Suhteen kylmeneminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chloé
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Chloé

Vieras
En tiedä onko tämä kaikki vilkkaan mielikuvitukseni tuotosta, vai todellisuutta. Olen seurustellut aivan fantastisen miehen kanssa lähes puoli vuotta, olen totaalisen rakastunut häneen. Hän on aina pitänyt paljon yhteyttä, olemma tapailleet n. 3-4 kertaa viikossa, öitä vietetään yhdessä säännöllisesti jne.

Nyt kuitenkin parin viimeisimmän viikon aikana olen huomannut tiettyä kylmenemistä. Hän ei pyydä sohvalla kainaloon (teki aina ennen näin), ei pidä läheskään yhtä tiiviisti yhteyttä, nykyisin tapaamiset onnistuvat mun toiveesta jne. Mulle on tullut vaan se TUNNE, ettei kaikki ole hyvin. Olen kysynyt (tykkäätkö vielä, haluatko vielä olla mun kanssa...?) ja vastaukseksi sain yksinkertaisen: kyllä edelleen haluan olla sun kanssa. Mutta kun nyt ei tunnu siltä. Tämä tunne on kamala, kun epäilee kokoajan toisen tunteita! Että onko ne todellisia vaiko ei?

No tänään tuli aikalailla viimeinen tikki, miksi tänne kirjoitankin (en yleensä harrasta keskustelupalstoja :)). Olen lähdössä pitkälle matkalle, 4 viikoksi, ja pidin aikalailla itsestäänselvyytenä että näemmä tänään, kun on VIIMEINEN ilta, emmekä tosiaan moneen viikkoon näe, ja hän on miesystäväni kuitenkin. Mutta hänpä ei ollut pitänyt asiaa niin itsestäänselvyytenä, vaan oli suunnitellut muuta ohjelmaa. Kun sitten asiasta kysyin, totesi että voithan sä tulla tänne käymään jne. Jaa... Että voin vai? En todellakaan halua lähteä sillä fiiliksellä, että joudun kokoajan epäilemään toista, ja olisin halunnut TIETENKIN viettää tämän illan yhdessä ja saada hellyyttä monen viikon edestä ja varmuuden sille että kaikki on okei. Nyt sitten epäilen, että hän ei jätä siksi, että joutuisin sitten huonolla mielellä lähtemään reissuun. Enkä halua että se menee niin! Haluan että mulle sanotaan HETI SUORAAN että ei kiinnosta, jos ei kiinnosta. Se on paljon helpompaa kaikkien kannalta. Se että tietoa pihtaa monen viikon ajan tuollaisen syyn takia on pers****ä. Lisäksi monet ystävistäni kyselivät tänään että mitä meinaan, että varmaan pussailen miestäni ja haluan olla hänen kanssaan, niin tuli sellainen olo että niinhän sen tosiaan PITÄISI mennä, jos hän välittäisi musta vielä oikeasti, niin ei todellakaan haluaisi olla erossa viimeistä iltaa, kun kerta on mahdollisuus olla yhdessä. Olen niin pettynyt...

Ja ei, en aio mennä, koska mua ei varsinaisesti pyydetty, enkä alunperin kuulunut hänen suunnitelmiinsa. Tuntuisi siltä että pakotan hänet seuraani ja vaikeutan oloaan... Toisaalta mulla olisi oikeus siihen, koska olen hänen ns. "tyttöystävä", mutta naah... en tiedä, vaikeaa, hyvin vaikeaa!

ei sitten ole tullut mieleesi, että sinä lähdet neljän viikon matkalle ja mies ei voisi kärsiä siitä? Sinä tietysti olet innoissasi ollut matkan suhteen, mutta jospa mies on mustasukkainen matkalle ja pelkää jopa uskollisuuttasi. Vastapainoksi sinä esität vaatimuksia. Eikö sinun pitäisi tukea miestä ja luoda luottavainen mieli hänelle. Mies taitaa nyt oireilla matkasi johdosta.

vaistoat jotain, luota vaistoosi. tunnustele tilannetta. itselläni tuli tuota lukiessa mieleen että onko hänellä joku toinenkin viritelmä tai muuten vähän into laskemaan päin. mutta vietä mukava matka ja ota asioista selvää tämän jälkeen. ja katso kaipaako mies sinua matkalla esim soitteleeko. mutta keskity nyt matkaan ja kun sieltä tulet tähän mieheen vasta. hyvää matkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja NO:
ei sitten ole tullut mieleesi, että sinä lähdet neljän viikon matkalle ja mies ei voisi kärsiä siitä? Sinä tietysti olet innoissasi ollut matkan suhteen, mutta jospa mies on mustasukkainen matkalle ja pelkää jopa uskollisuuttasi. Vastapainoksi sinä esität vaatimuksia. Eikö sinun pitäisi tukea miestä ja luoda luottavainen mieli hänelle. Mies taitaa nyt oireilla matkasi johdosta.

Minulle tuli ihan sama mieleen. En tiedä matkasi syytä, onko loma-, työ- vai mikä matka, mutta voisin kuvitella, että noinkin lyhyen seurusteluajan jälkeen neljän viikon ero tuntuu varsinkin kotiin jäävän mielestä pitkältä. Sinä odotat reissua ja uusia kokemuksia innolla, vaikkakin varmaan pieni ikävä poikaystävää kohtaan saattaa varjostaa intoasi. Mutta poikaystäväsi jää tänne kotiin, jatkamaan arkea tuttuihin kuvioihin - ilman sinua. Vähemmästäkin voi vaikuttaa mielialaan. Ja tyypillinen suomalainen mieshän on semmoinen jörrikkä, ettei herkästi ala puhumaan mikä oikeasti mättää.

