Subilla synnytettiin...

Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Mun mies ihmetteli, ku se laittoi jalkojaan koko ajan kiinni. "Et sä oo noin tehny" mut mä en kyllä suostunu loppuvaihees ponnistaan, sanoin vaan että EN! :D

Mut missä oli tuon äitin tukihenkilö? Kamalaa synnyttää ihan yksin... Vai eikö ollu vaan kuvissa? :|
Ei se sen ihmeellisempää kun et joku on vieres.. paitsi et kun siinä mä ainakin kaipasin juotavaa ku neli kilosta ponnistin.. no mut sain sit sen jälkeen..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Mun mies ihmetteli, ku se laittoi jalkojaan koko ajan kiinni. "Et sä oo noin tehny" mut mä en kyllä suostunu loppuvaihees ponnistaan, sanoin vaan että EN! :D

Mut missä oli tuon äitin tukihenkilö? Kamalaa synnyttää ihan yksin... Vai eikö ollu vaan kuvissa? :|
Ei se sen ihmeellisempää kun et joku on vieres.. paitsi et kun siinä mä ainakin kaipasin juotavaa ku neli kilosta ponnistin.. no mut sain sit sen jälkeen..
Mä olen erimieltä.Tuli jotenkin turvallinen olo kun mies oli vieressä.
Se on enemmän sellaista henkistä tukea.
 
Mun mielestä äiti kyllä näytti tunteitaan, oli heti valtavan helpottuneen oloinen kun sai lapsen syliinsä, jopa hymyili ja se ainoa sana jonka se sai sanottua, oli "ihana", kun se silitti lapsen selkää ja piteli lasta poskeaan vasten.

Mutta olisivat voineet enemmän peittää äidin jalkoja ja vatsaa, niin ei olisi tarvinnut niin kauheasti jännittää kuvaajia. Kätilö oli minusta oikein kiva.
 
Tutulta kuullosti kätilön puheet.Tokaa kun sen puol tuntia oli jo yrittänyt ponnistaa nii koko aika kuuli samaa,että kohta tulee vielä jaksaa,pää näkyy jo ,kohta se syntyy.Nyt se kohta tulee vielä jaksaa :) .Taidetaan ihan koulussa opettaa tuota äitien tsemppaamista.Eihän se sieltä kuitenkaan mihinkään tullu,vaan imas aina takas sisään,kun pää väärässä asennossa.Imukupilla sitten lopulta nykästiin ulos.Väkeä oli kuin pipoa paikalla siinä vaiheessa,mutta mulla ei mitään muistikuvaa muuta kun mitä videolta ehin näkeen.
Vikasta olikin sitten ihan erilainen synnytys.Ei vaan olis telkkariin sitä voitu laittaa nimittäin olisi kuullut piip,piip,piip aika useesti.Sanoin vielä ,että kuolen ja kätilö siihen vaan,ettei tähän ennkään ole kuoltu,ponnista vaan nyt.Sitten huusi isän paikalle ja isä otti pojan vastaan tuolta mun sisuksista,enkä tätäkään"tajunnu"ennen kun isä sen mulle helpotuksen jälkeen kertoi.Tää kätilö olikin ammattitaitoinen ja pisti minut ponnistaan kylelleen ja sanoi,että kun aiemmat ovat väärässä tarjonnassa jääneet päästä kiinni,niin tämä asento antaa lantiolle eniten tilaa ja on mahdollisuus pään kääntyä oikeen tulemaan ja sieltähän se tulikin tosi hienosti.Eka meni siis ponnistusvaiheen kestäessä sektioon ja eka meinasivat imukuppia,mutta leikkaava lääkäri sanoi,ettei tämä täältä olisi ulos tullut repimälläkään,sen verta tiukassa oli pää siellä jumissa.Tämä kuvattiin johonkin sairaalan videolle,kuten sekin ,että siellä leikkurissa oli joku kandi ,joka kupsahti sinne lattialle ku pyörty.Minä raukka luulin,että puotti mun vauvan lattialle :D .Mies sitten mulle valisti asiaa.
En itekkään muista suukotelleeni vauvaa,kun syntyi,sen verran sekavaa touhua oli,mutta jälestä kyllä senkin edestä.Paidan alla kyllä heti olivat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
miksi se äiti oli niin ihmeen tyytymättömän oloinen eikä suukottanut pientä, oli vaan jotenkin outo
En mäkään mun vauvoja ole suukottanut.Olenko nyt sit jotenkin outo? :eek:
En mäkään. Enkä myöskään itkenyt :/ Olen selvästikin huono ja outo äiti joka ei rakasta lastaan jne :headwall:
 
