Stressi rippijuhlista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "teija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"teija"

Vieras
Olen yh ja tyttäreni pääsee ripille pian, isänsä kanssa hän ei ole ollut tekemisissä pariin vuoteen. Isän sukulaiset (jotka muuten vihaavat minua), kyselevät aina, kun törmään heihin jossain, että milloinkas rippijuhlat. Heillä on ollut tapana järjestää isot juhlat, joissa tarjoilut on ihan häitten luokkaa (ruokatarjoilu, voileipäkakut, täytekakkua ja vaikka mitä muuta) ja vieraita satakunta, koska heidän sukunsa on laaja.

Ongelma onkin, kuinka ihmeessä he mahtuisivat meidän kaksioon, sekä se, että tuloni ovat n 1200 euroa kuukaudessa. Niillä ei kovinkaan kummoisia juhlia pystytä järjestämään :)

Anna isän järjestää omat rippijuhlat omalle suvulleen. Sinä voit järjestää teille omat eri päivänä. Kirkkoon voisi sitten mennä kaikki jotka haluavat, vaikka joillekkin jakaakin vähän eri päiville tuota. Monet voisi olla tyytyväisiäkin ettei olisi kirkkopakkoa...

No tuossa on kyllä hyvä ajatus. Pääsisivät itse järjestämään mieleisensä juhlat, tosin voisi olla vaikeaa saada juhlakalu suostumaan menemään niihin juhliin.

[QUOTE="teija";23749685]No tuossa on kyllä hyvä ajatus. Pääsisivät itse järjestämään mieleisensä juhlat, tosin voisi olla vaikeaa saada juhlakalu suostumaan menemään niihin juhliin.[/QUOTE]

Ehkä sieltä tuleva lahjaraha kuitenkin on hyvä motivaattori....

Samaa mieltä aikaisempien vastaajien kanssa. En kutsuisi kotiini ihmisiä jotka vihaavat minua ja järjestäisin omanlaiset juhlat ripillepääsijälle, isä voi sit tahollaan halutessaan järjestää toiset.

[QUOTE="Vieras";23749706]Ehkä sieltä tuleva lahjaraha kuitenkin on hyvä motivaattori....[/QUOTE]

Ja mistähän sen nyt voi tietää mitä ihmiset tuo lahjaksi vai onko joku muka niin moukkamainen ja kerjää juhlissaan rahaa

Yhteistyössä