Ex-poikaystäväni (nykyinen aviomieheni :)) lähti vuodeksi opiskelijavaihtoon ulkomaille seurustelumme aikana. Totta kai olin innoissani hänen puolestaan, mutta kyllä minua vähän kyrsi kun hän lähti niin pitkäksi aikaa kauas pois! Toki näimme vuoden aikana toisiamme muutaman kerran, mutta oli se varsinkin tänne kotiin jäävälle välillä ison ikävän paikka. Tuon vuoden aikana tunteemme toisiamme kohtaan vahvistuivat entisestään, ja nyt on naimisissaoloakin takana jo melkein kymmenen vuotta! :)

Anna tilaa miehesi pahalle ololle pyytettömästi. Teillä molemmilla taitaa olla loukattu fiilis, puhukaa! :)

Vuosi verrattuna neljään viikkoon on aivan eri asia. Kuulostaa siltä, että miehen tunteet ovat hiipumassa, mutta hän ei saa sanottua asiaa. Älä tenttaa asiaa enempää, hänen tunteensa selkenee melko varmasti eroviikkojen kulusessa.

Kiitos kaikista asiallisista vastauksista, ihan tosi, taidan olla aika itsekeskeinen koska en tosiaan ole ajatellut asiaa miehen kannalta... Olen vain itse hehkuttanut matkaa ja kaikkea uutta jne, mutta en ole ajatellut miltä itsestä tuntuisi ja miten käyttäytyisin jos HÄN lähtisi. Tosiaan, olisin varmasti vaikeampi pala kuin mies nyt. Kiitos kiitos kiitos, miten sitä nykymaailmassa osaakin olla näin ajattelematon, ja olen ihan tosissani nyt...

Pakko lisätä vielä, että jututin herraa tässä äsken, ja tosiaan, turhaan huolehdin.. häntä vain harmittaa että lähden ja olen kuulemma vaikuttanut (en ihmettele kylläkään) siltä ettei mua haittaa erossa oleminen ollenkaan ja näin pois päin. Tässä taas huomataan että pitäisi vaan pystyä puhumaan, vältyttäisiin monilta väärinkäsityksiltä!

Kiitos VIELÄ kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja Chloé:
Olen seurustellut aivan fantastisen miehen kanssa lähes puoli vuotta, olen totaalisen rakastunut häneen. Hän on aina pitänyt paljon yhteyttä, olemma tapailleet n. 3-4 kertaa viikossa, öitä vietetään yhdessä säännöllisesti jne.

Kun jahkailu kestää noin kamalan kauan niin jommalla kummalla on selvä päätös siitä että suhde ei siitä tule syventymään, sitä päätöstä ei vaan ole julkituotu.

Tyttöystävyys on määräaikainen pesti, kovin lyhyt sellainen. Jos sihen ...myönnetään jatkoaikaa niin titteli muuttuu, siitä tulee fuckbuddy.

Ei kai vasta puolen vuoden seurustelun jälkeen tarvitse heti olla muuttamassa yhteen. Toki 6 kk - 2 v on se aika, jonka jälkeen intohimo alkaa pikkuhiljaa laantumaan riippuen toki ihmisestä ja tapaamisten määrästä, mutta totta kai se astuu kuvaan mukaan. Uskon kuitenkin, että kun tulet reissusta takaisin kotiin, pääset näkemään, että millä miehellä mies on. Varmasti hänelläkin on kova ikävä sinua.

Minusta on ihan hyväkin ottaa vähän etäisyyttä ja katsoa, miten suhde kestää sen. Koska kyseessä on työreissu, niin miten selviätte työreissuistanne jatkossa? Uskollisuus ei ole itsestäänselvää ja pitää vain luottaa, että kumpikin on rehellisiä toista kohtaan.

Tämä reissu on muutenkin hyvä tilaisuus puhua ja keskustella. Entisaikoinakin yhteydenpito saattoi olla vain epävarman perinteisen postin varassa. Miksei siis päivittäiset soitot, tekstailut ja sähköpostit riittäisi pitämään rakkautta hengissä? Sitä paitsi sillä tavoin voi saada ihan uuden näkökulman toiseen ja parhaimmillaan sitä uskaltaa paljastaa kirjoittamalla sellaisia asioita, joita muuten ei uskaltaisi. Reissusi voi jopa siis lähentää teitä eikä erottaa.

En usko että on välttämättä syytä huoleen! Jos on ollut tosi intohimosta puol vuotta, on normaalia, että jossain vaiheessa tulee sit vähän laskua, ja kyllähän sen laskun sitten huomaa. Sillon ei kannatta turhaa hermostua, vaan jutella vaikka rauhassa asiasta ja päästä sen yli. Varmasti taas kohta intohimo voi roihuta! esim. sen matkan jälkeen. ;)

Alkuhuuman jälkeen on normaalia pieni hiljentyminen, ja siihen ei kannata todellakaan luovuttaa, siitähän se suhde vasta todella alkaa - tuli heti mieleen, että oletkohan ennen edes ollut vuosia kestävässä suhteessa?

Ja tosiaan se mies on voinut olla myös myrtsi ja epävarma sun lähdöstäsi, kuten joku täällä sanoi. Nyt vaan hetki pää kylmänä eikä liian herkkää nahkaa, niin pääsette eteenpäin suhteessa!

Yhteistyössä