kysyy kun ei tiedä?
Näyttikö se synnytys siinä ihan normaalilta? Eli ponnistus ja kaikki? Kun ei siitä äidistä lähtenyt ääntäkään, eikä muutenkaan sanonut mitään..
Kun siis itse olen kaksi lasta kyllä saanut, mutta ei hajuakaan miten se normaalisti tapahtuu.. :( Näytti jotenkin -hmm- niin vaisulle koko touhu.
Siis nyt sen enempää kyseisen äidin tapaa arvostelematta, se oli hänen tapansa synnyttää ja rohkea oli kun kamerat päästi sitä katsomaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysyy kun ei tiedä?:
Näyttikö se synnytys siinä ihan normaalilta? Eli ponnistus ja kaikki? Kun ei siitä äidistä lähtenyt ääntäkään, eikä muutenkaan sanonut mitään..
Kun siis itse olen kaksi lasta kyllä saanut, mutta ei hajuakaan miten se normaalisti tapahtuu.. :( Näytti jotenkin -hmm- niin vaisulle koko touhu.
Siis nyt sen enempää kyseisen äidin tapaa arvostelematta, se oli hänen tapansa synnyttää ja rohkea oli kun kamerat päästi sitä katsomaan..
kun mua sattuu oikeen paljon, en saa huudettua ja saatan olla vaisu. näytin varmana juuri tuolta äidiltä, kääntelin päätä ja koitin karata koko tilanteesta.

ja meni mullakin ne jalat vähän yhteen, kun se sattui niin paljon se vauvan eteneminen.

että ihan näytti synnytykseltä, ja luonnolliselta. miksi ihmeessä naisen pitää jopa synnyttäessä mahtua johonkin muottiin, käyttäytyä "oikein"?
 
Voi musta se oli niin liikuttavaa :'( Alkoi vaan jännittään ihan hirveesti oma tuleva synnytys.

Musta se äiti oli kauheenkin rauhallinen, ite (kuulemma) huusin kurkkusuorana, niin että käytävä raikas!! Ja mä muistan vain sen kun vauva nostettiin syliin ja olin niin ihmeissäni että en ees osannut itkee, mä vaan toljotin, miten täydellinen pieni vauva :heart:
 
en mäkään muuten itkeny tai suukottanu vaavia kun se synty päin vastoin pyysin heitä ottamaan vaavin pois koska haisi pahalle :ashamed: mä taidan olla erittäin huono äiti sitten..

en myöskään huutanu synnyt vaiheessä vaan ennen sitä ennen kun sain epiduraalin kun lonkat meinas irrota iteltäni.

sormukset oli kyl sormessa..
 
Täällä volistaan täysillä. Ymmärsin, että tuli tosiaankin jostakin päivystyksestä tms. synnytykseen. Tosiaankin tuo synnytys ja siihen heittäytyminen pelottaa varmaankin, joten kyllä varmasti erilaiset käyttäytymismallit siihen kuuluu. Se on niin alkukantainen tilanne, että pelko persiessä siinä pitää olla. Voi kun olisitte mun urakan nähneet, siinä kuule joutui kätilö ohjaamaan enemmän kuin paljon sitä suoritusta eikä varmasti tunteettomuudesta ollut kyse.

Mutta tuo vauva oli ihan täydellisen suloinen :heart:. Oli niin loukkaantunut jouduttuaan kylmään maailmaan.
 
pöhlö
Alkuperäinen kirjoittaja kysyy kun ei tiedä?:
Näyttikö se synnytys siinä ihan normaalilta? Eli ponnistus ja kaikki? Kun ei siitä äidistä lähtenyt ääntäkään, eikä muutenkaan sanonut mitään..
Kun siis itse olen kaksi lasta kyllä saanut, mutta ei hajuakaan miten se normaalisti tapahtuu.. :( Näytti jotenkin -hmm- niin vaisulle koko touhu.
Siis nyt sen enempää kyseisen äidin tapaa arvostelematta, se oli hänen tapansa synnyttää ja rohkea oli kun kamerat päästi sitä katsomaan..
Jos ponnistaa oikein, niin sen ei kuulukaan näyttää juuri miltään ja ääntähän ei pitäisi myöskään tulla, koska ponnistaessa pidätetään hengitystä. Mutta kyllähän äiti jossain vaiheessa sanoi kätilölle "elä"(älä) ja äänensävystä ja kiemurtelusta päätellen tuska oli kova.

