistä kauhea tyttöttäjä-äiti, kun minusta on jotenkin söpöä että poikani pitää sukkahousuja?
Poika on nyt 6v (eskarissa) ja on ollut ikänsä aika tarkka vaatteistaan, niin mukavuuden kuin ulkonäönkin suhteen. Hän käyttää sukkahousuja edelleen päivittäin (poislukien kesä) kun on aina tykännyt niitä pitää. Koska poika on meidän esikoinen on kaikki sukkahousut ostettu hänelle ja käytössä on ollut viimevuosina enimmäkseen hyvin poikamaisia värejä ja kuvioita. Yleensä on käytössä paksut puuvillaiset sukkahousut, mutta olen ostanut pojalle myös muutamia hiukan ohuempia puuvillasekoitteisia sukkiksia. Myös parit pitkät kalsari on hankittu, mutta mun mielestä poika saa jatkaa sukkahousujen käyttämistä niin kauan kuin itse sitä haluaa.
Ajattelin, että kun kevään myötä ilmat alkaa lämpenemään niin voisin totuttaa poikaa pitämään enemmän noita ohkasempiakin sukkahousuja (50-70 den), joita häneltä jo löytyy. Eihän niissä ole ohuuden lisäksi juurikaan muuta eroa paksuihin puuvillasukkiksiin kuin se, että niissä ei ole muotoon kudottua kantapäätä ja kärjen sauma tulee varpaiden eteen eikä päälle.
Sitten kun/jos poika oppii hiukan paremmin noita ohuempia sukkiksia pukemaan ja pitämään haluaisin, että hän kokeilisi myös mikrokuituisia polyamidi/lycra sukkahousuja. Luulisin niiden olevan hänestä paksuja sukkiksia mukavamman tuntuiset päällä silloin kun ei ole enää kovin kylmä ulkona.
Eli pojille kalsarit, okei...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis ei hyväntähden!! Pojalla sukkahousut eskarissa...
Ootko kuullut koskaan kalsareista, niitä käyttää pojat! Vai onko sun miehelläskin sukkahousut???
No juurikin näin |O !Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Samaa mieltä...enkä vain sukkisten suhteen, vaan monen muun asiankin suhteen.Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki harmaana:Mä ihmettelen AINA ja iankaiken näitä "mitä muutkin lapset sitten sanoo" -ihmettelyjä. Mistä lapset keksisivät ihmetellä, taivastella tai arvostella SUKKAHOUSUJA pojalla, jollei sitä tiettyä asennetta anneta kotoota käsin.
Eräs tuttu (asuu tässä lähellä, ulkoillaan samassa puistossa) kovaan ääneen selitti että hän ei kyllä enää osta tytölleen haalaria, koska ne on vauvoille. Hänen tyttönsä oli tuolloin hieman alle 4 v. Ja vieressä lauma 4-5 v lapsia katsoo hämmentyneenä että höh, meillä on haalarit ja ne on vauvoille. Ja tuttavan lapsi alkaa samantien ilkkumaan että te ootte vauvoja kun teillä on haalarit! Sama ihminen sanoi pitkähiuksiselle, vaaleanpunaiseen pipoon, vaaleanpunaisiin kintaisiin, vaaleanpunaisiin talvikenkiin ja siniseen haalariin puetulle tytölle että ai sä oot tyttö, luulin pojaks kun sulla on poikien haalari (ihan perus Remu, sininen). Ja tytär ilkkui äitinsä esimerkin kannustamana että hää hää, poikien värinen haalari! Kun kysytään jonkun lapsen nimeä ja vastaus on vaikkapa Eeli, niin alkaa kauhistelu siitä miten ihmeellinen nimi se onkaan, outo suorastaan. Ja näin lapsi oppii nauramaan Eelin nimelle. Että mua ottaa päähän. Ja ironista kyllä, hän ei kestä pienintäkään omaan tyttäreensä kohdistunutta vitsiä, esim. sitä että vaipat on vauvoille (kyseinen tyttö, pian jo 5 v, on yhä vaipoissa öisin). Sitä en siis sano tytön kuullen tai omien lasteni kuullen, vaan tälle äidille ihan vaan siksi että sen tyyli ärsyttäääää ja aika ajoin on pakko näpäyttää vähän takaisin
se pitäiskin pienestä pitäen opettaa ettei toisia ilkuta vaatteiden tai muidenkaan asioiden vuoksi...Alkuperäinen kirjoittaja 3xtuplaäiti:No mun puolesta voi vetästä ne vaikka päähänsä mutta kun siellä koulussa on muitakin oppilaita joten siinä onkin tehtävää aivopestä yli 10 poikaa luokalta kannattamaan sukkahousuja..totutut pukeutumiskoodit ovat olemassa ja sitä rataa...
Ja mistähän nämä "totutut koodit" on opittu, muualta kuin sinunlaisten äitien suusta??! Kaikkea erilaista täytyy hyljeksiä, voi jeesus! Kiehun :kieh: :kieh: :kieh: Ole vaikka tiuäiti, mutta jos et tykkää sukkahousuista, niin älä please mee toitottaan lapsilles että ne on vain tytöille,vaan anna heidän muodostaa oma mielipiteensä itse :kieh: :kieh: :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja 3xtuplaäiti:..totutut pukeutumiskoodit ovat olemassa ja sitä rataa...
Ihan justiinsa näin! Pitäisi olla selviö, ettei ketään kiusata mistään syystä, nykyään vain tuntuu olevan selviö, että kiusataan jos kiusattu muka sen syyn itse aiheuttaa :/ Sen sijaan, että syyllistetään kiusattu, pitäisi ilman muuta sen kiusaajan olla se syyllinen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:se pitäiskin pienestä pitäen opettaa ettei toisia ilkuta vaatteiden tai muidenkaan asioiden vuoksi...Alkuperäinen kirjoittaja 3xtuplaäiti:No mun puolesta voi vetästä ne vaikka päähänsä mutta kun siellä koulussa on muitakin oppilaita joten siinä onkin tehtävää aivopestä yli 10 poikaa luokalta kannattamaan sukkahousuja..totutut pukeutumiskoodit ovat olemassa ja sitä rataa...