Nostan hattua ko äidille, että päästi kameran seuraamaan synnytystä. Ja mitä muiden kommentteihin, niin itse itkin ja voihkin melkein koko synnytyksen, mutta en huutanut. En oikeastaan uskaltanut, koska en olisi pystynyt enää hallitsemaan ääntäni, jos se olisi ulos tullut. Itku myöskin loppui vauvan synnyttyä ja lähinnä pelkäsin, että pieni putoaa, kun ei ollut voimaa pitää kiinni. En siis näyttänyt kovinkaan onnelliselta... Kaikki ei ole yhtä hyvässä kunnossa heti vauvan syntymän jälkeen ja munkin mielestä on idioottimaista luulla, että kaikkien synnytykset menee saman kaavan mukaan.
 
pöhlö
Ainiiin, piti vielä kommentoida sitä, kun nainen ei halunnut avata jalkojaan. Muakin komennettiin ponnistusvaiheen alussa laskemaan takapuoli pöytään kiinni, mutta mä en vaan pystynyt. Vauva aiheutti älytöntä painetta, joten pidin pyllyn ilmassa pitkän aikaa. Hetki siinä meni, että paine helpottui ja pystyin tottelemaan henk.kuntaa. En usko, että tämäkään nainen tahallaan piti jalkoja yhdessä, se vaan saattoi tuntua siinä vaiheessa "hyvälle".
 
reporanka
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
miksi se äiti oli niin ihmeen tyytymättömän oloinen eikä suukottanut pientä, oli vaan jotenkin outo
en suukotellut minäkään. makasin reporankana sängyssä... se vaan oli niin väsyttävää, olin aivan poikki. kyllä sitä ehtii suukolla ja halia vauvaa myöhemminki
 
kolmen äippä
Alkuperäinen kirjoittaja pöhlö:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyy kun ei tiedä?:
Näyttikö se synnytys siinä ihan normaalilta? Eli ponnistus ja kaikki? Kun ei siitä äidistä lähtenyt ääntäkään, eikä muutenkaan sanonut mitään..
Kun siis itse olen kaksi lasta kyllä saanut, mutta ei hajuakaan miten se normaalisti tapahtuu.. :( Näytti jotenkin -hmm- niin vaisulle koko touhu.
Siis nyt sen enempää kyseisen äidin tapaa arvostelematta, se oli hänen tapansa synnyttää ja rohkea oli kun kamerat päästi sitä katsomaan..
Jos ponnistaa oikein, niin sen ei kuulukaan näyttää juuri miltään ja ääntähän ei pitäisi myöskään tulla, koska ponnistaessa pidätetään hengitystä. Mutta kyllähän äiti jossain vaiheessa sanoi kätilölle "elä"(älä) ja äänensävystä ja kiemurtelusta päätellen tuska oli kova.

Nostan hattua ko äidille, että päästi kameran seuraamaan synnytystä. Ja mitä muiden kommentteihin, niin itse itkin ja voihkin melkein koko synnytyksen, mutta en huutanut. En oikeastaan uskaltanut, koska en olisi pystynyt enää hallitsemaan ääntäni, jos se olisi ulos tullut. Itku myöskin loppui vauvan synnyttyä ja lähinnä pelkäsin, että pieni putoaa, kun ei ollut voimaa pitää kiinni. En siis näyttänyt kovinkaan onnelliselta... Kaikki ei ole yhtä hyvässä kunnossa heti vauvan syntymän jälkeen ja munkin mielestä on idioottimaista luulla, että kaikkien synnytykset menee saman kaavan mukaan.
mulla meni 1 synnytys ilman puudutusta ja kyllä mulla tuli suusta helvetit ja perkeleet. ukko sano mulle jälkeen päin et "oisit ollu hiljaa ku alko hävettään" xD....
 
pöhlö
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja pöhlö:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyy kun ei tiedä?:
Näyttikö se synnytys siinä ihan normaalilta? Eli ponnistus ja kaikki? Kun ei siitä äidistä lähtenyt ääntäkään, eikä muutenkaan sanonut mitään..
Kun siis itse olen kaksi lasta kyllä saanut, mutta ei hajuakaan miten se normaalisti tapahtuu.. :( Näytti jotenkin -hmm- niin vaisulle koko touhu.
Siis nyt sen enempää kyseisen äidin tapaa arvostelematta, se oli hänen tapansa synnyttää ja rohkea oli kun kamerat päästi sitä katsomaan..
Jos ponnistaa oikein, niin sen ei kuulukaan näyttää juuri miltään ja ääntähän ei pitäisi myöskään tulla, koska ponnistaessa pidätetään hengitystä. Mutta kyllähän äiti jossain vaiheessa sanoi kätilölle "elä"(älä) ja äänensävystä ja kiemurtelusta päätellen tuska oli kova.

Nostan hattua ko äidille, että päästi kameran seuraamaan synnytystä. Ja mitä muiden kommentteihin, niin itse itkin ja voihkin melkein koko synnytyksen, mutta en huutanut. En oikeastaan uskaltanut, koska en olisi pystynyt enää hallitsemaan ääntäni, jos se olisi ulos tullut. Itku myöskin loppui vauvan synnyttyä ja lähinnä pelkäsin, että pieni putoaa, kun ei ollut voimaa pitää kiinni. En siis näyttänyt kovinkaan onnelliselta... Kaikki ei ole yhtä hyvässä kunnossa heti vauvan syntymän jälkeen ja munkin mielestä on idioottimaista luulla, että kaikkien synnytykset menee saman kaavan mukaan.
mulla meni 1 synnytys ilman puudutusta ja kyllä mulla tuli suusta helvetit ja perkeleet. ukko sano mulle jälkeen päin et "oisit ollu hiljaa ku alko hävettään" xD....
Jep!Kaikki tyylillään:D Se olikin mun pointti, että synnytyksiä ja niihin liityyviä tunteenpurkauksia ei voi vertailla.
 
vieras
Täällä kolme synnytystä takana ilman mitään kivunlievitystä missään ja viimeisessä synnytyksessä vasta jonkin verran huusin kun pää tuli ylos.
Mulla oli kyllä niin nopeat synnytykset että oli ponnistusvaiheetkin pian ohi.Ponnistusvaiheet kesti maksimissaan 5min.
Varmasti olisi huutosa tullut jos kauemmin ponnistamiset olisi kestäneet.
Jokaisella on kuitenkin erilaiset synnytykset ja kivun kestämiset :)

Ja enpä minäkään heti syntymien jälkeen pussaillut vauvoja,ihmettelin vain miten ihania olivat siinä mun vatsan päällä :heart:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kysyy kun ei tiedä?:
Näyttikö se synnytys siinä ihan normaalilta? Eli ponnistus ja kaikki? Kun ei siitä äidistä lähtenyt ääntäkään, eikä muutenkaan sanonut mitään..
Kun siis itse olen kaksi lasta kyllä saanut, mutta ei hajuakaan miten se normaalisti tapahtuu.. :( Näytti jotenkin -hmm- niin vaisulle koko touhu.
Siis nyt sen enempää kyseisen äidin tapaa arvostelematta, se oli hänen tapansa synnyttää ja rohkea oli kun kamerat päästi sitä katsomaan..
Kukaanhan ei tiedä miten itse reagoisi jos kamera kuvaisi vieressä!!
Ja onhan äiti voinut huutaa,vaikeroida yms.Eiköhän tuosta jotain oltu pätkitty pois?

 
nettiteeveestä kun katoin sen synnytyksen lopun niin ei se todellakaan musta näyttänyt,kivuttomalta,vaisulta,tunteettomalta synnyttäjältä..te jotkut ootte kyllä ihan..siis oikeesti..toi synnyttää väärin,on varmasti yh,ei varmaankaan rakasta lastaan kun ei pussaa ym..miettikää nyt vähän mitä kirjotatte :headwall:
 
En mä ole heti lapsiani suukottanu enkä edes itkenyt synnytyssalissa. Ensimmäiset kyyneleet tuli vasta osaston puolella kun jäin vauvan kanssa "kaksin". Eli jos tästä ketjusta vetää johtopäätöksiä niin mä olen tunteeton paska ja kaiken lisäks vielä yh *pitää kertoa se myös miehelle*
 

Yhteistyössä